|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

התפשטות הנגיף בעולם

ראש ממשלת בריטניה מאושפז בבית חולים

הוא אושפז לצורך ביצוע בדיקות והאשפוז הוא צעד שננקט ליתר ביטחון, בעקבות התסמינים מהם הוא סובל המלכה אליזבת נשאה נאום היסטורי לאומה במקביל, ראש ממשלת אירלנד חוזר לתפקד כרופא
05/04/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
ג'ונסון בבידוד [צילום: אנדרו פרסונס/דאונינג 10]

ראש ממשלת בריטניה בוריס גונסון אושפז (יום א', 5.4.20) בבית החולים לצורך בדיקות בעקבות מחלת הקורונה. לפני שבוע וחצי נדבק בנגיף. בדאונינג 10 אומרים כי מדובר בצעד שנעשה לאור העובדה שכרגע התסמינים לא חולפים, ולא בגלל הרעה במצבו.

המלכה אליזבת השנייה נשאה הערב (א') נאום לאומה בפעם הרביעית בכל 68 שנות כהונתה. הפעמים היחידות בהן פנתה המלכה לאומה הבריטית, שלא לצורך ברכת חג המולד הנוצרי, היו בשנת 1991 בזמן מלחמת המפרץ, לאחר מותה של הנסיכה דיאנה בשנת 1997 ולאחר מותה של אמה ב-2002.

בנאום שהוקלט מראש אך שודר בכל הרשתות הבריטיות ובתחנות הרדיו ברחבי הממלכה אמרה המלכה: "אני יודעת שאלו זמנים קשים. שהביאו לקשיים כלכלים ושינויים בחיי היומיום של כולנו. אני רוצה להודות לאלו העומדים בראש - לצוותי הרפואה והמשטרה שממשיכים את עבודתם גם בימים קשים אלו ושומרים על כולנו. ההערכה לעבודתכם הקשה מקרבת אותנו לכיוון החזרה לשגרה. ואני רוצה להודות גם לכל האזרחים שנשארים בבית. אך מצפה מכם לגלות משמעת עצמית ואחריות.

"אם נישאר מאוחדים נצליח לנצח את הנגיף. בעתיד אנחנו נוקיר את מה שקורה היום, המשמעת העצמית של כולנו היא זו שמגדירה אותנו בתור בריטים. אלו הרגעים בהם האומה הבריטית מתאחדת. הבידוד הביתי אומנם קשה לנו היום, אבל זוהי הזדמנות בשביל כולנו לעצור לרגע ולחשוב.

עוד אמרה המלכה כי המצב הזה, של התפשטות הקורונה, מזכיר לה את הנאום שנשאה ביחד עם אחותה בהיותן ילדות בשנת 1940, כאשר דיברו ופנו אל הילדים הבריטיים שפונו מביתם או אולצו להישאר בבתים בעקבות ההפצצות הגרמניות בלונדון. "היום יש אנשים שמרגישים את אותה התחושה. אבל אנחנו יודעים שזו הדבר הנכון לעשות, להישאר בבית. להבדיל משנות ה-40 של המאה הקודמת, הפעם אנחנו מצטרפים לכל העולם במאמץ משותף כדי להילחם בנגיף ואנחנו נצליח. והצלחה הזו תהיה שייכת לכולנו". בסיום אמרה: "הימים הטובים יחזרו. אנחנו נחזור לחברים ולמשפחות האהובות שלנו".

המלכה בת ה-93, שעזבה לפני כשבועיים את ארמון בקינגהאם בלונדון ועברה לטירת ווינזדור בשל הנגיף, נמצאת בבידוד ביתי מרצון, בעיקר בשל העובדה כי היא נמצאת בקבוצת סיכון מובהקת בגלל גילה.

במקביל, ראש ממשלת אירלנד חוזר לתפקד כרופא: ממשרדו נמסר כי ליאו וראדקר, נרשם מחדש כרופא פעיל בגלל משבר הקורונה.

