|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

חוק הקורונה הגדול

בממשלה מוכנים לשקול: מצב חרום באישור מליאת הכנסת

המחלוקת בשאלת הגורם המכריז בעינה: משרד הבריאות בעד מתן הכוח לממשלה, ועדת החוקה בעד הכוח לכנסת כי גם הוועדה יכולה להתכנס האם יש להגביל את מספר המשתתפים בהפגנה או שדי בשמירת הריחוק
08/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
גדעון סער ואיתן גינזבורג [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

יעקב אשר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

יואב סגלוביץ [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

עינב קאבלה [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

עו"ד גור בליי ויעקב אשר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

רקע
החוק כולל בין היתר את ההכרזה על מצב חירום בשל הקורונה ואת סמכות הכנסת לבטלה, וכן את הסמכת הממשלה להתקין תקנות שניתן יהיה להגביל בהן בצורה משמעותית את פעילות המשק בתחומים הבאים: הגבלת הפעילות במרחב הפרטי והציבורי, הגבלת פעילות במקומות עבודה ועסקים, הגבלת אירועים, הגבלת פעילות מוסדות חינוך ומסגרות רווחה, והגבלת פעילות התחבורה הציבורית. על-פי ההסדר המוצע, התקנות יותקנו על-ידי הממשלה ויאושרו בדיעבד על-ידי ועדה של הכנסת בתוך 14 ימים, או 7 ימים ביחס לחלק מהתקנות. בנוסף, בחוק מוצע כי ועדת שרים שתקבע הממשלה תוכל להכריז על חלק במדינה שתהיה בו התפשטות נרחבת של הנגיף כעל "אזור מוגבל" ולהטיל מגבלות חמורות על-כניסה ויציאה ממנו. עוד בהצעת החוק, ייקבעו העבירות הפליליות בשל הפרת הוראות התקנות והעבירות המינהליות והקנסות שבצדן; נוכח הנסיבות שנוצרו עם פקיעת תקנות שעת החירום שהתקינה הממשלה להתמודדות עם הקורונה בתום שלושה חודשים, האריכה אותן הכנסת למספר שבועות במהלכם אמורה ועדת החוקה להשלים את "חוק המסגרת".


בין התקש"ח שהותקנו להגבלות על תנועתם ועל פעילותם של פרטים, עסקים וגופים ציבוריים וייכללו בחוק המסגרת:

1. תקנות הגבלת הפעילות הקובעות בעיקרן הסדרים לצמצום היציאה אל המרחב הציבורי וכללי ההתנהגות בו, הגבלת פעילויות המסחר, הפנאי, הגבלת הפעילויות במקומות הפתוחים לציבור והגבלת שירותי התחבורה הציבורית.

2. תקנות הגבלת מספר העובדים הקובעות הסדרים בדבר הגבלת מספר העובדים הרשאים להגיע למקום העבודה ובדבר תנאים לפעילות במסגרת מקום עבודה, כדי לשמור על בריאות הנמצאים בו ולמנוע את התפשטות המחלה.

3. תקנות אזור מוגבל המסמיכות את ועדת שרים להכריז על אזור שבו התפשטה מחלת הקורונה בהיקף נרחב כאזור מוגבל שעליו יחולו הגבלות לעניין כניסה ויציאה מהאזור וכן הגבלות בתוך האזור האמור שנועדו למנוע את התפשטות המחלה.

4. תקנות שעת חירום (אכיפה), המסדירות בעיקרן את העבירות הפליליות והמנהליות בגין הפרת הוראות מסוימות, כולל קביעת הקנסות לגביהן, וכן סמכויות אכיפה, ביחס לצו הבידוד, לתקנות הגבלת פעילות וכן לתקנות אזור מוגבל.

