|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
השר בנט בהערכת מצב בקריה [צילום: טל עוז/משרד הביטחון] שגרה חדשה בתל אביב [צילום: עודד בלילטי/AP]

עימות בישיבת הממשלה:

"להרחיב את היקף הבדיקות היומי"

בנט מתח ביקורת חריפה על מדיניות המאבק בקורונה וטען שמתבצעות מעט מדי בדיקות מדי יום "צריך להגדיר יעד של 10,000 עד 15,000 בדיקות ביום, אנחנו עורכים בדיקות מועטות ו'מועכים' את האוכלוסייה" מנכ"ל משרד הבריאות: "לא צריך משטר צבאי בשביל בדיקות"
15/03/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

מחלוקת פנימית חריפה בישיבת הממשלה באשר למדיניות משרד הבריאות במאבק בקורונה: יו"ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט, מתח במהלכה ביקורת חריפה על מיעוט הבדיקות. בנט דרש לשנות את המדיניות, שאותה כינה "שגיאה", ולהרחיב לאלתר את היקף הבדיקות היומי. מנכ"ל משרד הבריאות התעמת איתו וסתר את דבריו.

"התפישה הנוכחית של בדיקות קורונה מדגמיות בלבד היא שגיאה נוראה", אמר בנט על-פי דיווח בחדשות 12, "אנחנו עומדים על 600 בדיקות ביום, צריך להגדיר יעד של 10,000 עד 15,000 בדיקות ביום. המדינות ה'טובות' עושות בדיקות המוניות ושולחות נשאים לבידוד תוך השארת המשק בפעילות סדורה, אצלנו לצערי עושים הפוך: בדיקות מועטות ו'מועכים' את האוכלוסייה".

עוד הוסיף: "אני מבקש לשנות מדיניות מיד ולתת למערכת הביטחון את האחריות לביצוע. מערכת הבריאות מעולה, השר מעולה, המנכ"ל מעולה, אבל משרד הבריאות צריך להיות 'המוח' ומערכת הביטחון 'הגוף'".

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות שנכח בדיון, השיב לשר בנט: "לא צריך משטר צבאי בשביל בדיקות. כרגע אנחנו מסתדרים טוב, לא רואה צורך לשנות".

לאחר הדברים הללו, פנה בנט לנתניהו ואמר: "ראש הממשלה, אתה תחליט. אני אומר לכם שמפספסים כאן את הדבר הכי חשוב".

באופן מפתיע, השר יואב גלנט - יריבו של בנט - תמך במהלכיו וסבר כי מערכת הביטחון צריכה לתפוס פיקוד. בנט אינו ממתין ומפעיל את מערכת הביטחון כדי להגדיל באופן משמעותי את הבדיקות.

קיצוץ זמני לבעלי משכורות ופנסיות גבוהות

בדיון הערכת מצב בקריה בתל אביב, בהשתתפות סגן שר הביטחון, מנכ"ל משרד הביטחון, ראש רשות החירום הלאומית (רח"ל), ראש אגף המבצעים בצה"ל, נציגי פיקוד העורף, מתפ"ש, מל"ל וגורמים נוספים, אמר בנט: "אנחנו לאחר חציית קו 100 חולי קורונה. נכון לרגע זה אנחנו עומדים על 209 חולים מזוהים, אתמול גילינו 52 נשאים. לפני שבוע היו 10, לפני שבועיים היו 3. הקצב השבועי הוא פי 4 בשבוע. אם הקצב הזה יימשך, אז אנחנו מדברים שבשבוע הבא יצטרפו בכל יום כ-200 נשאים, ביום ראשון שאחריו 800 ובשבוע שלאחר מכן 3,200. זה נקרא צמיחה אקספונינציאלית.

"אני חושב שחשוב לומר לציבור את האמת: האמת היא שאנחנו פשוט לא יודעים כמה חולים יש. ייתכן שיש כרגע 500, ייתכן שיש 1,000 או 5,000 נשאים בינינו. השבוע הקרוב הוא שבוע קריטי כי אנחנו נדע האם אנחנו בזינוק או בהתייצבות בקצב ההדבקות.