תאריך:  05/04/2020   |   עודכן:  06/04/2020
עידן יוסף
+ליצמן: אנשי המשטרה והביטחון אינם צריכים להקשות על הציבור
13:15 06/04/20  |  עידן יוסף
שר הבריאות ליצמן אומר כי המאמץ הלאומי מתמקד במניעת כל יציאה מהבית ללא צורך חיוני ועל פי ההנחיות. אולם פנה לגורמי המשטרה, לאנשי הביטחון והחרום לפעול בהבנה וברגישות כלפי הציבור, במטרה לסייע לאזרחים להתמודד בימים מורכבים אלו, ולא להקשות עליהם במצב הקשה שהאוכלוסייה נמצאת בו.

כמו כן קרא להפסיק את השיח המגזרי, לטובת שיח מקצועי, בטחוני ורפואי. "הנגיף אינו מבדיל בין אוכלוסיות ומגזרים ולכן העמדה המקצועית כפי שמובאת בדיונים היא כי עיר, אזור, ישוב או שכונה, בהם קיימת סכנת הידבקות, דורש הידוק תנועה וטיפול משותף של זרועות הבטחון, זאת ללא קשר לזהות האוכלוסייה או השתייכות מגזרית.

האמירות כביכול החרדים מדבקים בנגיף מוטעות ומסוכנות. הציבור החרדי ממושמע להנחיות ושומר על כללי הזהירות בהקפדה. בכל אוכלוסיה יש מיעוט קטן שאינו שומר מספיק וכלפיו נדרשת אכיפה בידי הגורמים המוסמכים. אך אין להכליל וחלילה מלהפוך את משבר הקורונה לנקודת עימות בין האוכלוסיות והמגזרים בישראל", דבריו.
+משרד החוץ: אלו הטיסות הישירות לישראל מרחבי העולם
13:04 06/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+מה תחליט ועדת החקירה למשבר הקורונה
12:59 06/04/20  |  חיים שטנגר   |   לרשימה המלאה
נראה כי ידיה של וועדת החקירה הממלכתית שתוקם ללא כל ספק שהוא לחקור את מחדלי טיפולה של ממשלת המעבר, במשבר הקורונה, תהיינה מלאות עבודה - ולא בכדי
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+מבול הקורונה ומטריית הממשלות
12:54 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חברות גדולות יקבלו סיוע ממשלתי ענק, וגם חלק מן הסיוע לעסקים הקטנים יגיע אליהן  ▪  אם הללו יוכלו לגייס הון בשוקי הכספים, כולם ירגישו טוב יותר  ▪  חברות התעופה מקבלות עזרה ישירה ואולי ייאלצו להעניק מניות לממשלות  ▪  ייתכן שהפעם לשם שינוי הבנקים יהיו חלק מהפתרון ולא חלק מהבעיה
פולקסוואגן. 2 מיליארד אירו בשבוע [צילום: ינס מייר, AP]
אליטליה. הולאמה שוב [צילום: דארקו וויג'נוביץ, AP]
+אלו התרופות אשר יעילותן נבדקת לטיפול בחולי קורונה
12:47 06/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המסמך מתעדכן באופן תדיר בהתאם לתוצאות מחקרים מהארץ והעולם, מידע זה מתעדכן ברמה יומית ושבועית, בנוגע לטיפולים שנמצאים יעילים או לא יעילים
(מטפלים בחולי קורונה [צילום: רוברט מישל DPA דרך AP])
+ירושלים: כ-60 איש התפללו בבתי כנסת בניגוד לצו
12:31 06/04/20  |  עידן יוסף
בשכונות הבוכרים ומאה שערים בירושלים, פשטה המשטרה על שני בתי כנסת, שבכל אחד מהם התפללו כ-30 חרדים, בניגוד להנחיות צו בריאות העם. לנוכחים נרשמו קנסות על סך 500 ש"ח בגין הפרת ההנחיות, למעט קטינים שהשתתפו בתפילה.
[צילום: דוברות המשטרה]
[צילום: דוברות המשטרה]
+ר"ג הציבה גדרות לא חוקיות בינה לב"ב
12:18 06/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הגדרות שהוצבו על שבילי הולכי רגל בחוסר סמכות מוסרות ע"י שתי העיריות, וגררו חילופי מהלומות מילוליות ביניהן  ▪  רובינשטיין: מעשה נבזי ומכוער של 'שכנות טובה'  ▪  שאמה הכהן: אמשיך להגן על בריאות הציבור לא משנה איזה מניפולציות שפלות או ציניות יעשו אחרים
(אחת הגדרות בין הערים [צילום: תושב ב"ב])
+הגדת תש"ף
12:08 06/04/20  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
יעברו שנים עד שנוכל לחזור למצבנו מלפני המגיפה. סדרי עולם ישתנו באופן מרחיק לכת, עם הרבה מפעלים ועסקים שייעלמו או שישתקמו רק כעבור זמן רב. עם מיליוני אנשים בעשרות מדינות שנפלטו ממקומות העבודה וספק אם יהיה לחלקם לאן לשוב. נחמה פורתא: בישראל המכה תהיה קשה פחות בזכות איתנותה הפיננסית ורפואתה המתקדמת
(השלכות הקורונה בישראל [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+גב-ים תרמה 1.5 מיליון ש"ח למאבק בנגיף הקורונה
11:36 06/04/20  |  
חברת גב-ים הודיעה (יום ב') כי תרמה סך כולל של 1.5 מיליון ש"ח למאבק - הן הרפואי והן הכלכלי - בנגיף הקורונה. במסגרת זו נתרם סך של 350 אלף ש"ח לבית החולים רמב"ם וסך נוסף של 350 אלף ש"ח לבית החולים סורוקה, לרכישת ציוד רפואי למחלקות הקורונה הפועלות בבתי חולים אלו .יתרת הסכום הועברה כתרומה לשלושה ארגוני צדקה שונים, ביניהם סך של 350 אלף ש"ח לעמותת "לתת", לטובת רכישת חבילות מזון וציוד הכרחי לנזקקים לקראת חג הפסח.

