|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

כל הריביזיות נדחו

הצעת ממשלת החילופים - לקריאה שנייה ושלישית

הוועדה המיוחדת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתאפשר הקמת ממשלת חילופים הצעת החוק כוללת מנגנונים שמבטיחים שהליכוד וכחול לבן לא יבגדו זו בזו וכוללת אישור מימון מפלגות לחברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר
05/05/2020  |   איציק וולף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
חתימת ההסכם הקואליציוני

הוועדה המיוחדת להצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון - ממשלת חילופים) אישרה את הצעות החוק להקמת ממשלת האחדות לקריאה שנייה ושלישית, לאחר דחיית הרביזיות שהוגשו על-ידי האופוזיציה.

במסגרת הצעת החוק לתיקון חוק יסוד הממשלה שאושרה, קבועים ההסדרים המלאים להתנהלות קואליציית שני הגושים, מועד החילופים, קרי תאריך נקוב שבו יתבצעו החילופים בין ראש הממשלה המכהן וראש הממשלה החילופי, הגדרת ההשתייכות של השרים וסגני השרים לגוש מסוים, מה שמוגדר בהצעת החוק, שרים 'בעלי זיקה' או לראש הממשלה, או לראש הממשלה החלופי. כמו-כן לאורך כל סעיפי הצעת החוק, מופיע עיקרון הפריטטיות, השוויוניות, הקובע כי הרכב מליאת הממשלה, ועדות השרים ואיוש התפקידים בקבינט, יהיה שוויוני בין השרים משני הגושים.

מעבר למחויבות של השרים וסגני השרים לראש הגוש שלהם, קרי שהם בעלי זיקה אליו, החוק מגדיר גם את האפשרות למנות או לפטר שרים וסגני שרים, דבר הנתון לראש הממשלה או לראש הממשלה החלופי בהתאם לזיקות שלהם אליו. קרי, ראש הממשלה יכול למנות או לפטר רק שרים או סגני שרים שהם בעלי זיקה אליו. כן הדבר לגבי ראש הממשלה החלופי. כמו-כן, נקבע המנגנון שיאפשר מקרים בהם יכהנו שני שרים במשרד אחד.

עוד קובעת הצעת החוק הסדרים למקרים בהם ראש הממשלה או ראש הממשלה החלופי מפסיקים לכהן עקב נבצרות כלשהי, בריאותית, משפטית וכד' והאופן שבו הם יוחלפו ע"י המחנה שלהם באמצעות הבעת אמון של 10 חברי כנסת, כל אחד מסיעתו. כמו-כן, ההסדרים קובעים גם מנגנונים למינויים מועמד חלופי (חבר כנסת) לכל אחד מהם במקרה שהוא הופך נבצר, טרם נכנס לתפקיד ראש הממשלה (בפועל).
על-פי הצעת החוק הסמכות של ראש הממשלה (בפועל) לפזר את הכנסת טעונה הסכמה מראש של ראש הממשלה החלופי. נוסף על מנגנוני החילופין, מועדיהם והאופן של הבעת אמון במקרי חילופין של אחד מהם, קובעת הצעת החוק מקרים בהם אם ראש הממשלה המכהן בפועל מוביל להקדמת הבחירות לכנסת, הדבר ייראה הדבר כאילו התפטרה הממשלה כולה והולכים לבחירות. בתקופת המעבר, ראש הממשלה החלופי ישמש ראש ממשלת המעבר.

במקרה של הבעת אי-אמון מצד הכנסת בממשלת החילופים ולהביע אמון בממשלה אחרת, אף אחד מבין השניים, ראש הממשלה המכהן וראש הממשלה החלופי בממשלת החילופים לא יוכלו לעמוד בראש הממשלה האחרת.

מבחינת אורך הקדנציה, הצעת החוק, הצעת החוק קוצבת זאת לשלוש שנים, קרי שנה וחצי בראשות הממשלה לכל אחד משני הצדדים. לבסוף קובעת הצעת חוק זו, כי תחול 'נוקשות' לגבי סעיפי החוק כולו לכל אורך ממשלת הרוטציה, באופן כזה שכל שינוי באחד מהם, יחייב רוב של 70 חברי כנסת. זאת לאחר שבמהלך הדיונים על ההסתייגויות לחוק, התקבלה ההסתייגות של ח"כ אבי ניסנקורן, לפיה הרוב הדרוש הופחת מ-75 חברי כנסת, כפי שנקבע הצעת החוק המקורית ל-70.

הצעת החוק הנוספת, זו הנוגעת למימון מפלגות, קובעת כי סיעת 'דרך ארץ' של חברי הכנסת יועז הנדל וצביקה האוזר, יוכלו לקבל מימון שוטף עבור פעילותם המפלגתית עוד בטרם הקמת הממשלה.

הדיונים על הצעות החוק היו אינטנסיביים במיוחד ונמשכו שעות ארוכות וכך גם שלבי ההצבעה השונים, בעקבות התנגדות עזה מצד סיעות האופוזיציה. עתה לאחר אישור סופי של החוקים בוועדה, הם עוברים להצבעה בקריאה שנייה ושלישית כאמור, במליאת הכנסת.

