|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

אושר לקריאה שנייה ושלישית:

רש"ת תקבל הלוואות ותנפיק אג"ח למימון פעילותה

היקף החוב הכולל שתוכל הרשות לגייס לא יעלה על 3.1 מיליארד שקלים, עבור הוצאותיה השוטפות ועבור קידום מיזמי פיתוח אפשרות הרשות לקבל הלוואות ולהנפיק אגרות חוב, תהייה בתוקף עד לתום יוני 2022
19/10/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
רשות שדות התעופה [צילום: איתמר לוין]

ועדת הכספים אישרה (יום ב', 19.10.20) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק רשות שדות התעופה (מילוות ואגרות חוב למטרות פיתוח ולצורך מימון פעילות שוטפת - הוראות שעה), התש"ף-2020.

התיקון, המגיע במסגרת הוראת שעה, מאפשר לרשות שדות התעופה לקבל הלוואות ולגייס חוב חיצוני לא רק למטרות פיתוח אלא גם לצורך מימון פעילותה השוטפת, זאת נוכח הפגיעה הקשה בהכנסותיה נוכח משבר הקורונה.

היקף החוב הכולל שתוכל הרשות לגייס לא יעלה על 3.1 מיליארד שקלים, עבור הוצאותיה השוטפות ועבור קידום מיזמי פיתוח. אפשרות הרשות לקבל הלוואות ולהנפיק אגרות חוב, תהייה בתוקף עד לתום יוני 2022.

על-פי התיקון, החזר ההלוואות יבוצע מתוך התמלוגים שמשלמת הרשות למדינה מתוך רווחיה, לאחר אישור דוחותיה הכספיים לשנת 2023.

תאריך:  19/10/2020   |   עודכן:  19/10/2020
מירב ארד
+ביבס: רואה עצמי מתמודד לראשות הממשלה
17:26 19/10/20  |  עידן יוסף
חיים ביבס לעמליה דואק: ״אתמודד בבחירות הבאות במסגרת הליכוד, רואה עצמי מתמודד לראשות הממשלה".
+חילוקי דעות בין גורמי המקצוע באוצר לחברי ועדת הכספים: לא התקיימה הצבעה על הטבת הפחת המואץ
17:23 19/10/20  |  עידן יוסף
ועדת הכספים דנה בהצעת תקנות מס הכנסה (פחת מואץ בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה). התקנות קובעות כי על ציוד שנרכש בין ה-1 בספטמבר 2020 עד 30 ביוני 2021 יחול פחת בשיעור כפול משיעור הפחת על-פי דין, כאשר ישנה חלוקה לתקופות לעניין הענפים השונים. בבקשת שר האוצר, צוין כי הדבר יקטין את ההכנסה החייבת של אותם עסקים בשנים הקרובות, יביא להקטנת נטל המס עליהם, ויעודד רכישת ציוד.

במסגרת הדיון, דרשה הוועדה על דעת חבריה ולבקשת גורמים שונים במגזר העסקי, כי הטבת הפחת המואץ למגזרי המסחר והשירותים תעמוד על 6 חודשים ולא 3 חודשים בלבד כפי שהוצע בנוסח שהביא משרד האוצר, כאשר מגזר התעשיה זכאי ל-9 חודשים במסגרת הנוסח. בהצעה המקורית נכללה רק התעשיה, ולאור הערות הוועדה תוקן הנוסח.

גורמי המקצוע במשרד האוצר, ובהם רכז תעשיה ומסחר עידו סופר וממונה חקיקה ברשות המיסים, גיא גולדמן, התנגדו להצעה להאריך את התקופה ל-6 חודשים לענפי המסחר והשירותים, בטענה שהארכה מגדילה ב-300 מיליון שקל את העלות התקציבית של ההטבה, העומדת במסגרת ההצעה המקורית על 2 מיליארד שקל, וטענו כי הארכה כזו דורשת את קיצור תקופת ההטבה לתעשיה, לשם האיזון. עוד טענו גורמי המקצוע כי התחולה של התקנה לעסקים אלו היא עד ה-30 ביוני או 6 חודשים לפי המאוחר, וכי אם עסקי המסחר והשירותים ימהרו לבצע רכישות, הם ייהנו מתקופה של 8 חודשים להטבה.

לאחר דין ודברים, ביקשה הוועדה להעלות להצבעה את התקנות כולל ההארכה ל-6 חודשים לטובת מגזרי המסחר והשירותים, אך גורמי המקצוע באוצר סירבו וציינו כי אין לכך מקור תקציבי.
+הכנסת החלה דיון על הקורונה במעמד ראש הממשלה
16:53 19/10/20  |  עידן יוסף
הכנסת דנה בשעה זו בניהול משבר הקורונה בכותרת: "הכישלון המחפיר של ראש הממשלה בניהול המשבר הכלכלי והבריאותי". הדיון מתקיים בהשתתפות ראש הממשלה על-פי בקשתם של 40 חברי כנסת.
+מיקי זוהר: אהיה ממלכתי, זה לא קל לי
16:46 19/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הקואליציה מביע חשש כי הסגנון הבוטה בו הוא משתמש כלפי יריביו בכחול לבן ועמיתיו בליכוד יפגע במפלגתו, ומציין כי סגנון זה אינו אהוב על הציבור
(זוהר. תפנית [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+נתניהו: לא מוטרד מהתחזקות בנט בסקרים
16:34 19/10/20  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לסקרים שבהם מתחזקת סיעת ימינה ואמר: "לא מודאג מהסקרים. אני אף פעם לא מצליח בסקרים, רק בבחירות".

