|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

מראש ממשלה לקבלן קולות

הציבור בחר ימין וקיבל שמאל אסד מבקש את הגולן כמקדמה לפני המו"מ הממשלה מגמגמת כלפי העולם במקום לעמוד על שלה מדינה בדרך לאבדון
07/12/2009  |   אברהם שלום   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
בוחרי הימין קיבלו לעצמם שמאלן כנוע המפרק התנחלויות במקום לעמוד על האינטרסים של ישראל [פלאש 90]

כל זה מאותו שר ביטחון של פעולת עפרת יצוקה שאת מחיר הססנותו ורפיסותו מול החמאס אנו משלמים עד היום. ברק אשר אץ לשלח כחות לעצור ראש מועצה מקומית בישראל הוא אשר היסס ושינה תוכניות פעם אחר פעם, ורק ביום האחד עשר למערכה החליט להפציץ את המטה של החמאס, כמובן לאחר שהתרוקן מן המחבלים.

אהוד ברק נסע לארצות הברית לשיחות ולמשא-ומתן עם האמריקנים כאשר נפוצה השמועה כי אובמה לא הסכים לפגוש את נתניהו. אחר זאת קים אובמה פגישה עם נתניהו יחד עם ברק ובה סיכם את פרטי התוכנית הגזענית נגד התישבות ישראלים בחלקי ארץ ישראל. הנשיא שמעון פרס נסע לקהיר לפגישה עם מובארכ להציע לו את ההגבלה הזאת על יהודים, בהמשך לתוכנית אוסלו שלו. הוא שב ומפיץ אותה אותה בעולם בנסיעות רבות ובשיחות ובמשאים ומתנים עם מנהיגי מדינות חוץ, כדרך שר חוץ בפועל.

מר נתניהו ושרי ממשלתו מדברים בשני קולות אל העם בישראל. אהוד ברק משתבח בפני חברי מפלגתו כי התקבלה החלטה על עצירה מוחלטת של הבניה היהודית וכך השיג את מה שלא יכלו לעשות ממשלות קודמות של מפלגת העבודה. בנוסף לאהוד ברק ושמעון פרס מדושני עונג מן האיסור על הבניה היהודית, באה התקשורת המסוממת בהזיות אוסלו ומשבחת את מר נתניהו על האומץ בקבלת ההחלטה. באותו הזמן בא מר נתניהו אל אנשי המחנה הלאומי ומספר להם כמה קשתה עליו ההחלטה וכמה זמנית היא. והשרה לימור לבנת רמזה כי מקור ההחלטה בלחצים קשים של הנשיא האמריקני. ההחלטה המכאיבה לפי נתניהו היא לא רק מקור גאוה לאהוד ברק, אלא הוא מזדרז לעבור על סדרי הנוהל במשטר דמוקרטי, למנוע בניה שכבר אושרה ולפגוע כלכלית במי שקנה אדמה ושכר קבלנים, מה שהאמריקנים אינם חולמים שהוא אפשרי במדינה מתוקנת..

כל זה מאותו שר ביטחון של פעולת עפרת יצוקה שאת מחיר הססנותו ורפיסותו מול החמאס אנו משלמים עד היום. ברק אשר אץ לשלח כחות לעצור ראש מועצה מקומית בישראל הוא אשר היסס ושינה תוכניות פעם אחר פעם, ורק ביום האחד עשר למערכה החליט להפציץ את המטה של החמאס, כמובן לאחר שהתרוקן מן המחבלים.

כל הקורא עתונים בעולם רואה כי מעמדנו התדרדר בעקבות החלטת הממשלה. למשל, לפני ההחלטה הופיעה (19.11.2009) כותרת גדולה בדילי טלגרף הלונדוני 'אובמה אומר לישראל כי בתי מתישבים חדשים הם סכנה', ולאחר ההחלטה הופיעה (3.12.2009) הכותרת 'אלפי פלשתינים נשללה זכותם לחיות במזרח ירושלים' ובגוף הידיעה מואשמת ישראל על שהיא מתירה ליהודים לקנות אדמות במזרח ירושלים. לא עוד האשמה בנישול קרקעות ובהפקעות, מעתה קנית קרקע בירושלים צריכה להיות אסורה על יהודים. ההאשמות הובאו בידיעה בשם העיתון 'הארץ'.