+מנכ״ל משרד הפנים הורה להסיר גדרות שהוצבו בגבולות בני ברק
11:34 06/04/20  |  מירב ארד
עיריית רמת גן הציבה הבוקר מחסומים שימנעו מעבר הולכי רגל מבני ברק. מנכ״ל משרד הפנים הורה לראש עיריית רמת גן להסיר את הגדרות.
+מנהל רשות המיסים: "105 אלף עצמאים קיבלו זכאות למענק"
11:31 06/04/20  |  מירב ארד
מנהל רשות המיסים ערן יעקב בדיון ועדת הכספים הזמנית בראשות ח"כ עודד פורר: "105 אלף עצמאים כבר קיבלו זכאות למענק בגובה ממוצע של 4,000 ש"ח. הפוטנציאל הוא ל-300 אלף עצמאים". יעקב הודה כי לא כל העצמאים זכאים למענק וציין: "לחלק גדול מהדברים ניתן את דעתנו בפעימה השנייה, וחלק גדול מהאנשים שלא קיבלו בפעימה הראשונה, יכנסו לפעימה השנייה, שתתאים עצמה, יותר אנשים יוכלו להיות במסגרת הזכאים".
+"ללא עזרה בימים הקרובים אל-על עלולה להיסגר"
11:24 06/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אל-על דחתה את פרסום דוחותיה ל-2019 לסוף חודש אפריל, כדי להימנע מאזהרת עסק חי  ▪  החברה האריכה את הפסקת הטיסות הסדירות עד לתחילת חודש מאי והוציאה 95% מהעובדים לחל"ת
(דפס. תמרור אזהרה [צילום: יח"צ])
+מפעל חד-אסף בעכו ייסגר לפחות לחודש
11:10 06/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פעילות ההתכה של חד-אסף תיעצר  ▪  החברה מוציאה 55 עובדים לחופשה או לחל"ת ותנצל את עצירת פעילות ההתכה לביצוע עבודות תחזוקה שוטפות  ▪  פעילות עיבוד הברזל והעברתו ללקוחות נמשכת תוך שימוש במלאי הקיים ובברזל מיובא  ▪  גם פעילות איסוף הגרוטאות נמשכת
(יו"ר דירקטוריון חד אסף, אברהם נובוגרוצקי [צילום: מיקי קורן])
+ח"כ אורלי פרומן: "על משרד החינוך להיערך לחודשי הקיץ"
11:00 06/04/20  |  מירב ארד
ח''כ אורלי פרומן (יש עתיד - תל''ם) בוועדת החינוך: "על משרד החינוך להיערך לחודשי הקיץ ולהכין תוכנית לפתיחת מסגרות חינוכיות ומפוקחות". ח"כ פרומן הוסיפה ואמרה: "אם אנו רוצים לסייע למשק, ובתקווה שנגיע לשם והמשק יחזור לפעילות סדירה, אסור לאפשר מצב בו תלמידים רבים ישבו בבית. ללא התאמת מערכת החינוך לקליטתם, חודשי הקיץ יובילו הורים רבים לכאוס. יש להיערך כבר עכשיו ולתכנן להפעיל תוכניות כמו: בתי הספר של החופש הגדול (לכל הילדים) וקייטנות חינוכיות. ללא תוכנית חינוכית מסודרת לכל ילדי ישראל ובמיוחד לכיתות א' - ו' , המשק לא יוכל לחזור לפעילות סדירה."
+המשטרה: עלייה של 50% בפניות למוקד להגנת קטינים מפגיעות ברשת
10:58 06/04/20  |  מירב ארד
המשטרה מדווחת כי בימים האחרונים זיהו ביחידה 105 בלהב 433 (המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת) עלייה של כ-50% במספר השיחות המתקבלות במוקד, החל מדיווחים פליליים של הפצת סרטונים ותמונות אינטימיות וביצוע עבירות מין ועד לפגיעות שאינן פליליות כביוש (שיימינג).
+קרן הלוואות של חצי מיליארד ש"ח לעצמאים