"צריך לדעת עוד משהו - הפעולות שאנחנו מבצעים היום ישפיעו רק עוד בערך 10 ימים. ישראל חייבת להקדים את הקורונה, זה הקרב. האמת היא שאין חיסון לקורונה - החיסון האמיתי הוא מודעות. אין לנו תרופה לקורונה - התרופה היא אכפתיות ואחריות. כל אזרח ישראלי הוא התרופה. האחריות שלנו היא לשמור על סבא וסבתא, אחרי שהם דאגו לנו כל החיים.

"צריך להבין את המצב בימים אלה ממש באיטליה - באיטליה, רופאים בטיפול נמרץ מקבלים החלטות של חיים ומוות, הם צריכים לבחור האם להציל סבא בן 70 או אבא בן 58 עם שני ילדים. אנחנו לא רוצים להגיע לשם. הפעולות הן להקדים את הקורונה, זה הקרב".


שר הביטחון פירט שלושה אפיקי פעולה הננקטים:

  • התנהגות הציבור - רחיצת ידיים, חוק 2 מטרים, מי שמגלה תסמינים הולך לרופא ועוד.
  • האטה כוללת ודילול כולל של הפעילות במדינה. "זה כמו להטיל הפגזת שטיח על שטח כדי לפגוע, צריך לדעת שזה פוגע פגיעה ממשית בכלכלה. כרגע בעודנו מדברים, מאות אלפי ישראלים מאבדים את מקומות העבודה שלהם, עצמאים נאנקים תחת העול, ולא יודעים מה יהיה מחר. אנחנו מבינים את זה. היום בישיבת הממשלה הצגתי מתווה והמתווה הוא שהמגזר הציבורי ייצא לעזרת המגזר הפרטי. יש שתי קבוצות אוכלוסייה שחוות חוויה שונה מאוד: מי שבמגזר הציבורי יודע שהמשכורת תיכנס ויש להם ביטחון כלכלי, כל מי שבמגזר הפרטי לא יודע כלום. הוא לא יודע איך הוא שורד את החודש הקרוב. לכן, ההצעה שהעליתי זה שבעלי משכורות גבוהות ובעלי פנסיות תקציביות גבוהות במגזר הציבורי, יקחו על עצמם לתקופה מוגבלת קיצוץ בשכר ונעביר את זה פשוט לחברים שלנו במגזר הפרטי, כי אין לנו עץ של כסף וזו ערבות הדדית. אני פונה מכאן לחבריי בממשלה, לראש הממשלה, לאמץ את המתווה, אפשר להוציא את זה לפועל בחקיקה מאוד מאוד מהירה, זה לא ייגע באנשים במגזר הציבורי עם משכורות נמוכות.
  • הגברה מסיבית של מספר הבדיקות היומיות. "לבדוק, לבדוק ולבדוק אנשים, לאתר את הנשאים ולהעביר אותם לבידוד. זה מה שעובד במדינות הטובות, כמו סינגפור, כמו קוריאה הדרומית כמו טייוואן, ואז גם אפשר לקיים משק בלי לעצור את החיים הרגילים. החלופה אם אנחנו לא בודקים בהיקפים גדולים, היא שאנחנו נאלצים להפעיל אמצעים גדולים".

בנט סיכם: "בגלל השבוע הדרמטי שקרב אלינו ובגלל הסערה שאנחנו לא יודעים אם אנחנו הולכים לקצב אקספוננציאלי או לצמיחה קטנה, מערכת הביטחון לוקחת על עצמה מיום ליום יותר ויותר משימות. המשימה הראשית שלנו כרגע היא להעמיד ולפתוח 4 מלוניות, עוד בשבוע הזה לפתוח את המלונית הראשונה, אחת בגליל, אחת בתל אביב, אחת בירושלים ואחת בנגב. התכולה של כל מלונית תהיה של כ-500 חולים, המלונית בסה"כ תהיה חוויה נעימה מאוד, אני קורא לזה פשוט 'מלונית', כשמה כן היא. אותם נשאים שנמצאים שם הם בעלי תסמינים מאוד קלים, יוכלו לבלות שם כמה שבועות, יוכלו לגעת זה בזה, מי שנשא לא יכול להדביק פעמיים מישהו אחר. כמובן הרגישות תהיה לדאוג שהצוות הטיפולי של המלון והצוות הרפואי המלווה לא ידבקו. האחריות הכוללת היא על מערכת הביטחון ואנחנו נעמיד את זה.