ועדת החוקה חוק ומשפט המשיכה (יום ג', 7.7.20) בדיון מרתוני להכין לקריאות שנייה ושלישית את חוק סמכויות הקורונה, המכונה "חוק המסגרת". היום המשיכה הוועדה לדון בפרק ההכרזה על מצב חרום בשל נגיף הקורונה והחלה לדון בפרק שעניינו סמכות הממשלה להתקנת תקנות ובסעיפים שלפיהם תוסמך הממשלה לקבוע מגבלות על התנהלות הפרט במרחב הפרטי והציבורי.

לפי המוצע ביחס להכרזה: הממשלה תוסמך להכריז על מצב חירום בשל הקורונה, הכרזה שאינה מצריכה אישור של הכנסת ודי בהנחתה על שולחן הכנסת ואחת מוועדותיה. הממשלה תכריז על מצב החירום אם שוכנעה כי "קיים סיכון ממשי להתפשטות נגיף הקורונה ולפגיעה בבריאות הציבור אם לא יינקטו פעולות מכוח הסמכויות הקבועות בחוק זה". זאת, לאחר שהונחה בפניה עמדת שר הבריאות בעניין. במקרים חריגים ההכרזה תיכנס לתוקף מיד גם בטרם פרסומה ברשומות.

עוד מוצע לקבוע כי ביום תחילת החוק יראו כאילו ניתנה כבר הכרזה על מצב חירום שתוקפה 30 יום וכי הממשלה רשאית להאריך לתקופות נוספות שלא יעלו על 45 יום כל אחת - לתקופה כוללת בלתי מוגבלת, אך ההסדר כולו נקבע כהוראת שעה עד ליום 31.3.21. הכנסת רשאית לבטל את ההכרזה; הממשלה חייבת לבטלה אם חדלו להתקיים הנסיבות המצדיקות אותה. במהלך הדיון, טענו חברי הוועדה כנגד היעדר הפיקוח הפרלמנטרי ביחס להכרזה ודרשו להפוך את ברירת המחדל כך שההכרזה תדרוש את אישור ועדת החוקה. חברי הוועדה דורשים להפוך את ברירת המחדל כך שההכרזה והארכה שלה ידרשו אישור של ועדה של הכנסת או של מליאת הכנסת.

ביחס לסמכות הממשלה להתקין את התקנות מוצע כי הממשלה תוסמך להתקין תקנות שניתן יהיה לקבוע בהן מגבלות בתחומי החיים השונים - על התנהלותו של הפרט (במרחב הפרטי שלו, כולל בבית מגוריו וברכבו הפרטי, ובמרחב הציבורי), על בתי עסק, פעילויות הפתוחות לציבור, מקומות עבודה, אירועים, מוסדות חינוך, מסגרות רווחה, ועל התחבורה הציבורית. על-פי המוצע, הממשלה תוסמך להתקין תקנות רק בזמן שקיימת הכרזה על מצב חירום בשל נגיף הקורונה. תוקפן של התקנות לא יעלה על 28 ימים או על 14 ימים, כתלות בסוג מגבלות, והממשלה תוסמך להאריכן. התקנות יותקנו עצמאית על-ידי הממשלה, ויינתן להן אישור פרלמנטרי רק בדיעבד בתוך 14 ימים, או 7 ימים. עוד לפי המוצע, אם ועדה של הכנסת לא אישרה את התקנות, יינתן פרק זמן נוסף שבמסגרתו תוכל מליאת הכנסת לאשרן. לפי המבחן להתקנת התקנות - על הממשלה להשתכנע כי הן דרושות לשם "מניעת ההדבקה בנגיף הקורונה, צמצום התפשטותו, צמצום היקף התחלואה או הגנה על אוכלוסיות בסיכון". התקנתן כפופה גם למידתיות כך שהן יותקנו רק לתקופה ובמידה הדרושות ולאחר שנשקלו חלופות וההשפעות על המשק.

