|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

1,000 תלונות הועברו למבקר בימי הקורונה

החברה הממשלתית עמידר עצרה בימי הקורונה סיוע בשכר דירה לאם חד-הורית נכה, ללא התרעה מראש בשל צמצום כוח האדם בימי הקורונה לא הצליחה האישה ליצור קשר עם החברה והתמודדה עם איומי בעל הבית להוציא אותה מן הדירה בהתערבות נציבות תלונות הציבור חידשה עמידר את הסיוע
26/05/2020  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן

החברה הממשלתית עמידר הפסיקה במהלך ימי הקורונה את הסיוע בשכר דירה לאם חד-הורית ונכה, ללא כל הודעה מראש. כך עולה מדיווח שמסרה נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה.

על-פי הדיווח, בשל הסגר הקורונה וצמצום כוח האדם גם במשרדים הממשלתיים לא הצליחה האישה ליצור קשר עם עמידר ובעל הבית שבו היא מתגוררת איים להוציא אותה מן הדירה אם לא תשלם את שכר הדירה.

"המתלוננת, אם חד הורית ונכה, פנתה לנציבות לאחר שחברת עמידר הפסיקה להעניק לה סיוע בשכר דירה ללא כל הודעה מראש, ולא עלה בידה ליצור עם החברה קשר במשך שלושה שבועות. המתלוננת ביקשה את סיוע הנציבות בדחיפות, וטענה שבעל הבית מאיים להוציא אותה מהדירה וללא הסיוע לא תוכל לשלם שכר דירה. בעקבות התערבותנו טיפלה עמידר באופן מיידי בחידוש הסיוע, כך שהכסף נכנס לחשבונה של המתלוננת בערב חג הפסח. בשיחה עם מבררת התלונה המתלוננת אישרה את קבלת הסיוע, הודתה לנציבות ותיארה את טיפול הנציבות בפנייתה כ"מציל חיים" מבחינתה", נמסר בדיווח.

מדובר בפנייה אחת מתוך כ-1,000 פניות שהגיעו אל הנציבות על-רקע משבר הקורונה. מרבית התלונות הן בתחום הביטוח הלאומי, לאחר מכן בתחום שירותי בריאות ורשות המיסים. תלונות נוספות התקבלו על חברת עמידר, חברת דואר ישראל ועוד. הנציבות סיימה לבדוק כמחצית מהתלונות, ונמצא כי כ-79% מהן נמצאו מוצדקות או שהעניין תוקן לשביעות רצון המתלונן.

כך לדוגמה, המתלוננת ששהתה בבידוד לשווא במשך חודש, פנתה לנציבות וציינה כי היא שוהה בבידוד זמן כה רב משום שתוצאות הבדיקות לאבחון המחלה מתעכבות, ומשרד הבריאות לא משיב לפניותיה. מיד לאחר פניית הנציבות למשרד הבריאות, יצר הרופא המחוזי קשר עם המתלוננת. בבירור עלה כי הבדיקות הקודמות שביצעה המתלוננת כנראה אבדו, ובו ביום הגיעו אנשי מד"א לביתה של המתלוננת כדי לבצע בדיקה נוספת. יומיים לאחר מכן התקבלה תשובה שלילית לבדיקה, ואף הבדיקות הקודמות שבוצעה אותרו ונמצאו שליליות. הנציבות מצאה כי התלונה מוצדקת ומעבר לסיוע שניתן מיידית למתלוננת, העירה הנציבות למשרד הבריאות כי יש ללמוד את המקרה ולהפיק לקחים לעתיד.

בתוך כך, לאחר אישור הגופים המוסמכים לכך, התחדשה אתמול קבלת הקהל בלשכות נציבות תלונות הציבור - בירושלים, תל אביב, חיפה, נצרת, לוד ובאר שבע.

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, אמר (יום ג', 26.5.20) כי החשיבות של טיפול בתלונות נקודתיות היא גם בכך שאפשר ללמוד באמצעות אותה תלונה על בעיה רוחבית.

"במקרים כאלה מצביעה הנציבות על הצורך לתקן את הליקוי הכללי, הן כדי להקל עד כמה שניתן על מי שכבר נפגעו ממנו והן כדי למנוע פגיעה בעוד אנשים. אני קורא לאזרחים לפנות לנציבות בעת הצורך, אם דרך הגעה ללשכות קבלת הקהל או באמצעים הדיגיטליים, במייל או באמצעות אתר מבקר המדינה", ציין.

מחברת עמידר נמסר בתגובה כי בשל רגישות וחשיבות השירות, גם בתקופת הקורונה פעלה במתכונת מלאה כדי להעניק מענה באופן שוטף, כאשר תחום הסיוע בשכר דירה תוגבר בכלים דיגיטליים שנועדו להנגיש את התהליך עבור הזכאים. "איננו מכירים את המקרה האמור ואנו מצרים על חוסר הנוחות המתוארת, נציין כי מדובר במקרה בודד שכן הפעילות כאמור נמשכה כסדרה", לשון תגובת החברה.

