|   15:07:40
דלג
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

אנדרטה לנתניהו בפלשתין

אם העם יאפשר לרה"מ להגשים את ההבטחות שהוא מפזר לפלשתינים, אזי עוד יציבו לו אנדרטה בכיכר עצמאות פלשתין, בבירתה ירושלים
20/11/2009  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
"הנדיב הידוע". בנימין נתניהו [צילום: AP]

בגלל החריפות היוצאת דופן שלהם קראתי פעמיים את הדברים שערוץ 7 ציטט ב-15.11.09 מפיו של יעקב כץ, יושב-ראש האיחוד הלאומי. כץ אמר שהוא מאמין לפרס שהבטיח, כי דבריו על נסיגה מן הגולן ומיהודה ושומרון - הכל מתואם עם נתניהו. כץ צודק, כמובן, מפני שאדם לא ייחס לזולתו בפומבי משהו שבקלות ניתן להכחשה. מה גם, שהכחשה לא באה.

חבר הכנסת כץ מאשים את נתניהו בהפרת הבטחתו לבוחרים, שלא להסכים לעולם ל"פתרון" של "שתי מדינות לשני עמים", והפרת ההבטחה לחדש את הבנייה ביהודה ושומרון. להפך, אומר כץ: "נתניהו פועל באופן חמור מקודמיו שרון ואולמרט. מאז שלטון הצלבנים לא קם לישראל מנהיג מקפיא ונאבק בהתיישבות בארץ ישראל כנתניהו. נאמנת עלי גם עדותו של שר השיכון אטיאס, כי נתניהו לחש באוזנו שלא להוציא אף לא מכרז אחד לבנייה ולהקפיא את כל הבנייה בירושלים ויו"ש".

אלה האשמות חמורות, וזה ממש בלתי נתפס שנוכח כל אלה הליכוד - ולפחות האגף הלאומי שבו - שותק: מבני בגין ובוגי יעלון ועד לציפי חוטובלי, דני דנון ויריב לוין.

ראש האיחוד הלאומי תוקף גם את משה פייגלין ומכנה אותו "נביא שקר". הוא אינו אומר מדוע, אבל באוויר מרחפת השאלה: כל ההתפקדויות לליכוד במגמה לצבור כוחות בתוכו מה הן מועילות, אם אין ביכולת הכוחות הלאומיים בליכוד למנוע מתוכו את אימוץ המדינה הפלשתינית והחנקת ההתיישבות ביהודה ושומרון ובירושלים?

מוחות מעוותים

הרמת הידיים הזאת של נתניהו, הכניעה המוחלטת לדרישות הפלשתינים, באה דווקא כאשר אצלם מתמוטט הכל. הם מפולגים לשני חלקים כמעט שווים, עזה ורמאללה, הרוצחים זה את זה וגם מנהיגות רמאללה לבדה ממולכדת מבפנים

נסכם: נתניהו יכול היום לומר לפלשתינים - מה עוד לא נתתי ואתן? גם ויתור מדיני גורף בצורת קבלת עקרון המדינה הפלשתינית, גם כבילת ידיו ורגליו של המתמודד היהודי בירושלים וביו"ש, וגם הקמה בפועל של מוסדות פלשתין, צבאה וכלכלתה. אם עם ישראל יאפשר לנתניהו, אדם המשתכר מן המילים שלו, להגשים את ההבטחות המילוליות שהוא מפזר לפלשתינים וגם להמשיך בבניית המדינה הפלשתינית בפועל, דברים שהוא עושה ואף מתפאר בהם, אזי עוד יציבו לו אנדרטה בכיכר עצמאות פלשתין, בבירתה ירושלים.

מוזר, שהרמת הידיים הזאת של נתניהו, הכניעה המוחלטת לדרישות הפלשתינים, באה דווקא כאשר אצלם מתמוטט הכל. הם מפולגים לשני חלקים כמעט שווים, עזה ורמאללה, הרוצחים זה את זה וגם מנהיגות רמאללה לבדה ממולכדת מבפנים עד כדי כך, שלא יכלה לקבל אפילו את מה שאולמרט הציע לה - שיותר מזה אפילו שריד וביילין לא היו יכולים לתת.

עכשיו הם מאיימים להכריז חד-צדדית על מדינה פלשתינית בגבולות 67', אבל זה איום באקדח ריק. איך, למשל, יגיעו ב"מדינה" הזאת מרמאללה ליריחו? מי ומה ייכנס ויצא לתוכה ומתוכה, כשישראל יושבת על המעברים? בפועל, הם ישלטו על אזור A (ביום, בלילה צה"ל נמצא גם שם), אזור המהווה בסך-הכל כ-19% משטח יו"ש! הם מדברים על תקדים קוסובו, אבל קוסובו נכבשה בידי צבא נאט"ו. מי כבש את חברון? צריך דמיון מזרחי כדי להניח, שמועצת הביטחון תשלח צבא לכבוש בשביל אבו מאזן את ירושלים וההתנחלויות.

