|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
המטוס שהוביל ארצה את המסכות [צילום: דוברות מד"א]
תרומה מעבר לים

3 מיליון מסכות כירורגיות נחתו בישראל

התרומה, של הפילנתרופ הישראלי-אמריקני יורי מילנר, תסופק לצוותי רפואה ולשורת עובדים חיוניים במשרדים ממשלתיים וציבוריים משרד החוץ אשר סייע בהשגת התרומה, בתיאום הגעתה ובחלוקתה: "נדיר לראות תרומות פרטיות בהיקף כזה"
17/04/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

שלוש מיליון מסכות כירורגיות בתרומת קרן מילנר, נחתו הלילה (יום ו', 17.4.20) בישראל בטיסת מטען מיוחדת של אל-על שיצאה משדה התעופה הבינלאומי בשנגחאי. הטיסה יצאה בתיאום מול חברת Israel Cargo Logistics, אשר הייתה אמונה על חכירת המטוס ותיאום הגעת המשלוח ארצה.

המסכות תועברנה למגן דוד אדום אשר יהיה אחראי על חלוקתן לצוותי החרום בארגון, כמו גם לשורה של בתי חולים, משרדי ממשלה ומוסדות לאומיים המספקים שירותים חיוניים לציבור ואשר עובדיהם נדרשים להמשיך בעבודתם במהלך ימים אלה.

בין המוסדות הממשלתיים שצפויים לקבל את המסכות: משרד החוץ וצוותיו העוסקים בהשגת סיוע וציוד בינלאומי; משרדי התחבורה, האוצר, הכלכלה, העלייה והמשרד לשירותי דת. ארגונים לאומיים שיקבלו את המסכות: מגן דוד אדום וזק"א - אך לא ארגון המתנדבים הרפואי איחוד הצלה, רכבת ישראל; נתיבי ישראל; רשות שדות התעופה ונתב"ג, דואר ישראל וכן עובדים חיוניים בביטוח הלאומי.

בתי החולים שיקבלו את המסכות: שניידר לילדים בפתח תקוה; מעייני הישועה בבני ברק; כרמל בחיפה; הילל יפה בחדרה; העמק בעפולה, וברזילי באשקלון. במתן התרומה הושם דגש על העברת המסכות לבתי חולים מרוחקים מגוש-דן.

קרן מילנר נוסדה על-ידי משקיע הטכנולוגיה העילית ופילנתרופ המדע, יורי מילנר ורעייתו ג'וליה מילנר. מילנר, מהמשקיעים הראשונים בענקיות הטכנולוגיה פייסבוק, טוויטר, וואטסאפ, Airbnb וספוטיפיי, הוא יורד ישראלי (חי בארץ בשנים 2010-2005) המתגורר בעמק הסיליקון. "אם אנחנו רוצים לשמר את דרך החיים שלנו", אמר, "אני קורא למנהיגים עסקיים לשקול לאמץ את ההרגל הזה גם אחרי שהמשבר יחלוף, ולספק לעובדיהם מסכות לשימוש יומיומי במשרד". מילנר הוסיף כי "חבישת מסכה המכסה את הפה והאף צריכה להיות הנורמה החדשה של כולנו כאשר אנחנו מחוץ לבית. בשילוב עם רחיצת ידיים, שמירת מרחק ואמצעי הגנה נוספים - זו תהיה האסטרטגיה שלנו לצליחת המשבר הנוכחי עד שהמדענים ייחלצו לעזרתנו ויפתחו חיסון או טיפול אמינים".

התרומה נעשתה בתיאום עם הקונסול הכללי של ישראל בסן-פרנסיסקו, שלומי קופמן, והגעתה לארץ תואמה ע"י נציגויות ישראל בסין ומשרד החוץ. קופמן אמר: "מרגש לראות שישראלים מעבר לים תומכים בארצם בתקופה קשה כזו וגם נדיר לראות קרנות פרטיות הפעילות בהיקף כזה". לדבריו, מסכות הן פריט חיוני ונחוץ הנמצא בימים אלה במחסור עולמי. שר החוץ ישראל כ"ץ הודה למילנר על תרומתו, אמר כי הוא רואה בו "ידיד אמת של ישראל" וכי "בימים אלה משמש משרד החוץ כגורם מסייע מרכזי בהבאת ציוד הכרחי למאבק בקורונה - בין אם מדובר ברכש של ציוד רפואי, ובין אם מדובר בתרומות שמסייעות לישראל להתמודד עם המשבר".

