|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

למי נאמן נאמן?

מיהו אולמרט עבור נאמן? ראשה לשעבר של הממשלה שבה הוא מכהן כשר משפטים, לקוח לשעבר, איש סוד, חבר או שכן? או שמא, כולם יחדיו? מעולם לא היו העניינים מנוגדים כל כך הערת אזהרה (49)
24/10/2009  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   יומני אבנרי   |   תגובות
"חבר, אני זוכר" (שהיית הלקוח שלי, השכן של הבת שלי, החבר שלי) [AP]

הלחיץ שנלחץ
פרשת היועץ המשפטי יוצרת בימים אלה מיגרנה לראש הממשלה נתניהו המבקש להפגין בתקופת כהונתו השנייה בתפקיד זה מתינות ושיקול דעת ולהוכיח שהוא לא פזיז ולא לחיץ.

כמו בלעם
ערב המינוי בר-און ביקר בלשכתו של אולמרט כדי לקבל את ברכתו שהפכה להיות לאחר מכן לקללה, כאשר בראון נאלץ להתפטר יממה בלבד אחרי שהחל לכהן בתפקיד.

שהלחיץ יגבש עמדה?
תנועת אומ"ץ פנתה בסוף השובע שעבר אל נתניהו בדרישה שלא יעמוד מן הצד מול הסוגיה החריפה של שאלת פיצול מוסד היועץ המשפטי לממשלה ויכריע בזכות השארת המתכונת הנוכחית, ובמקביל ימנה ועדה ציבורית שתבחן את הסוגיה ותמליץ לממשלה בשאלת נושא הפיצול.

ביניש, מאחוריך!
קרוב לודאי שע"י כך נדלק אור אדום ובמקודם יותר מאשר במאוחר יחל מאבק בין שר המשפטים נאמן לבין נשיאת בית המשפט העליון. לדעתי ביניש צריכה להיות מודאגת מאחר שלא קראה היטב את המפה החדשה.

ביניש תסדר (לאולמרט)
עד היום, למשל, אני מתקשה להבין כיצד קרה שעתירה שהוגשה בשעתו לבג"צ בעניין הקמת ועדת חקירה ממלכתית למלחמת לבנון השנייה, ונתקבלה ע"י שלושת שופטי בית המשפט העליון הועברה לאחר מכן עפ"י הנחייתה של הנשיאה לדיון חוזר בהרכב של שבעה שופטים.לשלושת השופטים שצידדו, כאמור, בהקמת הוועדה נוספו ארבעה שופטים שהתנגדו למרבה ההפתעה כגוש אחד.

הלקוח (לשעבר) תמיד צודק?
כך או אחרת נאמן הפר הבטחה כתובה שנתן לפני זמן קצר לאומ"ץ באמצעות מנהלת לשכתו, שלא התערב בתפקידו הממלכתי בענייניהם של לקוחותיו לשעבר ששילמו לו שכר טירחה נאה עבור שירותיו המשפטיים או גמלו לו בדרכים אחרות.

נתניהו ממנה חתול לשמור על השמנת
למרבה הצער גם נתניהו גילה רפיסות וזחיחות בכל הנוגע למאבק בשחיתות הציבורית כאשר כיהן כראש האופוזיציה ועתה, אחרי שחלומו להיבחר כראש הממשלה התגשם, מגלה נתניהו חולשה ופאסיביות בלתי מוסברת בשמירת המינהל הציבורי התקין וטוהר המידות הממלכתי, כאשר הפקיר בידיו של ליברמן את מערכת החוק.

אזרחי המדינה שרויים בימים האחרונים במתח רב ושואלים את עצמם בחרדה גוברת והולכת האם יממש שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן את איומו להתפטר במידה שלא תמומש תוכניתו לפצל את מוסד היועץ המשפטי לממשלה.

נאמן בעל הפנים המקרינות תמימות ומסתירות ערמומיות לא איים במפורש בקולו הצרוד, אלא העדיף לרמוז זאת לסביבתו הקרובה שדיווחה על-כך למקורביו ואלה הדליפו את האיום לשרת תקשורתי בעל וותק ללא זכויות.