10:47 06/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אישור מתן ההלוואות ייעשה באופן דיגיטלי  ▪  שירות נוסף: דחייה מיידית של הלוואות באמצעות שיחת טלפון, אתר הבנק והאפליקציה
(בנק הפועלים. הלוואה מיידית לחשבון)
+"העבירו לידי צה"ל את הטיפול במשבר הקורונה"
10:37 06/04/20  |  חדשות מחלקה ראשונה   |   לרשימה המלאה
במכתב סודי ששלח לנתניהו ובנט מבקש הרמטכ"ל, רא"ל כוכבי: העבירו לידי צה"ל את האחריות להתמודד עם המגפה  ▪  מבקשתו ניכר כי ניסה להימנע מהתערבות בעימות בין שרי הממשלה  ▪  צה"ל: "מקיימים שיח שוטף עם הדרג המדיני לאורך המשבר, מתוך תפיסת אחריות מרחיבה"
(אביב כוכבי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+עלייה חדה בצריכת אינטרנט במגזר החרדי
10:34 06/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חברת בזק מדווחת כי חרדים מהווים 8% מן המצטרפים החדשים לשירותי האינטרנט - פי שלושה מבתקופה רגילה  ▪  סקר שערכה החברה חושף שימוש מוגבר בחברה החרדית במדיה הדיגיטלית  ▪  12% התחילו להשתמש באינטרנט ככלי עבודה מהבית  ▪  78% דיווחו שהם גולשים באינטרנט יותר מבעבר  ▪  8% התחילו להשתמש לראשונה במדיה דיגיטלית
(יותר נשים מגברים, יותר צעירים ממבוגרים [צילום: AP])
+"היציאה מהסגר לא תלויה בבדיקות המוניות"
10:24 06/04/20  |     |   לרשימה המלאה
עדות יוצאת דופן של פרופסור רונגמנג ג'יאנג, מהרופאים הבכירים שניהלו את המאבק בקורונה במוקד ההתפרצות בווהאן  ▪  המידע שהעביר ישמש את משרד הבריאות ואת זרועות הביטחון שנלחמים בנגיף  ▪  הערכה: "גיל החולה אינו הגורם המשפיע על התחלואה והתמותה"
(עדיין עם מסיכות [צילום: נג האן גואן/AP])
+נתב"ג: נחת מטוס אל על הראשון ברכבת האווירית מסין
10:08 06/04/20  |  מירב ארד
בנמל התעופה בן-גוריון נחת (יום ב') מטוס אל על הראשון ברכבת האווירית מסין, כשעליו כ-20 טונות של ציוד מיגון חיוני לצוותים רפואיים. המטוס השני המריא הבוקר מסין וינחת בישראל בצהרים. המטוס השלישי עושה את דרכו בשעה זו מישראל לסין.
+ליברמן: "מנהיגי הציבור החרדי צריכים לעשות חשבון נפש"
10:00 06/04/20  |  מירב ארד
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הפייסבוק שלו: "חשוב להזכיר את עבודת הקודש שעושים צוותי מד"א וכוחות הביטחון בעת הזאת, וחשוב לזכור שרוב הציבור החרדימקשיב להוראות ופועל על פיהן. אולם מה שצריך להדאיג אותנו זה לא המיעוט פורע חוק, אלא ההנהגה החרדית. אני שב ואומר, אין לי טענות כלפי המגזר החרדי, אלא כלפי המנהיגים שפועלים בחוסר אחריות ומסכנים לא רק את בריאותו של הציבור החרדי, אלא את בריאותם של כלל אזרחי מדינת ישראל. אני קורא למנהיגי הציבור החרדי לא לחכות לסוף משבר הקורונה, אלא לעשות חשבון נפש אמיתי כבר עכשיו.
+עובדי חדשות 13 יפסיקו עבודתם למשך שעה
09:59 06/04/20  |  עידן יוסף
במחאה על הקיצוצים הדרמטיים וצעדי הנהלת חדשות 13, בשעה 12:30 כל עובדי חדשות 13 יפסיקו את עבודתם למשך שעה.