"המשימה השנייה שלקחנו על עצמנו זה אחריות כוללת על המוקד הטלפוני של מענה למגפת הקורונה, במהלך השבוע אנחנו ניטול מקל ממערכת הבריאות, כאן המקום לומר ששר הבריאות עושה עבודה נהדרת, מנכ"ל משרד הבריאות עושה עבודה נהדרת וראש הממשלה עושה עבודה נהדרת. מה שקורה זה שמערכת הבריאות הם הגוף המנחה, המקצועי, ואנחנו הגוף המבצע. אין במדינת ישראל גוף ביצועי טוב כמו מערכת הביטחון וצה"ל. יצאנו למסע רכש משמעותי מאוד לציוד רפואי, מכונות הנשמה, מסיכות, חלוקים סרבלים וכו׳, ונמשיך בדבר הזה.

"הנחיתי את הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, שלצה״ל יש שתי משימות: 1. להגן על מדינת ישראל מפני אויביה; 2. לעזור להגן על אזרחי ישראל מפני הקורונה. אני משוכנע שאנחנו ביחד נעבור את המשבר הזה״.

תאריך:  15/03/2020   |   עודכן:  15/03/2020
עידן יוסף
+שישה בני אדם בדיור מוגן "נופים" בירושלים נדבקו בקורונה
11:55 16/03/20  |  מירב ארד
בבית האבות בירושלים, בו התגלו חולי קורונה, עלה מספר הנדבקים ל-6. מספר המבודדים עומד מעל ל-20.
+כן, תבהלה
11:49 16/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הדבר הכי קל הוא לסגור את המדינה  ▪  לא בתי ספר ולא אקדמיה ולא אירועי תרבות ולא קידום המדע ושחיקת הכלכלה והרס התעופה, אבל הכסת"ח של הממשלה יתקיים
(מדיניות פגומה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+צה"ל הכריז על עוצר יציאות לחודש בכל הבסיסים הסגורים
11:36 16/03/20  |  מירב ארד
דובר צה"ל הודיע: צה"ל הכריז על עוצר יציאות לחודש בכל הבסיסים הסגורים. בבסיסים הסגורים עברו לעבודה במשמרות. בנוסף יתקיימו בדיקות חום בכניסה למתקנים רגישים. גיוס מרס נמשך כמתוכנן אך ללא הורים מלווים. ייתכן שגיוס אוגוסט יידחה. הרמטכ"ל כוכבי לא נבדק לקורונה.
+נתניהו יקיים היום דיון המשך בלשכתו לצמצום המגפה
11:30 16/03/20  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום (יום ב') דיון המשך בראשותו בנושא התאמת תפקוד המשק כדי להביא לצמצום המגפה, במשרד רה"מ בירושלים. בדיון צפויים להשתתף שר האוצר, שר הבריאות, שר הכלכלה, שר התחבורה ראש המל"ל, מנכ"לי משרדים וגורמים נוספים.
+צמצום חד בקבלת קהל בבנקים
11:24 16/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בנק ישראל הורה להפעיל רק רבע מן הסניפים במתכונת פרונטלית, תוך הטלת מגבלות לוויסות מספר הלקוחות  ▪  השירותים הדיגיטליים, הטלפוניים והכספומטים יפעלו כרגיל
(לפעול מרחוק [צילום: משה שי, פלאש 90])
+מדממת, דוממת, דומעת
11:08 16/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
איני רוצה לערוך ברגע זה חשבון עם ביבי, מדוע נתפס להפרזה ולהגזמה הזאת  ▪  מספיק אם הציבור יבטיח לא לבוא איתו חשבון ובלבד שיחזור לדרך המלך, שאגב גם בה יש סיכונים
(נתניהו. הגזמה [צילום: אלכס קולומויסקי])
+ממחר 250 סניפי בנקים בלבד ימשיכו לעבוד באופן פרונטלי
10:59 16/03/20  |  מירב ארד