יועמ"ש משרד הבריאות: "תנו לנו לעבוד"

במהלך דיון בפרק ההכרזה על מצב חירום בשל נגיף הקורונה, תקף ח"כ גדעון סער את סגנית יועמ"ש משרד הבריאות, עו"ד מיכל גולדברג, שביקשה "תנו לנו לעבוד" ואמר: "הכנסת היא זו שהפריעה לכם להקים מערך אפקטיבי של חקירות אפידמיולוגיות? להגיע לנפח רציני של בדיקות? הכנסת עד עכשיו לא הפריעה לכם לעשות שום דבר. כולנו רוצים לעשות את אותו הדבר. על-רקע החידלון והכישלון שלכם בטיפול בנגיף זו פשוט חוצפה". למי שלא הספיק לקרוא את מכתב ההתפטרות של סדצקי, היו טענות בשפע והן לא היו כלפי הרשות המחוקקת".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר הציע מספר חלופות ופנה לנציגי הממשלה: "אני מפציר לכם לשבת יחד ואל תהפכו אף אחד לאויב העם. אנחנו הולכים כברת דרך, מפעילים שיקול דעת ואיננו האחראים הרפואיים שיודעים הכל, אבל את המסננות שלנו ואת חובת הבקרה כרשות מחוקקת שקובעת בסופו של יום אנחנו לא יכולים לזרוק בצד. הכיוון שלנו ברור".

עו"ד מיכל גולדברג המשנה ליועמ"ש משרד הבריאות: "מדובר על חוק ממוקד לנגיף ספציפי, לתקופה מוגבלת כשכל החוק חוקק עד מרס 21 כשאולי נוכל לוותר עליו לפני כן. הדבר היחיד שהחוק מאפשר הוא להתחיל להתקין תקנות שיגיעו לוועדה אפילו מיד. הוועדה יכולה לאשר או לבטל את התקנות גם שעה אחרי שהותקנו. המשנה ליועמ"ש אמר שאנחנו מוכנים לשקול איזשהו דיון במליאה בהכרזה. בוועדה יהיה הדיון בתקנות. תנו לנו לעבוד. נהיה פה לפחות פעם בשבוע".


בהתייחסו לנושא הפיקוח הפרלמנטרי, אמר היו"ר אשר: "אסור ליצור כלי לא נכון ואולי לא דמוקרטי, שאם ליו"ר הוועדה יש סיבות שונות או הבטחות ממשלה, הוא פשוט לא מכנס את הוועדה. בדברים העיקריים אם הוועדה לא מתכנסת החוק צריך להמשיך. אפשרות אחת היא שכל הפעלה של המתג צריכה להתחיל בכנסת. הצעת חברי הוועדה מדברת על כך שהמתג יופעל ע"י הממשלה ולוועדה יש אפשרות מידית לאשר או לא לאשר. כל עוד אינה מתכנסת, החלטת הממשלה ממשיכה. הצעה נוספת - כדי שלא יהיה מצב שמישהו ינצל משהו, אם יש קשיים מציע ח"כ גינזבורג להעביר למליאה. צריך לומר שהסיכוי שדבר כזה יקרה הוא אחד למיליון, לא חושב שיש או יהיה יו"ר כזה או חברי ועדה לא אחראים. המליאה יכולה להיות תמרור אזהרה".

יועמ"ש הוועדה, עו"ד גור בליי: "ההצעה הממשלתית הייתה שההכרזה שתוקפה יהיה ל-45 ימים תונח על שולחן הכנסת ולכנסת תהיה האופציה לבטלה. למעשה לא מגיעים באופן יזום לכנסת והכנסת יכולה לבטל. אנחנו מציעים שההכרזה תובא לאישור הכנסת ולוועדה יהיו 7 ימים לאשר או לבטל את ההכרזה".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד תל"ם): חוק המסגרת נותן לממשלה סמכויות לפגיעה בזכויות אדם גם במרחב הפרטי שלהם אז או שנקבע מדרג או שנפעיל את המתג הזה רק בנסיבות מאוד חריגות שמאפשרות את הפגיעה הזו. לכנסת צריכה להיות אמירה פוזיטיבית והתוקף המלא ייכנס רק כשהכנסת תאשר את זה בוועדה. אני לא מכירה נושא כה בוער שהוועדה לא תתכנס לאשרו".

