|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

הקרב על החסינות הגיע לעליון

בג"ץ הורה לינון להגיב עד יום רביעי לעתירת הליכוד

בהחלטתו ציין השופט עמית: "ינון הודיע על כוונתו למסור חוו"ד בשעה 16:00" ח"כ מיקי זוהר: "על יועמ"ש הכנסת לפסול עצמו מלדון בעניין" בכחול לבן מאיימים בהדחתו של יו"ר הכנסת שטייניץ: ינון היה צריך לפסול עצמו גם מהליך אישור הקמת הוועדה
12/01/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   פרשות נתניהו   |   תגובות
עו"ד איל ינון. "פועל בניגוד עניינים" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון יצחק עמית הורה (יום א', 12.1.2020) ליועמ"ש הכנסת עו"ד איל ינון וליתר המשיבים בעתירת הליכוד נגד יועמ"ש הכנסת להגיב לעתירה עד ליום רביעי בשעה 14:00. בהחלטתו ציין השופט עמית, "עובר למתן החלטה זו, התקבלה הודעת המשיב 1 (עו"ד איל ינון) על כוונתו להוציא את חוות הדעת היום בשעה 16:00". יו"ר הכנסת, יואל (יולי) אדשלטיין הודיע כי הוא דוחה את מסיבת העיתונאים במסגרתה יתייחס להצהרה בנוגע לחו"ד יועמ"ש הכסת, לשעה 17:00.

תנועת הליכוד ויו"ר הסיעה, ח״כ מיקי זוהר, עתרו עתירה לבג״ץ נגד היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, בטענה כי הוא מצוי בניגוד עניינים בשל העובדה שאשתו, עורכת הדין עמית מררי, הייתה חלק מהצוות שהחליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עו"ד ינון צפוי ככל הנראה להודיע כי לא ניתן למנוע הקמת ועדה שתדחה את בקשתו של נתניהו לחסינות פרלמנטרית, וכי ליו"ר הכנסת אדלשטיין, אין אפשרות למנוע את הקמתה של הוועדה. במקביל באפשרותו של אדלשטיין להטיל וטו על הקמת הוועדה, אולם, בכחול לבן מאיימים לפעול להדחתו של אדלשטיין.

ח"כ אבי ניסנקורן, יו"ר הוועדה המסדרת, התייחס בראיון ברשת ב' לדיון הצפוי בחסינות ואמר: "נתניהו ביקש חסינות ביום האחרון שהיה לו, אבל יש מספיק זמן לדון בה. נערוך דיון ענייני ויעיל. נפעל לפי הכללים המקובלים, יש די זמן לכך".

על הטענות כלפי היועץ המשפטי של הכנסת אמר ניסנקורן: "אנחנו בסיטואציה שיש התקפה על אנשי המשפט. אנחנו בהתקפה רבתי על שלטון החוק, עצוב מאוד שראש הממשלה מוביל אותה".

ניסנקורן מתכנן להתחיל בדיוני החסינות כבר בשבוע הבא, כשבמקביל תנהל הוועדה דיונים בבקשת החסינות גם של ח"כ חיים כץ (ליכוד) וגם של נתניהו, שצפוי להופיע באופן אישי בפני הוועדה.

ח"כ מאיר כהן (כחול לבן) אמר בראיון לגלי צה"ל: "לא רוצים ומקווה שלא נגיע למצב שנדיח את יו"ר הכנסת. משער שקשה לו ברגעים האלה, אבל התפקיד שלו קודם כל ממלכתי".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מתנגד להקמת ועדת הכנסת, שתדון בחסינות ראש הממשלה נתניהו: "הדיון צריך להיות מקצועי והוא לא יהיה כזה כי הכל פוליטי לחלוטין. ועדה כזו לא נכונה בזמן זה ולדעתי אדלשטיין ייקח את זה בחשבון", אמר בגלי צה"ל.

השר יובל שטייניץ מהליכוד התייחס לדיון על החסינות ואמר כי "יועמ"ש הכנסת היה צריך לפסול עצמו גם מההליך שדן באישור הקמת הוועדה שתדון בחסינות רה"מ. אם תוקם ועדה כזאת, תהיה זו פעם ראשונה שמקימים אותה לאחר שהכנסת התפזרה. זאת רק כדי לנגח את נתניהו".

