|   15:07:40
דלג
  בעז העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

אל תגעו לי בקונספציה

בשל הקונספציה שוויתור על "כיבוש" 1967 יעניק לנו את "כיבוש" 1948 בשקט, מעדיפים בשמאל נסיגה במקום שימוש בכוח, אך לבסוף נאלצים לעשות שימוש בכוח בנוסף לנסיגה אבל אז בא גולדסטון ומקלקל את החגיגה
20/11/2009  |   בעז העצני   |   מאמרים   |   ועדת גולדסטון   |   תגובות
עכשיו נזכרים? [AP]

האם אהרן ברק, ידידו של גולדסטון, לא אסר להרוס בתים בציר כיסופים ובכך הקל באופן מכריע על רוצחיהן של טלי חתואל וארבע בנותיה? ומה עם סירוס המשטרה לאחר המרד הערבי בגליל בשנת 2000? מה ההבדל בין השופט גולדסטון לשופט תיאודור אור?

כשאומרים "קונספציה", נזכרים מיד בקיבעון המחשבתי של צמרת צה"ל ושר הביטחון, משה דיין, ערב מלחמת יום הכיפורים. הם, כזכור, אימצו את ההנחה של אמ"ן, ששללה כל אפשרות של תקיפה ערבית כל עוד לא התמלאו תנאים צבאיים שכללו יכולת תקיפה בעומק ישראל (ואז עוד היה עומק) ויכולת לנטרל את חיל האויר הישראלי. זוהי "ה-קונספציה", שבמסגרתה נראו ההכנות לצליחת תעלת סואץ ופינוי משפחות הסייענים הסובייטים ממצרים, ונשמעה אזהרה מפורשת מהמלך חוסיין, ובכל זאת - לא האמנו שמדובר במלחמה. היה לה מחיר לקונספציה: כ-3,000 הרוגים.

ההיסטוריה מלאה בדוגמאות של עמים שאימצו קונספציות והפכו אותן למלכודות, מאחר שלא רצו או לא היו מסוגלים לבחון לעומק ובביקורתיות את עמידותן. אחת נוספת, שלנו, הייתה ההנחה שרווחה בממלכת יהודה בימי בית ראשון, כי קיום בית המקדש מגן בכל תנאי על הממלכה מחורבן ומתבוסה. מה שחיזק הנחה זו היה הסתלקותו הניסית והחפוזה של סנחריב מהמצור על ירושלים, לאחר שהחריב את ממלכת ישראל. בית המקדש היה לדעת העם ההבדל שחולל את הנס, שמנע מהם את גורלה העגום של ממלכת ישראל. מאז ואילך הפך בית המקדש באופן פרדוקסלי לגורם משחית, שכן הקונספציה שנוצרה סביבו ניתקה את הקשר בין התנהגות העם וההנהגה לבין אפשרות של חורבן הממלכה. נבואת הנביאים, מהגדולות שביצירות האנושות, אינה אלא עדות מתסכלת לגרונם הניחר של אלו שהזהירו, לשווא, מפני הקונספציה.

ה"שלום" שהביא מלחמה
התקוות מן הפינוי נתדבדו [פלאש 90]

התפקיד שיועד לו על ידי שמאלנינו היה להילחם בטרור "בלי בג"ץ ובלי בצלם", באמצעות נשק שקיבלו המחבלים בהמלצתנו, לא לפני ששמם הוסב ל"שוטרים פלסטינים". כידוע, הרשות הפלסטינית שקיבלה ריבונות והכרה לא מילאה את תפקידה המיועד, ובמקום להילחם בטרור הגבירה אותו עד לשיא הפיצוץ בשנת 2000. לעיניהם המשתאות של בעלי התאוריה, הביא "השלום" למלחמה, ודווקא חידוש "הכיבוש" במבצע "חומת מגן" הביא שקט. גם לקונספציית אוסלו היה מחיר: כ-1,500 הרוגים.

גם בימינו צמחה לה קונספציה קטנה – בגוש קטיף. 6,000 פגזים וטילים שפגעו בגוש וגרמו אבידות זעירות יחסית, אשר פורשו כשורה של ניסים הנוגדים כל סטטיסטיקה, הטעו את התושבים לחשוב כי גם הגירוש לא ייצא לפועל. הגורם העיקרי לכישלון המאבק שנוהל באדישות ובקלות דעת הוא הפסיכולוגי – הקונספציה התת-הכרתית הנזכרת.