פרשת היועץ המשפטי יוצרת בימים אלה מיגרנה לראש הממשלה בנימין נתניהו המבקש להפגין בתקופת כהונתו השנייה בתפקיד זה מתינות ושיקול דעת ולהוכיח שהוא לא פזיז ולא לחיץ.

ביבי לא רוצה להיזכר בטראומה שאירעה ב-1997 בתקופת כהונתו הראשונה כראש הממשלה כאשר שר המשפטים דאז, צחי הנגבי, העומד בימים אלה לדין פלילי, רקח "תבשיל" מסריח יחד עם השר המורשע בפלילים לשעבר אריה דרעי, ועם איש העסקים דוד אפל, אשר התמחה בהשחתת אישים פוליטיים.

השלושה הצליחו לשכנע את נתניהו להסכים למינויו של עורך הדין האפור רוני בר-און לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה במטרה שישרת אותם ויסגור תיקים של אישים פוליטיים סורחים.

אחד הלקוחות הפוטנציאליים, אהוד אולמרט המגה מושחת, חברם הטוב של כל המעורבים, שימש אז ראש עירית ירושלים ותמך במינוי בסתר מאחורי הקלעים, בלי שנחשף כמי שהחזיק בידיו את השרץ.

ערב המינוי בר-און ביקר בלשכתו של אולמרט כדי לקבל את ברכתו שהפכה להיות לאחר מכן לקללה, כאשר בראון נאלץ להתפטר יממה בלבד אחרי שהחל לכהן בתפקיד.

אפיזודה בחייו של בר-און

בר-און התייחס משום מה לפרשה חמורה זו של ניסיון השתלטות עוינת על התביעה הכללית במדינה כאל אפיזודה בחייו.

אחרי שבר-און הצטנן תקופה מסוימת, הוא השתלב בחיים הפוליטיים המסואבים ונתגלה כאדם חם מזג וחסר מעצורים לעת סכנה, ובעל פה גדול ששירת כמה אדונים על תקן של בולדוג.

כפרס על-כך קיבל כמה תפקידים פרלמנטרים בכירים וברבות הימים ירש אפילו את מקומו של אברהם הירשזון בתפקיד שר האוצר. למרבה האירוניה והחוצפה כיהן בר-און גם כחבר בוועדה לבחירת שופטים, ונעלב על שכהונתו הופסקה בוועדה הנוכחית.

"מוסד בעל עוצמה"

תנועת אומ"ץ פנתה בסוף השובע שעבר אל נתניהו בדרישה שלא יעמוד מן הצד מול הסוגיה החריפה של שאלת פיצול מוסד היועץ המשפטי לממשלה ויכריע בזכות השארת המתכונת הנוכחית, ובמקביל ימנה ועדה ציבורית שתבחן את הסוגיה ותמליץ לממשלה בשאלת נושא הפיצול.

היועצת המשפטית להנהלת אומ"ץ, עו"ד גליה גבעולי, הבהירה לנתניהו, בין היתר, כי העובדה שבחודשים האחרונים ניתנו גזרי דין נגד השרים לשעבר אברהם הירשזון ושלמה ביניזרי שנשפטו לתקופות מאסר, ובימים אלו אמור היועץ המשפטי להכריע בקרוב באם להגיש כתב אישום שר החוץ אביגדור ליברמן, מוכיחה שמוסד היועץ המשפטי לממשלה במתכונתו הנוכחית פעל כראוי וכנדרש, והוכיח שהינו מוסד בעל עוצמה, אשר פועל באורח עצמאי ללא תלות באישים פוליטיים מסוגו של שר המשפטים יעקב נאמן.

לפני כחודש פנתה אומ"ץ אל שר המשפטים בבקשה שישקול מחדש את עמדתו בסוגיה קשה זו, לאור העובדה שמרבית שופטי בית המשפט העליון והיועצים המשפטיים לשעבר הביעו את התנגדותם לפיצול בנימוק שיחליש את מוסד היועץ המשפטי ויגביר את התלות הפוליטית.

ולרגעים השלינו את עצמנו שנאמן ילך על קצות אצבעותיו בעיסוקו בעניין עתיד מוסד היועץ המשפטי לממשלה בשל רגישות אישית מחויבת מציאות.