המפקחת על הבנקים, חדווה בר, הודיעה כי החל ממחר 250 סניפים בלבד, מתוך כאלף, ימשיכו לפעול באופן פרונטלי. הכספומטים ימשיכו לעבוד כסדרם.
+הדסה תכפיל ותשלש את בדיקות המעבדה לקורונה
10:55 16/03/20  |  מירב ארד
לאור פניית הנהלת משרד הבריאות לפרופ' דנה וולף, מנהלת המעבדה לווירולוגיה קלינית בהדסה, התגייסה כל הדסה, כולל מדעניה ועובדי המעבדות לסיוע, כדי לנסות ולהיות תחליף מסויים למעבדה המרכזית של משרד הבריאות.למעבדה גויס צוות מתנדבים המושתת על דוקטורנטים מתחום מדעי, שיעבדו 3 משמרות ביום כדי להכפיל ואף לשלש את מספר הבדיקות במעבדה, כולל לילות וסופי שבוע. המעבדה מרכזית של משרד הבריאות ביצעה עד אמש כ- 480 בדיקות ליום, הדסה תנסה לסגור את הפער שנוצר כעת.
+לסייע לבעלי מוגבלויות בימי קורונה
10:53 16/03/20  |  ענת שלוסברג סמבול   |   לרשימה המלאה
על ההכנות המיוחדות סביב בידוד ביתי הדרושות לאנשים עם מוגבלות, ובפרט ילדים עם מוגבלות שהם או הקרובים להם נדרשים לבידוד
(לעזור לבעלי מוגבלויות [צילום אילוסטרציה: AP])
+בוגרי לימודי סיעוד שלמדו בארץ בלבד וזכאים להיבחן בבחינת הרישוי - יבחנו כמתוכנן
10:52 16/03/20  |  מירב ארד
האחות ראשית במשרד הבריאות וראשת מנהל הסיעוד, ד״ר שושי גולדברג הודיעה כי בוגרי לימודי סיעוד שלמדו בארץ בלבד הרשומים וזכאים להיבחן בבחינת הרישוי למעמד אח\ות מוסמך\ת יבחנו כמתוכנן ב-6 לאפריל, 2020. מכתב זימון לבחינה ומיקום הבחינה יישלח בהקדם באמצעות הדוא"ל האישי. בוגרי לימודי סיעוד מחו"ל לא יבחנו במועד 6 באפריל 2020. יקבע מועד אחר נוסף בהקדם האפשרי, שיפורסם בכפוף להנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם מגפת הקורונה.
+נסגרה מחלקת אורולוגיה בבית חולים איכילוב
10:49 16/03/20  |  מירב ארד
מחלקת אורולוגיה בבית חולים איכילוב נסגרה לאחר שאחד הרופאים התגלה כחולה קורונה. אנשי הצוות שבאו עימו במגע נמצאים בבידוד. הרופא המתמחה במחלקה החל לסבול מתסמינים קלים ונבדק במעבדת בית החולים לאימות קורונה. התוצאה יצאה שלילית. אתמול הוא ביצע בדיקה נוספת שיצאה חיובית. בהמשך לחקירה אפידמיולוגית לכל המטופלים במחלקה נלקחה בדיקה, ואותרו המטופלים שנחשפו ושוחררו. אנשי הצוות שהיו במגע נמצאים בבידוד מרגע קבלת התשובה. המחלקה סגורה לקבלות חדשות ופועלת עם מספר מועט של אנשי צוות שאינם נחשפו.
+אמסלם הורה לפתוח מרכז שליטה יעודי לתקשורת
10:38 16/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר התקשורת מעריך כי לא צפויות בעיות מערכתיות, והנחה על שורת צעדים להיערכות בעקבות המצב, שיבטיחו אספקת שירותי דואר ותקשורת סדירים  ▪  מערך השירותים הכללי יפחת ב-30%
(אמסלם. חדר מצב ייעודי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+משבר הקורונה: הטבות למעסיקים ולעצמאים
10:30 16/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השר אקוניס ומנכ״ל הביטוח הלאומי סיכמו על דחיית תשלומים וכן על הקפאת פעולות האכיפה והעיקולים  ▪  החשכ"ל הורה על על ביצוע תשלום לכלל ספקי הממשלה