הוא חזר על המסרים שהפיץ הליכוד בשבוע שעבר, כאילו ימינה תומכת ביש עתיד, ואמר: "שמתי לב שבנט הצביע למען לפיד באי אמון לראש הממשלה. אז שיחליט אם הוא ימין או לא ימין. אני חושב שזה הדהים הרבה אנשים, זה הדהים גם אותי. אני יכול להבין שמצביעים לפזר כנסת, אבל להצביע עבור יאיר לפיד כראש ממשלה? ברית אחים".
+אדירי: קושי בעמידה ביעדי אנרגיה מתחדשת
16:32 19/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
[צילום: דוברות הכנסת]
מנכ"ל משרד האנרגיה בוועדת הכלכלה: היעד ל-2030 הוא לייצר 30% מהחשמל מאנרגיה מתחדשת - הבעיה: אנשים רוצים אנרגיה מתחדשת אבל לא ליד הבית שלהם  ▪  היו"ר מרגי: דורש תוכניות רב-שנתיות עד 2050 ועיגון היעד ל-2030 בהחלטת ממשלה מחייבת
(אדירי. להיפטר מהפחם [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+אושר תחליף לעליית הקצבאות שמתעכבת
15:42 19/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת העבודה אישרה לשנייה ושלישית: מענק חד-פעמי למקבלי קצבאות הנכות  ▪  לדרישת יו"ר הוועדה: 64,000 ילדים נכים נוספים יקבלו מענק של 1,000 שקל
([צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+עדיפות לאומית לאזור עם ריכוז מסתננים
15:29 19/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה: קיום ריכוז גבוה של מסתננים באזור מסוים, יהווה שיקול לקביעתו כבעל עדיפות לאומית  ▪  ועדת היגוי שדנה בהחלטת הממשלה בנושא גיבשה תבחינים, ואלה צפויים לעבור לאישור הממשלה - 7 רשויות נכנסו תחת התבחינים הרלוונטיים  ▪  בשלב זה, ויוקצו לשם כך 20 מיליון שקל
([צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+ח"כ מלינובסקי הפרה את הסגר ופגשה קרובים
12:24 19/10/20  |  עידן יוסף
ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) מודה בדיון בוועדת הקורונה בכנסת: "נפגשתי בסגר עם אנשים. אני לא צריכה לשבת בכלא בגלל טיפשות של מישהו אחר". מלינובסקי נפגשה עם אמה ועם החברים של ילדיה.
+תקציב שאושר בכנסת ובממשלה מעוכב באוצר
11:25 19/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נציג משרד האוצר הסביר כי חלק מהסכומים דורשים בחינה משפטית לאור כך שהם כספים המועברים במסגרת הסכמים פוליטיים  ▪  ועדת הכספים אישרה שינויים בתקציב ההמשכי לשנת 2020 בהיקף של כ-159 מיליון שקל
([צילום: אורי לנץ, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רש"ת תקבל הלוואות ותנפיק אג"ח למימון פעילותה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 19.10.20) העברות תקציביות בהיקף של כ-159 מיליון שקל, ההעברות נוגעות למימון מוסדות תורניים, שאושר כבר בוועדה ומוקצה כעת לאחר שעבר בחינה משפטית, וכן לשינויים פנימיים בתקציב משרד החינוך, לצורך חידוש מבנים וקידום נגישות.
19/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
סקר מנדטים שנערך על-ידי פרופ' קמיל פוקס מעלה לראשונה מזה שנים את האפשרות של כינון ממשלה ציונית ללא הליכוד וללא המפלגות החרדיות.
18/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה באישור התקנות המבטלות את החובה של רשות שדות התעופה לאכוף את האיסור להגיע לנתב"ג ומתחה ביקורת קשה על התנהלות הממשלה שפרסמה ברשומות תקנות שונות מזה שהועברו לוועדה ביום רביעי לאחר חצות. "בגלל רצון לדקדק בדיוק של חצי שעה פגעתם באושיות מערכת היחסים בין הרשות המחוקקת למבצעת", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי.
18/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
עימות מילולי פרץ במהלך דיון שקיימה (יום ד', 14.10.20) ועדת הכלכלה בנושא תיקון לתקנות הקורונה העוסק בתחבורה. רגע אחרי שתוקן אחד הסעיפים הנוגע בעצת הוועדה, אמר חבר הוועד, בועז טופורובסקי, כי זו דוגמה טובה לאופן שבו אם היה משכיל משרד התחבורה לשתף פעולה עם הכנסת היו יכולות להימנע טעויות מעין אלה.
15/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ברוב של 80 חברי כנסת מול 13 וללא נמנעים אישרה (יום ה', 15.10.20, 20:04) הכנסת בהצבעה היסטורית וברוב גדול, שלא כלל את חברי הרשימה המשותפת, את הסכם הנורמליזציה ("הסכמי אברהם לשלום) עם איחוד האמירויות. ההצבעה התקיימה לאחר דיון ממושך, שנמשך תשע שעות.
15/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il