אמש פרסם נתניהו תיעוד וידאו בו האשים את עו"ד ינון בהימצאו בניגוד עניינים: "נסו לדמיין רגע את ההפך, שרעייתו לא הייתה פרקליטה בכירה בצוות התביעה נגדי אלא פרקליטהבכירה בצוות ההגנה שלי. היו אומרים מיד שזה לא רק ניגוד עניינים חריף, זה מרמה והפרת אמונים בנסיבות מחמירות, תיק 5000. כשתפסו אותו על חם על ניגוד העניינים הזה, מה הוא אמר? הוא אמר שהוא ורעייתו מעולם לא דיברו על התיקים האלה. אתם מאמינים לזה? התיק המפורסם ביותר של תולדות המדינה ששניהם עוסקים בו והם מעולם לא דיברו על זה. הם חושבים שאנחנו טיפשים?ֿ".
ח"כ מיכאל מכלוף זהר, הליכוד תנועה לאומית ליבראלית נ' יועמ"ש הכנסת, הוועדה המסדרה / עתירה
עתירה בדרישה למנוע מעיומ"ש הכנסת מלדון או לחוות דעתו בכל הנוגע להקמת וועדת הכנסת על מנת שזו תדון בבקשת חסינות לאור ניגוד עניינים חמור בו הוא מצוי