בחודש שעבר הודיעה קרן מילנר על תרומה בסך שלושה מיליון דולר לשלושה מוסדות ישראלים, המנהלים בימים אלה 'מרוץ נגד השעון' כנגד התפשטות נגיף הקורונה: מגן דוד אדום שיפעיל פרויקט חדשני לצמצום הגעת אנשים למרפאות; הפקולטות לרפואה ולמדעי החיים באוניברסיטת תל אביב, שם תתמוך התרומה במאמצי המחקר לפיתוח תרופה לנגיף; והמרכז הרפואי תל אביב על שם סוראסקי, בו תיועד התרומה ליחידה לטיפול נמרץ המטפלת בימים אלה בחולי קורונה.

תאריך:  17/04/2020   |   עודכן:  17/04/2020
עידן יוסף
+בדיקת קורונה - 'היבדק וסע' גם בחניון נמל יפו
22:11 17/04/20  |  יואב יצחק
מגן דוד אדום יחל בשבוע הקרוב, בשיתוף עיריית תל אביב-יפו, לבצע בדיקות קורונה במתחם "היבדק וסע" שיוקם בחלקו הדרומי של חניון נמל יפו. אל המתחם יגיעו תושבים מיפו והסביבה, רק לאחר שיזומנו אליו באופן מסודר לשעה קבועה מראש.
מתחם היבדק וסע, חניון דרום תל אביב-יפו
+ראש העיר בת ים: קנסות לסניפי הדואר
22:03 17/04/20  |  יואב יצחק
ראש עירית בת-ים צביקה ברוט הורה לצוותי הפיקוח העירוני לחלק קנסות לסניפי הדואר בעיר, בעקבות התקהלויות חוזרות ונשנות מחוץ לסניפים תוך עבירה על צווי משרד הבריאות בעיר. אנשי השיטור העירוני והפקחים הונחו לקנוס את חברת דואר ישראל בשל כל הפרה, לאחר אזהרות חוזרות ונשנות שניתנו בנושא.
בת ים - התקהלות והפרת הסגר ליד סניף הדואר בעיר (17.04.20)
+מחלקת ניתוחי לב ברמב"ם לבידוד - בגלל חולה קורונה
20:35 17/04/20  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
הפעילות במחלקה תימשך באופן חלקי בלבד  ▪  ניתוחים וצינטורים יידחו במספר ימים  ▪  איש מהצוות לא דיווח על סימפטומים לקורונה
(בית החולים רמב"ם [צילום: פלאש 90])
+שוטרים פיזרו מתפללים מבית תפילה נוצרי באילת
20:21 17/04/20  |  יואב יצחק
שוטרי המשטרה הפסיקו תפילה של עשרות משתתפים אריתראים בבית תפילה נוצרי באילת. השוטרים הגיעו בעקבות דיווח לפיו עשרות משתתפים בתפילה בבית תפילה נוצרי ברחוב האלמוגים באילת. למקום הגיעו כוח משטרה ולוחמי יס"מ. במקום אותרו למעלה מ-100 נשים וגברים, יושבים בצפיפות ובניגוד להוראת תקנות צו בריאות העם. לבקשת המשטרה פוזרו המתפללים ללא התנגדות. נגד כהן הדת ושלושה ממארגני התפילה הוגשו דוחות. כהן הדת שמנהל את המקום זומן לשימוע בפני מפקד מרחב אילת בסיומו הורה על סגירת המקום למשך 30 יום.
מתפללים אריתראים, הפרת הסגר [צילום: דוברות המשטרה]
+טראמפ: סין הודיעה - מספר המתים מהנגיף הוכפל
20:14 17/04/20  |  יואב יצחק
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "סין הודיעה עכשיו כי מספר המתים מהנגיף המסתורי במדינה הוכפל. זה רחוק לגמרי מזה וגבוה הרבה יותר מהמספרים של ארה"ב, אפילו לא קרוב". הנשיא צייץ לאחר שהרשויות בסין הודיעו כי נפלו שגיאות באיסוף המידע, בשל הנסיבות המיוחדות שנוצרו בסין עם פריצת המגיפה.
(טראמפ. נגיף מסתורי [צילום: אנדרו הרניק, AP])
+אל תקנאו בפוליטיקאים בימי הקורונה
18:15 17/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הקורונה מונעת מן הפוליטיקאים כמה מכלי העבודה המרכזיים שלהם, מציין אקונומיסט  ▪  בטווח הקצר זוכים המנהיגים לאהדה, אך זהו תגמול קטן ביחס לסיכונים שבפניהם: הן פיזיים - ראו בוריס ג'ונסון - והן פוליטיים, במיוחד כאשר תקום דרישה לחקור את ההכנות למגיפה ואת ההתמודדות איתה
מרקל. בגלל חיסון [צילום: AP]
מקרון. "אנחנו במלחמה" [צילום: AP]
+"השוטרים חשו בסכנת חיים"
15:13 17/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשטרה אומרת כי לא היה מנוס משימוש ברימוני הלם כדי להגן על הכוחות בשכונה החרדית ומצרים על פציעת הילדה  ▪  ליצמן: חייבים למנוע השתוללות משטרתית, שימוש בכוח מופרז וזריקת רימוני הלם בתוך שכונה צפופה, מלאה בילדים קטנים  ▪  רדיו קול חי יוזם הפגנה
הרימון הלם שנורה לעבר עוברי אורח
פגיעת הרימון [מתוך סרטונים שצולמו באירוע]
המתקפה נגד השוטרים [מתוך סרטונים שצולמו באירוע]
+שוחררה היולדת שחלתה בקורונה
13:56 17/04/20  |  עידן יוסף
יולדת בת ה-26 שהייתה מורדמת ומונשמת בבית החולים שיבא לאחר שחלתה בקורונה וילדה בניתוח חרום בשלום. החלימה, נגמלה מהנשמה, שוקמה ושוחררה לביתה בריאה.