כל כך עיוותו כאן את מוחותיהם של הבריות, שאף אחד אינו רואה את הצד הבהיר באיום הפלשתיני. שהרי הכרזה חד-צדדית שלהם פירושה ביטול הסכמי אוסלו, מה שיאפשר לישראל לספח אליה לפחות את אזור C המהווה למעלה מ-60% מן השטח כולו, ובו כל ההתנחלויות, והעיקר - רוב תושביו יהודים.

מי שרואה בהסכם אוסלו אסון, יחגוג את יום ביטולו כיום חג. התקשורת העוינת, לעומת זאת, שחייה אינם חיים בלי אוסלו, נכנסת לפאניקה מול האקדח הפלשתיני הריק.

והיכן הליכוד? האם גם לו, ברוח הברית בין נתניהו לפרס - כבר אין חיים מחוץ לאוסלו?

נאום אובדני

לא נותר היום אף אחד בשמאל, אולי חוץ משמעון פרס, שעדיין מתפייט כך על השלום הרומנטי הזה, שכל-כך הרבה פעמים התגלה כ"שלום בלהות". נתניהו דיבר כמו בטראנס, כמי שעבר שטיפת מוח. ואכן, ככה זה: החקיינים והמעתיקים הם תמיד יותר פנאטים מן המקור

לאחר מכן נשא נתניהו ב"פורום סבן", כינוס שמאלני מובהק הטבוע בחותמו של שמעון פרס, נאום מדאיג ומבשר רעות. בנאומו הבטיח "צעדים של ממש" כדי "להביא שלום" וייחל "לחיים של כבוד ועצמאות לאומית" - בעבור מי? הפלשתינים, כמובן! הוא אפילו חלם בהקיץ חלום מתוק, שהנה נוסעים על כביש 443 מירושלים לתל אביב ולצידי הכביש צומחים בתים גבוהי קומה, מגדלים פלשתינים עולים כפורחים ואנחנו, מדינת ישראל, עוזרים ומשתתפים בעשייה הפלשתינית הזאת!

ועדיין אין זה הכל. נתניהו יודע כמובן על הודעתו של הגנרל האמריקני דייטון, המקים לשלטון הפתח ברמאללה צבא חדש, כי הצבא הזה יילחם בנו אם הפלשתינים לא יקבלו עצמאות. למרות זאת, הילל בנאומו בפורום סבן את "השיפור במנגנוני הביטחון של הפלשתינים". מי יזכיר לו זאת, כאשר ביום לא רחוק רובי "המנגנונים" האלה יופנו נגדנו, כמו כל רובי אוסלו עד עתה?

מן הצבא הפלשתיני עבר נתניהו "לחלום הדורות" - לא מה שיהודי-לאומי מדמיין לו תחת הכותרת הזאת, כי אם - "חלום השלום". לא נותר היום אף אחד בשמאל, אולי חוץ משמעון פרס, שעדיין מתפייט כך על השלום הרומנטי הזה, שכל-כך הרבה פעמים התגלה כ"שלום בלהות". נתניהו דיבר כמו בטראנס, כמי שעבר שטיפת מוח. ואכן, ככה זה: החקיינים והמעתיקים הם תמיד יותר פנאטים מן המקור. את התהליך הזה עברה ציפי לבני, ראינו אותו אצל גדעון סער בכיכר רבין, ועכשיו אנחנו שומעים אותו מפי חסיד שוטה חדש, מומר טרי למחנה השלום, בנימין נתניהו.

מן החלומות עבר הנואם אל ההבטחות: ישראל תנהל מו"מ "ברוח נדיבה" (רמז למאה אלף מתנחלים לארוז מזוודות), ואת זאת, אמר, הבטיח לנשיא ארה"ב ולשם כך הוא יגלה אומץ לב, "אין תחליף לאומץ לב של מנהיגים". ואכן, מסתבר שהוא יהיה זקוק לאומץ הזה, נוכח הבטחתו שהוויתורים שלו "יפתיעו את העולם".

לציבור שלנו יעוצה העצה לקחת דברים אלה ברצינות. "מילים הורגות", אומרים בשמאל - והמילים "הנדיבות" ו"המפתיעות" האלה עלולות לגזול מאיתנו את ארץ ישראל, להפוך יהודים לפליטים בארצם ולסכן את עצם קיום המדינה. אנחנו, היהודים, שכל קיומנו נובע ממילים שנכתבו לפני אלפי שנים, דווקא אנחנו נתפסים לחולשה של זלזול במילים. אנא, קחו את המילים נתניהו ברצינות, שלא ניזכר בהן בעתיד ונאמר: בימים ההם עוד יכולנו למנוע, עכשיו - החמצנו.