ח"כ גדעון סער (הליכוד): "כמו שזה 'תונח על שולחן הכנסת' מובן מאליו שזה לא יכול להיות. זו אחת השאלות המרכזיות בהסדר. הנוהל היותר נכון הוא שהממשלה מכריזה והכנסת היא בעלת סמכות האישור. אפשר לומר שברגע שאושר חוק המסגרת נתנו אישור ראשוני, אך הוא לא עד סוף מרס, עד סוף התקופה. צריך להיות מנגנון ברור שקובע גם מה תוקף ההארכה. קצובת הזמן צריכה להיות 30 ימים. בחודש ימים העולם התהפך ומצב התחלואה משתנה ולכן זו אמת מידה סבירה. הוויכוח על ההתנעה הוא ויכוח סרק כי החוק הזה הוא הכרזה לאיזה מצב אנחנו נכנסים עד 31.3 אז מי שרוצה להסתכל על ריבונות הכנסת- היא זו שקובעת את האקט המכונן שמכוחו היא מוציאה את הצו. אבל, מאחר שזה חוק מסגרת, הארכת ההכרזה חייבת להיות באישור פרלמנטרי ויש לדון על קבועי הזמן. ברגיל צריך הכרזה בוועדה אבל אחרי שהיא מתפוגגת, כשמצב החירום הסתיים ורוצים להתניעו מחדש זה צריך להיות בוועדה ובמליאה. לא ייתכן שמצב החירום יימשך. זה עיקור הפיקוח הפרלמנטרי. הפתרון הוא בכך שהחוק ייפסק בתוך זמן מסוים. לא צריך פטנטים של מליאה".

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד תל"ם): "מצב חירום רפואה שונה ממצב חירום ביטחוני שנופלים בו טילים. הכדור צריך להיות בכנסת. במצב נורמלי של ממשלה שפויה זה מגיע לכנסת. לא נופלות פה פצצות. הכנסת היא הריבון ולא הממשלה בעניין הזה וצריך להיות מנעד בין דברים פוגעניים יותר שבהם התוקף יהיה קצר יותר לבי דברים פוגעניים פחות. מתג ההפעלה צריך להיות בכנסת. אם הוועדה או המליאה לא מתכנסות, מצב החירום צריך להיפסק".

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן): "לומר שהמשלה לא תוכל לפעול בלי שהכנסת אישרה מצב חירום זה לא הגיוני. אם הוועדה לא מתכנסת צריך לאפשר הארכה או ביטול או העברה למליאה כי הרי הוועדה תלויה בחסדי יו"ר הוועדה ויש לתת מזור לאפשרות שלא תתכנס. הפתרון הוא להביא את הנושא למליאה.


לאחר מכן דנה הוועדה בפרק שעניינו סמכות הממשלה להתקנת תקנות ובסעיפים שלפיהם תוסמך הממשלה לקבוע מגבלות על התנהלות הפרט במרחב הפרטי והציבורי:

עו"ד איל זנדברג ממשרד המשפטים: "פרק זה הוא מהות החוק, זהו חוק של הסמכה שמסמיך שוב ושוב את הממשלה להתקין תקנות להסדרים מגבילים. המורכבות של תחומי החיים השונים וההיקף הנרחב מחייב הרבה זהירות במובן שאי אפשר להפריז בחשיבות זכויות האדם שההצעה מסמיכה את הממשלה לפגוע בהן. מדובר בפעולה הבסיסית של אדם שיוצא את ביתו. המגיפה חייבה את הממשלה לקבל סמכויות חריגות. זו התערבות נדרשת שתידרש גם בחודשים הקרובים. הריחוק הפיזי מחייב התערבות. לכן נדרשת הבניית שיקול הדעת רק לאותם נתחים חיוניים. לדעתנו נכון להטיל זאת על הממשלה בכללותה למרות שזה דבר מכביד".

