בשל המחסור החריף בנהגי תחבורה ציבורית, מועסקים רוב הנהגים בענף בניגוד לדיני העבודה. מסמך עבודה פנימי של
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שהגיע לידי News1 חושף כי למרות שעל-פי תקנות התעבורה מותר לנהגי אוטובוס ציבורי לנהוג רק 68 שעות בשבוע, מספר הנהגים העובדים מעבר למותר בחוק עולה על 50%.
38% מנהגי התחבורה הציבורית מועסקים מעל 220 שעות בחודש, 44% מועסקים 220-160 שעות, 14% מועסקים 160-80 שעות ורק 4% עד 80 שעות. העסקה מעבר למותר בחוק עלולה לפגוע בבטיחות הנסיעה.
תופעת המחסור בנהגים ידועה, אך המסמך חושף עד כמה - מדובר ב-1,116 נהגים החסרים למערך השירות הקיים, ובסך-הכל כ-3,816 נהגים בטווח הארוך לצורך הפעלת כל האשכולות והמכרזים העתידיים. לנוכח פליטת נהגים (פיטורים, התפטרות, פרישה וכדומה) נדרשת תוספת של כ-2,600 נהגים. בענף ישנם כיום כ-1,200 נהגים בעייתיים או לא מתאימים שפיטוריהם נדרשים, אך החברות אינן ממהרות לוותר עליהם בשל המחסור.
המספר האמור אינו מביא בחשבון את הצורך בנהגים עבור הרחבות שירות ובמיוחד לא את תוספת הנהגים הנדרשת ליישם מכרזי הפעלה המצויים בהקפאה בשל הליכים משפטיים, המוערכת בכ-1,000 נהגים.
עיקר המחסור הוא במרכז הארץ, כ-3,000 נהגים(!), ונהגים רבים משונעים מאזורים אחרים במדינה לתגבור השירות - 900 מהצפון, 500 מהדרום ו-500 מאזור ירושלים.