ממשלה המבקשת לעמוד מול לחץ אמריקני לא תבחר את אהוד ברק להיות שליח לאמריקה. מי שהציע לערפאת את ירושלים העתיקה ואת הר הבית לא הוא שיוכל לטעון לזכותנו על ירושלים. וממשלה המבקשת להדוף הדרישות הערביות לא תשלח את שמעון פרס במקום שר החוץ להפגש עם מנהיגי העולם. מי שהביא את ערפאת לארץ ונתן לו שטחים ומחנות לא הוא שיוכיח לעולם כי הדרישה ל'מדינה פלשתינית' אינה אלא דרישה לחורבן-ישראל. מי שחלק עם ערפאת את פרס נובל לשלום לא הוא שיוכל להסביר בשיחות עם נציגי האומות, כי ההצלחות של ערפאת הן אשר שכנעו את המחבלים של קאעידה כי דרך הטרור מצליחה, וכל ותור הנדרש מישראל מסוכן לעולם.

פעולה אנטי דמוקרטית
לא בחרנו בו [פלאש 90]

שמעון פרס ואהוד ברק לא הגיעו כיום לעמדת קובעי המדיניות והמחליטים על עתיד העם והמדינה וארץ ישראל בעקבות נצחון בבחירות, ומסירת ההחלטה בידיהם כמוה כהפיכה נגד הדמוקרטיה. שמעון פרס הפסיד בבחירות בכל פעם שהתיצב למשפט הבוחר הישראלי. אהוד ברק עזב את מפלגתו למספר שנים לאחר מפלה בבחירות ישירות לראשות הממשלה.

שמעון פרס ואהוד ברק לא הגיעו כיום לעמדת קובעי המדיניות והמחליטים על עתיד העם והמדינה וארץ ישראל בעקבות נצחון בבחירות, ומסירת ההחלטה בידיהם כמוה כהפיכה נגד הדמוקרטיה. שמעון פרס הפסיד בבחירות בכל פעם שהתיצב למשפט הבוחר הישראלי. אהוד ברק עזב את מפלגתו למספר שנים לאחר מפלה בבחירות ישירות לראשות הממשלה. התבוסה הקשה של ראש הממשלה מכהן באה כאשר מאסו הבוחרים בברק לאחר בריחתו מלבנון ומלחמת האנתיפאדה שבאה בעקבותיה והוא כשל בה. ומעל הכל, מאס בו הצבור בעקבות שיחות קמפ דוד שבהן הציע לערפאת את לב ארץ ישראל ואת הר הבית. נסיעתו לאותן שיחות הייתה שקולה להפיכה כנגד המשטר הדמוקרטי, ובאה לאחר שהפסיד את הרוב בכנסת ולאחר שהתפטרו שרים ופרשו במחאה שלש מפלגות מן הממשלה, המפד"ל בראשות יצחק לוי וישראל בעליה בראשות נתן שרנסקי וגשר בראשות דוד לוי. כאשר חזר אהוד ברק לפעילות במפלגתו והתיצב שוב למשפט הבוחר בבחירות האחרונות לכנסת, הוכתה המפלגה והשתרכה במקום הרביעי מאחורי קדימה והלכוד וישראל ביתנו. אף תחת הנהגת הדמות המגוחכת של עמיר פרץ קודמו זכתה מפלגת העבודה ליצוג גדול בחמשים אחוז ממה שקבלה תחת ברק.

עתה בא ראש הממשלה נתניהו ומשמש קבלן הקולות בכנסת של שני האישים – שמעון פרס ואהוד ברק – אשר העם דחה ברוב גדול את מחשבותיהם ואת תוצאות מעשיהם הרי האסון. מר נתניהו ותומכיו בממשלה מרדימים את העם ואת חברי סיעות הממשלה בכנסת בתרוצים על לחצים אמריקנים ועל חזוק מעמד ישראל בעולם.

