|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

הח"כ חשף: ניצלתי ממכותיו של לוחם יס"ם

ארבל: "המשטרה משקרת; הגיעה להסכמה שבשתיקה עם קהילות מסוימות" חיימוביץ': "המשטרה משתמשת בפרקטיקות שמלהיטות ומלבות את האש בשטח" שלח: "צמרת המשטרה מרגישה לחץ פוליטי עוצמתי" תנ"צ אילן פרץ: כשאין שיתוף פעולה אנו נדרשים לאכיפה
12/10/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   משטרה במוקד   |   תגובות
דברי ח''כ עפר שלח בפתח הדיון
ח"כ משה ארבל [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]

הוועדה לביקורת המדינה וועדות הפנים קיימו (יום ב', 12.10.20) דיון משותף בנושא נהלי המשטרה בהפגנות. "אנחנו בעיצומו של משבר אמון קריטי בין האזרחים לבין רשויות המדינה, והמשבר הזה מייצר סיטואציות בלתי אפשריות לכל הצדדים", פתחה יו"ר ועדת הפנים ח"כ מיקי חיימוביץ' דיון משותף עם הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, על נהלי עבודת המשטרה בהפגנות.

"מטרת הדיון הזה היא לייצר תיקון, ולא ליצור עוד תוהו ובוהו. מצד אחד המשטרה מנסה להכיל את ההפגנות, ומהצד השני משתמשת בפרקטיקות שרק מלהיטות ומלבות את האש בשטח - החל מהקטלינג - כליאת המפגינים בשטח צר ולמשך שעות רבות, דרך מעצר של פעילים מרכזיים במחאה עוד לפני שההפגנה החלה. למרות המצב הבלתי אפשרי שהדרג הפוליטי דחק אליו את המשטרה, ולמרות הלחץ הגדול שמופעל, אני מאמינה שבכירי המשטרה מחויבים בראש ובראשונה לעקרונות היסוד של הדמוקרטיה הישראלית, ויודעת מניסיון הדיונים הקודמים בוועדה שהמשטרה יודעת להפיק לקחים, להזיז הצידה את הלחצים שהיא נמצאת בתוכם ולקחת את תפקיד המבוגר האחראי".

חיימוביץ' תקפה בפתח הדיון את היעדרות נציגים בכירים מהמשטרה בדיון והעלתה תהיה לגבי מעורבות הדרג הפוליטי בעניין: "אני שואלת את עצמי האם קצינים בכירים החליטו על דעת עצמם לבזות את ועדת הפנים של הכנסת, ולא להגיע לדיון, או שיש גם כאן יד פוליטית מכוונת".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ עפר שלח: "לא עומד להיות פה בית דין שדה של המשטרה מפני שזו לא הפוזיציה של הכנסת אל מול המשטרה שעושה בימים אלה את העבודה הכי קשה בתנאים בלתי אפשריים, וחלק מזה בא לידי ביטוי בסירוב של הפיקוד הבכיר של המשטרה להופיע בפני הוועדה. ברור לי לחלוטין שזה נובע מעוצמת הלחץ הפוליטי שמרגישה היום צמרת המשטרה - אי-אפשר לנתק את זה מהסיטואציה שאין מפכ״ל קבוע למשטרה כבר שנתיים, ואני מניח שהדרג הבכיר חושש שזה יעלה לו בסיכויים להתקדם. זו השיטה של נתניהו - להחזיק אנשים במצב של ממלאי-מקום כשמשרתם תלויה על בלימה. הדבר הזה גורם נזק למשטרה עצמה. הבירור שאנחנו עורכים היום בוועדה נועד כדי לשים את הדברים על השולחן ולקבל תשובות - זה הכלי לאמון הציבור שאנחנו יודעים שהוא בשפל״.

