|   15:07:40
דלג
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

לדור ומזוז מסכלים את הדמוקרטיה

"יוזמת הפיצול פוגעת בשלטון החוק" - ברי הוא כי אלו המשתמשים באמירה זו הינם צבועים ומתחסדים המזלזלים באינטליגנציה הציבורית שלנו. שהרי פיצול תפקידי היועץ המשפטי הינו כל דבר למעט "פגיעה בשלטון החוק" משה לדור ומני מזוז - החוצה בבקשה
08/11/2009  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   פיצול סמכויות היועץ   |   תגובות
נקטל על-ידי הפקידים. שר המשפטים יעקב נאמן [צילום: פלאש 90]

"לדור צריך לדבר בנימוס"
עידן יוסף
שר האוצר שטייניץ אומר כי הבוטות של פרקליט המדינה הייתה לא-ראויה * השבוע ייפגש השר נאמן עם הפרקליט לדור
לרשימה המלאה

   איציק וולף
הפיצול יוביל לפוליטיזציה

   איציק וולף
פרידמן: על הפרקליט לדור להתפטר מתפקידו

   עו"ד יוסי דר
תופעת מני מזוז מחייבת פיצול

   מני מזוז
היועץ המשפטי לממשלה ושלטון החוק

נוהג נפסד הוא בידינו, במקום להתווכח על המהות אנו משתמשים במנטרות (סיסמאות) פופוליסטיות, גונבות דעת, מאחזות עיניים וגרוע מכך, אנו תוקפים אישית את השליח ולא את בשורתו. בקטגוריה זו נופלות סיסמאות ריקות, כפי האמור בפיצול תפקידי היועץ המשפטי לממשלה, לתפקיד הנוסף של ראש התביעה הכללית. הסכיתו ושימעו: "יוזמת הפיצול פוגעת בשלטון החוק" טוענים הללו בעזות מצח. ברי הוא כי אלו המשתמשים באמירה זו הינם צבועים ומתחסדים המזלזלים באינטליגנציה הציבורית שלנו. שהרי פיצול התפקידים הינו כל דבר למעט "פגיעה בשלטון החוק". הצבועים אינם טורחים לומר לנו את האמת, הם מזלזלים בנו, שהרי כוונתם היא לשמר את שלטון האוליגרכים המשפטיים ונטייתם הפוליטית השמאלנית על עם ישראל. שלטון החוק? טובת הציבור? אפילו אינם עולים על בדל דעתם.

באם צריכים היינו להוכחה עד כמה חיוני פיצול תפקיד היועץ המשפטי מתפקיד ראש התביעה הכללי, הרי קיבלנו זאת בסוף השבוע באמצעות שני אירועים אשר הבהירו לכל מי שראשו על כתפיו, כי חובתנו לצמצם את כוחם של פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה באשר שניים אלו אינם מבינים מקומם במשטר הדמוקרטי, מנכסים לעצמם סמכויות שאינן ברשותם, מגיסים ליבם בסמכויות הממונים עליהם ודורכים עד עפר ועד דק את סמכויות הריבון במדינת ישראל, הוא העם ונציגיו, היא כנסת ישראל.

ושוב נכנס אהרן ברק
"הכל שפיט". ברק

ניתן לקבוע כיום בוודאות שאין לערערה כי משך כ-20 השנים שחלפו, ובפרט מאז שלטונו בנוסח "הכל שפיט" של אהרן ברק אשר הכתיר עצמו דה-פקטו כשליט יחיד בלתי מעורער על מדינת ישראל, תוך שבית המשפט העליון דואג להאציל סמכויות שאינן מוקנות בחוק לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, הפכה מדינת ישראל נשלטת באורח הדוק ומחניק, שובר קיום וסיכויי שרידות, בידי חונטה שיפוטית אשר הפכה המדינה ל"דמוקטטורה שיפוטית" לכל דבר ועניין.