הסברה כפתרון
להסביר לעולם במקום להכנע לו [AP]

במקום מאבק על דעת הקהל, בחר הממשלה ללכת בדרך של דיונים בחדרי חדרים עם הממשל האמריקני, בהתאם למתוה של הוזי אוסלו ודרך קמפ דוד של אהוד ברק, העסוקים תמיד בחפוש נוסחה לשונית –'יצירתית' הם קוראים לה – לכסות על הסכמת ישראל לצעדים התאבדותיים ב'תהליך השלום' ובהסתרת האמת מן הצבור עד הרגע האחרון.

הממשלה הסכימה לדעה של הבית הלבן כי על ישראל להוכיח את רצונה בשלום ולפיס ולרצות את הערבים - לא במסגרת משא-ומתן, אלא לפני משא-ומתן. דרישה מעוותת זאת מתאימה למה שמאמינים בו ודוגלים בו אנשי אוסלו, ומתאימה להלך החשיבה של אלה אשר הופקדו על הדיונים עם האמריקנים. בכל מהלך הדיונים עם ארצות הברית נמנעה הממשלה בקפדנות מלהוקיע בעולם את הדרישה הגזענית של הערבים נגד התישבות יהודים ובניה יהודית בארץ ישראל בזמן שהערבים חפשים לבנות בכל מקום. איש אינו דורש לאסור על ערבים או מוסלמים לגור בבתים בלונדון או בניו-יורק, מדוע הם דורשים לאסור על יהודים לגור בארצם? הסברה כזאת הייתה מתקבלת באהדה בעולם ובדעת הקהל ובקונגרס באמריקה וביחוד בקרב החרדים מן הסכנה של הגי'האד האיסלאמי לשלום העולם. אבל הסברה כזאת מנוגדת לדרך של ברק ופרס אשר מתנגדים להתישבות בשומרון וביהודה כי הם מבקשים להקים שם מדינה ערבית.

במקום מאבק על דעת הקהל, בחר הממשלה ללכת בדרך של דיונים בחדרי חדרים עם הממשל האמריקני, בהתאם למתוה של הוזי אוסלו ודרך קמפ דוד של אהוד ברק, העסוקים תמיד בחפוש נוסחה לשונית –'יצירתית' הם קוראים לה – לכסות על הסכמת ישראל לצעדים התאבדותיים ב'תהליך השלום' ובהסתרת האמת מן הצבור עד הרגע האחרון. בדרך של דיונים סודיים בלבד תמיד ידה של ישראל על התחונה. הממשל דורש מישראל 'צעדים' - ותורים מסוכנים העולים לנו בדם ובהפסד שטחי מולדת - כדי לחזק את מעמדו של אובמה בעולם הערבי. ביטחון ישראל אינו הענין הראשון של הממשל. הממשל גם נשען על דעת הקהל העוינות בעולם אשר נזונה מן השקרים של התעמולה הערבית הקולנית, בזמן שממשלת ישראל בחרה בשתיקה.

הממשלה בחרה גם בדרך ההסכמה בשתיקה לספורים הערביים על סבלות 'הפלשתינים' - בלא להזכיר את אחריותם לניסיון השלכת ישראלים לים בשנת תש"ח - ולקחה על עצמה לבנות להם כלכלה ותשתיות. הדרישה מישראל להקים מדינה פלשתינית באה בעקבות לחצים ודרישות של מדינות ערב. וממשלת ישראל בחרה שלא להעלות את התביעה מן המדינות הללו בשם חצי אזרחיה שהם ממשפחות של פליטים מארצות ערב. אלה. לא תביעות של יחידים בלבד על סבל והפסד רכוש ובתים ומקורות פרנסה יש לנו אל מול מדינות ערב, אלא תביעות של קהילות, אשר הכחדו בעקבות רדיפות גזעניות (טהור 'אתני'). קהלות עתיקות אשר התקימו מאות שנים מלפני הכבוש האיסלאמי, ולהן זכויות על ארצות אלה העולות בהרבה על כל מה שיכולים לטעון לו הערבים ה'פלשתינים'. אבל הממשלה מתעלמת מקיומם של אזרחים אלה, רבים מהם מצביעי הלכוד, ועסוקה בנשיאת חן בעיני אותם שולים קיצוניים בשמאל המדיני אשר שולטים במרכזי כח במדינה, ואולי מבקשים להשתיך אליהם מבחינה חברתית.