תגרנות של שווקים

בתקופת כהונתו הקודמת כשר המשפטים נאלץ נאמן להתפטר מתפקידו, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה דאז, מיכאל בן יאיר, הגיש נגדו כתב אישום פלילי בגין הגשת תצהיר כוזב לבית המשפט ומתן עדות שקר המשטרה.

מאז שנאמן זוכה הוא חי בתחושה שגורמים בכירים במשרד המשפטים, שבשמם לא נקב, תפרו לו תיק. במקום לחשוף את הגורמים הללו ברבים ולנקום בהם, כמקובל במחוזות מכובדים, העדיף נאמן לחזור פעם שנייה למשרד המשפטים, לחדש את שעורי הגמרא, ובכך לזכות את עצמו בטיהור רטרואקטיבי.

אבל נאמן לא הצליח להתעלות על עצמו, והוכיח למי שעדיין לא הפנים זאת, שיש לו נטייה לתגרנות של שווקים. אפילו אנשים תמימים שנישבו ממתק שפתיו התפכחו והתפקחו.

על אופיו המתחסד של נאמן ניתן היה ללמוד מכך שלמרות שבשבועות האחרונים עסק בנושא הפיצול באינטנסיביות רבה וצוטט בהקשר לכך בימים האחרונים בתקשורת כמי ששוחח בנושא זה עם עשרות משפטנים, טרח להודיע לאומ"ץ שהוא לא עוסק, כביכול בנושא זה.

מיטת סדום

נאמן היה מועמד של פשרה שליברמן כפה על נתניהו תוך שהוא עומד על כך שנאמן יספר על חשבון מכסת השרים של הליכוד, ותוך שנתניהו אינו מסרב. גם ביבי היה בעבר בעת הסתבכות עם החוק לקוח של נאמן, שכיהן לפני תריסר שנים תקופה קצרה כשר משפטים בממשלתו הראשונה.

הודות לקרבתו הרבה של נאמן אל נתניהו הוא נתמנה על-ידו ערב הקדמת הממשלה כחבר הצוות לניהול המו"מ הקואליציוני. לא מן הנמנע שכבר אז העריך שפרידמן יאלץ לפנות את מקומו וכך תיסלל בפניו להחזיר לעצמו את כבודו שאבד בין כותלי משרד המשפטים.

זאת ועוד: ערב הצטרפותו לממשלה הנוכחית ביזמת לקוחו לשעבר שר החוץ אביגדור ליברמן, התקשר אלי נאמן ואמר כאשר אמר לי כי לא ילך בדרכו של קודמו בתפקיד פרופ' דניאל פרידמן, שנהג כפיל בחנות החרסינה המשפטית, אלא יבצע רפורמות במתינות ובהסכמה הדדית.

מעולם לא התפעלתי מנועם הליכותיו המלאכותי ומדברי החלקלקות של נאמן שומר המסורת, שהיה ונשאר פרקליט ממולח תאב ממון, שלא תמיד פיו וליבו היו מתואמים ביניהם.

פרידמניזם בלשכת נאמן

על מידת דבקותו של נאמן בהבטחותיו ניתן היה ללמוד בשבוע שעבר מהעבודה שהוא פיטר את מנכ"ל משרד המשפטים מתפקידו ומינה לתפקיד זה את מנהל לשכתו לשעבר של השר פרידמן.

לשכתו של פרידמן הייתה אמונה על ההשתלחות בשופטי בית המשפט העליון ונדבקה ברוח הקרבית של השר.

קרוב לוודאי שעל-ידי כך נדלק אור אדום ובמקודם יותר מאשר במאוחר יחל מאבק בין שר המשפטים נאמן לבין נשיאת בית המשפט העליון. לדעתי ביניש צריכה להיות מודאגת מאחר שלא קראה היטב את המפה החדשה.

אחד מצעדיו הראשונים של נאמן כשר המשפטים שהפתיע אפילו את מקורביו הייתה החלטתו להיפגש לשיחת הפשרה עם ביניש, ומאוחר יותר עם שופטי בית המשפט העליון, אשר באוזניהם השמיע צפירות הרגעה.

