|   15:07:40
דלג
  שולמית קיסרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

מדינה נגד אזרחיה

מה עושים עם כספי מס הבצורת? האם הוא מיועד לפרויקט שיפור משק המים העתידי בישראל האם אנחנו בדרך הנכונה להיות למדינה שאזרחיה הם בעלי זכות למים, אוויר ואנרגיה נקייה בשפע, או שתמיד נחיה במצוקה ובפיגור?
02/11/2009  |   שולמית קיסרי   |   מאמרים   |   משבר המים בישראל   |   תגובות
סוף כל סוף מישהי עושה משהו כנגד העושק המזדחל של המדינה את אזרחיה [צילום: באובאו]

שפע
ש לנו ים גדול ומספיק מים להתפיל והממשלה , השקיעה הון במסע פרסומת דוחה "הצילו את הכנרת" במקום לגשת למלאכת ההתפלה בכול האמצעים החדישים הרווחים היום בעולם.

חלמאות
מים כמו אוויר, כמו אנרגיה ותחבורה, כמו חיסון נגד מגפות, בריאות, וחינוך הם מוצרי הבסיס שאזרח זכאי לקבל ממדינתו. את הטיפול בחלוקת משאבים אלה לאזרח אנחנו מפקידים בימי הבחירות בידי נבחרי העם שזה תפקידם ולשם כך נבחרו. יוזמת תירוש מלמדת אותנו ביו השאר על רמת התפקוד של הנבחרים.

יוזמה
תמיד בוכים אצלנו כי "העם לא מגיב, לא יוצא לרחובות להפגין, פסיבי ועסוק, כל אחד דואג רק לעצמו " וכו וכו. ובכן לאזרחים הפסיביים שנסחטים בקלות, ודואגים הרבה פחות מדי לזכויותיהם יש עכשיו מדריכה ומורת-דרך לוחמת בשם רונית תירוש שמלמדת אותנו עובדות שלא ידענו. הנה לנו חברת כנסת שלא רק מקבלת תלוש משכורת אלא גם עובדת.

שקיפות
ראש העיר בלומברג, למשל מדווח תוך גישה האומרת: הפקדתם בידי את העיר הנה מה שעשיתי כדי להצדיק את האמון שנתתם בי הנה מה שעשיתי, בתחום זה או אחר עד הסנט האחרון. הכול על שולחן בלי לטאטא מתחת לשטיח, בינתיים הוא יכול גם להתפאר במעשים לטובת העיר, יופייה וגדולתה וטובת אזרחיה.

אטימות
בין השאר אנחנו ממש לא יודעים, במהלך שבעה או שמונה החודשים האחרונים מה עושים השרים בלי תיק או אלה שקבלו משרות מעורפלות שהגדרתם שווה לביטוי "שום דבר". ומה בדבר שר לענייני מים מתוך קבוצת השרים של משרת –שום- דבר שידווח לנו , מה קורה במשרד שלו?

ההצעה האווילית של ח"כ תירוש
יניב אקרמן
משהו לא טוב עובר על מפלגת קדימה, מזמן לא היה לה ספין מוצלח, כמו זה של חברתה רונית תירוש
לרשימה המלאה

ח"כ תירוש: מרי אזרחי נגד מס הבצורת
ספי קיני
קבוצה של חברי כנסת קוראת לציבור להימנע מתשלום מס הבצורת * מהמחלקה המשפטית של הכנסת נמסר כי אין מניעה לקרוא למחאה על החוק
לרשימה המלאה

ח"כ תירוש: להעלות דמי הביטוח של רכבי השרד של האוצר
ספי קיני
לרשימה המלאה

רונית תירוש, מנהלת בית ספר מצליחה, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר והיום ח"כ מטעם קדימה, עשויה לקנות את עולמה בשל יוזמתה לפנות לאזרחי ישראל ולהנחותם לסרב לשלם את מס הבצורת ונימוקיה עימה.

היוזמה ,שאני בין אלה המאמינים בהצלחתה , היא למעשה דרישה מהממשלה, לבטל את המס. החוברת שחיברה רונית תירוש , שתשלח לכל אזרח בישראל שאיכפת לו מה עושה או לא עושה ממשלה למען אזרחיה -מפרטת את תולדות המס , את התירוץ שבעבורו גובה הממשלה את הכסף מאזרחיה ולאן בדיוק הולך הכסף שאנחנו משלמים!