תאריך:  12/01/2020   |   עודכן:  12/01/2020
מירב ארד
+"כחול לבן השתמשו בציטוטים מסרטי מאפיה"
17:30 12/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהצהרה שמסר יו"ר הכנסת אמר כי לדעת יועמ"ש הכנסת אין בו צורך להקמת ועדת הכנסת  ▪  תקף את כחול לבן, אך נמנע מלתקוף את ליברמן: "אנשים שבינם לבין ממלכתיות לא התקיים אפילו קשר מקרי – מאשימים אותי בהעדר ממלכתיות"  ▪  "ועדת הכנסת תהפוך לג'ונגל שיבזה את כבוד בית המחוקקים"
(אדלשטיין. לא מונע את כינוס הוועדה
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ניסנקורן: דיוני החסינות יתקיימו בצורה הוגנת ויעילה
16:59 12/01/20  |  עידן יוסף
בעקבות הודעת היועמ״ש לכנסת, הודיע יו״ר הוועדה המסדרת, ח״כ אבי ניסנקורן: ״אפעל להקמת ועדת הכנסת ממחר ונקיים את דיוני החסינות בצורה הוגנת ויעילה״.
+העבודה-גשר: היום סומן הגבול לתעלולי נתניהו
16:43 12/01/20  |  עידן יוסף
מפלגת העבודה-גשר: ״יש גבול גם לתעלולים של נתניהו, והיום הוא סומן. כל הספינים וכל האיומים וכל השקרים לא עזרו - ועדת הכנסת תתכנס בהקדם, כפי שהחוק דורש, דיון החסינות יתקיים, ואזרחי ישראל יזכו לדבר הבסיסי המגיע להם לפני הבחירות - לדעת האם המועמד-נאשם נתניהו יעמוד לדין או שלא. רצית דיון חסינות, קיבלת”.
+אדלשטיין צריך לאפשר מינוי ועדת הכנסת
16:32 12/01/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קובע שאלדשטיין לא יוכל למנוע מן הוועדה המסדרת להקים את ועדת הכנסת לצורך דיון בבקשתו של נתניהו למתן חסינות, ויהיה חייב לכנס את המליאה כדי לאשר את הקמת הוועדה  ▪  דחיית בקשת החסינות של נתניהו - רק אם בג"ץ יתערב או שהליכוד יפעיל פיליבסטר בדיוני הוועדה
ינון. אין סמכות וטו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
אלדשטיין. שיקול העדת מצטמצם מאוד
+גנץ על החסינות: נתניהו ביקש - נתניהו יקבל
16:29 12/01/20  |  עידן יוסף
יו"ר כחול לבן חה"כ גנץ: ״הנחיתי את יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, לכנס בהקדם האפשרי את הוועדה המסדרת ולהקים את ועדת הכנסת כדי לדון בחסינות נתניהו. נתניהו ביקש - נתניהו יקבל".
+העליון מאפשר לפרסם חוו"ד ינון
15:56 12/01/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דחה את בקשת הליכוד לאסור על היועץ המשפטי לכנסת לפרסם את חוות דעתו בעניין כינוס ועדת הכנסת לדון בחסינותו של נתניהו, עד להכרעה בעתירה של הסיעה נגד פרסומה בכלל בטענה שהוא מצוי בניגוד עניינים
(ינון. מתכוון לפרסם היום [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
+אחימאיר, אחימאיר
14:45 12/01/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אך עיתונאי ערכי אינו יכול לומר ברצינות כי "אינני רואה כל פגם בבקשת החסינות שלו, זה טבעי וזה אחד הכלים המשפטיים העומדים לרשותו  ▪  ההתנפלות עליו היא חלק מהמסע נגדו" (בראיון למיכאל טוכפלד ב"מקור ראשון")  ▪  עד כאן
(אחימאיר. תבנית נוף בית הוריו [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+ביבי: אשם ונזק
14:36 12/01/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
"אוי לי מיוצרי ואוי לי מיצרי", כדבר חכמים  ▪  הוא פשוט הפך לגוש אחד של נזק לאומי
(נתניהו. חנינה עם קלון [צילום: גלי תיבון/AP])
+דיון החסינות של נתניהו - מבחן קונסטיטוציוני
12:29 12/01/20  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
הכנסת גם כריבון כפופה לחוק, אולם במתן פרשנויות או החלטות חלופיות לחוק לגבי פעולותיה, סמכותה עולה על זו של בג"ץ. או יועצים משפטיים, וכך עליה לנהוג. זו קביעה נורמטיבית
(אדלשטיין ונתניהו. לא לפעול לפי פרשנות משפטית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הצפה תודעתית נגד נתניהו
12:28 12/01/20  |  קובי אפללו   |   לרשימה המלאה
זה לא יפסיק לרגע, ככל שמועד הבחירות יקרב ההצפה התודעתית נגד נתניהו תגבר, זו כבר לא שטיפת מוח איטית ומייאשת זו הצפת התודעה הישראלית במבול האשמות חסר תקדים
(סערות גדולות [צילום: דייוויד כהן/פלאש 90])
+על נתניהו ורדיפה
12:09 12/01/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה
האם מתקבל על הדעת שכולם, אבל כולם, לאורך שנים ובשיטתיות רודפים אחרי נתניהו? ואולי השיטה המרושעת והגאונית שלו פשוט עובדת - במקום לגנוב או לקבל שוחד כספי ואז לקנות טובין, הוא מקבל אותם ישירות, ואז מזדעק שרודפים אותו כיוון שחשבון הבנק שלו אינו מעורב?