היו כמה משפטנים תמימים שחששו שנאמן חצה את הקווים, התמסר לנשיאת בית המשפט העליון, ויתל בקרוב לרקוד לפי החליל שלה, כפי שרקדו בעבר כמה שרי משפטים למנגינת החליל של הנשיא לשעבר פרופ' אהרן ברק.

מאוחר יותר התברר כי נאמן ביקש לזכות בשקט תעשייתי לתקופה מסוימת ולמעשה הרדים את השופטים שהתעוררו רק כאשר עקבו אחר מהלכיו המפותלים של נאמן בוועדה לבחירת שופטים. הנשיאה ביניש החולשת היום על בית משפט עליון שכל תקניו התמלאו נזכרה רק השבוע להשמיע אצת קולה נגד הפיצול.

ביניש כקרש ההצלה של אולמרט המגה מושחת

אין לי עניין להגן על ביניש, שכמה ממהלכיה השיפוטיים והתנהלותה הניהולית ושיקולי פסילותיה של מועמדים מסוימים לשיפוט בבית המשפט העליון גרמו לעיתים לא רק להרמת הגבות אלא גם להעלאת מפלס התמיהה ולהתעוררות מאגרי הכעס.

יש בי גם ביקורת נוקבת גם על מעורבותה האישית של ביניש בנושאים מסוימים, ועל אורחות חיים בעייתיים של כמה שופטים עליונים, אשר לא זכו לטיפול הדרוש.

יש כמה דוגמאות.

עד היום, למשל, אני מתקשה להבין כיצד קרה שעתירה שהוגשה בשעתו לבג"צ בעניין הקמת ועדת חקירה ממלכתית למלחמת לבנון השנייה, ונתקבלה ע"י שלושת שופטי בית המשפט העליון הועברה לאחר מכן עפ"י הנחייתה של הנשיאה לדיון חוזר בהרכב של שבעה שופטים.

לשלושת השופטים שצידדו, כאמור, בהקמת הוועדה נוספו ארבעה שופטים שהתנגדו למרבה ההפתעה כגוש אחד.

כך סללה ביניש לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט למנות ועדה בראשותו של השופט בדימוס אליהו וינוגרד לחקור את מחדליו וכשליו במלחמה. הדוח המעורפל אפשר לאולמרט להתחמק מקבלת אחריות כפי שעשו שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ וכמה מפקדים בכירים בצה"ל.

מן הראוי היה שביניש תקרא את דברי החרטה שהשמיע באחרונה וינוגרד בכלי התקשורת על כך שקיבל על עצמו את ראשות הוועדה.
מתוך מעקב של שנים אחר התנהלותה של ביניש כלפי אולמרט בתפקידיה במערכת המשפטית יש לי תחושה מוצקה שביניש חוששת משום מה מאולמרט ואני לא מצליח להיפרד מתחושה זו.

קשרים תמוהים

גם לנאמן יש יחס מיוחד אל אולמרט, ולא רק בשל בעובדה שבתו של נאמן ומשפחתו אולמרט התגוררו באותו בית ברחוב כ"ט בנובמבר בירושלים, עד למיניו של אולמרט כראש הממשלה.

דירתו של אולמרט נמכרה כמחר במחיר מופקע מעורר תמיהה לאיל ההון היהודי אמריקני דניאל אברהמס שהיה מאוחר יותר אחד המתמודדים על רכישת השליטה בבנק לאומי. עד היום מצרים גורמים מסוימים במשרד מבקר המדינה על כך שהעניקו לאולמרט הנחה גדולה בכך ששחררו אותו מחשד לקבלת שוחד.

איני שוכח לרגע את מערכת יחסיהם המיוחדת של שני החברים אולמרט ונאמן ששימש לסירוגין פרקליט יועץ סמוי וחבר לעת צרה.

בספרי "זעקי ארץ מושחתת" חשפתי באחרונה את חלקו המיוחד של נאמן שעשה בשעתו מאמצים בלתי נלאים ולעיתים חריגים כדי למנוע את העמדתו של חברו, שכנו ולקוחו אולמרט לדין בגין עבירות שביצע כאשר כיהן כגזבר הליכוד, לרבות שורה של עבירות פליליות בהן הגשת דוחות כוזבים לשלטונות המס, מרמה והפרת אמונים.