יועמ"ש הוועדה עו"ד בליי: "דרך המלך היא אישור פרלמנטרי מראש וההצעה פה היא שמגיעים אחרי ההתקנה ומקבלים אישור בדיעבד".

ח"כ סער: "אם סוגרים ענף מסוים, על בסיס מה סוגרים? השערה? לגבי אולמות אירועים הקונצנזוס רחב אך לגבי מסעדות פחות רחב. חשוב לוודא שהחלטות שנוגעות לציבור רחב מתקבלות על בסיס נתונים. לגבי המנגנון הכללי שאומר שהממשלה מתקינה ולכנסת יש סמכות בדיעבד לבטל, חלופה אחת היא לקבוע מגבלה בשעות - שש או 12 שעות תלוי באופי ההחלטה. חלופה שנייה - למה לא לקיים את הכלל שזה מגיע לכנסת ולהחריג אותו מטעמים מיוחדים".

ח"כ סגלוביץ': "יש הבדלים בין תקנות שחייבות להגיע לכנסת לכאלו שפחות נורא. צריך לעשות את ההבחנה מראש. במצב חירום גם אם אני בבית אגיע לכנסת לקבל החלטות. אנחנו והממשלה באותו מקום".

ח"כ אלהרר: "ברגע שאתה אומר לאדם לא לצאת מהבית זה איסור על זכות יסוד של תנועה וזה חייב להיעשות באישור הוועדה. אי-אפשר להפקיע את סמכויות הוועדה. יכולות להיות ישיבות דחופות גם בכנסת. הציבור שלח אותנו לעשות בדיוק את זה".

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור: "גם במגיפה צריך לשמור על אמון הציבור. בסקירה בינ"ל שהצגנו אתמול - אנחנו ייחודיים בעולם בגישה התזזיתית שלנו. אסור להגיע למצב של ארה"ב של רפובליקאים ודמוקרטים צריך לעבוד בגישת מרתון ולא בגישת ספרינט. בכל החלטה צריך חוו"ד מקצועית של רופא בריאות הציבור שמנמקת מה ההיגיון והנתונים".

סעיף הגבלות פעילות במרחב הפרטי

סגלוביץ': "האם הממשלה יכולה למנוע פעילות פוליטית? את זה רוצים לעשות בצו שלא מגיע כלל לכנסת. זה מעיד כמה הקונספט שגוי. סמכויות פוגעניות חייבות להיקבע במסננת הכנסת בשיתוף הציבור והמומחים. זה תהליך ואנחנו יודעים לעבוד לא פחות טוב מהממשלה. כל מה שקשור למרחב הפרטי צריך להגיע לכאן מראש".

אלהרר: "זה סעיף משוגע. מתי בסגר האחרון היה דבר דומה? אי-אפשר לומר לאזרחים על דבר כזה "הממשלה החליטה". המטרה היא מניעת התקהלויות וזה מופרך שאם המטרה היא למנוע התקהלויות ניתן לממשלה אפשרות להגביל את המרחב הפרטי. אם לא יצאו החוצה גם לא יתקהלו בבתים".

עו"ד מיכל גולדברג, המשנה ליועמ"ש משרד הבריאות: "מבחינתנו ההבחנה הרלוונטית היא איסור התקהלות במבנה. ומבחינתנו אפשר להסתפק בכך".

גינזבורג: "ללא הסעיף הדרקוני הזה הטלתם סגר ואנשים הקפידו. זה משהו דרמטי. יש הבדל משפטי של עבירה פלילית למי שנכנס לבית של אדם למול איסור התקהלות. זה סעיף שמאפשר את המקסימום שאפשר לדרוש והשאלה אם זה לא יותר מדי".