תאריך:  26/05/2020   |   עודכן:  26/05/2020
איציק וולף
+סכנה: בקבוקיות מזויפות של "חיסון נגד קורונה"
23:23 26/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ה"חיסון" הנסחר במדינות דרום אמריקה עלול להיות מסוכן  ▪  מכון המחקר מיגל עדכן את משרדי הבריאות והחוץ בממצאיו בנושא

(זיוף תרופה של מכון מיגל)
+ברקת: תוכנית האוצר מעוותת; לפרק את אגף התקציבים
22:49 26/05/20  |  עידן יוסף
ח"כ ניר ברקת על התוכנית החדשה שהציג האוצר: "התוכנית שהכינו פקידי האוצר מעוותת ומבזבזת כספי ציבור. במקום זאת חייבים לפצות ישירות את העסקים שנפגעו ואת ששת המיליארדים שהוקצו צריך לתת לאזרחי ישראל כדי לעודד צריכה במשק, כך נסייע לעסקים לצמוח ולהחזיר את העובדים לעבודה. זו הוכחה נוספת לכך שאת אגף התקציבים באוצר צריך לפרק ולבנות מחדש".
+אושר מתווה להפעלת בתיה"ס של הקיץ
22:31 26/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לראשונה: גם ילדי הגנים ותלמידי כיתות א' ועד ד' ישתתפו בבתי הספר בחופשת הקיץ  ▪  הפעילות: 18 ימי פעילות, החל ב-14.7 ועד 6.8  ▪  צהרונים: משרד החינוך יפעיל גם צהרונים עבור ילדי הגנים, עד 16:00
[צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+הממשלה אישרה פתיחת מסעדות ובריכות
21:24 26/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עטית מסכות, מרחק בין השולחנות ושמירה על ההיגיינה  ▪  עדיין חלה הגבלה על ישיבה במתחמי מזון מהיר בקניונים  ▪  תתאפשר שהות של עד 50 איש בפגישות מקצועיות  ▪  נתניהו: תעשו חיים, אנחנו נעקוב
גם ישיבה במקום [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
6 מ"ר לכל אדם [צילום: אופיר דויד]
+שב"כ איתר כ-4,000 חולים
20:57 26/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת המשנה למודיעין אישרה לממשלה המשך שימוש בכלי של השב"כ עד 16.6 - במקרים פרטניים וייחודיים בלבד  ▪  השב"כ מעוניין לצמצם את העיכוב ומשרד הבריאות מעוניין בהגברה, כדי לקטוע שרשראות הדבקה גם בזמן של תחלואה נמוכה  ▪  "שני חולים ביום שמאותרים ע"י השב"כ, האם זה באמת מצדיק את השימוש בכלי?"
(ח"כ גדעון סער [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+הפחד שוב משתק את ארה"ב
18:24 26/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חלק מן האמריקנים מפחדים מן הקורונה, אחרים מפחדים מן ההרס הכלכלי  ▪  שני הפחדים הגיוניים, אך השילוב שלהם מוביל להחלטות גרועות ומונע הכרעות קשות, כותב זכרי קרמבל באתר טיים
(רוזוולט בנאום ההשבעה הראשון)
מצב הקורונה בארה
+בנט: "עצמאיים רבים נופלים בין הפעימה הראשונה לשנייה"
15:22 26/05/20  |  מירב ארד
יו"ר ימינה חה"כ נפתלי בנט,עצמאיים רבים נופלים בין הפעימה הראשונה לשנייה, ובפועל לא מקבלים שום פיצוי: "‏מכל השיחות שלי עם עצמאיים ובעלי העסקים עולה שעיקר הבעיה כרגע אינה רק בהחלטות הגדולות של הממשלה, אלא ביישומן בפועל.
בעברית פשוטה: דברים לא זזים. משהו לא עובד. עצמאיים רבים נופלים בין הפעימה הראשונה לשנייה, ובפועל לא מקבלים שום פיצוי. אחרים לא מצליחים לקחת הלוואות מהקרנות".
+נגזרות של תרופות לגושה נמצאו יעילות לקורונה
14:25 26/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מדעני המכון הביולוגי הישראלי בחנו נגזרות של שתי תרופות שפותחו לטיפול במחלת הגושה בניסיון למציאת טיפול תרופתי יעיל לקורונה  ▪  הטיפול הוביל לירידה משמעותית ביכולת השכפול של נגיף הקורונה, הגורם להרס ותמותה של התא המודבק
([צילום: AP])
+האיום הסיני הוא כאן ועכשיו
13:09 26/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הקורונה והתגובה עליה חשפו את הפרצוף האמיתי של סין: בריונות בבית ותוקפנות בחוץ  ▪  ניק טימותי טוען שהמערב חייב לשנות כעת את גישתו כלפיה
([צילום: ארק רטח/AP])