התצהיר שחתמתי עליו אז במסגרת עתירה שהגשנו לבג"צ כדי לחייב האת העמדתו של אולמרט לדין היה מוצק.

למרבה ההפתעה עלה בסופו של דבר בידי אולמרט לצאת זכאי בפסק דין שהיה שנוי במחלקת.

אחד העדים במשפט היה נאמן שעשה הכול כדי לסייע לאולמרט, ובין השאר הוא צלצל לגזבר השני של הליכוד מנחם עצמון, שהואשם בעבירות דומיות כשזה שהה בניו-יורק ומשך אותו בלשון, כדי שיאמר כי אולמרט לא נטל כביכול חלק כביכול בפעילות ההפלילית המשותפת.

עד היום עצמון לא סולח לנאמן והוא ואני יודעים מדוע.

בשביל זה יש חברים

לא אתפלא אפוא אם נאמן יחלץ בקרוב לסייע בעקיפין גם לאולמרט בעידן שאחרי מזוז. על הפרק עומדת בין השאר השאלה אם להגיש נגד אולמרט כתב אישום גם בנושא המינויים הפוליטיים. אבל תמיד ישנן דרכים שוניות ומגוונות בכדי לסייע לחבר מסוגו של אולמרט, בעיקר אם הוא מצוי בצרה גדולה.

כך או אחרת: נאמן הפר הבטחה כתובה שנתן לפני זמן קצר לאומ"ץ באמצעות מנהלת לשכתו, שלא להתערב בתפקידו הממלכתי בענייניהם של לקוחותיו לשעבר ששילמו לו שכר טירחה נאה עבור שירותיו המשפטיים או גמלו לו בדרכים אחרות.

מיד אחרי מינויו של נאמן כשר המשפטים פנתה אליו אומ"ץ בדרישה שימדר את עצמו מעיסוק כלשהו בענייניהם של אישים פוליטיים מסובכים בפליליים שהוא יעץ להם כפרקליט או ייצג אותם בדרך זו אחרת .

בהקשר לכך נקבנו בשמו של ליברמן שנועץ עמו בשעתו בנושא החקירה המשטרתית הממושכת, ובשמו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שנאמן סייע לו לא אחת להיחלץ מהעבריינות הפלילית שהייתה חלק בלתי נפרד מחייו הציבוריים.

מתברר אפוא שנאמן נוהג כדרכו בכפל לשון. מצד אחד הציע למזוז להאריך את תקופת כהונתו המסתיימת בראשית חודש בפברואר בחצי שנה נוספת, בידיעה מראש שמזוז לא ייעתר לו, ומצד שני הוא נטפל אל מזוז ונזף בו, אולי כדי לאותת לו כי הגיעה השעה לעזות סדר במוסד זה.

תראו מי שנוזף

הנזיפה של נאמן במזוז נתרחשה בפומבי, בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין שנערך בחום הלוהט של אילת, והיוותה מקלחת של רותחין מפיו של שר המשפטים החדש יעקב נאמן, שהטיח במזוז כי "לא ראוי שהוא יתבטא בעניין ליברמן כאשר הנושא מונח על שולחנו, והחקירות כנגד ליברמן נמשכות".

יום קודם לכן אזר מזוז אומץ באיחור רב ואמר לבאי הכנס שבמדינה מתוקנת לא היה מקום למנות את אביגדור ליברמן כשר בממשלה, בהינתן עננת החשדות הפליליים הכבדים אשר מרחפת מעל לראשו.

נאמן קיבל בנושא זה סיוע ארטילרי מקודמו פרופ' דניאל מפרדימן שרואה בו כנראה יורש ראוי להשתלחויות שלו בעבר במזוז.

במאמר שפרסם בידיעות אחרונות תחת הכותרת: "מדינה לא מתוקנת" הוא התייחס, איך לא, לדברי מזוז על ליברמן, וכתב בהקשר לכך, בין היתר: "תפקידה של ממשלה החפצה למשול הוא להבהיר ליועץ המשפטי שלה כי אין הוא רשאי לנהוג בדרך זו, כי אין הוא רשאי למתוח ביקורת באורח חופשי עליה או על שריה, וכי במידת הצורך יוסקו מסקנות. אולם השאלה היא אם נוכח עצמת היועץ המשפטי תעז הממשלה לנהוג כפי שממשלה צריכה לנהוג".

