|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

הטיפול במוקדי סיכון בכבישים

התקציב פחת ב-90% ומיזמי בטיחות בדרכים נתקעו

יו"ר הועמ"ש לבטיחות בדרכים: לא ייתכן שאין תקציב לטיפול במוקדי סיכון – מישהו צריך לקחת אחריות מנכ"ל הרלב"ד הציגה את החשיבות של התוכנית שתפחית את מספר ההרוגים ב-50% עד שנת 2030: "תקצובה ושותפות כלל המשרדים נחוצים להוצאתה לפועל" האוצר: תקציב משרד התחבורה גדל השנה ב-5 מיליארד שקל – המשרד הוא שמתעדף מיזמים
09/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הקטל בדרכים   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
ח"כ בועז טופורובסקי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

עידן יוסף
כשלון הממשלה בטיפול בתאונות: רגב מקימה עוד ועדה

ועדת המשנה לבטיחות בדרכים עסקה (יום ב', 9.11.20) בהיעדר תוכנית לאומית רב שנתית לבטיחות בדרכים. בפתח הדיון הזכיר היו"ר בועז טופורובסקי כי הישיבה מתקיימת במסגרת ציון שבוע הבטיחות בדרכים, ואמר כי חלק גדול מהבעיה נובע מכך שיש גורמים רבים שאחראים על נושאים רבים, אך אין מי שמתכלל את הטיפול בבטיחות בדרכים. "נתנו לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אחריות, אבל בלי סמכות וכשנוח מקשיבים לרשות וכשלא נוח אז לא מקשיבים לה", אמר.

הוא אף הזכיר את השימוע הציבורי שקיימה ועדת הכלכלה ב-2016, בהובלת היו"ר לשעבר איתן כבל, ואמר כי בכוונתו לוודא שמסקנות דוח השימוע ייושמו. הוא אף מתח ביקורת על כך שסגן שרת התחבורה, אורי מקלב, ביטל את השתתפותו בישיבה ברגע האחרון. ח"כ אוסאמה סעדי קרא לתקצב הסברה במיוחד בחברה הערבית.

ח"כ חמד עמאר אמר כי לא יכול להיות שהרלב"ד תהיה כפופה לשרת התחבורה, שממנה את ראשיה ומתקצבת אותה. לדבריו, הרשות הייתה צריכה להיות כפופה למשרד ראש הממשלה. ח"כ אנטאנס שחאדה אמר כי בחברה הערבית מתחולל אסון שצריך לטפל בו, והזכיר כי רק השבוע נהרגו שלושה צעירים ערבים בתאונות דרכים. ח"כ אורלי פרומן ציינה כי ישנה חשיבות גדולה לחינוך והסברה, כבר מגיל צעיר.

נציגת מרכז המחקר והמידע של הכנסת, אסנת מזרחי אלגום, הציגה את ממצאי מעקב יישום דוח ועדת הכלכלה מ-2016. היא ציינה כי בסוף 2016 קמה ועדת מנכ"לים בממשלה, אך היא התכנסה פעם אחת בלבד, כשאת המעקב אחר יישום החלטת הממשלה עושה כל גוף לעצמו, ללא תכלול.

רק 40 מיליון שקל למוקדי סיכון

מזרחי אלגום הציגה גם נתונים לפיהם הטיפול במוקדי סיכון תוקצב השנה ב-40 מיליון שקל בלבד, מתוך 230 מיליון ולפחות 8 מיזמים הוקפאו. מדבריו של מנהל אגף מיזמים יעודים בחברת נתיבי ישראל, רוברט דרייצר, עלה כי המצב חמור אף יותר. לדברי דרייצר, מתוך 230 מיליון השקלים התקבלו השנה רק 20 מיליון שקל, שהם פחות מ-10%. הוא הוסיף כי לטובת טיפול במוקדים שעשויים בעתיד להיות מוקדי סיכון לא קיבלה נת"י כסף בכלל, מתוך תקצוב של 120 מיליון שקל.

לדברי דרייצר, "יש מעל 10 מיזמים שמוכנים לביצוע, שימנעו עשרות תאונות, ואנחנו לא יכולים לבצע". היו"ר טופורובסקי התייחס לכך ואמר כי משהו צריך לשאת באחריות, ולא יכול להיות שהטיפול במוקדי סיכון יהיה באפס תקציב.

מעקב מרכז המחקר והמידע של הכנסת העלה עוד כי במקום להכפיל את מספר הניידות ל-450, ב-2019 היו רק 240 ניידות והשנה מספרן אף ירד ל-225. כמו-כן, עלה כי המשטרה קיצצה ב-50% את התקנים של שוטרים המכשירים את משמרות הזה"ב.

