|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
ועדת הכספים של הכנסת [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת] נתניהו. "אף ראש ממשלה לא שילם מס על ההוצאות האלה" [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90]

ברוב קולות:

אושרו הטבות המס לרה"מ נתנניהו

מפלגת כחול לבן החליטה לתמוך בבקשת ראש הממשלה להחזר מס רטרואקטיבי על שווי השימוש ברכב השרד בשל היותה 'עניינית' חברי המפלגה נעדרו מהדיון מפלגת הליכוד מסרבת לעכב את ההצבעה שצפויה להסתיים באישור החוק גם ללא האצבעות של חברי כחול לבן
23/06/2020  |   איציק וולף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: ערוץ הכנסת]

עדת הכספים אישרה ברוב קולות את גילום מס על תשלומים, שירותים וטובות הנאה שקיבל ראש ממשלה במסגרת מילוי תפקידו עד לשנת ל-2017, שאינם שכר או קצבה.

בעת דיון לעניין סעיף זה, עלה כי רשות המיסים לא דרשה בעבר תשלום מס מראשי ממשלה בגין הוצאות אלה, נוכח כך שלא נדרשה לסוגיה, וכי רק לאחר חקיקת החוק הקובע פטור לראשי ממשלה ממס זה החל משנת 2018, עלתה דרישת התשלום מרה"מ רטרואקטיבית. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "כאשר חוקקנו את החוק הפוטר רה"מ ממיסוי על הוצאות הנוגעות לתפקידו ברשות המיסים ציינו כי לא יהיה חיוב רטרואקטיבי, אילו היינו יודעים שיבקשו למסות לאחור, היינו כוללים זאת בחוק כבר אז".

במפלגת כחול לבן הוחלט שחבריה בוועדה יתמכו בסעיף ביטול רטרואקטיבי של המס על הרכב בסך מאות אלפי שקלים, אך דרשו שלא להצביע על בקשת נתניהו לשיפור התנאים - כולל מימון לשיפוצים במעון הפרטי של ראש הממשלה - עד לקבלת מידע משפטי נוסף.

בליכוד הבהירו כי כל הסעיפים יעלו היום להצבעה בוועדה ועל-פי ההערכה, גם ללא האצבעות של חברי כחול לבן יש לליכוד רוב בוודעה לאישור הסעיפים. חברי כחול לבן נעדרו מאולם הוועדה.

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) טען בדיון כי מדובר בשאלת מעמדו של ראש הממשלה בישראל. "האם הוא אדם שמחפשים להפוך אותו לנכה כלכלית ולכזה שנרדף על-ידי יועצים משפטיים לגבי כל הוצאה. לגבי המיסוי הרטרואקטיבי, יש כבר תמימות דעים שזה לא הגיוני", טען.

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) דרש בדיון להוציא צו הבאה לראש הממשלה החליפי, בני גנץ, כדי להביא אותו ואת חברי מפלגתו לדיון. "מי שנותן למהלך המושחת הזה חותמת כשרות זו כחול לבן. אין להם אפילו את האומץ לבוא לדיון", אמר.

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) קבל בדיון על כך שלא הוצגו לחברי הוועדה נתונים רלוונטיים. "חשבתי שקראת הדיון הזה יוצגו לנו נתונים, של כל האומדנים. ביקשתי שלא יתקיים דיון בלי לדעת את העלויות. אני מבקש חוות דעת של היועמ"ש וגם של היועצת המשפטית, לעניין החזרי המס. בנוסף אני מבקש שתהייה הכרה בהוצאות כל רכבי העבודה, אינסטלטור שכל הרכב שלו מלא בציוד משלם עליו שווי מס", אמר.

גם ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) טען שהמסמכים שהוגשו צריכים לכלול פירוט של הסכומים. "ביקשנו לקבל פירוט וטרם קיבלנו. זה לא מעביר לציבור את התמונה האמתית. לא זכור לי החזרי מס לנבחר ציבור", אמר.

ח"כ מטאנס שחאדה (הרשימה המשותפת) "כל הוויכוח הפוליטי מתרכז לנושא הפוליטי – עלויות. אף אחד אין לו את האומץ להציג אלטרנטיבה פוליטית. איש לא מעז להציע תוכנית פוליטית חלופית, ומסתבכים בשולי הדברים. זה לא אמור לכסות על כל הנושא הפוליטי".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) טען כי חשוב להבין שמי שקבע את הדיון הזה היא רשות המיסים, שהחליטו לגבות מס רטרואקטיבי בשונה מכל ראש ממשלה בעבר. "בשנת 1982 תוקנה התקנה והוחלט שהמדינה תישא בעלויות המעונות הפרטיים של ראשי ממשלה ולכן אני מציע לזמן אותם לכאן, שיתנו דוח כמה המדינה שילמה על אותן עלויות מאז ותראו שאף ראש ממשלה לא שילם מס על ההוצאות האלה", אמר.

