המנכ"ל הזמני של המועצה לצרכנות, עופר מרום, ביצע מעשי שחיתות שנועדו להזרים לכיסו כספים שלא הגיעו לו. כך טוען (10.2.20) נסים מזרחי, ראש צוות אכיפה אזרחית וממלא-מקום היועץ המשפטי של המועצה (שהיא חברה ממשלתית), בתביעה שהגיש לבית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, בבקשה למנוע את פיטוריו.
מזרחי מועסק במועצה מזה 13 שנים. מרום מונה למנכ"ל זמני של המועצה במארס אשתקד, לאחר שעד אז היה יו"ר החברה. לדברי מזרחי, מרום עצמו ייחס את מינויו לקשריו עם שר הכלכלה,
אלי כהן, הממונה על החברה. כהונתו הזמנית הוארכה מספר פעמים ואמורה הייתה להסתיים ב-5.2.20.
לדברי מזרחי, מרום ביקש ממנו להכין חוות דעת בלתי חוקית, אשר תקבע את זכאותו לקבלת שכר לשלושת החודשים שקדמו למינויו למנכ"ל הזמני - דהיינו ממועד אישור מינויו, ולא מהמועד בו נכנס בפועל לתפקיד. לטענתו, מרום לא מילא בהסכם העבודה שלו את תאריך כניסתו לתפקיד - וזאת על-מנת שיוכל בהמשך לנסות ליטול כספים שאינם מגיעים לו.
עוד אומר מזרחי כי מאוחר יותר נודע, כי מרום ציין - בטופס שהגיש למשרד התקשורת - שהחל לעבוד במועצה באוגוסט 2017, למרות שבאותה עת מונה לדירקטור שאינו נחשב לעובד החברה. מרום גם ביקש ממזרחי לסייע לו לקבל תגמולי מילואים להם לא היה זכאי. מרום גם עקף את מזרחי וקיבל כביכול אישור לעבודה נוספת כאשר שהה בחופשה בארה"ב, אך לא קיבל את האישור הנדרש מרשות החברות הממשלתיות.
מזרחי טוען, כי למרום יש עבר של הפרת הוראות הדין, וכי הוא נחקר מספר פעמים בנציבות שירות המדינה, כולל באזהרה. לדבריו, מרום פוטר מעבודתו בדואר ישראל משום שעבד כמדריך נוער בחו"ל במקביל לתפקידו כמנהל מרחב בחברת הדואר.
עוד נטען, כי עצם מינויו של מרום נעשה בדרך פסולה. הוא ניצל את תפקידו כיו"ר דירקטוריון החברה כדי לנתב לדוא"ל הפרטי שלו את 130 פניותיהם של מועמדים לתפקיד ופסל את רובם מראש בנימוקים פרוצדורליים. למועמדים הבודדים שנותרו הבהיר מרום, כי מדובר במינוי לשלושה חודשים בלבד, וכי לא יוכלו להתמנות למנכ"ל קבוע אם ישמשו בתפקיד הזמני - וכך יצר להם תמריץ שלילי להמשיך בהתמודדות.
בהמשך הדרך קלט מרום שישה עובדים חדשים, למרות שכמנכ"ל זמני אין לו סמכות לעשות זאת. הוא קלט או ביקש לקלוט קרובי משפחה שלו, מקורבים פוליטיים לשר כהן ועובדי עבר בדואר ישראל. מרום מסר דיווחים כוזבים על שעות עבודתו במועצה; קיבל הוצאות רכב בסך 4,000 שקל לחודש - כפליים מקודמיו וכולל בחודש בו שהה בחו"ל; קיבל כספים במזומן וסירב להחזירם; נטל לעצמו מגשי כיבוד יוקרתיים; וגרם לכך שהמועצה תשלם תמורת הטלפון הנייד של בתו.
על-פי התביעה, מרום התנכל למזרחי מאז שסירב לשתף עימו פעולה, עד שבאוגוסט שעבר השעה אותו תוך שהוא מעלה טענות שלגרסת מזרחי הן חסרות בסיס. לדברי מזרחי, הוא ועובדים אחרים התלוננו על מרום בפני רשות החברות, ובין היתר טענו, כי אם הוועדה לאישור מינויים הייתה יודעת על עברו בדואר - הוא כלל לא היה מתמנה לתפקיד. מזרחי פוטר לבסוף בחודש שעבר, אך הוא טוען שהפיטורים היו בלתי חוקיים, שכן למרום כמנכ"ל זמני אין סמכות לבצע צעד זה. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד אופיר שמשון וטרם הוגש כתב הגנה.
המועצה לצרכנות מסרה בתגובה, כי מדובר בכזבים והמצאות של מזרחי, אשר פוטר משום שנכשל בעבודתו, וכעת מפיץ המצאות ודיבה. המועצה טוענת, כי פיטוריו של מזרחי נדונו ואושרו כדין בידי דירקטוריון החברה ורשות החברות הממשלתיות.