|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים פועלת ללא תקציב

תקציב של 10 מיליון שקל בשנה לא תוקצב עד לרגע זה מנכ"ל בטרם: המשרדים השותפים לתוכנית עושים עשייה ברוכה ומוחלטת, אך עדיין ישנו פער עד שניתן יהיה לכנות זאת תוכנית לאומית
14/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
ח"כ יוסף ג'בארין

מירב ארד
הממשלה אישרה תוכנית לאומית לבטיחות ילדים

הוועדה לזכויות הילד דנה (יום ב', 13.7.20) בתוכנית הלאומית לבטיחות ילדים. יו"ר הוועדה, ח"כ יוסף ג'בארין, פתח את הדיון ואמר "הוועדה הזו מרגישה שליחות בהגנה על שלומם ובטיחותם של הילדים בישראל. כל שלוש דקות בממוצע מגיע ילד לחדר מיון בישראל, וכמעט שלוש כיתות, 116 ילדים, נהרגות מדי שנה באסונות קטלניים, שאת רובם ניתן היה למנוע. ההיקפים הללו מראים את חשיבות הנושא, ולכן הקדשנו את הישיבה הזו לשמוע מה נעשה בשנה האחרונה בתוכנית הלאומית לבטיחות ילדים - תוכנית חומש שהתחילה ב-2017 ושותפים לה מספר משרדי ממשלה. לא נמצאים איתנו נציגי משרד הרווחה, בשל מאבק העובדים הסוציאליים, ומכאן נשוב ונשלח תמיכתנו במאבקם הצודק - ונתחיל עם משרד הבריאות, שהתוכנית היא בחסותו".

זהבה רומנו, מנהלת התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים במשרד הבריאות: "המשימה הכי חשובה של התוכנית היא לשים את נושא בטיחות הילדים בתוך תוכניות העבודה של המשרדים באופן קבוע. אבקש להתחיל בפן הנתונים עליהם אנו מבססים את קבלת החלטות. כיום המצב הוא שארגון 'בטרם' אוסף מידע ממקומות שונים, ובנוסף לכל משרד יש את מסדי הנתונים שלו ממקורותיו. חשבנו שנכון יהיה להקים מאגר נתונים לאומי אחד, עם כל המידע על היפגעות ילדים, וכך לשפר את תהליכי התכנון האסטרטגי, קבלת ההחלטות והקצאת המשאבים בתחום. כיום יש לנו את מאגר המידע של בטרם, וחיברנו כבר 24 חדרי מיון ומחלקות אשפוז המדווחות על פגיעות. אנחנו בהליך מתקדם מול משרד החינוך, להתחבר למאגרי המידע שלהם, אך בשל הקורונה כל צוותי המידע והמחשוב של המשרד הופנו לנושא זה. אנו מקווים לחזור לזה בהקדם, ואחרי משרד החינוך להתחבר לשאר משרדים והגופים, כמו מד"א והכבאות".

"תחום נוסף הוא חינוך והסברה לקבל הרחב, המתבסס על פורום של כלל הדוברים ממשרדי הממשלה השותפים, אשר משתפים פעולה בנושא. ב-2019 היה קמפיין לגבי בטיחות בכל הקשור לבריכות שחייה, אשר קיבל הדים חיוביים מאוד, ואנחנו כעת מחפשים תקציב להעלות אותו שוב, בתקופות הקורונה, בדגש על בריכות שחייה בבתים ולא ציבוריות. אנחנו גם מתכננים פורטל עם מידע להורים לילדים בשנים הראשונות, אשר ינגיש להם את נושאי הבטיחות, בזמן שהם נרשמים לתור בטיפת חלב".

"תוכנית דגל נוספת שלנו, בתחום נהלים ותקינה, היא מוצרים למניעת שכחת ילדים ברכב. מכון התקנים קבע תקן אחד בנושא, אבל הטכנולוגיות הקיימות בשוק לא פונות להליכי תקינה בשל העלות. הקמנו קבוצת עבודה עם אנשי טכנולוגיה וחדשנות, חברות, משרד התחבורה ועוד, אשר קבעה תבחינים לתנאי סף לטכנולוגיות בנושא. אנחנו ממש בישורת האחרונה של פרסום קול קורא, לכל הטכנולוגיות שכבר קיימות בשוק, ואלה שיגיעו וייבחרו על-ידי קבוצת העבודה כעומדות בתבחין, אנו נממן להם את הגשת הבקשה לתקן. ברגע שיהיה מוצר או מוצרים בתקן רשמי, אפשר יהיה לשקול אפשרויות כמו חובת התקנה של המוצר, או סיוע מדינה במימון רכישה שלו".