עו"ד בליי: "האם ראוי למנוע מפגש בין שני אנשים? הכנסת יכולה להחליט שזה לא מקובל ומתחת למספר מסוים לא ראוי להתערב בחייו של אדם. אופציית הביניים היא לומר שכשאתה יורד מתחת לרף מסוים בחדירה לפרטיות אדם זה יחייב אישור מראש של הכנסת. הוועדה צריכה לקבוע מה הרף שמבחינתה יהיה מנגנון אישור אחר".

סעיף הגבלת פעילות במרחב הציבורי

במהלך הדיון עלה כי יש אי-בהירות מה משמעות הסעיף וחברי הוועדה ביקשו לחדד מה משמעות ההגבלות המוצעות וכן לבחון את האיזון המוצע בין הזכויות להפגנה ולחופש הדת לבין הצורך למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. כמו-כן, ביקשו הח"כים בהצעת הייעוץ המשפטי לוועדה, לשקול לחזק את מעמדן של הזכויות הללו, למשל אם ייקבע שאין למנוע לחלוטין את קיום ההפגנה התפילה או הטקס, או שאין למנוע מלקיים אותם באופן סביר. נציגי משרדי המשפטים והבריאות, לא התנגדו עקרונית לבחון את ה"קיום הסביר" אך טענו שמיותר לנסח זאת כך. בסיום אמרו שישקלו את הדברים וינסו להגיע לנוסח מוסכם עם הייעוץ המשפטי לוועדה.