מוועד חדשות 13 נמסר: ״כחלק מתכנית הקיצוצים הנרחבת, בהוראת הנהלת רשת בראשות אבי בן טל ונדב טופולסקי, הורידה בהתראה מיידית שתי תוכניות מהאוויר, והודיעה לצוותי התוכניות, חברים שלנו, שלא יתייצבו יותר לעבודה. הם מצטרפים ל-16 מחברינו שכבר הוצאו לחל"ת בגל הראשון לפני כשבוע. - ובסך הכל מדובר כבר על כ-30 מחברינו שנשלחים הביתה!!! הנהלת רשת מכנה זאת כחל"ת, בחסות הקורונה, אבל אותה הנהלה ממש כבר הודיעה על פיטורים נרחבים בחברה, כך שהכוונה האמיתית מאחורי ה'חל"ת' כבר ברורה לכולם. אנחנו מתכוונים להיאבק בכך בכל אפיק - ארגוני, משפטי, ותקשורתי. צעדים קשים ייענו בצעדים קשים״.
+ח"כ הורוביץ: "באילת יש כבר 70% מובטלים. עיר שלמה קורסת"
09:54 06/04/20  |  מירב ארד
יו"ר מרצ, חה"כ ניצן הורוביץ, צייץ לפני זמן קצר בחשבון הטוויטר שלו: "שימו לב לנתון הזה: באילת יש כבר 70 אחוז מובטלים. תחשבו רגע מה זה אומר. התיירות נמחקה ועיר שלמה קורסת. במקומות כאלה יש ממש צורך בהול לפתוח מחדש מה שרק אפשר. איך? להגביר בדיקות, לבודד חולים (יש כנראה מעט מאוד), ולחזלש - מוסדות חינוך, עסקים, תחזוקה - מה שרק אפשר. אחרת יהיה רע מאוד."
+סכסוכים בחדשות 13 ובפלאפון על-רקע הקורונה
09:42 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עובדי פלאפון: ההנהלה מוציאה עובדים לחל"ת ללא הסכמה והודיעה על סיום יחסי העבודה  ▪  עובדי חדשות 13: קיצוצים נרחבים מבוצעים תוך תפיסת טרמפ על הקורונה
(מרכזי השירות נסגרו)
+בנפשנו הדבר
09:36 06/04/20  |  סיון חורש תמיר   |   לרשימה המלאה
התקופה הנוכחית, מהווה סיר לחץ על חיי המשפחה  ▪  הבידוד שנכפה עלינו, הניתוק מאחרים, מהשגרה ומכל פעילות, בנוסף להתמודדות עם הפחד, המגיפה והמצוקה הכלכלית, מהוות מכבש לחצים על חיי המשפחה
(תגובה מורכבת [צילום: אל אם אוטרו/AP])
+ח"כ שקד: "אין איתנו התייעצויות"
09:29 06/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיפה: "לאחר שיסתיים המו"מ נחליט אם אנחנו חלק מהממשל"  ▪  על מסירת תיק המשפטים לכחול לבן: "עצירה של מהפיכת הנגד שיצרתי וחזרה לאחור"  ▪  על משבר הקורונה העריכה: "אם נחזיק את המשק בסגר לאורך זמן רב - לא יהיה לאן לחזור"
(שקד. ממתינה לתום המו"מ [צילום: איציק וולף])
+הקורונה משפיעה גם על הנדל"ן
09:17 06/04/20  |  עו"ד צבי שוב, עו"ד ספיר זילבר   |   לרשימה המלאה
נכון לעכשיו המגיפה אינה מהווה "כוח עליון" המאפשר לבטל עסקות ולדחות מסירת נכסים  ▪  במקביל עולות שאלות מורכבות של מס שבח, מס רכישה והיטל השבחה
(רחוב בן-יהודה בתל אביב)
+ימי קורונה
09:12 06/04/20  |  מיכל שמש   |   לרשימה המלאה
