|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

לראשונה בישראל:

אשפוז פסיכיאטרי מקוון בבית המטופל <br>

איך בדיוק זה מתבצע? המטופל מאושפז בביתו והצוות מטפל בו באמצעות אפליקציה ייחודית 24 שעות ביממה מטופלת: "זה יותר טוב מטיפול פנים אל פנים"
25/05/2020  |   News1 News1   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
לא חייבים פנים מול פנים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

חשיפה: במחלקה הפסיכיאטרית בבית החולים הממשלתי שיבא בתל השומר החל לפעול שירות אשפוז פסיכיאטרי מקוון וחדשני. כך מדווח רז רזניק מישראל היום.

במסגרת הטיפול 35 מטופלים ומטופלות, שזקוקים לאשפוז פסיכיאטרי דחוף וחיוני בבית חולים, נשארים בבית ומלווים במשך חודשים במעקב ובטיפול מקוון 24 שעות ביממה על-ידי הצוות הרפואי והסיעודי במחלקה. זו הפעם הראשונה בישראל שמופעל שירות מקוון של ליווי רפואי מרחוק, שמחליף אשפוז פסיכיאטרי, ולדברי מנהלי המחלקה בתל השומר, זהו גם שירות שהוא חידוש עולמי חסר תקדים.

השירות בשיבא, הנחשף בישראל היום בראשונה, החל כבר בנובמבר 2019 ומיועד לחברי קופות החולים מכבי ומאוחדת. עד כה אושפזו בבית בליווי המקוון כ-35 מטופלים ומטופלות, ואילו עכשיו, בעקבות העלייה החדה בשימוש ברפואה מקוונת בתקופת מגיפת הקורונה, צפוי שימוש מוגבר בשירות החדשני. נוסף על כך, הניסיון שצברו במחלקה הפסיכיאטרית בשיבא בליווי המקוון של המטופלים כבר תרם גם למעקב הרפואי במטופלים במחלקת הפסיכיאטריה המיוחדת לחולי קורונה, שבה טופלו כל 20 מטופלי הנפש חולי הקורונה בארץ.

השירות החדש אושר על-ידי משרד הבריאות, והוא מיועד לחברי מכבי ומאוחדת שבבדיקה רפואית נקבע שהם זקוקים באופן דחוף לאשפוז פסיכיאטרי במחלקה פתוחה, לאחר החמרה משמעותית במצבם הנפשי (השירות לא מיועד למאושפזים במסגרת אשפוז כפוי עם חשש לפגיעה בעצמם או באחרים). במקרים אלה המטופלים עוברים לאשפוז מקוון בבתיהם לאחר שנמצא כי יש להם בני משפחה שיכולים ללוות אותם במשך כל האשפוז בבית.

לצורך האשפוז בבית, כל מטופל מקבל ערכה מיוחדת, שכוללת טאבלט שעליו מורכבת אפליקציה ייחודית, המאפשרת תקשורת רצופה עם הצוות המטפל, בהודעות כתובות ובשיחות וידאו עם הרופאים, האחים, הפסיכולוגים, הדיאטנים והעובדים הסוציאליים, המרפאים בעיסוק ושאר הצוות המלווה באופן קבוע את המטופלים.

כמו-כן, מקבל המטופל שעון חכם שבאמצעותו מקבל הצוות מידע, בין השאר, על פעילותו הגופנית של המטופל, שעות השינה ונטילת התרופות, ומד לחץ דם, דופק וסטורציה לבדיקת שיעור החמצן בדם. מדדים אלה מועברים באפליקציה לצוות הרפואי. האפליקציה שולחת התרעות במקרה של בעיות מיוחדות אצל המטופלים, בהתאם למדדים שנבדקים באופן קבוע ורצוף בבתיהם.

פחות עומס בבתי החולים

ד"ר אסף כספי, מנהל מחלקת פסיכיאטריה א' וסגן מנהל החטיבה הפסיכיאטרית בשיבא, אמר לישראל היום: "עבדנו שנתיים על פיתוח השירות ובנינו מודל שיאפשר מתן טיפול למטופלים פסיכיאטריים בבית, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות מתחום הטלרפואה. באמצעות השימוש בטכנולוגיה, המטופל נמצא בקשר יומיומי ורציף עם הצוות הרב־מקצועי שמלווה אותו, ובשלב האקוטי של האשפוז הביתי המטופל מגיע אחת לשבוע לבית החולים לפגישת מעקב.