מתן, ואז משא-ומתן???
ממתי המפסיד בא בדרישות? [AP]

בדרך היחסים בין עמים על התוקפן לפצות את הנתקף במלחמה, וסוריה תקפה אותנו לא במלחמה אחת אלא בשלש, מלבד היותה במצב מתמיד של מלחמה זה ששים שנה. הממשלה לא הסבירה בעולם כי סוריה הפסידה את הגולן כאשר תקפה את ישראל ב 1967 ושוב ב 1973 ומאז המשיכה במצב מלחמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו חוזר ואומר כי לסורים דרישות מוקדמות לפני משא-ומתן ולישראל אין דרישות מוקדמות. בזה הוא מסכים לעקרון כי אנו הנתבעים והסורים הם התובעים. בדרך היחסים בין עמים על התוקפן לפצות את הנתקף במלחמה, וסוריה תקפה אותנו לא במלחמה אחת אלא בשלש, מלבד היותה במצב מתמיד של מלחמה זה ששים שנה. הממשלה לא הסבירה בעולם כי סוריה הפסידה את הגולן כאשר תקפה את ישראל ב 1967 ושוב ב 1973 ומאז המשיכה במצב מלחמה.

הממשלה מדברת על ה'ערוץ הפלשתיני' וה'ערוץ הסורי' בחזרה ללשון ולמונחים של ברק וקלינטון ומלות הצופן למסירת שטח ישראלי לערבים בדרך השלבים. הממשלה נמנעה – ולא עלה במחשבתה המקובעת בדרך פיוס הערבים במתוה אוסלו – להציע דרך לשלום עם סוריה בעתיד – הרחוק אולי – שבו תחליט מדינה זאת לנטש את דרך המלחמה. סוריה תוכל אז לזכות ביתרונות כלכליים עצומים ובהזרמת כספים ממדינות העולם. סוריה משועת לכח אדם וקלטה כמיליון עירקים בשטחה. על נקלה תוכל לקלט במרחביה העצומים הריקים שנים שלשה מליונים מתושבי עזה החיים שם בצפיפות איומה ותזכה אז לכספים של כל אותן מדינות שהתחיבו להזרים להם מלירדי דולרים. תושבי עזה רואים עצמם פליטים ואינם קשורים למקום והם משועים למקומות ישוב של קבע ומקורות פרנסה. הערבים בארץ ישראל הם חלק בלתי נפרד מתושבי סוריה הן מבחינה היסטורית ותרבותית ודתית, ואף דוברים באותו להג של ערבית מדוברת.

תחת זאת עסוקה הממשלה בחזרה אחורה לימים של מפלגת העבודה אשר ביקשה למסור לאסד את הגולן ומחפשת לה מתוכים בדמות הממשלה התרכית אשר הוכיחה את שנאתה לישראל.

חברי הכנסת בסיעות החברות בממשלה נמצאים עתה במבחן. האם יפעלו לחזק את ישראל ואת מעמדה בעולם לאחר האסונות של מלחמות אוסלו והחרבת גוש קטיף או ישובו לימי ממשלת ברק הראשונה ולדיונים עם קלינטון (הילארי במקום ביל הפעם) על מסירת הגולן. האם יפעלו על-פי הדרך שבחר בה העם, ביתרון של 65 מול 44 חברי כנסת ( מלבד 11 חברי כנסת מטעם מפלגות המזדהות בגלוי עם הנלחמים במדינת ישראל), או בניגוד לרצון הבוחר יתנו אמונם בדרך ברק שהביאה עלינו אסונות. בידיהם הבררה לתבוע ממר נתניהו את החזרה מן הדרך המסוכנת של מדינה פלשתינית, או לבחור מביניהם מנהיג אשר יקים ממשלה שתעצור את ההתמוטטות .