תירוש היא בעלת כל המידע הדרוש לכל ישראלי, בנושא המס והמים. ובכן המס נספג על-ידי משרד האוצר כמס לכל דבר, כמו מס קניה, מסי רכב, מסים מכל סוג . אין לו כל מטרה הקשורה קשר כלשהו למים. הוא אינו מיועד לשיפור או להגדלת כמות ואיכות מי השתיה וההשקייה של ישראל. כמו במקרה של מערך התחבורה בישראל ( הרכבות הכי מפגרות, רכבת תחתית ( או קלה) שהקמתה נדחית כבר עשרות שנים בתירוצים שונים לאחר שכבר הושקעו בה מיליארדים!) ופרויקטים בחינוך שלא מתרחשים והופכים אותנו לעם בעל חינוך נחשל. כמו בענייני מים כך גם בתחום יצירת אנרגיה מתווכחים אצלנו עדיין אם להשתמש בפחם או באנרגיית שמש, זאת כאשר הפחם מזהם ויקר ואמצעים כמו שמש ורוח, ליצירת אנרגיה זולה ולא מזהמת, המיושמים במקומות שונים בעולם , טרם חדרו לראשים המחליטים.

מדינת ישראל והמים

למרות שממציא שיטת התפלת מי ים היה ישראלי ( המהנדס אלכסנדר זרחין ) והמצאתו משנות החמישים יושמה בממדים קטנים בשנות הששים, לא מתקדמים כאן שום פרויקטים להתפלת מים. המתקנים שהוקמו באשקלון ובפלמחים , עובדים כפרויקטים קטנים ולא צומחים. פרויקט חדרה לא מתרומם. כמות המים המותפלים (שעלותם לא גבוהה, ויכולים לייצר מי שתייה משובחים בשפע) היא זניחה. יש לנו ים גדול ומספיק מים להתפיל והממשלה , השקיעה הון במסע פרסומת דוחה "הצילו את הכנרת" במקום לגשת למלאכת ההתפלה בכול האמצעים החדישים הרווחים היום בעולם.

מים כמו אוויר, כמו אנרגיה ותחבורה, כמו חיסון נגד מגפות, בריאות, וחינוך הם מוצרי הבסיס שאזרח זכאי לקבל ממדינתו. את הטיפול בחלוקת משאבים אלה לאזרח אנחנו מפקידים בימי הבחירות בידי נבחרי העם שזה תפקידם ולשם כך נבחרו. יוזמת תירוש מלמדת אותנו ביו השאר על רמת התפקוד של הנבחרים.

מאז שהייתי תלמידה בבית הספר היסודי, לימדו אותנו שאין מים בישראל וגם שיש שיטות התפלה, השקיה, חיסכון ויצירת מים של מדעני וממציאים ישראלים.

רק שמאז הימים ההם , זרמו מים רבים, בכול הנהרות והנחלים ברחבי העולם ואצלנו המצב רק הורע. וכאשר נכדי הקטן חזר מהגן והסביר לי שצריך להציל את הכנרת, שקלתי אם לא עדיף שאשטוף את הרצפה עם בקבוקי מים מינרליים והפסקתי להשקות את הגינה שכה עמלתי משך שנים לטפל בה להנאתי והנאת דרי הרחוב. אז גם הלכתי לקרוא חומר רב העוסק בטיפול הממשלתי במקורות המים, בהתפלה, למדתי כי אין דבר כזה כמו פיתוח נושא המים לטובת האזרחים. המחדל של שנים שלא רואים את קצהו , נמשך ונמשך ומשמש בסופו של דבר, לא לשיפור המצב אלא לסחיטת מיסים!
תירוש טוענת ומגבה את דבריה בעובדות , כי הממשלה משתמשת במצוקת המים ובדאגה האמיתית של אזרחי ישראל התמימים והצייתנים, לנושא מקורות המים - כדי לסחוט עוד מס!!! אין שום קשר בין המס לבין שיפור משק המים בישראל!!!