תאריך:  05/05/2020   |   עודכן:  05/05/2020
איציק וולף
+"אנחנו לא הולכים לשנות את שיטת המשטר"
13:48 05/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המליאה דנה בחוקי הרוטציה לקראת ההצבעה מחר בקריאה שנייה ושלישית  ▪  ח"כ גינזבורג: שתי הצעות החוק מבקשות לייצב את שיטת המשטר של ישראל"  ▪  ח"כ הורוביץ: "החוק מעוות את רצון הבוחר. זו ממשלה של עיריקם וגנבי דעת"  ▪  לפיד: "חגיגה מושחת של ג'ובים בחסות הקורונה"
ח"כ גינזבורג. "לייצב את שיטת המשטר" [צילום: פלאש 90]
לפיד. "ממשלת ג'ובים" [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+"משימת האופוזיציה - החזרת אמון האזרחים"
11:47 05/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תוקף את ההסכם הקואליציוני: "זו לא ממשלה, זו לשכת תעסוקה. פה יבנו את השולחן הגדול בתולדות ממשלות ישראל. זו מהות החוק שמונח פה היום לפניכם"
(לפיד. "חגיגה מושחתת של ג'ובים" [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
נאום לפיד נגד ממשלה דו-ראשית [צילום: ערוץ הכנסת]
+מה ניתן ללמוד (בזהירות) מדברי השופטים
20:32 04/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שופטי בית המשפט העליון אינם מפזרים יותר מדי רמזים על הכרעותיהם הצפויות, ודאי לא בעתירות כה מהותיות כמו אלו הנוגעות להקמת הממשלה. ובכל זאת, דבריהם ביומיים של הדיונים מאפשרים לנסות ולנחש מה תהיה התוצאה  ▪  ההימור של הח"מ: העתירות נגד נתניהו יידחו בנימוק שאין מקום להתערב בהכרעת הח"כים, ואילו רוב הטענות נגד ההסכם הקואליציוני יידונו כאשר הוא ייצא מן הכוח אל הפועל
17 שעות דיונים [צילום: הרשות השופטת]
היו אמירות ברורות [צילום: הרשות השופטת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הצעת ממשלת החילופים - לקריאה שנייה ושלישית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
שלל העתירות בהן דן בג"ץ ביומיים האחרונים (3-4.5.20) בנוגע להקמת ממשלת האחדות, מחולקות לשתי קבוצות: נגד הטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו בשל כתב האישום נגדו, ונגד ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין כחול-לבן. הנשיאה אסתר חיות הבטיחה שפסק הדין יינתן לכל המאוחר ביום חמישי (7.5.20), כך שתוך פחות משלוש יממות נדע את התוצאה. אך הסקרנות האנושית מובילה לכך שננסה כבר כעת לנחש אותה מתוך דבריהם של השופטים ב-17 שעות הדיונים.
04/05/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
בית המשפט העליון יפרסם לכל המאוחר ביום חמישי הקרוב (7.5.20) את פסק דינו בעתירות בנוגע להקמת ממשלת האחדות - הודיעה (4.5.20) הנשיאה, אסתר חיות, עם תום יום הדיונים השני בהן.
04/05/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
הוועדה המסדרת של הכנסת אישר לקיים דיון רצוף בן 30 שעות על ההסתייגויות שהוגשו על הצעת התיקון לחוק יסוד הממשלה.
04/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכספים הזמנית קיימה (יום ב', 4.5.20) דיון בנושא כניסת חברות כרטיסי האשראי לתחום מכירת הביטוחים לציבור הרחב. הממונה על שוק ההון משה ברקת תומך במהלך והבהיר בדיון בוועדה כי "לחברות כרטיסי האשראי יש הרבה מאוד מידע, המטרה שלי שהמידע הזה ישרת את הציבור". מנגד, רבים מחברי ועדת הכספים בכנסת, וכן העומד בראשה, ח"כ עודד פורר, קראו לרשות שוק ההון לדחות את כל המהלכים. "יש כאן צעד משמעותי על הפרק, נכון שזו החלטה של הממונה, אבל אני חושב שמבחינת המועד, וכן מבחינת מורכבות הצעד, ראוי שוועדת הכספים תיתן את הדעת על הנושא, ולכן כינסנו את הדיון", טען פורר בפתח הדיון. הוא הוסיף בהמשך הדיון: "בתחושה האישית שלנו זה לא הזמן, אם האירוע יקרה אחרי שתהייה ממשלה, אחרי שנעבור את המשבר, יכול להיות שהרפורמה תצא לדרך עם שינויים מסוימים".
04/05/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
שופטי בית המשפט העליון שבים ומבהירים, בהמשך הדיון בנוגע להסכם להקמת ממשלת האחדות, כי בשלב זה - לא יתערבו בשינויי החקיקה המרכזיים המאפשרים את הקמת הממשלה. השופטים עוזי פוגלמן, נעם סולברג ומני מזוז אמרו (יום ב', 4.5.20), כי רק כאשר תושלם החקיקה - ייתכן שיהיה מקום לביקורת שיפוטית עליה.
04/05/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי  
"אף אסיר לא חלה בקורונה"   /  עידן יוסף
בג"ץ לא יתערב כרגע בחקיקה המרכזית   /  איתמר לוין
להכרעת הכנסת: ריבונות בבקעה וביו"ש  /  איציק וולף
שני החתומים על חיסול ההסדר  /  ח"כ עפר שלח
ממשלת הפוטש של נתניהו וגנץ  /  איתמר לוין
ניתוח מעקפים  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il