בישראל אין נוהג שלטון המשפט והחוק אלא שלטון השופטים, על גחמותיהם ונטיותיהם הפוליטיות, אשר ניכסו לעצמם את השלטון עלינו תוך שמערערים באורח המסכן את קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית במרחב השמי. שלטון השופטים חמס והפר ברגל גסה ומתנשאת את האיזון העדין ההכרחי לשלטון דמוקרטי תקין אשר בו הרשויות המחוקקת, המבצעת והשופטת נמצאים באיזון השואף לשלמות מירבית. שלטון השופטים יצר דיקטטורה-שיפוטית אשר במקרים רבים יוצרת מצבי משפח ועיוות שלטוני המהרסים יסודות המדינה.

המצב האבסורדי הקיים, הבלתי נסבל בעליל, בו תפקיד היועץ המשפטי לממשלה אינו מוגדר כיאות ומאפשר לכל דאלים גבר כאשר ידבנו ליבו, באורח כאוטי, אנרכיסטי וכוחני, כפי שארע בפעולות בית המשפט העליון בהקשר זה ואחרים, מחייב כי תושת חוקה על מדינת ישראל אשר תחזיר לממדיו הטבעיים את סמכויות בית המשפט העליון ותיצור איזון מגובה חוקה בין שלוש הרשויות, אחת ולתמיד. עד אז, על הכנסת לקבוע הוראות שעה המסדירות את תפקידי וסמכויות בית המשפט העליון וסמכויות היועץ המשפטי לממשלה.

יועץ נכשל
נכשל שוב ושוב. מזוז [פלאש 90]

החרה והחזיק אחריו היועץ המשפטי לממשלה אשר התבטאויותיו בעניין זה מקוממות, מטרידות ומחייבות תגובה משפטית כלפי פקיד ממשלתי אשר מורד באושיות הדמוקרטיה הישראלית ובשכל הישר ועליו לתת על כך את הדין.

ראו מה טוען מזוז אשר ניכר בו שאינו מבין כלל את מהות הדמוקרטיה ומקומה של מערכת המשפט במשטר זה. לולי היה הוא רציני, אפשר היה לחשוב כי המדובר בהלצה סרת טעם...

"לא מקובלת עלי הביקורת נגד פרקליט המדינה עם טענות איך הוא מבקר את השר הממונה עליו. אלו אמירות המצביעות על חוסר הבנה של תפקיד פרקליט המדינה. הוא לא כפוף מקצועית לשר ויש לו סמכויות תביעה שהוענקו לו כדי לשמר את האינטרס הציבורי. הוא לא פועל בשליחות השר אלא בשליחות הציבור. אדם בתפקיד פרקליט המדינה כאשר הוא סבור שעומד להיפגע האינטרס הציבורי שעליו הוא מופקד, מחובתו להתריע על כך. הוא התריע על כך בפורומים פנימיים ומצא לנכון להתריע על כך גם בכתב".

כמות הפירכות בהגיונו המעוות של היועץ מזוז כפי התבטאותו לעיל, מעידה על כלל כשלי מערכת המשפט במדינת ישראל.

במטותא מהיועץ מזוז, הוא זה שאינו מבין את תפקידו של פרקליט המדינה ותפקידו הוא עצמו במדינה דמוקרטית. מזוז מאחז את עיני הציבור בטענו כי פרקליט המדינה אינו כפוף מקצועית לשר הממונה עליו ומכאן שרשאי לעשות כאשר ידבנו ליבו. באם פרסום טענות לדור כפי שנעשו, כלפי השר נאמן שאכן ממונה עליו מנהלית, נחשבות נושא מקצועי, הרי כבר מכאן ברור לנו כושר שיפוטו המעורער של מזוז והגיונו הלקוי וכך אין תימה כי הוציא את אריאל שרון נקי בפרשת האי היווני, ולו רק "מהפן המקצועי" (לפן הפוליטי נתייחס מאוחר יותר), או רקח מרקחת אווילים בנושא התביעה כנגד השר רמון וחמור מכל, הפיאסקו בעניינו של הנשיא לשעבר משה קצב, כישלון, אחר כישלון, אחר כישלון, מקצועי ומנהלי כאחת.