(נתניהו. צוחק כל הדרך אל הבנק )
+בחירות מארס
11:07 12/01/20  |  ד"ר רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
מערכת הבחירות מועד ג', כמו קודמתה מספטמבר 2019, יותר מהיא מייצגת התמודדות על ערכים וסדרי עדיפות לאומיים, ראוי לתייגה כמעין "מלחמת מוחות" הרוויה בתמרונים פוליטיים, הונאה, הסחת דעת ולוחמה פסיכולוגית
(כחול לבן [צילום: בני גנץ, יאיר לפיד])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ הורה לינון להגיב עד יום רביעי לעתירת הליכוד
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רה"מ ?
12/01/20 09:50
2
באום
12/01/20 10:16
3
בן נאמן
12/01/20 10:44
4
אדלשטיין לא יודח
12/01/20 12:54
5
אכלנו אותה.חארטה
12/01/20 16:28
6
לא נשתוק
12/01/20 23:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשות נתניהו
מי שעוקב אחר המאבק הקונסטיטוציוני המתפתח בישראל בין הכנסת והרשות המבצעת לבין שתלטנות המערכת המשפטית, בוודאי אינו מופתע מהמקום אליו הגיע בימים אלה ומן הכיוון המסתמן לגבי ההמשך. המאבק הוא על עליונות פוליטית בדמוקרטיה הישראלית, אולם בפועל הוא מתנהל כביכול על "שאלות מוסריות" כגון: האם זכות החפות היא מוחלטת (מוגדרת כפשוטה בחוק) או שהיא זכות "בערבון מוגבל" - מותנית בפרשנות יעודית המתאימה לתפישת בג"ץ ברגע קבלת ההחלטה. האם זכות החפות שמורה לכל באותה מידה, או שהיא מותנית בשאלה מהו תפקידו של הטוען לזכות? אם הוא יריב פוליטי, זכות החפות שלו היא על תנאי, או "בתנאי ש..." אבל אם הוא איש המחנה הנכון או ההשקפה הנכונה, היא מוחלטת ובלתי-מותנית בדבר.
10/01/2020  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, צפוי להגיש ביום ראשון הקרוב את חוות הדעת שלו ביחס לסמכות יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, להקמת ועדת הכנסת. כינוס ועדת הכנסת נדרש לצורך דיון בשתי בקשות חסינות שהוגשו בחודשים האחרונים - בקשת החסינות שהגיש השר לשעבר חיים כץ, ובקשת החסינות שהגיש בשבוע שעבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
09/01/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
שר המשפטים אמיר אוחנה שיגר לאחרונה מכתב אל היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון בעניין הטענות לניגוד עניינים מצד יועמ"ש הכנסת בעניין הקמת ועדת הכנסת לצורך דיון בחסינותו של ראש הממשלה. מתוך מכתב התשובה של היועמ"ש עצמו עולה לכאורה, שלמרות הכחשתו - הוא אכן נמצא בניגוד עניינים.
09/01/2020  |  יוסי דר  |   יומני בלוגרים
המסתורין מאחורי מהלכיו הפוליטיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנה האחרונה בנושא חסינותו מעסיק מדינה שלמה. התמרונים, השקרים וסיבובי הפרסה שלו לא יודעים שובע והכף עוד נטויה. בעבר הודיע כי לא יעסוק בחסינות, ובהווה אנחנו כבר עמוק בתוך ניסיונותיו לקבלה. כבר בזמן מערכת בחירות מועד א' הוא הצליח לדחות את השימוע בענייניו המשפטיים. הוא אף ניסה שוב, אך הפעם הדבר לא הניב לו פירות.
09/01/2020  |  טל בן-יעקב  |   יומני בלוגרים
הוזמנתי להתארח אצל חברים. זוג המארחים, אנחנו (זוג) ועוד ארבעה זוגות שלא היכרתי. כולם נראו לי מה"מילייה" החברתית שלי. גיל פרישה, מבוססים כלכלית, משכילים, תרבותיים, נראים אשכנזים ואוהבי המדינה. כבר בתחילת הערב העלו איזושהי "בדיחה" בנושא נתניהו (כאילו שלח ווטסאפ שהוא דואג עכשיו למילוי הכנרת...) ושאלתי אם אי-פעם מישהו מהם הצביע לליכוד. התשובה הייתה שלילית, כלומר הם לא תמכו מעולם בליכוד, ולכן גם אין לצפות שיתמכו הפעם בליכוד בעיקר לנוכח ההתרחשויות שגורמות גם לכמה אנשי ליכוד לא להצביע לליכוד.
09/01/2020  |  ד"ר גד פניני  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   פרשות נתניהו  /  מי ומי  
אוחנה לינון: משוך ידיך מתיקי נתניהו  /  עידן יוסף
ליברמן: אם לא תהיה ברירה נחליף יו"ר  /  עידן יוסף
ינון: פוסל עצמי מדיונים בחסינות נתניהו  /  עידן יוסף
החסינות של נתניהו  /  עו"ד יוסף פנדריך
תחת מטריית החסינות  /  עו"ד אברהם פכטר
משהו עובר על הימין  /  טל בן-יעקב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il