בהמשך חזר פרידמן על הצעתו לפצל את מוסד היועץ המשפטי לממשלה לשני בעלי תפקיד שאחד מהם יהיה היועץ המשפטי של הממשלה וילווה את פעולותיה, ואילו השני יכהן כתובע הכללי של המדינה.

נאמן מחכה ליועמ"ש שאחרי מזוז

מזוז מתנגד בחריפות לצעד זה המחליש את היועץ המשפטי לממשלה, וכמוהו גם שופטים בכירים מכהנים ובדימוס וכן אנשי אקדמיה למיניהם.

נאמן לא יזיל אפילו דמעות תנין אם מזוז התמים והמאופק לא יספיק להגיש בפרק הזמן שנותר לכהונתו כתב אישום נגד ליברמן, אשר הוא מצדו יעשה הכול כדי לתחמן אותו ולזרות חול בעיניו.

חשיפת מעשי שחיתות פליליים לא עמדה מעולם בראש דאגותיו של נאמן הפרקליט. לצערי, יש סימנים ראשונים לכך שכך הוא הדבר גם כיום בתפקידו שר המשפטים.

למרבה הצער, גם נתניהו גילה רפיסות וזחיחות בכל הנוגע למאבק בשחיתות הציבורית כאשר כיהן כראש האופוזיציה ועתה, אחרי שחלומו להיבחר כראש הממשלה התגשם, מגלה נתניהו חולשה ופאסיביות בלתי מוסברת בשמירת המינהל הציבורי התקין וטוהר המידות הממלכתי, כאשר הפקיר בידיו של ליברמן את מערכת החוק.
כאשר הוקמה הקואליציה הנוכחית פנתה אומ"ץ אל ראש הממשלה המיועד נתניהו בבקשה שיכלול סעיף מיוחד שיחייב את הממשלה החדשה ואת המפלגות שאמורות להשתתף בה להיאבק בשחיתות השלטונית המפלצתית שהגיעה לשיאה בתקופתם של ראשי הממשלות אריאל שרון ואהוד אולמרט.

נתניהו התחמק ועקף כדרכו את נושא השחיתות הציבורית, אולי משום שיש לו קופת שרצים שאנחנו עדיין לא יודעים עליה, ואילו שר המשפטים המיועד נאמן, האמור להיות אמון על שמירת שלטון החוק, לא שמע, לא ראה ולא לחץ.

החלשת מוסד היועץ המשפטי לממשלה עלולה לתת גושפנקא להמשך השחיתות השלטונית שלמרבה הצער לא שככה גם בתקופת כהונתה של הממשלה הנוכחית.

תאריך:  24/10/2009   |   עודכן:  24/10/2009
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
למי נאמן נאמן?
תגובות  [ 31 ] מוצגות   [ 31 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חסר עקביות
24/10/09 18:26
 
קורא
24/10/09 20:36
2
פיני לזר
24/10/09 18:35
3
הערות והארות
24/10/09 18:40
4
בני בנקר
24/10/09 19:00
5
קצתהיגיון לא יזיק
24/10/09 19:10
6
עופר שיפמן
24/10/09 19:27
7
דבי
24/10/09 19:34
8
פיני לזר
24/10/09 19:36
 
יוצמך
24/10/09 22:19
9
מטאטא
24/10/09 19:48
10
לביא
24/10/09 21:51
11
גנור
24/10/09 22:00
12
hrujo
24/10/09 23:21
13
כרא
24/10/09 23:36
14
ש.גוטווין
25/10/09 00:36
15
מד' ליונה עיוורת
25/10/09 01:35
 
לחשיפת שחיתויות??
25/10/09 10:55
 
חניתה
25/10/09 12:31
 
מד' ליונה עיוורת
25/10/09 20:28
16
מולקה
25/10/09 05:28
17
שומרי חוק מושחתים
25/10/09 14:07
18
לילית
25/10/09 17:58
19
הוא מחובר לאלפיון
25/10/09 21:21
 