לפטר את 'צמד החמד' לאלתר

יש לפטר לאלתר את שני המורדים במלכות, "הצמד חמד" מזוז–לדור, ללא שהות וללא רחמים, למען יראו וייראו כל שנותרו אחריהם... סלחנות במקרה זה תעצים את האנרכיה השלטונית-משפטית בה נתונה מדינת ישראל מזה שנים רבות מדי

המצב האבסורדי בו פקיד ממשלתי כיועץ המשפטי לממשלה שאינו נבחר ציבור, מקבל כוח חסר-תקדים בהיקפו, הן בישראל והן בכלל אומות העולם, מחייב קביעת כפיפות אדמיניסטרטיבית של 'היועץ המשפטי לממשלה' לנושא משרה שהינו נבחר ציבור מתוך ממשלת ישראל.

במידה שמהלכי הפוליטיקה הפנימית אינם מאפשרים תמימות דעים, אין לפסול עריכת משאל-עם בנושא פיצול תפקידי היועץ וזאת על-מנת להוציא את ההחלטה לכך מדי האוליגרכיה המצומצמת והאינטרסנטית ולהעבירה לידי הריבון, הוא העם. משאל-עם עולה בדמים, אך חוסר פיצול התפקידים עולה בדמים מרובים ת"ק מונים.

חיוני להגדיר את כפיפויות פקידים ממשלתיים לממוניהם נבחרי הציבור ולקבוע עונשים קבועים בחוק למפירים אותם באמצעות התקשי"ר של עובדי המדינה. אין לאפשר מצב בו פקיד ממשלתי יראה עצמו כפוף לאוליגרכיה משפטית ולא לריבון ולנציגיו הנבחרים תוך שיהיה בכוחו לסכל את הדמוקרטיה הישראלית בהינף יד או מסמך.

עד אז, יש לפטר לאלתר את שני המורדים במלכות, "הצמד חמד" מזוז–לדור, ללא שהות וללא רחמים, למען יראו וייראו כל שנותרו אחריהם. נזכיר כי "בתי הקברות מלאים אנשים שלא היה להם תחליף" (ש. דה-גול). סלחנות במקרה זה תעצים את האנרכיה השלטונית-משפטית בה נתונה מדינת ישראל מזה שנים רבות מדי.

ולראש הממשלה בנימין נתניהו יש לומר כי במידה שיסכל את יוזמת הפיצול של תפקידי היועץ המשפטי לממשלה וראש התביעה הכללית עקב שיקולים פוליטיים שאינם מן העניין, כפי שנרמז אי-פה אי-שם, הרי אפשר שיקנה תמיכת המיעוט הזניח האוליגרכי-משפטי (ואף זאת אינו ודאי כידוע), אך בוודאות יאבד באחת את בסיס התמיכה העיקרי שלו בקרב החלק האכפתי, הרוב הדומם בעם אשר נקעה נפשו מתעלולי בית המשפט העליון, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. בכך יאכל נתניהו מרורים מחד-גיסא ואף מאידך-גיסא יגורש מן העיר.

בידי מר נתניהו ההזדמנות להיכנס לספרי היסטוריה כ'מתקן האולטימטיבי', כמי שתיכן שלטון דמוקרטי אמיתי במדינת ישראל, חיסל את מוקדי קשרי "משפט-שלטון" ובכך גרם במישרין לאחדות העם ובמשתמע גם ליכולתו להתקיים במרחב השמי.

מדרדרי המדינה האמיתיים

לדור ומזוז... הללו קעקעו את הדמוקרטיה הישראלית ביודעין ובכוונת מכוון על-מנת שיוכלו לגייס את הכנף השנייה התומכת הכפייתית במערכת המשפטית, היא מערכת המדיה על-מנת לסכל את כוונות השר נאמן להנהיג ממשל תקין על מדינת ישראל

אין בדרך שבחר הפרקליט לדור להתפלמס עם השר הממונה עליו ולו דבר וחצי דבר עם הפן המקצועי, הנושא הוא אדמיניסטרטיבי לכל דבר ועניין, וזאת בלא שנתייחס כאן למהות במכתבו של לדור אשר זכותו וחובתו להשמיעה בצינורות ובדרכים המקובלים.