חיימוביץ' העלתה מספר עדים שסיפרו על מעצרם, וח"כ שלמה קרעי התפרץ: "איך זה רלוונטי לדיון? שיגשו לעו"ד". ח"כ מיקי לוי הוסיף: "כל זה שיגידו בבית משפט, לא לוועדה". יו"ר ועדת הביקורת, ח"כ עפר שלח לא הסכים איתם: "אנו לא עוסקים כאן בתוכן, אלא בפרקטיקה". יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מיקי חיימוביץ': "לא מטריד אתך שלוקחים עד להעיד באחת בלילה?" ח"כ שלמה קרעי: "למה את מביאה עדויות של שלושה שמאלנים ולא של חרדי אחד? זה חד-פעמי שעוצרים אדם? זה דבר שבשגרה. אם יש טענות שילכו לבית משפט".

העד אלק יפרמוב: אני לא חושב שכשרוצים להזמין אזרח לעדות באחת בלילה, עוצרים אותו, מחרימים לו את הטלפון, עושים עליו חיפוש, שמים בתא מעצר וחוקים באזהרה". ח"כ קרעי: "כל אחד שנעצר יש לו תלונות".

ח"כ קטי שטרית: "אני מגנה כל אלימות כלפי מפגינים או חרדים, וגם אלימות מילולית כלפי שוטרים. איש לא צריך לחזור הביתה כשהוא מושפל, מוכה, חבול או חולה". ח"כ עופר כסיף: "זה שקר. אי-אפשר לשקר".

ח"כ משה ארבל: "המשטרה משקרת; הגיעה להסכמה שבשתיקה עם קהילות מסוימות. ״אני נותן כאן עדות אישית. הגעתי לרח' שבטי ישראל עם ח"כ אזולאי ולא הייתה שם הפגנה, רק התכנסות של לוחמי יס"מ ללא תג שם. פניתי למפקד שימי מרציאנו ושאלתי 'מה היעד'. הוא ביקש שלא אפריע לו. ניצלתי ממכותיו של לוחם יס"מ. קיבלתי מידע מהימן שמתקיימת שמחת בית השואבה בקרבה 100 מטר מהמקום. פניתי אל המפקד ואמרתי לו 'זה קרוב ממש. בוא נציל חיים, תוציא אותם ותסגור את המקום'. התברר שיש הסכמה שבשתיקה עם המשטרה עם מקצת קהילות שהשתתפו מאות כינוסים. זו משטרה שמשקרת. קנס אחד ניתן על תפילה שלא ע"פ התקנות בירושלים. מה זה אם לא דיל? מתחנן למשטרה תאכפו את החוק גם על האוכלוסייה על החרדית".

ח"כ אופיר כץ: "תפקיד המשטרה לשמור על הסדר. פינוי פיזי הוא לא נעים". ח"כ אריאל קלנר: "יש חוק. חוקים צריך לקיים. אני מקווה שעל זה כולם מסכימים. גם חוקים שלא מוצאים חן בעינינו. החוק אומר אסור אלף מטר מהבית, שמירת מרחק ומסיכות. שני החלקים הראשונים בוודאי מופרים בעת קיום תהלוכה. מי שמפר את החוק צריך להיות מודע שישלם על כך מחיר. אם שוטר מבקש להזדהות, יש מפגינים שמסובבים גב והולכים".

ח"כ תמר זנדברג: "הדיון הזה מתנהל כמו קפסולה מנותקת ממה שקורה סביב שבר חסר תקדים שמערער את יסודות הקיום". ח"כ אסנת מארק: "אני מקבלת מה שאמר ח"כ ארבל שבשוטרים ללא תגים צריך לטפל, אבל להכתים את כל המשטרה? יש לאזרחים מלא בעיות. לכל אזרח נקיים ועדה? יש עדים, יש גוף שנקרא מח"ש שמבקר. שיפנו אליו. אתם מנסים להביא לכאוס במדינה".