מחאות בהונג-קונג נגד סין, 24.5.20 / DW News
+146 מיליון דולר הפסד לבז"ן ברבעון
08:35 26/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מרווח הזיקוק המנוטרל צנח מ-7.7 דולר לחבית בשנת 2019 לחצי דולר בלבד לחבית ברבעון הראשון של 2020  ▪  ירידה משמעותית בביקוש לדלק סילוני ומאפריל - ירידה של 30% בביקושים לבנזין ולסולר  ▪  צפויה התאוששות הדרגתית בביקושים ובמרווחי הזיקוק, אך היא צפויה להגיע לרמה שבה היו לפני התפרצות נגיף הקורונה רק בשנת 2022
בתי הזיקוק בחיפה. השפעה מהותית לקורונה [צילום: Basel Awidat/Flash90]
צניחת מחירי הנפט ריסקה את מרווח הזיקוק [צילום: AP]
+סכנה של משבר חוב עולמי
08:08 26/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כמה ממדינות אירופה עלולות להתקרב לחדלות פרעון בגלל הקורונה, המעמיקה את הגרעונות ומגדילה את החובות - ונכון לעכשיו קשה לראות כיצד ניתן יהיה לארגן את הסיוע שימנע זאת
מצב הקורונה באיטליה, 24.5.20 / DW News
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
1,000 תלונות הועברו למבקר בימי הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
בתי הזיקוק במפרץ חיפה סיימו את הרבעון הראשון של 2020 בהפסד נקי של 146 מיליון דולר. זאת, לעומת רווח נקי של 63 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019.
26/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
האם ייתכן שהסכנה הכלכלית הניצבת בפני העולם בעקבות הקורונה גדולה עוד יותר מכפי שנראה? רוברט סמואלסון, בעל טור בוושינגטון פוסט, סבור שהתשובה עלולה להיות חיובית. משבר חוב עולמי, שמרכזו באירופה, יזעזע עוד יותר את כלכלת העולם. ייתכן שמדובר במחזוריות בת עשרות שנים, שראשיתה בשנות ה-50 של המאה הקודמת, ואשר מערכת פוליטיקה וכלכלה בדרכים בלתי מוכרות עד כה.
26/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
משרד האוצר החליט (יום ב', 25.5.20) כי לא תועבר פעימה נוספת במענק לעצמאים. מדובר במענקים שעליהם מסתמכים בעלי העסקים הקטנים לגישור על הפסדי ההכנסות בתקופת הקורונה.
25/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בבוקרו של יום אביב בשנת 1955 דיווחה אוניברסיטת מישיגן לתקשורת על הצלחתו של חיסון נגד שיתוק ילדים (פוליו): החיסון הוכח כיעיל ובטוח. כאשר נפוצה הידיעה, פעמוני כנסיות צלצלו ואנשים יצאו לרחוב בתרועות גיל. למי שמבקש להשוות את המאמץ למציאת חיסון לקורונה אל החיסון נגד פוליו, מציע ניו-יורק טיימס להיות זהיר.
25/05/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אומר (יום ב', 25.5.20), כי המשימה הראשונה העומדת בפני ממשלת האחדות היא להחזיר את המשרות שאבדו בשל הקורונה. נתניהו דיבר בפתח ישיבת סיעת הליכוד, והתייחס רק בקצרה למשפטו שהחל אתמול.
25/05/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
התוצר צנח ב-7.1% ברבעון   /  איתמר לוין
אשפוז פסיכיאטרי מקוון בבית המטופל   /  מחלקה ראשונה
50 משרות הוקפאו באיילון ביטוח  /  איציק וולף
עידן "קנה וצא" בחנויות בארה"ב  /  איתמר לוין
"סין התחשלה דרך קשיים וסבל"  /  איתמר לוין
הנהלת חשבונות, קורונה  /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן  |  
חזרה לפילוג הפוליטי שהיה לפני השבעה באוקטובר, התחמקות מקבלת אחריות למצב, משבר מנהיגות ועוד - לא מדובר בישראל אלא בוויכוח הפנים-פלשתיני. פרשן מצרי מתאר בדרכו את המתיחות בין שני הפלג...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
איתמר לוין
איתמר לוין
מלחמה צריכה יעד מדיני ברור    נתניהו שוב פוזל לרפובליקנים ומפלרטט עם עבריין בלתי שפוי    המשותף לשומר וגולדפוס    מה באמת חשוב לסמוטריץ'    חוק הרבנים ואבי דיכטר    האם מישהו עוקב אחרי ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il