לדור ומזוז (שהיה שותף לחיבורם של טיעוני לדור), ידעו היטב כי בשחררם את טיעוניהם למדיה הישראלית הריהם צועדים על קרקע בטוחה. המדיה נוטה כמובן לכיוונם בנוסך פבלובי מוטה אג'נדה פוליטית שמאלנית. הם לא העזו להעלות טיעוניהם באופן ובצורה הנכונה בממשל תקין. הללו קעקעו את הדמוקרטיה הישראלית ביודעין ובכוונת מכוון על-מנת שיוכלו לגייס את הכנף השנייה התומכת הכפייתית במערכת המשפטית, היא מערכת המדיה על-מנת לסכל את כוונות השר נאמן להנהיג ממשל תקין על מדינת ישראל.

פרקליט המדינה משה לדור, אינו הממונה על האינטרס הציבורי כפי שמנסה היועץ מזוז לתקוע לגרוננו. כנסת ישראל המייצגת את העם, באמצעות ממשלת ישראל ושר המשפטים נאמן, הם המייצגים את האינטרס הציבורי. התבטאותו של מזוז למעשה מנסה לקבע "דמוקטטורה שיפוטית", כפי הלכת בית המשפט העליון, אשר בה פקיד ממשלתי שאינו נבחר ציבור הינו שליט עליון על מדינת ישראל ונבחריה.

על-מנת להסיר ספק, ממשיך מזוז וטוען כי לדור "אינו פועל בשליחות השר אלא בשליחות הציבור". מזוז, אשר נראה כי עומס העבודה בו הוא נתון ואולי נתוניו האישיים הקלוקלים משבשים עליו את דעתו לחשוב כי הפרקליט לדור הינו שליח ציבור ונבחר ציבור, בעודו אך פקיד ציבור וסמכותו מוקנית לו בכוח הממשלה ושר המשפטים שלנו, ממשיך במנטרה האווילית הזו ואינו מרפה. מזוז חוזר ועומד במריו כנגד משטרה הדמוקרטי הלגיטימי של מדינת ישראל.

טיעונו של מזוז כי "הפיצול המנהלי יפגע במלחמה בשחיתות השלטונית" הינו מצוץ מהאצבע. וכי איזו מערכת אפשרה את הידרדרותה של ישראל למעגל שחיתות דמוית רפובליקת בננות מהזן הנחות אם לא המערכת שהוא מופקד עליה? ויחדיו עם פרקליט המדינה היא שאפשרה את האסון המנהלי והמקצועי השורר במקומותינו, מי עוד גרם לכך לדעתו? רק תפקיד יועץ וראש התביעה המאוחדים תחת כובע אחד דירדרו את מדינת ישראל להיות קן צפעונים מושחת.

בכך שהשלטון בישראל אינו נמצא בידי העם, כהלכתו במשטר הדמוקרטי, אלא בידי קבוצה מצומצמת אליטיסטית הממנה עצמה מתוך עצמה בצמרת ההיררכיה המשפטית, הוא בית המשפט העליון, ובכך שכזרועו הביצועית-שלטונית של בית המשפט העליון משמשים היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה באמצעות פרקליט המדינה לדור וקודמיהם, ועקב העובדה כי האוליגרכיה המשפטית שולטת עקב כך בממשלת ישראל, הידרדרה מדינת ישראל למעמקי סחי שלטוני המשתווה למדינות מסוימות באפריקה ובמרכז אמריקה.