מנכ"ל הרלב"ד, רחלי טבת ויזל, הציגה נתונים לפיהם מספר ההרוגים ירד במעט לעומת שנה שעברה, אך לנוכח הסגר מדובר בירידה לא מספקת. לדבריה, בישראל ירדה הנסועה השנה ב-60% והירידה בהרוגים הייתה רק של 28%, בעוד שבמדינות OECD ירדה הנסועה ב-54% ומספר ההרוגים ירד ב-34%. עוד אמרה טבת ויזל כי תקציב הרשות קוצץ כמעט מהתחלה, וכי השקעה ממוקדת נוספת הייתה יכולה להביא לשיפור ניכר. לפי נתוני הרשות, התקציב עמד ב-2008 על 330 מיליון שקל וקוצץ בהדרגה, עד שהגיע השנה ל-76 מיליון שקל בלבד.

טבת ויזל הוסיפה כי נקבע יעד לאומי של הורדת מספר ההרוגים ב-50% עד 2030 – תוכנית 30/50 שקבעה יעד עולמי – וזה אפשרי. לדבריה, כל משרדי הממשלה צריכים להיות שותפים לתוכנית, בתקצוב, בתכנון ובביצוע, כי אחרת זה לא יקרה. היא אף הציגה דגשים מתוך התוכנית הקשורים לתווך העירוני והעיר הבטוחה.

ראש מחלקת תנועה באגף התנועה במשטרה, ניצב משנה נועם בגייסקי, התייחס לנושא הניידות ואמר כי ישנן 214 ניידות ובנוסף פועלים עוד 115 אופנועים, כך שבסך-הכל מדובר על 329 ניידות. ראש אגף התנועה, ניצב אלון אריה, אמר כי לתפיסתו צריך להוריד את מספר ההרוגים מתחת לרף ה-300 בשנה.

האוצר: התקציב לא קוצץ

נציג אגף התקציבים באוצר, אריאל הבר, אמר כי תקציב הרלב"ד לא קוצץ אלא גדל ל-80 מיליון שקל. לדבריו, התקציב כולל עוד 120 מיליון שקל לתשתיות, כך שתקציב הרלב"ד עומד על 200 מיליון שקל. טבת ויזל אמרה בתגובה כי אומנם יש 120 מיליון שקל שעוברים דרך הרשות, אך לרשות אין כל יכולת להשפיע עליהם ולהחליט, למשל, להשתמש בחלק מהכסף להסברה או להשקעה בחברה הערבית.

הבר הוסיף כי משרד התחבורה היא שתעדף את ביצוע המיזמים, ואמר כי תקציבו גדל השנה ב-5 מיליארד שקל. לעומת זאת, ראש אגף תשתיות עירוניות במשרד התחבורה, ראיק סלאם, אמר כי "השנה לא התקבל תקצוב למוקדי סיכון, נקודה. זה לא עניין של סדר עדיפות".

מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה, אמר כי שוב רואים אותם שקפים ומדברים על אותם תוכניות, בזמן שהממשלה מקצצת תקציבים, גוררת רגליים ומקבלת עוד 120 יום להצגת תוכנית. "שוב אנחנו מקבלים ועדת מנכ"לים, שבספק אם תמצא זמן להתכנס, ושוב מקבלים זלזול בחיי אדם וכישלון רב שנתי", אמר.

היו"ר סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה מברכת על הקמת הצוות הבין משרדי בממשלה, ומבקשת דיווח אחת לחודש על פעילותו. הוועדה אף מבקשת לתת לרלב"ד סמכויות ואחריות לתכלל את ביצוע התוכנית ולתקצב אותה בהתאם לצורך. עוד אמר ח"כ טופורובסקי, כי ועדת המשנה בראשותו תמשיך לעקב אחר יישום דוח השימוע של ועדת הכלכלה מ-2016. הוא אף קרא למשרדי התחבורה והאוצר להגיע לסיכום בדבר טיפול במוקדי הסיכון שהוקפאו, וביקש ממשרד התחבורה להעביר לוועדה את רשימת הרשויות שלא ניצלו תקציבים לשיפור הבטיחות בדרכים.