([צילום: פלאש 90])
+מקרה מוות ראשון מווירוס הקורונה בבחריין
10:15 16/03/20  |  מירב ארד
בחריין: משרד הבריאות אישר מקרה מוות ראשון מווירוס הקורונה. בבחריין אובחנו עד כה 214 נדבקים.
+רמת גן: הספריות העירוניות תיפתחנה
10:03 16/03/20  |  עידן יוסף
עיריית רמת גן הודיעה כי תפתח השבוע את הספריות העירוניות. ראש העירייה כרמל שאמה הכהן בישר לתושבים: "הצלחנו לבנות תוכנית הפעלה, שתשמור על בריאות כל הצדדים ועל הוראות הממשלה. תושבים יקרים תחזרו להחלפה ולקריאת ספרים, בימים האלה חווית הקריאה היא דבר נהדר". במקביל הזהיר את בעלי העסקים בעירו מפני הוצאת שולחנות וכסאות לרחוב בניגוד להנחיות.
+דרעי: "ההארכה של בעלי האשרות תיעשה אוטומטית"
10:01 16/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ההחלטה חלה על המחזיקים באשרות הבאות: א5 (תושבי ארעי), ב1 (אשרת עבודה ושהיה), א1 (מעמד ארעי לזכאי שבות), א2 (משתלמים/סטודנטים ), ותלמידי ישיבות), א3 אנשי דת, א4 (נלווים לא2 ולא3).
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+פורסם חידוד הנחיות בנושא חופות וקבורה
09:54 16/03/20  |  עידן יוסף
המשרד לשירותי דת מחדד את ההנחיות ואומר כי ניתן להתכנס בהלוויות וטקסי חופה עד כ-20 אנשים ובתנאי שיש מרחק של שני מטר לפחות זה מזה. תפילות יתאפשרו בשתי קבוצות נפרדות כאשר בכל קבוצה יהיו עד עשרה אנשים ובמרחק
של שני מטרים. השר לשירותי דת יצחק וקנין אומר כי ייתכן שלמרות ההקלות לגבי מקוואות ייסגרו בימים הקרובים המקוואות לגברים.
+מערכת הבריאות באיטליה כאיתות אזהרה
09:13 16/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מגיפת הקורונה פרצה בחלק הצפוני העשיר והמודרני של איטליה - ואפילו שם מערכת הבריאות מתקשה להתמודד איתה  ▪  רופאים ואחיות קורסים תחת הנטל, והבעיה המרכזית היא במחלקות הטיפול הנמרץ  ▪  אם הנגיף יתפשט באותו קצב בדרום המדינה, המצב יהיה גרוע בהרבה - צופה ניו-יורק טיימס
קודוגנו, מקור המגיפה באיטליה [צילום: אנטוניו קלאני, AP]
מזל שזו מערכת ציבורית [צילום: לוקה ברונו, AP]
+משרד הבריאות: מספר החולים בקורונה טיפס ל-255
08:33 16/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ארבעה מתוכם במצב קשה  ▪  בין החולים - עובד בחברה הנותנת שירותים למשרד הביטחון וסגנית מנהל המעבדה המרכזית לנגיפים במשרד הבריאות  ▪  נציב שירות המדינה הוכנס לבידוד לאחר שהיה באותו מקום עם אדם שנדבק בווירוס
([צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90])
+נגיף הקורנה מזמן מבחן לביקורת הפנימית
08:26 16/03/20  |  עו"ד אלון קוחלני   |   לרשימה המלאה