מרידה פוליטית של פקיד ממשלתי
הגזים. משה לדור [צילום: פלאש 90]

החל בכך פרקליט המדינה משה לדור אשר בגבהות לב, בניגוד לכל דרכי מנהל תקין יצא במתקפה חסרת תקדים בחומרתה כנגד השר הממונה עליו מר יעקב נאמן. הבה ונבהיר, ביקורת הינה חיונית לתקינות סדרי הממשל והשלטון בממשל דמוקרטי. ביקורת של פרקליט המדינה אכן נופלת בקטגוריה זו. אך מעשהו של לדור הינו בבחינת שלא ייעשה. במקום לפנות לממונה עליו וללבן את הטעון ליבון, להעלות השגותיו בנוגע לרפורמה המוצעת, ואין כלל ספק כי יזכה לאוזן קשבת וכרויה לטיעוניו, בחר הוא להפיץ מכתב כפייה-קטיגוריה כנגד הממונה עליו ותוכניתו בתפוצה רחבה לכל עובדי פרקליטות המדינה ומיד לאחריו הפיץ (הופץ?) מכתבו לכלל אמצעי התקשורת במדינת ישראל, וזאת עוד לפני שהממונה עליו זכה לעיין כהלכתו בכתב הקטיגוריה דנן.

מעשהו של לדור הינו מרידה פוליטית של פקיד ממשלתי בממונה עליו והיוצא מכאן בעם ישראל ובנציגו של העם, שר המשפטים יעקב נאמן, לא פחות. אין בפעולתו של לדור דבר וחצי דבר עם חופש הביטוי, אין בכך התנהלות קולגיאלית בין נושאי משרה, זוהי מרידה תוך כוונת סחיטה וחיסול ממוקד באושיות הדמוקרטיה הישראלית.

תאריך:  08/11/2009   |   עודכן:  08/11/2009
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לדור ומזוז מסכלים את הדמוקרטיה
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אחד העם
8/11/09 12:35
2
מרדכי מיוקנעם
8/11/09 14:47
3
אליהו חיים
8/11/09 14:49
 
אזרח פשוט
8/11/09 16:51
 
אלא בנקב אחר שלך
11/11/09 20:24
4
הניה
8/11/09 21:09
5
לואיס קרול
9/11/09 10:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הצעת חוק החנינה למתנגדי ההינתקות תידון ביום ראשון בוועדת השרים לחקיקה. כארבעים חברי כנסת מסיעות שונות חתומים עליה. בכנסת הקודמת קידם אותה יו"ר הכנסת הנוכחי רובי ריבלין. היא אושרה בקריאה ראשונה, ולכן חל עליה דין רציפות ואפשר להמשיך בהליכי חקיקה בכנסת הנוכחית בלי לפתוח את החבילה מחדש.
07/11/2009  |  סופיה רון-מוריה  |   מאמרים
מוצאי שבת – פגוש את העיתונות עם דנה מודן, שר המשפטים חוזר כמה וכמה פעמים על האימרה "דברי חכמים בנחת נשמעים", כאשר רוצה הוא בפועל להסביר לנו את קולו הרגוע, ואת שלוות הנפש אותה הוא מנסה להקרין, בעוד הלבה שהצית גועשת ורועשת מסביבו. וגם אם נסכים שדברי חוכמה נאמרים בשקט, הרי שאף אחד לא קבע עדיין שכל לחישה דבר חוכמה היא.
07/11/2009  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
הוויכוח בין התומכים בפיצול תפקיד היועץ המשפטי למתנגדים מעלה מספר נקודות שלא נדונות בפורומים הנרחבים.
07/11/2009  |  רועי אורן  |   מאמרים
עד כמה שישמע הדבר אבסורדי למערכת המשפט, יש מזל שיושב-ראש ההסתדרות, עופר עיני, אינו משפטן והוא לא מתעניין בויכוח המר שמתנהל בימים האחרונים סביב תוכניתו של שר המשפטים, יעקב נאמן, להביא לפיצול סמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה.
07/11/2009  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
הדיון המתנהל בימים אלו על הגרעין האירני נובע מחשש גדול בעולם מן האייתוללות, שמהלכיהם אינם מובנים, צעדיהם אינם צפויים ושאינם סופרים קורבנות, לא שלהם ולא של אחרים, כפי שכבר למדנו ממלחמת אירן-עירק בשנות ה-80'. צירוף כזה של מאפיינים הפך את שליטי אירן לדמויות מוקצות מחמת פחד, שמרבית מנהיגי העולם אינם רוצים להופיע עימן בתצלום אחד.
07/11/2009  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il