אבל אלופי הקונספציות, רבי-אומנים של ממש, הם אנשי השמאל הממשיכים שוב ושוב "לאנוס" את המציאות בהתאם למשאלות ליבם, עד להפתעה המרה הבאה. אלא שהרייטינג של אזכור הקונספציות האלה, אותן קונספציות ישראליות מאוחרות שקרסו, צנוע בהרבה מזה של מלחמת יום הכיפורים, כי רובן נוסו לפי המלצת השמאל והתפוצצו לרסיסים בהתאם לאזהרות הימין, בהותירן בושה גדולה ושובל ארוך של דם.

קונספציית היסוד של השמאל, שממנה נגזרו שלל קונספציות, היא שהערבים ישלימו עם קיום ישראל השומרת לעצמה את נכסי "כיבוש" 1948 תמורת ויתורה על נכסי "כיבוש" 1967. על בסיס זה קמה לה קונספציית אוסלו, שעל פיה היינו אמורים לקבל מערביי ארץ ישראל שלום באמצעות הסכם עם "הארגון לשחרור פלשתין" – ארגון הטרור, ששמו ותכלית קיומו הם שחרור כל "פלשתין" מידינו.

התפקיד שיועד לו על-ידי שמאלנינו היה להילחם בטרור "בלי בג"צ ובלי בצלם", באמצעות נשק שקיבלו המחבלים בהמלצתנו, לא לפני ששמם הוסב ל"שוטרים פלשתינים". כידוע, הרשות הפלשתינית שקיבלה ריבונות והכרה לא מילאה את תפקידה המיועד, ובמקום להילחם בטרור הגבירה אותו עד לשיא הפיצוץ בשנת 2000. לעיניהם המשתאות של בעלי התאוריה, הביא "השלום" למלחמה, ודווקא חידוש "הכיבוש" במבצע "חומת מגן" הביא שקט. גם לקונספציית אוסלו היה מחיר: כ-1,500 הרוגים.

כישלון הסכם אוסלו הדו-צדדי יצר קונספציה של נסיגות חד-צדדיות מלבנון ומעזה, שלפיה, עזיבתנו תותיר את צרותינו יחד עם הערבים מאחורי הגדר – הרי הם קיבלו את מה שרצו ובאו על סיפוקם. זו השתלבה בתת-קונספציה של הגדר, שעליה הטיל השמאל לבלום מאחורי כתפיה הרחבות את שאר צרותינו. אך הצרות, סוררות שכמותן, לא מילאו את תפקידן על-פי קונספציה זו ובעזות מצח סירבו להישאר מאחורינו. הגדר לא עצרה את החטיפות של אלדד רגב, אהוד גולדווסר וגלעד שליט, ואפילו לא את שילוחה של רקטה אחת. כך התמוטטו להן זוג קונספציות בדם ואש של שתי מלחמות – מלחמת לבנון השנייה ו"עופרת יצוקה". העלות: כ-200 הרוגים (בתפילה שזהו סוף פסוק).

האויב, שאכן הוכה בשתי המלחמות, יושב כעת בשקט, מלקק את פצעיו ומתכונן לסיבוב הבא. אך מפיקי הקונספציות משמאל כבר הספיקו לבנות זוג חלומות נוסף: האחד – אם כעת שורר שקט, הרי שהשקט הזה יימשך לעולם, והאחר – אותרה התקלה, זוהה הפרט החסר, זה שהכשיל את הניסוי החד-צדדי הקודם, ועתה ניתן להחיות את קונספציית הנסיגה החד-צדדית, בהסתמך על השקט שלאחר "עופרת יצוקה", באמצעות הכנסת שלב נוסף בה: אכן, ניסוג חד-צדדית ונשאיר את הצרות מאחורי הגדר, אבל אם וכאשר יירו עלינו לאחר הנסיגה, נכה בהם "בפראות" (ציפי לבני) "על המקום, בכוח והרבה" ("השמאל הלאומי"), ואז הם יירגעו.

אכן, אנשי השמאל שהבטיחו תמיד כי אם יופרו ההסכמים, תגיב ישראל בחזקה, לא קיימו את הבטחתם, כדי שלא לקלקל את מצג "השלום". לכיסוי אוזלת היד בטיפול באינתיפאדת האבנים, קיבלנו הבטחה שאם הערבים ישתמשו בנשק חם "אז ניכנס בהם בכל הכוח". כך גם הוצדקו ויתורי אוסלו, וכך כזכור התלהם מופז ערב הנסיגה מרצועת עזה ש"אדמת עזה תרעד". אלא שהרקטות המשיכו להתפוצץ, ועד לערב הבחירות לא נקפה ממשלת אולמרט-ברק אצבע בעניינן. "עופרת יצוקה" הייתה הפעם הראשונה שהאיומים הללו גם בוצעו, ואף הביאו לרגיעה.