+מלון בטבריה מוכשר לקליטת מבודדים חרדיים
13:47 17/04/20  |  
פיקוד העורף התחיל הלילה להכשיר את מלון ציפורי-עדן, ששוכן במרכז טבריה ועובד עם האוכלוסייה החרדית, לקליטת מבודדים. בעיר לא מבינים מדוע יש צורך בהסבת המלון למבודדים בזמן שמלונות לביא וכינר שנמצאים באזור ומיועדים גם הם לקליטת אוכלוסייה חרדית עומדים ריקים כמעט לחלוטין.
+חייל בביה"ס להנדסה צבאית נדבק בקורונה
13:44 17/04/20  |  עידן יוסף
פלוגה שלמה נכנסה לבידוד בבית הספר להנדסה צבאית שבדרום לאחר שחייל בבסיס אובחן כחולה בנגיף. במהלך הימים האחרונים דגמו בצה"ל 81 חיילים אשר עלה לגביהם חשש שנדבקו - ושבעה מהם אובחנו כחולים ופונו למתקן ההחלמה (חדשות 12).
+מקרי קורונה התגלו במרכז לברה"נ בב"ש
13:40 17/04/20  |  עידן יוסף
פרסום ראשון: שני אנשי צוות שעובדים במחלקה הגריאטרית שבמרכז לבריאות הנפש בבאר שבע אובחנו כחולי קורונה. כל החולים שהיו במגע איתם נכנסו לבידוד. המקום יעבור חיטוי (חדשות 12).
+אלמונית מהונג קונג
13:39 17/04/20  |  ח"כ עפר שלח   |   לרשימה המלאה
לפי אתר worldometer המהימן, במספר הבדיקות לנפש מדורגת ישראל חמישית בין 38 המדינות (37 אירופיות ואנחנו); במספר החולים המאומתים - אנחנו במקום ה-26 הגרוע; ובכמות הנפטרים מהמגיפה אנחנו בדיוק באמצע, 19 מ-38  ▪  וזה מוביל למסקנה - הגיע הזמן לעבור למדיניות אחרת
([צילום: פטריק פלואל/AP])
+משרד הבריאות פתח בהסברה משמעותית למגזר החרדי
13:37 17/04/20  |  עידן יוסף
האגף להסברה של משרד הבריאות מקיים בשעות האחרונות מסע הסברה נרחב בקרב המגזר החרדי. הוא עושה זאת בתפוצה של למעלה ממיליון הודעות קוליות בסלולר ובנייח ובכרוזי משרד הבריאות בריכוזי האוכלוסייה החרדית.
[צילום: משרד הבריאות]
+גפני יוזם מתווה מוסכם לפתיחת הישיבות
13:31 17/04/20  |  עידן יוסף
בהוראת הרב חיים קניבסקי, ח"כ משה גפני התחיל לגבש מתווה לפתיחת הישיבות, הכוללים והתפילות במניין. היום ישוחח עם ראשי הישיבות והרבנים החרדים ובתחילת השבוע עם רה"מ נתניהו וגורמי המקצוע. גפני: "נגיע למתווה מוסכם במטרה להניע את לימוד התורה והתפילות שעליהם העולם עומד" (חדשות 12).
+האם "היררכיית השליטה" תעבוד
13:08 17/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קיימים חמישה צעדים להתמודדות עם סיכונים, אך רק שלושת הפחות-יעילים שבהם אפשריים מול הקורונה, מנתח וושינגטון פוסט  ▪  סין כבר מפעילה אותם, והמסקנה היא שהדרך תהיה ארוכה וקשה
(גם בארה"ב ממליצים על הפרדה)
+לפתוח גנים ובתי"ס יסודיים
12:22 17/04/20  |  אהוד ברק   |   לרשימה המלאה
אם התלמידים, המורות וההורים לא נפגשים עם סבא וסבתא אין סיבה שלא לפתוח  ▪  יש להפקיע את הובלת השיקולים ממשרד הבריאות ומראש הממשלה שמפחידים זה את זה  ▪  רשומה מספר 10
(הרבה ביצוע [צילום: פלאש 90])
+ירידה במספר המונשמים; עלייה במספר המתים והחולים קשה
09:59 17/04/20  |  עידן יוסף
מספר חולי הקורונה המאומתים נכון להבוקר (ו') הוא 12,855. ביממה האחרונה עלה מספר החולים קשה בב-4.5% ל-182 ומספר המונשמים ירד בכ-8% ל-129. עלייה של כ-6% במספר המתים מהנגיף, שעומד כעת על 148.
תמונת מצב עדכנית
+ממשלת בריטניה נדהמה מהציות
08:21 17/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ממשלת בריטניה עשתה עבודה מצוינת כאשר שכנעה את אזרחיה שמגבלות הקורונה חיוניות - ויהיה עליה לעשות זאת גם כדי לשכנע אותם לחזור לשגרה, כותב דיילי טלגרף
(בתי החולים עומדים בנטל [צילום: אלברטו פזאלי, AP])
+בתי אבות וההכללות הפרועות
07:42 17/04/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
14 מתים מאותו בית אבות זה מספר בלתי נתפס, אך אל נזרוק את הקשיש עם הדוש, בואו ננסה להבין מה קורה בין המספרים
(בית האבות נופים [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
+המשק הסיני הצטמק ב-6.8% ברבעון הראשון
07:13 17/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתוני חודש מארס מצביעים על הקושי להתאושש מן הקורונה: הייצור התעשייתי ירד ב-1.1%, המכירות הקמעונאיות צנחו ב-15.8% וההשקעה בנכסים קבועים - ב-16.1%  ▪  הבורסות במזרח מגיבות בעליות: הנתונים הסיניים היו צפויים