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) הגיבה על הדברים ואמרה שרוצים שחברי הכנסת יתמקדו רק בסכומים, אבל מאחורי הסכומים עומדת מהות חשובה מאוד של כמה אנחנו יכולים לאפשר לפוליטיקאים לחיות על חשבון המדינה. "אדם במעונו הפרטי, גם אם הוא ראש ממשלה, לא צריך לחיות על חשבון הציבור. כנראה שאנחנו בפתחה של מתקפה גם על רשות המיסים, יגידו שגם היא רודפת את ראש הממשלה", אמרה.

ח"כ אופיר כץ (הליכוד) תקף את האופוזיציה ואמר כי היא לא מפספסת שום הזדמנות לתקוף את נתניהו. "אם היינו מביאים הצעה כזאת לראשי ממשלה עתידיים הייתם מסכימים, אבל אתם רוצים חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לראשי ממשלה עתידיים. זה לא יקרה, החוק יהיה שווה לכולם. אנחנו מבינים שאין לכם איך להילחם בעשייה ובפופולריות של ראש הממשלה וזה מה שנשאר לכם לעשות, הוא זכאי לתנאים כמו כל ראשי הממשלה", אמר.

תאריך:  23/06/2020   |   עודכן:  23/06/2020
איציק וולף
+רז נזרי על חוק הקורונה הגדול: "זה החוק האמיתי"
23:52 23/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בדיון ראשון להכנת "חוק המסגרת" בוועדת החוקה אמר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: "הכנסת תקבע את גבולות הגזרה; קיבלנו 20,000 הערות מהציבור"  ▪  יו"ר ועדת החוקה: "לא נשמש חותמת גומי לכל נוסח שיגיע לוועדה"
([צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+הממשלה ציפתה ל-40% התקנה, אך
בפועל רק 17% התקינו את "המגן"
23:03 23/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ישומון המגן 2.0 כבר מוכן להפצה לאנדרואיד, ולאייפון עוד כשבוע  ▪  הפתרון המוביל למי שאין לו טלפון חכם: צמידים עם שן כחולה  ▪  הבעיה: כל צמיד עולה כ-15 דולר ול-3.64 מיליון אזרחים אין טלפון חכם
([צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+ח"כ עודד פורר נבחר ליו"ר הועדה לקידום מעמד האישה
13:35 23/06/20  |  מירב ארד
ח"כ עודד פורר נבחר פה אחד ליו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי. היו"ר הנבחר פורר: "ראשית ארצה להתייחס לביקורת סביב סוגיית בחירת גבר לראשות הוועדה ואומר כי מדובר מבחינתי בנושא חברתי - קידום מעמד האישה זה יעד של כל החברה הישראלית ונוגע לכולנו. אני מקבל את הביקורת שהועברה באהבה, אך מבחן התוצאה הוא זה שיקבע. אני בהחלט חושב שנוכל לקדם בוועדה הזאת שלל נושאים כאשר נושא האלימות במשפחה ורצח נשים יהיה הנושא הראשון שבהם. תקופת הקורונה אכן מעלה את סיר הלחץ. בהמשך חשוב לדבר על העצמה נשית ושבירת תקרת הזכוכית כאשר לאור המשבר הנוכחי אנו רואים מנתוני האבטלה כי הראשונות להיפגע הן נשים".
+זנדברג: אישור הטבות המס לנתניהו - מנותקת, חצופה ובזויה
13:22 23/06/20  |  איציק וולף
יו"ר סיעת מרצ ח"כ תמר זנדברג אמרה בתגובה לאישור הטבות המס לנתניהו כי ‏מזמן לא נראתה החלטה כל כך מנותקת, חצופה ובזויה כמו הטבת מס לראש ממשלה נאשם בשוחד בזמן שמליון מובטלים לא יודעים אם יחזרו לעבודה.
+יו"ר ועדת הכספים: למה מנהל רשות המיסים לא בדיון?
12:54 23/06/20  |  איציק וולף
‏יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, נזף בנציג רשות המיסים בדיון המתקיים על הטבות המס לראש הממשלה, לאחר שזה טען שהוא לא יודע האם בעבר הם גבו מס מראש ממשלה על הוצאות הקשורות לתפקידו.