העיתונאים שדואגים לקצינים
ל'גולדסטון' הזה - שתקתם

אז איך עובד ההיגיון השמאלני? במקום להכיר בכך ששימוש בכוח, ולא נסיגה, עשוי להרגיע את האויב, מאמצים שם את השימוש בכוח בנוסף לנסיגה החד-צדדית, תוך הקרבתה הסופית והשקטה של קונספציית "השלום". מדוע? בגלל קונספציית הבסיס – מסירת פירותיו של "כיבוש" 1967 תמורת ויתור ערבי על פירותיו של "כיבוש" 1948, כאמור.

אז איך עובד ההיגיון השמאלני? במקום להכיר בכך ששימוש בכוח, ולא נסיגה, עשוי להרגיע את האויב, מאמצים שם את השימוש בכוח בנוסף לנסיגה החד-צדדית, תוך הקרבתה הסופית והשקטה של קונספציית "השלום". מדוע? בגלל קונספציית הבסיס – מסירת פירותיו של "כיבוש" 1967 תמורת ויתור ערבי על פירותיו של "כיבוש" 1948, כאמור.

הכל היה יכול להיות כל כך מושלם, עד שבא גולדסטון, קלקל את החגיגה והציב איום על התאוריה החדשה של השמאל, כשהחזיר אלינו את המכות "הפראיות" שספגו הערבים כבומרנג של פשעי מלחמה.
כי אחרת מה פתאום כל התקשורת והשמאל מתנפלים על השמאלן המצוי הזה בזעם השמור להתנפלות על מתנחלים? הרי יותר מכל ניכרת על פניו ההפתעה בעקבות שינוי הכללים הפתאומי – ממתי כועס השמאל על מי שמסרס את צה"ל ואת יכולת ההתגוננות של ישראל? האם אהרן ברק, ידידו של גולדסטון, לא עשה דבר דומה לא פעם ולא פעמיים? האם שכח השמאל, שברק אסר להרוס בתים בציר כיסופים, ובכך הקל באופן מכריע על הרוצחים שביצעו כמה פיגועים איומים, אשר הבולט בהם היה רצח טלי חתואל וארבע בנותיה? כמה חיילי צה"ל שילמו בחייהם על ביטול "נוהל שכן"? סגן אדם מלול בסך-הכל נתן סטירה לערבי חשוד בירי ועל כך ישב במעצר חודשים, כשמשפטו עדיין מתנהל. נו, אז מה? השמאל התרגש? ומה עם סירוס המשטרה לאחר המרד הערבי בגליל בשנת 2000? מה ההבדל בין השופט גולדסטון לשופט תיאודור אור? הרי שניהם עמדו בראש ועדות חקירה פרו-ערביות וניהלו משחק מכור. אז למה רק גולדסטון חוטף אש וגופרית מכיוון שמאל?

התקשורת הישראלית לא טרחה אפילו לתרגם את הדוח שלו וטיאטאה אותו בשאט נפש אל מתחת לשטיח, כאילו נכתב על-ידי מתנחלים. מאמרים תקפו אותו בשצף קצף והתנגדו לחקירה ישראלית של הטענות המובאות בו. כך למשל כתב שחר אילן באתר "וואלה" ב-26.10.09: "קציני צה"ל וחייליו הם לא היחידים שאנחנו יורקים בפניהם בעצם הרעיון להקים ועדת חקירה... אבל מגיע גם הרגע שבו צריך לומר עד כאן. אם הקצינים שהובילו את מבצע 'עופרת יצוקה' ישלמו בקריירה שלהם, וגם אם הם לא ישלמו אבל החיים שלהם בימי ועדת החקירה ייהפכו לסיוט, זה יהיה מחדל אמיתי. כולנו נהיה אחראים לו, וכולנו נשלם את המחיר במלחמה הבאה". ועל כך נאמר: "וואלה"? בוקר טוב, שחר! איפה היית בוועדת אור? למה שתקתם אתה וחבריך נוכח פסקי הדין של ברק? מה עם רדיפות קטנוניות של חיילים על-ידי הפרקליטות הצבאית? אלו אינם "יריקה בפניהם"?