ולא שר של כל העם
26/10/09 00:38
20
למדינה ולא לקליקה
26/10/09 22:57
 
הוא הנאמן שלהם.
28/10/09 00:10
21
אחד מהעם---------
27/10/09 16:00
22
אבנרי מחפה
29/10/09 15:40
23
איל גיא חיים
30/10/09 08:36
24
תמרה
8/11/09 16:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוזמתו של שר המשפטים יעקב נאמן לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה מטלטלת את המערכת המשפטית. ולא בכדי. פיצול יביא, בין היתר, לעיקור שליטת בית המשפט העליון במוסד היועץ המשפטי לממשלה, שליטה הנעשית בדרכים שונות ובלתי ראויות.
24/10/2009  |  יואב יצחק  |   מאמרים
שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, הופך עולמות במטרה להביא לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. לאחרונה אף הודיע נאמן, כך פורסם, שאם הדבר לא יעלה בידיו הוא יתפטר מתפקידו.
24/10/2009  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
בחדר מבודד ומאובטח, במחלקה לשיקום פגועי מוח בבית החולים "שיבא", שקוע מזה כארבע שנים בתרדמת מי שהיה ראש הממשלה, אריק שרון. על-אף מצבו הקריטי, יש עדיין מי שממתינים, בסבלנות-אין-קץ, לסיכוי שאולי יתעורר, בסופו של דבר, מתרדמתו הממושכת. עם אלה נמנים, מטבע הדברים, שני בניו; מי שהיה ראש-לשכתו ואיש-סודו, וקומץ-רופאים מגוייסים לעניין.
24/10/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
על אלבום התמונות הלבן מוצמדת מדבקה: "טקס חתימת הסכם השלום ישראל - ירדן אוק' 1994". בפנים דפי צילומים של אחד האירועים ההיסטוריים הגדולים ביותר בתולדות ישראל והמזרח התיכון - הטקס המרשים, הבלתי נשכח, שנערך במעבר ערבה לפני 15 שנה בדיוק. ההזמנה שהגיעה אלי ממשרד ראש הממשלה ("הזמנה ליחיד 0814"), הייתה חתומה על-ידי "הוד מלכותו, המלך חוסיין ה-1, הממלכה הירדנית ההאשמית" ו"יצחק רבין, ראש הממשלה, מדינת ישראל".
23/10/2009  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
על-רקע המהומות שהקימה התנועה האיסלאמית בירושלים בחג הסוכות האחרון, התעוררה שוב בתקשורת הישראלית השאלה למי שייכת העיר. עצם העלאת השאלה בתקשורת של מדינת ישראל כבר מעידה על בעיה: לאנשי תקשורת המופקדים על חלק ממקורות הידע שלנו (ואשר לשם כך אנו מממנים את משכורותיהם) יש ספקות בדבר שייכותה של העיר.
23/10/2009  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   יומני אבנרי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   סדום ועמורה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט  /  מי ומי  
ספר חדש של אריה אבנרי: "זעקי ארץ מושחתת"  /  יואב יצחק
אבנרי לא יודח מחברותו בנשיאות מועצת העיתונות  /  אריאל שמידברג
בגלל מאבקו בעיתונאים הודח אבנרי מחברותו במועצת העיתונות  /  אריאל שמידברג
סליחה, מחילה, כפרה  /  אריה אבנרי
התפקחות מול התפכחות  /  אריה אבנרי
סוף גנב לכליאה  /  אריה אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
הפינוי הגדול בתולדות המדינה [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
אריאל היימן, אלון ברקמן
פינוי מאות אלפי תושבים מגבולות הדרום והצפון מאפשר להפיק מספר לקחים למקרה הבא - בין אם הסיבה תהיה ביטחונית ובין אם היא תהיה בשל אסון טבע
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
עם שלם עוטה מסכה כדי להסתיר את היגון והצער, להסתיר את החרפה והבושה, להסתיר את הכאב והגעגוע, להסתיר את החוסר הנורא, את השבר שהיה כחרס הנשבר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il