"למה מנהל רשות המיסים לא כאן? למה? מכל דיון כזה בורחים, רק אני צריך לעמוד בחזית?" "אני רוצה תשובה האם גבו מס מראשי ממשלה לדורותיהם כן או לא!", אמר.

[צילום: ערוץ הכנסת]
+ארבל לחיות: בקשי משופטים לעקוב אחרי עצירים ואסירים
09:24 23/06/20  |  עידן יוסף
ח"כ משה ארבל (שס), החבר בוועדת הפנים של הכנסת, פנה לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, וביקש ממנה לבחון להורות לשופטים, לבקר באופן יזום אחת לחודש, אף ביקורי פתע, במתקני כליאה לאסירים ולעצירים, על מנת לעמד מקרוב על תנאי הכליאה שלהם כדי להבין מה הם גוזרים.

ארבל כתב במכתבו: "לנוכח החלטת בג"ץ 1892/14 האגודה לזכויות האזרח נ' השר לבטחון הפנים בה הוחלט כי עד חודש מאי 2020 על המדינה לעמוד בתנאי כליאה מינימליים של 4.5 מ"ר לאסיר ועציר לכל הפחות אשר לצערי איננה מקויימת עד עתה, ומהווה פגיעה משמעותית בזכויות אדם וכי אף בהמשך להחלטת בג"ץ 7942/19 יהונתן רבינוביץ נ' שירות בתי הסוהר בעניין כבילת אסירים ועצירים שלצערי בדיון שקיימתי אתמול בוועדת הפנים של הכנסת עולה מדברי היועצת המשפטית של הנהלת בתי המשפט כי ישנם אולמות משפט שלא מאפשרים מבחינה לוגיסטית עמידה בהוראות סעיף 9א לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים), תשנ"ו-1996".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אושרו הטבות המס לרה"מ נתנניהו
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם אחד
23/06/20 11:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
בני משפחתן של מיכל סלה ומאיה וישניאק, שנרצחו השנה על-ידי בני זוגן, השתתפו בדיון שקיימה (יום ב', 22.6.20) ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בנושא 'יישום התוכנית למניעת אלימות במשפחה'. בדיון, בנוכחות שר הרווחה והשירותים החברתיים, איציק שמולי. נאמר כי התוכנית, שאושרה בשנת 2017, הייתה אמורה לקבל תקציב תוספתי של 50 מיליון שקל בשנה, אך בפועל הועברו סכומים נמוכים בהרבה והתוכנית יושמה באופן חלקי בלבד.
22/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברים בוועדת הכספים ביקשו ממשרד האוצר להעביר לידיהם הערכה תקציבית של הסעיפים הנוגעים להטבות שביקשה לשכת ראש הממשלה ביחס למעון הפרטי של ראש הממשלה, אך משרד האוצר טרם העביר את הפרטים.
22/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
במסגרת החוק הנורווגי ולאחר ששרים מסיעותיהם התפטרו מהכנסת, נכנסו לכנסת שבעה חברי כנסת חדשים, והצהירו אמונים במליאת הכנסת.
22/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ב', 22.6.20) לישיבה מיוחדת שעסקה בסיוע לדייגים בים התיכון, שלא יצאו לדוג במשך חודשיים בתקופת הקורונה. בנוסף לכך, לפני כשלושה חודשים פרסם משרד החקלאות תקנות האוסרות על דיג בתקופת הרבייה ותקופת הגיוס במכמורת לתקופה נוספת של כחודשיים, ללא כל סיוע או פיצוי, אותו קיבלו הדייגים עבור ההשבתה בשנים 2019-2018 בסך של כשני מיליון שקלים.
22/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ב', 22.6.20) פה אחד את הצעת צו סדר הדין הפלילי (עבירות קנס - זיהום אוויר מכלי רכב), התש"ף-2020. לפי הצו, על נהיגה ברכב מזהם שאינו מסומן בתווית יעמוד הקנס ליחיד על 500 שקלים לתאגיד-1,000 שקלים וכפל קנס לעבירה חוזרת. על הפעלת רכב כבד ישן ללא מסנן חלקיקים יעמוד הקנס ליחיד על 3,000, לתאגיד- 6,000 ועל עבירה חוזרת- כפל קנס.
22/06/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il