לאחר מכן, ככל שמצבו מתייצב, ממשיך המטופל במעקב מרפאתי עם אותו צוות מטפל שליווה אותו מתחילת התהליך ליצירת אמון, רצף טיפולי, שיתוף פעולה ושיפור משמעותי של התוצאות הטיפוליות". פרופ' מרק וייזר, מנהל החטיבה הפסיכיאטרית בשיבא, אמר לישראל היום כי "יתרונו הגדול של אשפוז־הבית הפסיכיאטרי הוא בהשתלבות ובחזרה מהירה יותר של המטופל לשגרה, והשירות עשוי להוביל גם להקלה בעומס בבתי החולים הפסיכיאטריים, בכך שהוא מאפשר לחלק מהמטופלים לקבל טיפול מקוון בבתיהם ובקהילה".

פרופ' אמתי זיו, מנהל בית החולים השיקומי בשיבא, שבו פועל האגף הפסיכיאטרי, אמר עוד כי "השירות מבטא את ההבנה שכדאי ורצוי לייצר חלופות למטופלים במקום אשפוז פסיכיאטרי בבית חולים, והתוכנית אף מגדילה משמעותית את פוטנציאל הריפוי והשיקום של המטופלים". ואילו ד"ר גליה ברקאי, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בילדים ומנהלת הטלרפואה בשיבא, הדגישה כי "כבר עכשיו אנו חווים התעניינות בינלאומית בשירות, שמבטא את ההבנה כי תחום הטלרפואה עומד לתפוס חלק רחב יותר בעולם הרפואה".

אחת המטופלות שאושפזו בבית בליווי המקוון של הצוות בשיבא היא ירדן (ג'ורדי) הר אבן, בת 26, מראש העין. ירדן סבלה ממשבר נפשי לאחר שהתגלתה אצלה מחלה כרונית שחייבה סדרה של טיפולים וניתוחים קשים וממושכים, והיא אושפזה בביתה בנובמבר 2019 בליווי צמוד של הצוות בשיבא.

לדבריה, "אם לא הייתה האפשרות לאשפוז, הייתי כנראה נאלצת להתאשפז בהסכמה מרצוני במחלקה פסיכיאטרית ואולי חלילה אפילו לא הייתי נשארת בחיים", היא אומרת ומוסיפה: "כשחשבתי, עוד לפני עידן הקורונה, לעשות שיחה עם פסיכיאטר דרך המחשב, לא האמנתי שזה יכול להצליח ולעזור, אבל גיליתי שאפשר לנהל שיחה טיפולית ממש טובה ומוצלחת דרך המחשב, והשיחות האלה היו הרבה יותר טובות מטיפול נפשי שקיבלתי פנים אל פנים.
"המענה הטיפולי הוא מקיף מאוד וההרגשה היא שאת לא לבד בכל רגע שאת זקוקה. אצלי המצב הנפשי והרגשי השתפר מאוד בעקבות האשפוז המקוון. הרגשתי שכל הצוות הושיט לי את היד וכך הצליחו לחלץ אותי מתוך הבור החשוך והצילו את חיי, ואני רוצה להודות להם".

תאריך:  25/05/2020   |   עודכן:  25/05/2020
מחלקה ראשונה
+לא תשולם פעימה שלישית לעצמאים
20:14 25/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד האוצר החליט שבשל החזרה לשגרה לא יעביר את הפעימה הנוספת שהובטחה במענק לעסקים קטנים  ▪  בפועל - המשק כלל לא חזר לפעילות מלאה ואף רחוק מרמות הפעילות הרגילות שלו  ▪  יו"ר ועדת הכספים: ממשלת ישראל ממשיכה לצפצף על העסקים הקטנים והבינוניים וממשיכה לדרדר את כלכלת ישראל לתהום  ▪  יוחזרו רטרואקטיבית 250 מיליון שקל דמי אבטלה שקוזזו מקצבאות בין מרס למאי
ח"כ פורר. הבלוף נחשף [צילום: מן הטלוויזיה]
העצמאים במלחמת הישרדות [צילום: איתמר לוין]
+המכשולים בדרך להדברת הפוליו
18:01 25/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס מתאר את הדרך הארוכה והקשה עד למציאת החיסונים לשיתוק הילדים, את גילויי הפרוטקציוניזם שהתלוו לייצור ולהפצה, ואת המאבקים הפוליטיים סביב מימון החיסון לילדי ארה"ב
(סאלק. תשואות ברחובות [צילום: AP])
פיתוח החיסון לשיתוק הילדים / WCPO9
+המשימה הראשונה - להחזיר משרות
15:30 25/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מונה את חמש המשימות העיקריות של ממשלת האחדות: התאוששות המשק, הכנה לגל שני של קורונה, הביטחון, בית הדין הבינלאומי והסיפוח  ▪  מגדיר כ"פייק ניוז" את הדיווח לפיו ניצל מפגש עם ניצולי שואה כדי לזכות בתמיכה במשפטו
(נתניהו אתמול בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+התוצר צנח ב-7.1% ברבעון