הודעה חדשה של נשיא לשכת מבקרי הפנים העולמית המגדיר כיצד מבקרי הפנים צריכים לפעול בנושא נגיף הקורונה ממחישv את הצורך בשינוי הגדרת האחריות של מבקרי הפנים בחוק
(השלכות ארוכות טווח [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90])
+הקורונה והמגפה השחורה
08:23 16/03/20  |  יחיאל שבי   |   לרשימה המלאה
משבר הקורונה, שפרץ זה מכבר מגבולות סין, בה התגלתה המחלה, לרחבי תבל, כבר פגע בכלכלתה ובמצבה הפיננסי של סין ומאיים לפגוע בכלכלת העולם. התופעה מזכירה מגפה אחרת שפשטה לפני כ-700 שנים דרך נתיבי המסחר והתרבות מסין מערבה: הדבר השחור. ככל הנראה פרצה המגפה בדרום סין, בחיידק הנמצא בגופם של פרעושים שחיו על חולדות שעברו ממקום למקום בתוך משלוחי מזון כשקי חיטה ו/או סחורות שיוצאו מסין מערבה
([צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90])
+בין המגיפה לעבודה
08:07 16/03/20  |  עו"ד דפנה שמואלביץ   |   לרשימה המלאה
התמודדות עם משבר הקורונה - שאלות ותשובות למעסיקים: עבודה מהבית, תקופת בידוד, חל"ת ופיטורים, ועדים וצמצוצים, אמצעי הגנה והחזרי הוצאות
(לא ברור מי יפצה [צילום: יוסי זמירי, פלאש 90])
+חולה מספר 200 - תושבת מרכז הארץ
00:52 16/03/20  |  עידן יוסף
חולה ממרכז הארץ, בשנות ה- 30 לחייה, לאחר שבאה במגע עם חולה ידוע. היא נמצאת בבידוד ביתי ממועד החשיפה.
+מודיעין: 500 תלמידים ומורים נכנסו לבידוד
00:50 16/03/20  |  עידן יוסף
כ500 תלמידים וצוותי הוראה מבית הספר היסודי אבני חן שבמודיעין נכנסו לבידוד, לאחר שהיו במגע עם חולה מאומת בנגיף. מוקדם יותר נכנסו באותה שכונה 1,200 תלמידים וצוותי הוראה מביה"ס העל יסודי עירוני ה׳. עוד במודיעין: זוג בשנות ה-40 לחייהם שבאו במגע עם חולה מס' 155.
+ניו-יורק סוגרת את מערכת החינוך
00:47 16/03/20  |  עידן יוסף
‏קורונה בארה"ב: ניו-יורק סוגרת את מערכת החינוך שלה כדי למנוע את התפשטות הנגיף. זו מערכת החינוך הציבורי הגדולה במדינה.
+חולה 182 תושב קרית יערים כבן 30
00:40 16/03/20  |  עידן יוסף
חולה 182 הוא גבר בשנות השלושים לחייו מקרית יערים, שבא במגע עם חולה מאומת. החולה שהה בבתי כנסת שונים בישוב. פרטים מלאים באתר משרד הבריאות.
+חולה 180 הוא ילד בן 10 מישוב ליד ירושלים
00:04 16/03/20  |  עידן יוסף
חולה מספר 180 הוא ילד בן 10 מישוב ליד ירושלים, לאחר שבא במגע עם חולה מאומת. הנוכחים במקומות שבהם ביקר, כולל המוסד החינוכי בו הוא לומד, עודכנו ותודרכו.
+חולה 179 - בת 12 מאזור ירושלים
23:57 15/03/20  |  עידן יוסף
חולה 179 היא נערה 12 מישוב ליד ירושלים, שבאה במגע עם חולה מאומת. הנחשפים אליה במקומות בהם ביקרה, כולל המוסד החינוכי בו היא לומדת, עודכנו ותודרכו.