ח"כ סעיד אלחרומי: "מי כמונו בחברה הערבית סבל מנחת זרועה של המשטרה. זכרם של 13 צעירים שנורו באוקטובר 2000 צוין לאחרונה, ומאז עוד עשרות נורו ונהרגו על יד המשטרה ומח"ש לא מצאה אפילו אירוע אחד שראוי להביא שוטר לדין. בחודשים האחרונים גם אזרחים בתל אביב הרגישו את נחת זרועה של המשטרה. בימי הסגר אלפי תיקים פליליים נגד בדואים על כלום".

ח"כ מיקי לוי: "אני נגד אלימות מכל צד. אין לנו משטרה אחרת, ואם נחבוט בה לא יישאר כלום, גם לא מי שיחקור אישי ציבור שסרחו. עבודת המשטרה בימים אלה מתוחה עד קצה גבול היכולת. יש טעויות של מפגינים שלא מפרשים נכון. כשמתארגנת תהלוכה ומפרשים תהלוכה כאקט מותר. אף אזרח לא רוצה להיתקע באיילון 3 שעות כי מישהו חסם. תהלוכות אינן חוקיות".

יו"ר ועדת הפנים: "התהלוכות אופשרו". ח"כ מיקי לוי: "החוק אינו מתיר תהלוכות. את יכולה להגיש הצעת חוק להתיר אותן". ח"כ עופר כסיף: "חוץ מתפילות בטבריה".
ח"כ ינון אזולאי: "לא יכול להיות שהמשטרה גיבורה על ילדים כדי לסכסך בתוך המגזרים, ואחר כך מודיעים ש'רואים בחומרה'. אל תראו בחומרה. טפלו. עם זאת אסור לשכוח את הרוב הגדול של השוטרים שעזבו בית בחג כשאנחנו ישבנו עם הילדים. הגיע הזמן שהמשטרה תטפל בעשבים השוטים שלה. המשטרה צריכה להיות המבוגר האחראי".

תת ניצב אילן פרץ השיב בשם המשטרה: "ביקורת מייצרת תהליכים שמביאים לחדד ולשייף פעילות ומדיניות. המטרה היא הצלת חיים. תפקיד המשטרה בחברה דמוקרטית שמירה ואכיפת חוק. בעת הזו, כשתקנות פוגעות בזכויות, שמירת האיזון מעמידה אותנו באתגר משמעותי. התקנות משתנות ומאתגרות וחשוב שיתוף הפעולה של הציבור על-מנת שנצליח בהורדת התחלואה. כשאין שיתוף פעולה אנו נדרשים לאכיפה. אנחנו חושבים על היום שלמחרת. אני לא רוצה לקום אז למצב שאמון הציבור במשטרה נפגע בצורה שלא נוכל לשקם".

יו"ר הוועדה חיימוביץ' ביקשה שיתייחס לפציעות. תת-ניצב פרץ: "מפגינים שנפגעו היו אלה שביקשו לפרוץ את קו השוטרים". היו"ר חיימוביץ': "כשאתם חוסמים והתהלוכה מגיעה, נוצר לחץ. בנס לא קרה אסון. למה לעצור אותם דווקא שם?"

ח"כ רם בן ברק: "ביקשנו את הסרטונים ממצלמות הגוף של השוטרים ולא קיבלנו. למה? אין לי בעיה עם השוטרים אבל יש פוליטיזציה. ראש הממשלה תוקף את המשטרה, מנוי השר לביטחון פנים ואי מינויי מפכ"ל, זו התוצאה. ההפגנות לא אלימות. תראה מה קורה באירופה. שלנו ילדים טובים. מפגינים ברדיוס של קילומטר". ח"כ אופיר כץ: "וחוסמים ציר".

חיימוביץ: "בשלב שכולאים את המפגינים בסוף יש חלוקת דוחות כאקט של ענישה. אתם יודעים שהצעירים יחזרו להפגין כי אין להם פרנסה. למה בשלב שכולם רוצים הביתה כולאים אותם ומשחררים רק את מי שקיבל דוח? זה המקום להתנגשות ופציעות".