[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
תאריך:  08/07/2020   |   עודכן:  08/07/2020
עידן יוסף
+להקים מנהלת משטרה ייעודית לחרדים
15:42 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במהלך הדיון הסוער מחה אביה של הילדה שתועדה בוכה בעת ששוטרים מגישים לה דוח: "ילדה בת 13 צריכה לדעת שהשוטרים שומרים עלינו ולא לפחד מהם"  ▪  חלק מהח"כים תקפו את נציגי המשטרה וטענו לאכיפה בררנית כלפי המגזר החרדי; אחרים טענו למתקפה פוליטית על המשטרה  ▪  סגן ראש אגף מבצעים במשטרה אמר כי אינו מכיר פעילות של שוטרים סמויים לאכיפת עטית המסכות וכי זו אינה מדיניות המשטרה
(ח"כ יעקב אשר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+חיילים בודדים עורקים כדי לחפש עבודה
02:36 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת העלייה והקליטה חותרת לפתרון לחיילים חסרי עורף משפחתי הנקלעים לחובות - ולא מצליחים להשיב  ▪  חלק מהבנקים מעקלים את דמי המחיה מצה"ל - למרות החוק האוסר זאת  ▪  בשנת 2019 פנו 619 חיילים לסיוע משפטי, כ-66% פנו בענייני חובות
(אילוסטרציה)
+12% משוכרי הדירות לא שילמו על אפריל
02:24 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנתונים הוצגו מתוך מסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, בדיון במצוקת שוכרי הדירות  ▪  ח"כ להב הרצנו: "במדינות אחרות זיהו שמצוקת הדיור של הדור הצעיר היא לא חרטא"  ▪  ח"כ עסאקלה: "המדינה לא מתייחסת כלל לשוכרים"  ▪  ארגון המתווכים: "נפתח קו חם חינם שייתן מענה לשאלות שוכרים"
([צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
[צילום: דוברות הכנסת]
+7 חודשי ארכה כדי להיפטר מנדל"ן ישן
23:32 07/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה את הצעת החוק להארכת תקופות ודחיית מועדים לענייני מס נוכח נגיף הקורונה. לדרישת הוועדה: רוכשי דירות בתקופת הקורונה יזכו בהארכה בת 7 חודשים למכירת נכסיהם הקודמים, לעניין מיסוי מקרקעין  ▪ הוארכו התקופות בהן יוכלו בעלי העסקים להגיש בקשות זכאות לשלושת הפעימות הראשונות במסגרת מענקי הסיוע לעסקים
(אילוסטריה)
+אביחי שטרן: "אני מקבץ נדבות לעיר"
22:14 07/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בקורונה: מחסור במידע ובכוח-אדם, ירידה בהכנסות ועלייה חדה בהוצאות - ללא סיוע ממשלתי  ▪  הבלבול בציבור עקב הגל השני - משתקף גם במצוקה העולה מהרשויות המקומיות, המדווחות על מחסור במידע ממשרד הבריאות, וחוסר סיוע ממשלתי להוצאות הרבות  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: אזרחים רבים מחפשים מידע ברור באתרי משרד הבריאות, קופות החולים, מד"א - ולא מוצאים - האחד מגלגל לשני
(שטרן. מחזר על הפתחים [צילום: מן הטלוויזיה])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר גרוטו / Itamar Groto   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גבי ברבש   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סיגל סדצקי   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בממשלה מוכנים לשקול: מצב חרום באישור מליאת הכנסת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 7.7.20) את הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש), התש"ף-2020, לקריאה שנייה ושלישית. האישור התקבל כפוף לרביזיה, על-מנת שהוועדה ורשות המיסים יוכלו לנסח מספר סעיפים סופית, וכן על-מנת לאפשר לרשות להביא מספר תקנות עליהן סיכמו הצדדים, כהשלמה לחוק.
07/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הגל השני בשיאו, וועדת הקורונה בכנסת שמעה (יום ג', 7.7.20) עדויות על קשיי הסברה לאזרחים, וקשיי תקציב לרשויות המקומיות. לדברי יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון, הרשויות המקומיות, וראשי הרשויות בראשן, הן העומדות מול הציבור והם החזית במלחמה על בריאות הציבור. "לצד ההגבלות וההנחיות, יש לבדוק שמוענק הסיוע הנדרש לרשויות לעמוד בהנחיות ולא להתמוטט. רבים הנמצאים בבידוד בביתם - לא מקבלים כל מידע או עידכון. אזרחים רבים המחפשים מידע באתרי משרד הבריאות, בקופות החולים, במד"א ולא מצליחים - האחד מגלגל לשני".
07/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשנה לנגיד בנק ישראל, אנדרו אביר, וראש המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, הפרופסור יוג'ין קנדל, הופיעו (יום ג', 7.7.20) בפני הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט.
07/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה החלה (יום ג', 7.7.20) לדון בצו הגז העוסק בטיפול של ספקיות הגז הביתי באירועי גפ"ם, בהן דליפות גז ביתי, שהגיש משרד האנרגיה. הצו נועד להסדיר את אמות המידה שחייבו את הספקיות בטיפול באירועי גפ"ם, בהם בין היתר החובה להפעיל מוקד טלפוני 24 שעות ביממה, שייתן מענה אנושי בתוך דקה לקריאה באשר לאירוע גז. לנוכח העובדה כי לא הוצגו לוועדה נתונים התומכים בבקשה לאישור הצו, הודיע היו"ר יעקב מרגי כי יקיים בכך דיון נוסף לאחר קבלת נתונים. "לא נקל ראש בבטיחות, אבל כדי לקבל החלטה נדרש להכין שיעורי בית", אמר היו"ר מרגי.
07/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 7.7.20), העברה תקציבית, בהתאם לחוק היסוד (שיפוי המוסד לביטוח לאומי), על סך 1.985 מיליארד ש"ח. הדיון עסק בהעברת כספים בין סעיפים בתקציב תוכנית הסיוע למשק בעת משבר הקורונה. כזכור הוגדל תקציב המדינה נוכח הנגיף, תוך כך שתוקן חוק יסוד משק המדינה לצורך כך, ונקבע כי ההעברה בשיעור של 15% ומעלה בין סעיפי תקציב התוכנית, תחייב אישור ועדת הכספים.
07/07/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il