מתנגדי יוזמת תירוש

מתנגדי יזמת תירוש קמו מיד, שעות אחרות אחרי שפרסמה את יזמתה , החריגה במקומותינו, מצקצקים בלשונם ומתחסדים לאמור: איך זה?, חברת כנסת משסה אזרחים להתנגד לשלטון החוק? מיד הפכה ההתנגדות שופר בידי מתנגדים פוליטיים של האופוזיציה . במקום לקיים דיון אמיתי בנושא הבוער שהוא מים, מתחילות מהומות שנאה בין מפלגות מתחרות. מתחילים לנזוף ברונית תירוש, בה בעת שהיא מלמדת את האזרחים לשנות את גישתם הפסיבית לגבי זכויותיהם במדינתם. תמיד בוכים אצלנו כי "העם לא מגיב, לא יוצא לרחובות להפגין, פסיבי ועסוק, כל אחד דואג רק לעצמו " וכו וכו. ובכן לאזרחים הפסיביים שנסחטים בקלות, ודואגים הרבה פחות מדי לזכויותיהם יש עכשיו מדריכה ומורת-דרך לוחמת בשם רונית תירוש שמלמדת אותנו עובדות שלא ידענו. הנה לנו חברת כנסת שלא רק מקבלת תלוש משכורת אלא גם עובדת.

שקיפות שלטונית

בניו-יורק יש ערוץ טלוויזיה עירוני שבו במהלך היממה, מדווח מהנעשה בעיר לטובת האזרחים בכל התחומים: חינוך, תרבות, תחבורה, בריאות ועוד. אם היה ערוץ כזה בעיר כלשהי בישראל היה , קרוב לוודאי ערוץ תעמולה והתפארות בעניינים שראש העיר רוצה להראות (גם זה מותר). בערוץ הניו-יורקי מופיע ראש העיר או בעלי אחריות אחרים, מדי יום כדי לדווח על פעילות, על ההוצאות הכספיות ואיך הן מחולקות. זהו דיווח לאזרח שגר בעיר, שידע בדיוק מה עושים בעיר עם מסי הארנונה והמים שלו.

ראש העיר בלומברג, למשל מדווח תוך גישה האומרת: הפקדתם בידי את העיר הנה מה שעשיתי כדי להצדיק את האמון שנתתם בי הנה מה שעשיתי, בתחום זה או אחר עד הסנט האחרון.
הכול על שולחן בלי לטאטא מתחת לשטיח, בינתיים הוא יכול גם להתפאר במעשים לטובת העיר, יופייה וגדולתה וטובת אזרחיה.

שקיפות שלטונית הייתה נקודה חלשה, בלשון המעטה , בכול ממשלות ישראל. האזרחים פה לא יודעים -בתירוץ של ביטחון וצבא- לאן הולך הכסף של משלם המיסים ומה נעשה בו.

עוד לא קם ראש הממשלה או השר שדיווח לאזרחים מה בדיוק הוא עושה במשרד שלו לשם מה הוא משתמש בכל העובדים שמסביבו ומה עשה בתקופת הקדנציה בשם תפקידו ובממון שהופקד בידו. בין השאר אנחנו ממש לא יודעים, במהלך שבעה או שמונה החודשים האחרונים מה עושים השרים בלי תיק או אלה שקבלו משרות מעורפלות שהגדרתם שווה לביטוי "שום דבר". ומה בדבר שר לענייני מים מתוך קבוצת השרים של משרת -שום- דבר שידווח לנו , מה קורה במשרד שלו? ובאמת למה לא ידענו בבהירות ובשקיפות של מי- מעין- זכים, מה נעשה עם כספי מס הבצורת?
והאם בעתיד הקרוב? הרחוק? יחול שיפור בנושא המים שהוא כל כך בסיסי בחיי אדם?

כמה מילים לרונית תירוש

תודה שנתת לנו שיעור באזרחות. שעזרת לנו להתעורר ולתבוע את זכויותינו האלמנטריות. תודה שאת יוצרת כאן תקדים של מחאה אמיתית, לגיטימית וראויה שנוגעת לכול אזרח ואזרחית בכול גיל,מגזר, מגדר, צבע ודת.