תת ניצב פרץ: "המשטרה מחויבת לעצור הפרות סדר. תהלוכה שנעצרה בנקודה ספציפית, מתועלת ומאפשרים לצאת לאחר שבודקים מקום מגורים. המפקד כרז למפגינים לא להגיע והם בחרו להמשיך לכיוון כוח השוטרים. המשטרה עמדה במקום משש בערב, והמפגינים הגיעו אל השוטרים, לא ההפך. להגיד שנוכחות המשטרה 'מדליקה' את הקהל? הקהל מפר סדר, גם מבחינת המרחק, ואנו נדרשים לתת הסבר למה הנוכחות שלנו מחויבת?"

תאריך:  12/10/2020   |   עודכן:  12/10/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הח"כ חשף: ניצלתי ממכותיו של לוחם יס"ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משטרה במוקד
כתמונה אשר הופצה (מוצ"ש, 3.10.20) ברשת החברתית נכתב כי מפקדי משטרה בקריית גת נכנסו לקבל את ברכתו של האדמו"ר לאחר שראו שהכל מתנהל לפי ההנחיות. אלא שהאמת, אומרים במשטרה, שונה בתכלית, והתמונה הוצאה מהקשרה. על-מנת להוכיח את טענתה, הציגה המשטרה את התיעוד ממצלמת הגוף של השוטר.
04/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
חוק השבת אבידה קובע כי אדם המוצא אבידה ונטלה חייב להשיבה לבעליה, או להודיע על המצאה בהקדם למשטרת ישראל. תקנות השבת אבידה קובעות כי על המשטרה לפעול לאיתור בעל האבידה בשקידה סבירה, כאשר לעניין אבידה יקרת ערך, קרי - אבידה ששוויה מוערך מעל 1,000 ש"ח, אף קיימת החובה לפרסם על אודותיה ברשומות, או בעיתון יומי אחד לפחות. כמו-כן, בחלוף 6 חודשים ממועד הפרסום מועברת האבידה למוצאה והוא הופך לבעליה, אלא אם יימצא מי שיטען לזכות עליה.
30/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשטרה הסתירה מבית המשפט תיעוד של שוטרים שהכו קשות אזרח, למרות שהאירוע צולם במצלמות הגוף של השוטרים. כך קובע (יום ג', 22.9.20) נציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן, בעקבות תלונה שהגיש עו"ד אייל אבולעפיה.
22/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, לא יבדוק בצורה ספציפית את הטענות שהועלו בנוגע להתנהלות המשטרה ומח"ש בנוגע לתקרית אום אל-חיראן, והוא מותיר בדיקה זו לנציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן. אנגלמן יעסוק בדוח השנתי שיפורסם ב-2022 בטיפול המערכתי בעבירות שוטרים. כך הודיע (יום ג', 15.9.20) אנגלמן לשרים אבי ניסנקורן ואמיר אוחנה, ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט ולממלא-מקום המפכ"ל מוטי כהן.
15/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
המדינה תפצה ב-260,000 שקל את חוקר רשות המיסים לשעבר רפי רותם, אשר חשף פרשות שחיתות ברשות, בשל מעצרו בינואר 2010. כך קובע (9.9.20) שופט בית משפט השלום בתל אביב, מנחם קליין. רותם תבע 2.2 מיליון שקל.
14/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
הזה ניצחון? [צילום: פטימה שאביר/AP]
גדי חיטמן
ישראל, על-פי הפרסומים, הרגה 30,000 אנשים ברצועת עזה   האם זה אומר שניצחנו כי מתו יותר פלשתינים מישראלים?
מרדכי ליפמן
מרדכי ליפמן
זה יהיה הקרב האחרון: מיומנו של מפגין ברחוב קפלן    לאוסף הסיסמאות הנובל יש כבר סיסמה נוספת, חדשה: "בחירות עכשיו"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il