+חולה 178 - בת 13 מאזור ירושלים
23:54 15/03/20  |  עידן יוסף
חולה 178 היא נערה בת 13 מישוב ליד ירושלים, שבאה במגע גם חולה מאומת. הנחשפים אליה במקומות בהם ביקרה, כולל המוסד החינוכי בו היא לומדת, עודכנו ותודרכו.
+הריבית בארה"ב יורדת לשיעור של אפס
23:47 15/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הפדרל ריזרב מפחית את הריבית בנקודת האחוז לטווח של 0%-0.25% במטרה להקל על עסקים לקבל אשראי כדי להתמודד עם השלכות הקורונה  ▪  יזרים 700 מיליארד דולר בחודשים הקרובים לרכישת איגרות חוב ממשלתיות ומגובות משכנתאות  ▪  שר האוצר יבקש מהקונגרס לאפשר לבנק המרכזי להעניק הלוואות לחברות מסוימות שנקלעו לקשיים
פאואל. לחצים של טראמפ [צילום: מנואל סנטה, AP]
מנוחין. לקבל בחזרה סמכויות [צילום: אלברטו פזאלי, AP]
+מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-250
23:44 15/03/20  |  עידן יוסף

+מקוואות לגברים ייפתחו - בהגבלות
23:18 15/03/20  |  עידן יוסף
הושג סיכום בין משרד הבריאות למשרד לשירותי דת לאפשרות טבילה במקווה לגברים: על-פי הסיכום, תתאפשר טבילה בתנאים אלו בלבד: שהות עד 10 איש במתחם המקווה באותו זמן במרחק לפחות שני מטרים זה מזה; רק טובל אחד בבריכה בכל פעם; כמות כלור במים לפי תקן משרד הבריאות.
+הערכה: לפחות 8 מיליון בריטים יאושפזו
23:10 15/03/20  |  עידן יוסף
בכיר במערכת הבריאות הבריטית צופה כי כמעט 8 מיליון בריטים ייאלצו להתאשפז בשל סיבוך בריאותי הקשור בנגיף. לדבריו, הנגיף יימצא בממלכה לפחות עד האביב (כאן חדשות).
+גדולי התורה מאמצים את הוראות משרד הבריאות
23:05 15/03/20  |  עידן יוסף
הרבנים חיים קניבסקי והרב גרשון אדלשטיין אישרו את מתווה נתניהו, והורו כי כל תלמידי הישיבות וילדי תלמודי התורה ילמדו בקבוצות של 10, והמוסדות יישארו פתוחים. הנחיה דומה תצא לפנימיות.
0
+חולה 202 היא פעוטה מירושלים
22:48 15/03/20  |  עידן יוסף
פעוטה בת שנתיים וחצי מירושלים באה במגע עם חולה מאומת ונדבקה - מספרה 202. המגעים הקרובים של החולה כבר אותרו ומתודרכים באופן פרטני.
+חולה 177 הוא ילד בן 6 מאזור ירושלים
22:46 15/03/20  |  עידן יוסף
חולה 177 הוא ילד בן 6 מישוב ליד ירושלים, לאר שבא במגע עם חולה מאומת. המגעים במקומות בהם ביקר, כולל המוסד החינוכי בו הוא לומד, עודכנו ותודרכו.
+עובדת המעבדה המרכזית לנגיפים נדבקה בקורונה
22:41 15/03/20  |  עידן יוסף
אחת החולות במרכז הארץ היא עובדת המעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות. מצבה של העובדת קל והיא נמצאת בבידוד. משרד הבריאות פועל ליצירת חלופות לבדיקות באמצעות צוותים ממעבדות אחרות.
+חולה נוספת נדבקה בקרית יערים
22:14 15/03/20  |  עידן יוסף
ראש עיריית קריית יערים (טלז סטון) הודיע על אישה נוספת שנדבקה בנגיף הקורונה.
+מנהלת מחלקה באיכילוב נדבקה; החולים נשלחו לבידוד
21:35 15/03/20  |  עידן יוסף
מנהלת המחלקה, שחשה ברע בימים האחרונים, נדבקה בנגיף הקורונה. עם היוודע תוצאת הבדיקה החיובית הועברו כל החולים, קשישים במצב גופני ירוד, לבידוד במחלקה אחרת בבית החולים, והצוות נשלח לבידוד ביתי (ynet). כמו-כן, התגלה מקרה קורונה נוסף במחלקה סיעודית בבית אבות אחר בירושלים.
+ניו יורק: 69 חולים נוספים נדבקו בנגיף
21:00 15/03/20  |  עידן יוסף
ארצות הברית: מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, הודיע כי 69 בני אדם נוספים אובחנו כחולים בנגיף.
+העצרת הממלכתית ביד ושם תערך ללא קהל
20:59 15/03/20  |  עידן יוסף
יד ושם הודיע כי העצרת הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה המתקיימת בכל שנה ביד ושם, תיערך השנה ללא קהל. העצרת תוקלט מראש ותועבר לתקשורת לשידור בערב יום הזיכרון.