הדבר הראשון שנפגע במצבי חרום הינו הרציפות - מה שהיה הוא לא מה שיהיה, במובנים רבים. הקטיעה לכשעצמה עלולה ליצור טראומה, שיקח זמן רב לתקן את נזקיה
(טראומה [צילום: נג האן גואן/AP])
+משרד הבריאות: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-51
09:04 06/04/20  |  מירב ארד
‏משרד הבריאות עדכן הבוקר (יום ב') כי מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-51 בני אדם. מספר החולים עלה ל-8,611, מהם 141 במצב קשה ו-107 מונשמים.
+הסיוע לעסקים הקטנים הוא בלוף
08:34 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניתוח של דמי השכירות הממוצעים למשרדים ולחנויות בשמונה ערים, לצד הארנונה שערים אלו גובות מן המגזר העסקי, מוביל לתוצאה ברורה: במקרה הטוב ביותר – הוצאות קבועות אלו יבלעו מחצית מן הסיוע החד-פעמי המירבי  ▪  מ-6,000 שקל לחודש לא יישאר כמעט כלום להוצאות מימון והוצאות אחרות של העסק, ולא יישאר דבר לפרנסתם השוטפת של בעלי העסקים ומשפחותיהם
התל-אביביים ישלמו הכי הרבה
דיזנגוף סנטר. הוצאות בהעדר הכנסות
+לשמור על הבריאות הנפשית
08:29 06/04/20  |  עדי בליי   |   לרשימה המלאה
נגיף הקורונה מאיים להדביק את הבריאות שלנו  ▪  איך לא לתת לו להדביק גם את הבריאות המנטלית שלנו
(דברים חיוביים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+מי יקבל טיפול בבריטניה
08:11 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המחסור במכונות הנשמה עלול לחייב את הרופאים הבריטיים להחליט מי יקבל אותן קודם, ומי יישאר ללא הטיפול שאמור להציל את חייו - מדווח ניו-יורק טיימס
(תפירת מסיכות בלונדון [צילום: קירסטי וויגלסוורת', AP])
+ארה"ב: מעל 1,100 מקרי מוות ביממה
01:53 06/04/20  |  עידן יוסף
כלי תקשורת בארה"ב מדווחים כי אירעו 1,106 מקרי מוות חדשים כאמור מניין הקורבנות עלה ל-9,557 ו-22,875 מקרי הידבקות התווספו בכך מספר החולים עלה ל-334,232.
+מספר הנדבקים הפלשתינים עלה ל-237
01:52 06/04/20  |  עידן יוסף
דובר רשות הפלשתינית, איברהים מלחם מעדכן כי נרשמו 3 מקרי הידבקות חדשים בכך עלה מספר החולים ל-237.
+ניו-יורק: נקבת טיגריס נדבקה בקורונה
01:43 06/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בגן החיות בברונקס דווח על טיגריס שנבדקה ונמצאה חיובית לנגיף  ▪  טיגריס מלאי, שני טיגריסים סיביריים ושלושה אריות אפריקניים פיתחו שיעול יבש  ▪  מצב כולם קל והם צפויים להחלים
גן החיות בברונקס [צילום: פרנק פרנקלין/AP]
+הממשלה אישרה את הגדלת מסגרות התקציב
01:12 06/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הדבר נועד כדי לממן את תוכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם הקורונה  ▪  ניתן יהיה לממן גם תשלומים לביטוח הלאומי בסך נוסף של כ-16 מיליארד שקלים וכן לבצע התאמות בניהול החוב הממשלתי בכ-40 מיליארד שקלים נוספים