13:33 25/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הירידה הרבעונית החדה ביותר מזה 20 שנה  ▪  נתוני הרבעון השני צפויים להיות קשים גם הם  ▪  התוצר העסקי צנח ב-9.1%, ייבוא הסחורות והשירותים ירד ב-7.7%, ההוצאה לצריכה פרטית ירדה ב-5.5%
רק מכירות המזון עלו
הצריכה הפרטית לנפש צנחה
+50 משרות הוקפאו באיילון ביטוח
11:24 25/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הנהלת איילון ביטוח הודיעה על הקפאת 50 תקנים של משרות - כולל משרות ניהוליות - ועל התחייבות שלא לאייש את המשרות עד לסוף 2020  ▪  החיסכון הצפוי מכלל הצעדים שנקטה החברה מאז פרוץ משבר הקורונה - כ-30 מיליון שקל
([צילום: איתמר לוין])
+בקשה לייצוגית: הסיוע בשל הקורונה אינו מוענק
09:33 25/05/20  |  יצחק דנון
לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה (24.5.20) בקשה לתביעה ייצוגית נגד רשות המיסים בטענה שהיא שוללת שלא כדין מהשכירים בעלי השליטה את האפשרות ליהנות מהפחתה בחבות המס בשל הקורונה עליה החליטה הממשלה, בכך שחלק מהתנאים שהגדירה במערכת המחשוב שלה אינם תואמים את תקנות הסיוע.
+עידן "קנה וצא" בחנויות בארה"ב
08:21 25/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הגישה הבסיסית של ענף המסחר האמריקני הייתה לעודד את הקונים להסתובב בחנויות כמה שיותר ולגעת כמה שיותר; עידן הקורונה מחייב שינויים עמוקים בכל ההיבטים של חיי המסחר - מסביר וושינגטון פוסט
(אין ייעוץ איפור [צילום: ל"מ אוטרו, AP])
הקורונה בארה
+רווחי שטראוס עלו ב-0.3%: 171 מלש"ח
08:15 25/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מכירות שטראוס ב-3% ועמדו על 2.168 מיליארד שקלים  ▪  הגידול במכירות נבע בעיקרו ממכירות שטראוס ישראל וממגזר הממרחים והמטבלים  ▪  זאת, בעיקר בשל עלייה בביקושים למוצרים הללו בישראל ובארצות הברית בעקבות התפרצות נגיף הקורונה שהביא להסגר חברתי ולשהות ממושכת של אנשים בבתיהם  ▪  גידול בהוצאות המכירה והשיווק - בין היתר בגלל פרסומת של סברה בסופרבול האמריקני
(יו"ר דירקטוריון שטראוס, עופרה שטראוס [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אשפוז פסיכיאטרי מקוון בבית המטופל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
חברת הביטוח איילון הודיעה (יום ב', 25.5.20) כי ביטלה 50 תקנים של משרות - כולל משרות מנהלים, תוך התחייבות שלא לאייש את המשרות שבוטלו עד לסוף השנה אלא אם תתקיים היוועצות עם ועד העובדים.
25/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
סימני הקורונה ניכרו בכל פינה בחנות אמריקן איגל בעיר מונט שבמדינת מיזורי: מסיכה חובה, הפרדה בין הג'ינסים לחולצות, כל תא מדידה שני היה סגור, תשלום מבעד למחיצת פלסטיק עבה. בכל רחבי ארה"ב החנויות נפתחות מחדש למציאות שונה. אחרי שנים שהתאמצו להביא את הלקוחות למשש כמה שיותר, כעת עליהן להתבסס על "קנה וצא" – מדווח וושינגטון פוסט.
25/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רווחי קבוצת שטראוס ברבעון הראשון של השנה ירדו בשיעור קל של 0.3% ועמדו על כ-171 מיליון שקלים. זאת, לעומת רווח נקי של כ-172 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
25/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
התחבורה הציבורית תרחיב את פעילותה באופן ניכר, אך עדיין אין בשורות באשר להפעלתם מחדש של קווים שהושבתו. כך סוכם בדיון (יום א', 24.5.20) בהשתתפות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, שר הבריאות יולי אדלשטיין, סגני השרים המיועדים וגורמי המקצוע.
24/05/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מול קהל אוהד של פרופסורים וסטודנטים, הציג הנשיא שי ג'ינפינג תמונה נחרצת של הקורונה: "התקדמות היסטורית גדולה תמיד מתרחשת אחרי אסונות גדולים. ארצנו התחשלה וגדלה דרך קשיים וסבל". שי רואה את הקורונה כברכה במסווה: הזדמנות לחדש את המפלגה הקומוניסטית אחרי שהטעויות אפשרו למגיפה לצאת מכלל שליטה, ולנהל מסע של גאווה לאומית מול הזעם הבינלאומי על טעויות אלו – מסביר ניו-יורק טיימס.
24/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il