+יועצי המשכנתאות: גרייס - רק במקרה חירום
20:57 15/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
החשב הכללי באוצר ומשרד השיכון הודיעו על הקלות בתשלומי הלוואות משכנתה לזכאים עד ארבעה חודשים הכוללות קבלת דחייה לתשלומי המשכנתה  ▪  התאחדות יועצי המשכנתאות: גרייס עלול להיות חרב פיפיות, דובר בהנשמה מלאכותית לחשבון הבנק, אבל את הכסף יצטרכו להחזיר
(רק במקרה חירום)
+אושר מנגנון המניעה הדיגיטלי להתפשטות הנגיף
20:34 15/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השב"כ לא יעסוק בנושא אכיפה של המבודדים ושל נהלי הבידוד  ▪  הסמכות לא תעלה על תקופה של 30 יום מרגע שתאושר ההחלטה בוועדת המשנה לשירותים חשאיים  ▪  סמוטריץ': "אני יכול להרגיע אתכם חד-משמעית - אין ולא יהיה 'אח גדול' במדינת ישראל"
ההחלטוה טעונה אישור בוועדה. שוטרים וחיילי מג"ב ברובע המוסלמי [צילום: יוסי זמירי/פלאש 90]
מסעדה סגורה בבירה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+התפרצות מסוכנת בבית אבות בירושלים
20:01 15/03/20  |  עידן יוסף
בבית אבות בירושלים חלו שלוש מעובדות המקום. חשש להדבקה המונית של השוהים במקום, המוגדרים כאוכלוסייה רגישה להידבקות (חדשות 13).
+הנחיות חדשות בעניין נהיגה מונעת וחידוש רשיונות נהיגה
19:56 15/03/20  |  עידן יוסף
‏בשל התפשטות נגיף קורונה הורה שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על דחייה של שלושה חודשים בקורסי נהיגה מונעת ותוקף רישיונות נהיגה, וכן על הארכה בחודש של רישיונות רכב.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"להרחיב את היקף הבדיקות היומי"
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רוני ש.
15/03/20 23:42
2
חשדנית
16/03/20 09:10
3
חשדנית
16/03/20 09:15
4
חשדנית
16/03/20 09:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, ומשרד הבינוי והשיכון הודיעו על הקלות בתשלומי הלוואות משכנתה לזכאים עד ארבעה חודשים, זאת במטרה לסייע לאזרחים שנפגעו כתוצאה ממשבר נגיף הקורונה.
15/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הממשלה אישרה (יום א', 15.3.20) את הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע למאמץ הלאומי להתמודדות מול התפשטות נגיף הקורונה באמצעות מנגנון איסוף מידע. ההצעה להחלטה אושרה בתום שבע שעות דיונים.
15/03/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
368 בני אדם מתו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה באיטליה. כך דווח בכלי התקשורת המקומיים.
15/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
מתכונת החרום בבתי המשפט תימשך בשלב זה עוד שבוע, עד 22.3.20. כך החליטו (יום א', 15.3.20) שר המשפטים, אמיר אוחנה, ומנהל בתי המשפט, יגאל מרזל. במקביל קבע מרזל, כי בתי המשפט ידונו בשורה ארוכה של נושאים - נרחבת בהרבה מזו שקבע במקור אוחנה.
15/03/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
אגף החקירות והמודיעין של המשטרה פתח בשבע חקירות בגין הפצת הודעות כזב הקשורות למשבר הקורונה. שבעת תיקי החקירה הפליליים ייחקרו ביחידות משטרה שונות ברחבי הארץ.
15/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
קטונתי מלהבין לעומק את השיקולים העומדים בפני מקבלי ההחלטות, אך נוכחנו כבר לפחות פעמיים, ב-6 באוקטובר וב-7 באוקטובר שהם טעו מהיסוד בהערכת המצב שלהם    בהקשר הזה אני מבקש לשאול: האם ר...
מרדכי ליפמן
מרדכי ליפמן
סיפור הרחפנים הוא סיפור חדש, גם השאלה במה היו מצויידים אותם הרחפנים, האם היו מצויידים בנפצים או בדומיהם, מטרידה מאד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il