סניף סגור של המוסד לביטוח לאומי בירושלים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+טבריה: יוגבר הפיקוח על יציאה לצרכים חיוניים בכניסות לעיר
23:53 05/04/20  |  עידן יוסף
בטבריה תוגבר (ב') אכיפת ההנחיות על ידי גורמי האכיפה באופן משמעותי על מנת להאט דרמטית את התפשטות הנגיף. בקרה משמעותית תבוצע בכל הכניסות והיציאות של העיר כך שתותר כניסה ויציאה רק לצרכים חיוניים. אין מדובר בסגר בטבריה אלא רק על אכיפה משמעותית יותר של ההנחיות הקיימות ולא נדרשים להמציא אישורי תנועה כלשה.
+חמאס מאיים בשבירת ההבנות עם ישראל
23:50 05/04/20  |  עידן יוסף
דיווחים בעזה: חמאס מודיע למצרים, שאם ישראל תמשיך בסירובה להכניס מכונות הנשמה לעזה, תמו ההבנות עם ישראל. מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר התארך ברשת אל אקצה, והשיב לשאלות הגולשים. הוא שיגר מסרים סותרים בנוגע לקורונה - מצד אחד מסר מרגיע שהחולים שאובחנו כחולים מבודדים באיזור רפיח ומצד שני מסר שאם יתפרץ הנגיף, יהיה אסון גדול. ברצועת עזה יש התקהלויות רבות, לרבות בחופי הים.
+ספרד: 674 מתים ביממה; צרפת - 441
23:25 05/04/20  |  עידן יוסף
ספרד רשמה 674 מקרי מוות ביממה האחרונה - מספר מקרי המוות היומי הנמוך ביותר מאז 26 במרס. הנגיף גבה 12,418 נפשות שם. בצרפת מתו 357 אנשים מקורונה בבתי החולים, לעומת 441 ביממה הקודמת, 5,889 בני אדם מתו בצרפת סך הכל.
+כ-1,500 תלונות נגד רינה מצליח לרשות השנייה
23:21 05/04/20  |  עידן יוסף
‏כ-1,500 תלונות התקבלו עד כה בנציבות פניות הציבור של הרשות השנייה בעקבות דבריה של העיתונאית רינה מצליח ב"אולפן שישי" בחדשות 12 ביחס לחברה החרדית (גלי צה"ל). רבים גם דירגו את הישומון N12 בחנות הישומונים בדירוג נמוך. מחברת החדשות נמסר בתגובה: נמסר בתגובה לדבריה הקשים של רינה מצליח: ״לחברה אין אף פעם דעה אחידה שכל הכתבים והפרשנים נדרשים לישר קו על פיה ואנו מקפידים לתת במה לדעות שונות בנושאי הליבה השונים. מובן שדבריה משקפים את דעתה הפרטית ולא משקפים עמדה רשמית של חברת החדשות. לא הייתה שום כוונה לפגוע בתושביה החרדים של המדינה״.
+התוכנית: סגר על 15 שכונות בירושלים
23:07 05/04/20  |  עידן יוסף
על שולחן הממשלה מונח כעת נוסח הצעה להחלטה לסגר חדש ברחבי הארץ. התוכנית כרגע זה לסגר בירושלים בשכונות: הר נוף, בית וגן, גבעת מרדכי, רמות, רמת שלמה, סנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, מאה שערים, גאולה, זכרון משה, מקור ברוך, גבעת שאול וקריית משה.