מעקב אחר יישום המלצות דוח ועדת הכלכלה בנושא בלימת הקטל בדרכים / סקירה
מסמך זה, שנכתב לבקשת חבר הכנסת בועז טופורובסקי, בוחן את אופן יישום המלצות הדו"ח על ידי משרדי ממשלה וגופים שונים, וכן נסקרת בו מדיניות עדכנית בנושא בטיחות בדרכים, המבוססת על החלטות ממשלה, תכניות עבודה, שינויי חקיקה ודרכי פעולה שננקטו למטרה זו בישראל מאז שנת 2016.
מבחר נתונים לרגל "שבוע הבטיחות בדרכים" החל בנובמבר / הודעה לעיתונות
תאונות דרכים עם נפגעים שאירעו בחודשים ינואר-ספטמבר 2020 לעומת התקופה המקבילה ב-2019 (13 עמ')
מגמות בבטיחות בדרכים בישראל 2019-2013 / מחקר
הנתונים המפורטים בפרסום מאפשרים לזהות מגמות לאורך זמן וכן דפוסי היפגעות והבדלים ברמת הסיכון על פי מאפיינים שונים, ובהם סוג התאונה, כלי הרכב המעורבים, מאפיינים דמוגרפיים של הנפגעים ושל הנהגים, ועוד. להלן יפורטו הממצאים המרכזיים.(134 עמ')

תאריך:  09/11/2020   |   עודכן:  09/11/2020
עידן יוסף
+הבובקט אינו כלי רכב מנועי
08:23 10/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המחפרון הזעיר מיועד בעיקר לעבודות עפר ולא להעברת מטענים, ולכן לא חל עליו חוק הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים  ▪  המשמעות: האחראי לתאונה הוא שיצטרך לפצות את הנפגע
(ייעודו העיקרי אינו תעבורה יבשתית)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות אירועים / מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לי זיתוני   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרק פטריק   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שחר גרינשפן   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמואל אבואב / Shemuel Aboubab   שרן השכל / Sharren Haskel 

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התקציב פחת ב-90% ומיזמי בטיחות בדרכים נתקעו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
משנת 2008 ועד אפריל 2018 דווחו בתקשורת 661 מקרים של השארת ילדים ברכב, כאשר 30 מן המקרים בעשור האמור הסתיימו במוות. כך עולה מנתוני ארגון בטרם. אחרי חודשים ארוכים של דיונים בכנסת ובממשלה, מפרסם (יום א', 1.11.20) משרד התחבורה להערות הצבור תזכיר חוק למניעת שכחת ילדים ברכב.
01/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
דוח מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, מצביע (יום ב', 19.10.20) על כשלים רבים בתחום הרכב הכבד - מה שמסביר חלקית את תאונות הדרכים הקשות בהן מעורבים כלי רכב כאלו ובראשם משאיות.
19/10/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
אופניים חשמליים אינם "רכב מנועי" לעניין פיצוי על תאונת דרכים על-פי החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד) - קובע לראשונה (יום ב', 12.10.20) בית המשפט העליון. פסק הדין ניתן ברוב דעותיהם של השופטים יצחק עמית ודוד מינץ, מול דעת המיעוט של השופטת דפנה ברק-ארז. כפי שאומר עמית, "לסיווגם של אופניים חשמליים כרכב מנועי משמעויות משפטיות וכלכליות רבות, ולסוגיה זו השלכה על שוק הביטוח והתחבורה בישראל".
12/10/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לקידום הבטיחות בדרכים שע"י ועדת הכלכלה התכנסה (יום ד', 23.9.20) לישיבתה הראשונה שהוקדשה לנתוני הפגיעה של רוכבי אופנועים בתאונות דרכים, שזינקו מאז תחילת השנה ב-40% לעומת התקופה המקבילה ב-2019. במשך כל אורכו של הדיון הוצגו לחברי הכנסת ולמוזמנים, על שולחן הוועדה, 52 קסדות שנאספו מרוכבי אופנועים, רובן קסדות שכבר הצילו חיים של רוכבים בתאונה ומאז הן לא בשימוש. הדבר נועד להמחיש, מעבר לכל אמירה, את גודל המחיר בחיי אדם המשולם בדרכים.
24/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
לנסיעה המפחידה הזו לא הכינו את עצמם נוסעי קו 95, שנסע מאריאל לפתח תקוה. "במהלך הנסיעה הבחנתי בנהיגה מוזרה של הנהג - ירידה לשוליים בזמן הנסיעה, נסיעה על שני נתיבים, מהירות מוגברת, עצירות פתאומיות", תיאר אנטון קונובלוב, אחד הנוסעים את שאירע.
23/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הקטל בדרכים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי  
ליקויים ב-95% מבתי הספר החרדיים  /  עידן יוסף
הרשעה בכל 4.5 חודשים - וממשיך לנהוג  /  איתמר לוין
1,200 דוחות נרשמו לנהגים שהתעסקו בנייד  /  עידן יוסף
מכתב פתוח (דחוף!) למנכ"לית הרלב"ד  /  אברהם שרון
נהרג בתאונת דרכים צלם הסרטים חיים שרייבר בן 93  /  אלי אלון
קצר וחטוף  /  יוסף קנדלקר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il