תאריך:  02/11/2009   |   עודכן:  02/11/2009
שולמית קיסרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדינה נגד אזרחיה
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אנדריי לה-מוסיה
2/11/09 13:27
2
אסף בן דור
2/11/09 14:15
3
שייייקה
2/11/09 15:00
 
tt
3/11/09 07:34
4
א מ רול
2/11/09 22:37
5
ירדנה
3/11/09 00:56
6
גימלאי מתעב ביבי
13/11/09 10:53
פורום: משבר המים בישראל כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפשר להבין, בלי להסכים, כי גם לגבי ילדי העובדים הזרים חל החוק הישראלי כמות שהוא ואין לרחמים ולחמלה ולסנטימנטים הומאניים כדי לעכב את גירושם מן הארץ. אפשר להבין, גם בלי להסכים, כי בנסיבות שנוצרו יש 'לפנים משורת הדין', וילדים שנולדו בישראל ובה קרקעית צמיחתם, ועקירתם מכאן כמוה כגזר-דין של זרות עולם בארצות הלאום החוקי שלהם, ועל כן אין לחוק כמות שהוא סיכוי לעמוד במבחן המוסר היהודי והאנושי. גם אם המחלוקת הזאת אינה לשם שמים בלבד, ומעורבים בה שיקולים כספיים שקופים, קרעי תיאוריות דמוגרפיות, שאריות עקשניות של פחדים שבטיים מולדים, היא מחלוקת לגיטימית שאפשר, אם אירע שצריך, לנהל אותה במסגרת של דקדוק סביר. אבל כל המנהל את המחלוקת הזאת בדקדוק שחדר לתוך המילון של שר הפנים, עובר על האיסור של "שמור לשונך מרע", כלומר הישמר שהרע לא ייכנס ללשונך.
02/11/2009  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
ספק אם היה אירוע יחיד באינתיפאדת אל-אקצה שהיה כה מזיק וכרסם בלגיטימיות של ישראל לאורך זמן כמו הפרשה המבוימת של מוחמד א דורה מתחילת אוקטובר 2000. את הנזק העצים והכפיל האלוף גיורא אילנד שאמר בשם צה"ל כי יש סבירות גבוהה שא-דורה אכן נהרג מירי חיילי צה"ל וסגן הרמטכ"ל הביע, בשם צה"ל, צער על מותו. לאחר מכן כל היתר היה מבחינת הצטדקות שאיש לא היה מעוניין בה. למעשה ההסברה הישראלית הרשמית התמקדה בהצטדקות ולא התעמתה עם אמיתות הטענות לגופן, אולי אפילו נתנה להם אישור במשתמע. אם תירצו זו הבעיה המרכזית והעיקרית של ההסברה הישראלית.
02/11/2009  |  דני רשף  |   מאמרים
בהמולת הוויכוח הציבורי בשאלת העובדים הזרים - האם יש לגרש אותם לארצותיהם, או להתיר להם ולילדיהם להתאזרח בישראל - כמעט נבלע קולם של החקלאים. דרישתנו מן הממשלה למלא את התחייבותה לנו מחודש פברואר 2009 ולהתיר לנו להביא עובדים זרים במקום אלה שחזרו לארצותיהם, כמעט שלא נשמעה, או שלא הובנה.
02/11/2009  |  אילן פרץ  |   מאמרים
שנה לפני חתימת הסכם-אוסלו ביקרתי את יאסר ערפאת בתוניס. הוא היה מלא סקרנות כלפי אישיותו של יצחק רבין, ראש-ממשלנו שנבחר זה עתה.
02/11/2009  |  אורי אבנרי  |   מאמרים
עסקנו ועדיין אנו עוסקים בחורבן גוש קטיף וצפון השומרון ובעקירתם של עשרות אלפי נפשות. עסקנו ועדיין עוסקים בהיווצרות הדיוטא השפֵלה והנוראה שהייתה רקע למהלך האסוני הזה. כיצד הגענו לכך, מדוע הדבר היה אפשרי בכלל, מה ניתן היה לעשות ולא נעשה, האם כל הצמתים שעברנו מנאום הרצליה של אריק שרון ועד לבג"צ על חוק יישום ההינתקות וכמובן הגירוש והחורבן עצמם - נדרסו ונרמסו על-ידי גזירה משמים?
02/11/2009  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il