בהמשך נאומו העלה נתניהו שלוש דרישות כתנאי להקמת פלשתין עצמאית: האטום האירני, שאם יהיה בידי אירן - פלשתין עצמאית תידחף לעמדות קיצוניות; הטילים והרקטות קצרות הטווח, שיש לעשות סידורים בשטח למנוע את הכנסתם למדינה הפלשתינית; ולבסוף - דוח גולדסטון המונע את ישראל מלעשות ויתורים, אם לא ייקבע מראש שכאשר המדינה הזאת תעשה לת"א את מה שעשה החמאס לשדרות, העולם ירשה לנו להיכנס בהם ולא ייכנס בנו עם עוד דוח גולדסטון.

זהו. בזה גמר נתניהו את נאומו, עוד נאום המבשר את אובדן ארצנו לאויב. מפני שלבסוף ימציאו פתרון כלשהו לאטום האירני ולסכנת הכנסת הטילים לפלשתין (כמה זמן מחזיקים פתרונות כאלה מעמד, אנחנו יודעים), וגם יימצא מוצא מן הפלונטר של גולדשטיין. ואז יבואו לגבות מאיתנו את מחיר אחיזת העיניים של נתניהו, המיידוף המדיני.

תאריך:  20/11/2009   |   עודכן:  20/11/2009
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנדרטה לנתניהו בפלשתין
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מה שקורה בליכוד
20/11/09 14:13
2
ירון זכאי
20/11/09 16:06
 
אליהו חיים
9/07/13 20:19
3
אליהו חיים
20/11/09 17:17
4
הניה
20/11/09 18:17
5
הנוקם רצח רבין
20/11/09 18:41
 
בובי!
20/11/09 19:06
 
יורם רובין, מאבטח
20/11/09 19:43
 
שרון ר.
20/11/09 19:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גֶּתֶה שׁוֹרֵר לָנוּ שֵׁירִים
20/11/2009  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
רחל אמנו הייתה אחת הדמויות הטרגיות ביותר בהיסטוריה של עם ישראל. הצער הרב שאפיין את חייה הקצרים ממשיך, על-פי הנביא, גם אחרי מותה: "רחל מבכה על-בניה מאנה להנחם" (ירמיה לא, יד). נשאלת השאלה: מדוע מכל הנשים הגדולות שזכינו להן, דווקא רחל אמנו היא זאת שמבכה על בניה?
20/11/2009  |  רו"ח חננאל ובר  |   מאמרים
בתאריך 21.11 השמש נכנסת למזל קשת, מביאה את האופטימיות לחיינו. הקשת הוא סמל האור, וזהו גם הזמן בו אנו חוגגים את חג החנוכה, שהוא סמל ניצחון האור על החושך. הקשת עוזר להרחיב אופקים, תרתי משמע, האופטימיות עוזרת לחייך והשמחה עוזרת לשמר חיוך גדול.
20/11/2009  |  טובה ספרא  |   מאמרים
בשבוע שעבר נפרדנו מאברהם אבינו, אחרי שקראנו על אודותיו שלוש שבתות ברציפות, והשבת אנו קוראים על אודות יצחק בנו. כאמור, שלוש פרשות מקדישה התורה לסיפורים על אודות אברהם; 'לך לך', 'וירא', 'חיי שרה', ורק אחת לכל מהלך חייו של יצחק, פרשת השבוע, תולדות. לפי היחס הזה נראה כאילו סיפור חייו של יצחק אבינו מובא רק כרקע להמשך, לתיאור המפורט של חיי יעקב ובניו, שלהם מקדישה התורה שש פרשות רצופות. אבל זה רק אם מתייחסים ליחסיות הכמותית, לרמה הטכנית, כי בפנימיות - גם הפער הזה במספר המלים שמקדישה התורה לכל אחד מהאבות, נושא מסר חינוכי עבורנו, כפי שננסה להסביר בהמשך.
20/11/2009  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
ככל שאני עוקב אחר התנהלותו של אובמה כנשיא, במיוחד בזירה הבינלאומית, אני משתכנע יותר ויותר שנכנס לתפקיד לא מוכן ולא מנוסה, כפי שטען יריבו ג'ון מקיין. אי-אפשר להעריך מה היה עושה מקיין אילו נבחר, משום שרוב מכריע של הנבחרים הפוליטיים במערב, לפחות בדור האחרון, מבטיחים לבוחריהם מדיניות אחת ומבצעים בפועל מדיניות אחרת. ייתכן שזו כיום החולשה העיקרית של הדמוקרטית ובה גם טמונה סכנה עיקרית לקיומן; אלא שדיון בסוגייה זו הוא דיון מסוג אחר.
20/11/2009  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
הבנייה בגילה אינה חוקית  /  ספי קיני
אובמה: הבנייה בגילה מתסכלת את הפלשתינים  /  איציק וולף
אבן פינה לשכונה חדשה במזרח ירושלים  /  איציק וולף
צביעותו של ארדואן  /  מאיר אלקרייאף
דם נוכרי אינו הפקר!  /  הרב ישראל רוזן
חצי נחמה בגילה  /  גורי גרוסמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il