(חוששים לצאת מהבתים [צילום: נג האן גואן, AP])
+המושלים יקבעו את החזרה לשגרה
06:56 17/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הסמכות בפועל להסיר את המגבלות בשל הקורונה מצויה ברמת המדינות ולעיתים אף ברמת המחוזות והרשויות המקומיות  ▪  טראמפ: בסופו של דבר תהיה חזרה לשגרה מלאה ולא "מצב נורמלי חדש"
("הפתעות נעימות בימים הקרובים" [צילום: אלכס ברנדון, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
3 מיליון מסכות כירורגיות נחתו בישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אף אחד
17/04/20 11:34
2
אין ממנה סיוע
17/04/20 18:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
לאחר שמצאה את המסר הנכון כדי לשכנע את הציבור הבריטי בצורך להישאר בבית בשל הקורונה, ממשלת בריטניה נמצאת כעת בסיכון שתהפוך לקורבן של הצלחתה – לפחות בזירת המידע לציבור, כותב גורדון ריינר, העורך הפוליטי של דיילי טלגרף. המגבלות יסתיימו מתישהו, אבל נכון לעכשיו נראה שיהיה קשה לשכנע את הציבור לחזור לחיי השגרה.
17/04/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
אין להבדיל בין קורבן לקורבן. כל אדם הוא אדם, ולכן חובה על כולנו לתקן מוקדם ככל האפשר, ולוודא שלא יהיה אפילו עוד קורבן אחד לשווא.
המשק הסיני רשם ברבעון הראשון של 2020 צמיחה שלילית של 6.8% בשל הקורונה - ירידה ראשונה בתפוקה לאחר 44 שנות גאות חסרת תקדים. כך הודיעה (יום ו', 17.4.20) ממשלת סין. הנתונים לחודש מארס מלמדים, כי ההתאוששות מן הקורונה תהיה איטית: הייצור התעשייתי ירד בחודש שעבר ב-1.1% בהשוואה לחודש המקביל, המכירות הקמעונאיות צנחו ב-15.8% וההשקעה בנכסים קבועים - קנה מידה לפעילות העתידית - ירדה בשיעור חד של 16.1%.
17/04/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
מושלי המדינות בארה"ב הם שיקבעו, איש-איש במדינתו, את האופן והקצב בו יחזור המשק האמריקני לפעילות. כך הבהיר (יום ה', 16.4.20) הנשיא דונלד טראמפ, אשר פרסם שורה של קווים מנחים לצעדים אלו.
17/04/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת הכספים הזמנית דנה (יום ה', 16.4.20) היערכות למניעת קריסת ענף התעופה הישראלי, על-רקע נגיף הקורונה. יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר, קרא למנכ"ל משרד האוצר "לעדכן איפה עומד הנושא ומי מוביל אותו במשרד. יש ממונה על התקציבים, יש חשב כללי, יש אותך, יש רה"מ, מי מוביל את העניין הזה של קריסת ענף התעופה? אין חולק על זה שענף התעופה זה צורך אסטרטגי של מדינת ישראל, אנחנו נהנים מכך גם בימים אלה, אבל איפה אתם?!"
17/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il