תאריך:  07/12/2009   |   עודכן:  07/12/2009
ד"ר אברהם שלום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מראש ממשלה לקבלן קולות
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליהו חיים
7/12/09 12:33
2
ישמעאל
7/12/09 12:59
3
ד"ר רון בריימן
7/12/09 17:34
4
שק גויבות
7/12/09 18:55
5
מטאטא
7/12/09 19:19
6
הניה
7/12/09 22:36
7
עובדה
7/12/09 22:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צריך לשפשף את העיניים כדי להאמין, אבל מנהיגיהן של שלוש מפלגות מרכזיות מצטיירים בימים אלה כמורדים במפלגותיהם וכבר הצליחו עקב כך לקומם עליהם את מרבית חבריהן.
07/12/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
אחד המשחקים האהובים עלי בשיעורי הבעה-עברית הוא "שכנע אותי". אני רושמת על פתקים משפטים אבסורדיים לכאורה, ועל כל תלמיד בתורו לשלוף פתק ולשכנע את חבריו לכיתה שהנאמר בפתק הוא נכון לחלוטין. על יתר תלמידי הכיתה להתווכח עם המשכנע עד שאחד הצדדים מצליח לשכנע באמיתות דבריו. והמלאכה אינה קלה. על המשכנע להוכיח למשל שכדור הארץ שטוח ולא עגול, שחובה לקפוץ על רגל אחת כל יום שלישי, שתלמיד מסוים מהסטודנטים בכיתתנו הוא בן 90, שאני האישה הבָּיוֹנית, ועוד כהנה וכהנה רעיונות כטוב לבי במוּפרעוּתי. מה שמפתיע הוא שהם מצליחים להוכיח כמעט כל משפט. טוב, לא כולם, אבל החכמים שבהם מצליחים לשכנע לחלוטין באמיתות טענותיהם האבסורדיות. הוויכוח מתנהל בכיף, בחדוות-שיחה המלוּוָה בפרצי צחוק של הנאה. הסיבה לכך היא שאין מעורבות רגשית בוויכוח. הדיון הינו שכלתני בלבד.
07/12/2009  |  רחל נפרסטק  |   מאמרים
לפני ימים מספר השתתפתי באירוע חשוב ומלהיב. הוא נקרא "שירה מפוצצת חומה", ואולי היא אכן התפוצצה. מדובר על חומות ההפרדה שנבנו כדי להפריד בין אוכלוסיה יהודית וערבית, אך בפועל עוברות החומות האלה פעמים רבות בתוך כפרים ערביים, כמו אבו דיס. האירוע אורגן על-ידי קבוצת משוררים בעלי ערכים שהחליטו להפסיק לעמוד מנגד בכל פעם שהם מרגישים שעושים עוול למישהו, והם קוראים לעצמם "גרילה תרבות".
07/12/2009  |  אורנה רב-הון  |   מאמרים
בכל מדינה דמוקרטית הייתה פורצת סערה ציבורית למראה התמונות הקשות שבהן נראה ראש מועצת בית-אריה מוכה בברוטליות. בכל מדינה נורמלית היו השוטרים מודחים באופן מיידי עד לגמר החקירה. אבל אצלנו, דעת הקהל כבר מזמן אינה נחשבת. אם היה מוכה כך ראש מועצה ערבי הרי היינו שומעים את מחאתם והתנצלותם של ראשי המדינה, החל מהיועץ המשפטי לממשלה וכלה בנשיא המדינה. כי כשמדובר במתנחלים - השלטון מתייחס אליהם כציבור חסר זכויות ואין מי שיעצור כל תעלול או מעשה התעללות המופנים נגדם.
06/12/2009  |  שמואל פישר  |   מאמרים
המשטרה הפכה לארגון המשתדל שלא לפעול כלל. לכן היא אפופה ענן עשן תמידי שנועד להסתיר את מחדליה המבניים. מנגנון שלם בתוכה רושם סטטיסטיקה מדומיינת. מנגנון אחר דואג לפרסם הצלחות מקריות כאשר החשוד הוא דמות מפורסמת או מעניינת. מנגנון אחר אוטם את עיניו ואזניו לדברים איומים כדי שלא תאלץ המשטרה לפעול בקשיים היכן שנדרש באמת. לבסוף נותרו כמה תחומי פעולה שבהם המשטרה משרתת את המשטר או את תדמיתה בתקשורת כדי שתוכל להמשיך במחדליה בכל שאר התחומים בהם הציבור רוצה שתפעל.
06/12/2009  |  ירון זכאי   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il