ראש הממשלה נתניהו סיפק את המפתח לתעלומה כשאמר בפירוש שנוכח הדוח, יקשה עלינו לקבל על עצמנו "ויתורים כואבים", כי הרי אחרי הוויתורים הללו, שיובילו ל"שלום", יגיעו טילים, ואז – אם לא יאפשרו לנו "להתפרע" נגד הערבים ולהשקיט אותם בהתקפה חסרת רחמים, עלול הדבר לשבש את התקדמותה הסדירה של הנסיגה.

פרץ הפטריוטיות המופלא של השמאל אינו מבשר אפוא את ימות המשיח. להיפך, הוא בא לעולם לאחר שגולדסטון קלקל את ה"היגיון" המוביל לנסיגה חד-צדדית מיהודה ושומרון, את הקונספציה האומללה שכאילו רק נולדה וכבר נלחמת על חייה.

לאתר מגזין מראה
בעז העצני הוא מהנדס מכונות ופובליציסט
תאריך:  20/11/2009   |   עודכן:  13/02/2012
בעז העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אל תגעו לי בקונספציה
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלטע קאקער
20/11/09 19:27
 
רונן גולדשטיין
21/11/09 02:25
 
פלצן אלטע קאקר
21/11/09 10:24
 
רונן גולדשטיין
21/11/09 10:42
 
שרון ר.
21/11/09 12:02
2
הניה
20/11/09 19:55
 
בעז העצני
22/11/09 11:48
3
הנוקם רצח רבין
21/11/09 10:19
 
שרון ר.
21/11/09 12:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
למרות שאיני חשוד על היות איש דתי, בימים אלו אני מתחיל בכל זאת לחשוב, שאולי יש למעלה מי שמקשיב לתפילות. טוב, האמת היא שאני לא מתכוון לתפילות מהסוג הדתי, אלא יותר לתפילות שמתפללים אזרחי ישראל יום יום נגד חברי הכנסת / פקידי האוצר / אנשי נציבות המים וכיוצא באלה, שמחליטים להטיל עלינו (האזרחים שבאמת עובדים) חדשות לבקרים מיסים שונים, משונים ומגוונים, ככל שדמיונם מגיע, שלא לדבר על היטלים, קנסות ושאר חטיפים לא ידידותיים לאזרח. ובל נשכח, כל רמי דרג אלו פטורים מאחריות, ולא יעלה על הדעת כי ישלמו מכיסם הפרטי על שגיאות העבר שלהם.
20/11/2009  |  קובי קמין  |   מאמרים
בגלל החריפות היוצאת דופן שלהם קראתי פעמיים את הדברים שערוץ 7 ציטט ב-15.11.09 מפיו של יעקב כץ, יושב-ראש האיחוד הלאומי. כץ אמר שהוא מאמין לפרס שהבטיח, כי דבריו על נסיגה מן הגולן ומיהודה ושומרון - הכל מתואם עם נתניהו. כץ צודק, כמובן, מפני שאדם לא ייחס לזולתו בפומבי משהו שבקלות ניתן להכחשה. מה גם, שהכחשה לא באה.
20/11/2009  |  אליקים העצני  |   מאמרים
גֶּתֶה שׁוֹרֵר לָנוּ שֵׁירִים
20/11/2009  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
רחל אמנו הייתה אחת הדמויות הטרגיות ביותר בהיסטוריה של עם ישראל. הצער הרב שאפיין את חייה הקצרים ממשיך, על-פי הנביא, גם אחרי מותה: "רחל מבכה על-בניה מאנה להנחם" (ירמיה לא, יד). נשאלת השאלה: מדוע מכל הנשים הגדולות שזכינו להן, דווקא רחל אמנו היא זאת שמבכה על בניה?
20/11/2009  |  רו"ח חננאל ובר  |   מאמרים
בתאריך 21.11 השמש נכנסת למזל קשת, מביאה את האופטימיות לחיינו. הקשת הוא סמל האור, וזהו גם הזמן בו אנו חוגגים את חג החנוכה, שהוא סמל ניצחון האור על החושך. הקשת עוזר להרחיב אופקים, תרתי משמע, האופטימיות עוזרת לחייך והשמחה עוזרת לשמר חיוך גדול.
20/11/2009  |  טובה ספרא  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ועדת גולדסטון  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבצע עופרת יצוקה  /  מי ומי    / 
עשינו טעויות, נשוב לפעול  /  איציק וולף
"לראשונה נהגנו כבמלחמה"  /  עידן יוסף
אולמרט נגד גולדסטון: מתקפה צבועה וצדקנית  /  איציק וולף
טחנות הצדק טוחנות לאט  /  ד"ר רון בריימן
תמנון רב זרועות ושמו גולדשטיין  /  עמוס גורן
תגידו את האמת  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il