אלכסנדרה ארונין, ממינהל התקינה במשרד הכלכלה, הרחיבה בנושאי תקינה וסיפרה כי המינהל ערך כינוס עבור נציגי הרשויות המקומיות, כדי לשפר ולאחד את התקן של מתקני המשחקים בערים השונות. עוד סיפרה כי ביולי 2019 עלה לאוויר פורטל מוצרים מסוכנים, בו הצרכן יכול לגלות אילו מוצרים הם במסגרת תקנים רשמיים, אילו מוצרים הופסק שיווקם - אם ביוזמת המינהל ואם ביוזמת משווק אחראי, וכן עצות לגבי קניית מוצרים בטוחים באינטרנט. האתר נותן לצרכן תמונה של מה יכול להיות מסוכן, מאפשר לכל אחד לדווח על מוצר לא בטיחותי, ולמי שיבחר להרשם, גם לקבל התראות על כל מוצר אשר מופסק שיווקו ומורד מהמדפים.

אורלי סילבינגר, מנכ"ל ארגון בטרם: "מטרת התוכנית הלאומית היא לייצר מפת דרכים ממשלתית לטיפול כוללני בבטיחות הילדים ומניעת היפגעות. אנחנו הגורם המלווה את משרדי הממשלה בפיתוח תכנים ובבניית תהליכים בכל ההבטים של בטיחות הילדים. המשרדים השותפים לתוכנית עושים עשייה ברוכה ומוחלטת, אך עדיין ישנו פער עד שניתן יהיה לכנות זאת תוכנית לאומית, ואנו עוסקים כאן בהצלחת חיים כך שזו חובה ולא אפשרות.

"כרגע אנחנו לא מתוקצבים בתפקידנו כמלווה מקצועי של התוכנית הלאומית מתחילת השנה 2020, בשל חוסר בתקציב ממשלתי לקיומה של התוכנית הלאומית. בשנים בהן התוכנית תוקצבה היה תקציב תוספתי מהאוצר של 6 מיליון שקל בשנה, שמוזרם דרך המוביל הממשלתי, משרד הבריאות, ואז משרדי הממשלה השותפים עושים מימון תואם (מצ'ינג) של 4 מיליון שקל נוספים, וכך מגיעים לתקציב של 10 מיליון שקל בשנה. תקציב זה לא אושר עד לרגע זה".

"התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים צריכה להיות מתוקצבת בתקציב קבוע, שיהיה רב-שנתי, כמו שהתוכנית היא רב-שנתית, ולא להיות תלויים בכך שכל שנה משרד הבריאות יתחננו לאוצר לתקצב את התוכנית. מעבר לכך, כדי להפוך לתוכנית לאומית אמיתית, נדרשת הגדלת התקצוב, תוך הכנסה של משרדי ממשלה וגופים נוספים לשותפות בתוכנית, אלה שהיו בשלב התכנון.

"משרד החינוך לבד משקיע בשנה בלימודי שחייה לילדים, יותר מסך התקציב שמוקצה לכלל המשרדים לתוכנית הלאומית, וזה רק מקטע אחד בעשייה שלו בתחום".

יו"ר הוועדה ג'בארין, סיכם את הדיון: "הבטחת תקצוב התוכנית לשנתיים הנוספות בתוכנית החומש, ועיגון תפקידו של 'בטרם' כמלווה מקצועי, ואף הרחבת התקציב להוספת משרדי ממשלה נוספים והרחבת פעילות המשרדים הקיימים, היא הכרח. אני שומע מהאוצר נכונות לכך, ומבין שהם ומשרד הבריאות ינסו לסכם את הדברים בהקדם, ואני לוקח על עצמי להמשיך את השיח מול האוצר ולוודא זאת.

"הוועדה מבקשת ממשרד הבריאות לקדם במהירות האפשרית את הקמת מאגר הנתונים הלאומי בנושא היפגעות ילדים, וכן להפיץ בהקדם את הקול הקורא על אודות סבסוד בדיקות תקן לטכנולוגיית למניעת שכחת ילדים ברכב.

"הוועדה מבקשת ממשרד הכלכלה לפעול להגביר את מודעות הציבור לפורטל המוצרים המסוכנים, ולדאוג להנגישו בשפות השונות. עוד מבקשת הוועדה ממשרד הפנים לפעול ליצירת תקן ממונה בטיחות ילידם בכל רשות מקומית, ומן השלטון המקומי לאפיין תפקיד זה, ובינתיים להטיל אותו על עובד רשות קיים. הוועדה תפעל לקדם תקן זה בשיתוף פעולה עימם".
התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים / מצגת
מטרת התוכנית היא להכניס את נושא בטיחות הילדים ומניעת היפגעותם לסדר היום הממשלתי תחת סמכותם של מספר משרדי הבריאות, חינוך, כלכלה, רווחה ותחבורה, ובשאיפה לצרף למעגל זה משרדים וגופים נוספים. בין היתר יפעלו המשרדים בהסברה להעלאת מודעות ההורים, בתוכניות חינוך לילדים, בהכשרת אנשי מקצוע הבאים במגע עם ילדים, באיסוף נתונים ומחקר מעמיק אודות פגיעות תוך יצירת מאגר לאומי כולל שיסייע להפחיתן ובנדבכים נוספים
תמונת מצב: היפגעות ילדים בחברה הערבית בישראל 2008-2016 / דוח
לפי הדו"ח בכל שנה מתים בממוצע 60 ילדים ערבים מתאונות, כאשר למעלה ממחצית מהם מתים בתאונות דרכים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגוןבטרם לבטיחות ילדים: "החיים של הילדים הערבים במדינת ישראל הם הפקר" (12 עמ')