בנוסף יש המלצה לסגר על: אלעד, מגדל העמק, חלק מבית שמש, ביתר עילית, אשקלון, טבריה, אור יהודה ומודיעין עילית (בקהילה).
+אשר: הדרת יועצים הח"כים מב"ב אינה מתקבלת על הדעת
22:58 05/04/20  |  עידן יוסף
ח"כ יעקב אשר בראיון לרשת ב': "הכוונה להדיר את עוזרי הח"כים שמתגוררים בבני ברק ממשכן הכנסת לא מתקבלת על הדעת ואני מקווה שהיא לא תהיה בפועל, זה צעד מסוכן שיגרום לפגיעה בעובדים של מקומות תעסוקה רבים, אי אפשר להדיר כ 210 אלף תושבים בגלל 1,200 חולים". בהנחיית גורמי המקצוע במשרד הבריאות החל ממחר לא תתאפשר כניסתם של עובדי כנסת, יועצים פרלמנטריים, אנשי משמר, עובדי סיעות ושאר בעלי תפקידים הפוקדים את הכנסת שמקום מגוריהם העיר בני ברק.
+רק 13% מהעסקים: נוכל להמשיך כך לאורך זמן
22:41 05/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סקר בזק של הלמ"ס בחן שאלות מרכזיות לגבי מצב התעסוקה ואופי התעסוקה במגבלות שהפעילה הממשלה כתוצאה מהתפשטות הנגיף: כמה עובדים יצאו לחל"ת, כמה פוטרו, כמה עבדו מהבית וכמה הגיעו לעבודה
(העסקים הקטנים קורסים [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראש ממשלת בריטניה מאושפז בבית חולים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
במהלך חודש מרס ביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שני סקרי בזק לבחינת מצב התעסוקה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה וההגבלות המתלוות אליו. הסקרים הקיפו עסקים עם חמש משרות שכיר ומעלה ובחלק מהפעילות במשק: בענפי הטכנולוגיה העילית, התעשיה המסורתית והמעורבת, הבינוי המסחר והפיננסים
05/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הסגר יתרחב לערים נוספות - ובהם העיר אלעד, מגדל העמק, ביתר עילית, אשקלון, טבריה, אור יהודה, מודיעין עילית וגם שכונות מסוימות בירושלים. על-פי דיווח בחדשות 12, מתכונת הסגר עליה מדובר בערים הנוספות תהיה דומה לבני ברק, אבל בצורה קצת יותר נושמת עם מעט פחות הגבלות תנועה, כשצה"ל ישתתף באופן נרחב בתהליך הזה.
05/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
רכבת אווירית של 11 מטוסי חברת אל-על תביא מסין לישראל מיליוני פריטים של ציוד רפואי חיוני הכוללים מסכות, חליפות מיגון, מכונות הנשמה ועוד.
05/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
שר הביטחון, נפתלי בנט, ביקר אחר-הצהריים בעיר בני ברק. השר ביקר בחמ"ל המרכזי ופגש את אלוף (במיל.) רוני נומה, המנהל את מטה המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בעיר, את גורמי פיקוד העורף ואוגדה 98 הנמצאים בעיר מאז יום חמישי ואת מפקדי חטיבת הצנחנים.
05/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
העיתונות החופשית בהודו מילאה תפקיד חשוב בהגנה על הדמוקרטיה הגדולה ביותר בעולם מאז העצמאות בשנת 1947, אך כעת העיתונאים במדינה נתונים למתקפה מצד ממשלתו של נרנדרה מודי. לטענתם, מאז עלה מודי לשלטון לפני שש שנים, מנסה ממשלתו להשתלט על התקשורת, במיוחד על זו האלקטרונית – מדווח ניו-יורק טיימס.
05/04/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il