תאריך:  14/07/2020   |   עודכן:  14/07/2020
עידן יוסף
+ועדת הכנסת אישרה את הפיצול של השר פרץ מסיעת ימינה
13:30 14/07/20  |  מירב ארד
ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג אישרה את בקשת חה"כ רפי פרץ להתפלגות מפלגתו, מפלגת הבית היהודי מסיעת ימינה. הבקשה אושרה ברוב של 10 תומכים מול התנגדותם של 2 ח"כים ונמנע אחד. חברי הכנסת מתן כהנא (ימינה) ואלעזר שטרן (כחול לבן) תקפו בחריפות את המהלך והתנגדו לבקשה.
+ח"כ שאשא-ביטון תמשיך לכהן כיו"ר וועדת הקורונה
13:08 14/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ח"כ זוהר הודיע כי נגד יו"ר ועדת הקורונה "ינקטו צעדים משמעתיים"  ▪  הבהיר: "בשלב בזה לא יועברו לוועדת הקורונה הצעות חוק לדיון עד להודעה חדשה"
(ח"כ שאשא-ביטון בדיון בוועדה [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת])
+שוטר העיר לח"כ: "תתקדם לי מהעיניים"
03:21 14/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברי כנסת שקיימו ביקורי פתע בבתי משפט גילו כי עצירים לא-מסוכנים מובאים כבולים לדיון בניגוד לחוק  ▪  שני שוטרים אליהם פנו אמרו כי כלל אינם מכירים את החוק, ואחר היה בוטה יותר
([צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+עולים חדשים יופנו לערים מעורבות
03:06 14/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך מציעה ועדת העלייה והקליטה, ביוזמת ח"כ אופיר כץ  ▪  יו"ר הוועדה: לשקול מתן מענק מותנה במגורים של חמש שנים בעיר. חשוב להדגיש את ההכשרה התעסוקתית והדיור  ▪  ראש עיריית נוף הגליל: לתת מראש מענק מותנה
(עולים חדשים מצפון אמריקה [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים פועלת ללא תקציב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
יו"ר ועדת הקורונה של הכנסת, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, שבה על עמדתה שלפיה סגירת חדרי הכושר ובריכות השחיה כמקשה אחת היא טעות. את, לאחר שהצביעה נגד המלצת משרד הבריאות לסגירת בריכות שחייה ולאחר שיו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, החל הליך להדחתה כיו"ר הוועדה.
13/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 13.7.20) במאבק בתאונות הדרכים ודיווח על פעילות הרשות לבטיחות בדרכים. יו"ר הישיבה, ח"כ בועז טופורובסקי, פתח את הדיון ואמר כי מאז תחילת השנה נהרגו בכבישים 144 בני אדם, ומאז קום המדינה קיפחו את חייהם בדרכים 34,244 בני אדם מהם 5,150 ילדים ובני נוער. "יותר מכל מלחמות ישראל יחד", אמר. "אין סיבה שלא נתייחס לזה כאל מלחמה".
13/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בחודשים מאי-יוני 2020 נרשמה עלייה משמעותית במספר הבקשות לתושבים חוזרים בחודשים מאי ויוני השנה לעומת השנה אשתקד. בשנת 2019 בחודש מאי הוגשו 450 בקשות לעומת 681 בשנת 2020 - כך עולה מנתונים שסיפק משרד העלייה והקליטה לדיון בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת.
13/07/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
דרמה בוועדת הקורונה: לאחר דיונים ארוכים דחתה (יום ב', 13.7.20) יושבת-ראש הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון את המתווה שגיבשו ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין ולפיו ייפתחו בריכות השחייה הלא-מקורות בלבד ותתוגבר האכיפה בהן. השניים החליטו כי בריכות השחייה המקורות יישארו סגורות וכך גם חדרי הכושר שאמורים היו להיות מפוצים כלכלית.
13/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה נתניהו קיים (יום ב', 13.7.20) פגישות נפרדות עם ניציגי שס ויהדות התורה באשר לטענותיהם לאכיפה בררנית בהורות הקורונה כלפי הציבור החרדי. הפגישות התקיימו עם השר אריה דרעי, השר יעקב ליצמן וחברי כנסת נוספים. בפגישות השתתפו גם שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר לבט"פ אמיר אוחנה.
13/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il