|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

יו"ר הכנסת: "החלטת בג"ץ - בטלה מיסודה"

לוין: ״בג״ץ בהחלטתו השערורייתית מכין את הקרקע לחציית הקו האדום של התערבות ללא סמכות בחוקי יסוד" סמוטריץ': "נתניהו האכיל את המפלצת. ההודעות הנזעמות של חברי הליכוד הערב הן מופע צביעות וחוסר מודעות עצמית מדהים"
12/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   אקטיביזם שיפוטי   |   תגובות
לוין. "הדמוקרטיה ורצון העם ינצחו"[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

"הסכם החילופים - גניבת בחירות"
יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד אליעד שרגא: ״מברכים על החלטת בית המשפט. אסור שיתבצע שינוי בשיטת המשטר במדינת ישראל באופן שישרת נאשם עם שלושה כתבי אישום המנסה להמלט מאימת הדין. על בית המשפט העליון חובה להגן על המבנה הדמוקרטי של מדינת ישראל ולא להתיר פגיעה אנושה בבסיס השיטה הנוהגת במדינת ישראל״.
משמר הדמוקרטיה הישראלית: "החלטת בג"ץ מהערב להוציא צו על-תנאי בעתירתנו בנושא חוק ממשלת החילופים, משקפת את עמדת השופטים כי החקיקה המשונה, שנתפרה במיוחד לנסיבות הפוליטיות הספציפיות המשרתות את בנימין נתניהו ובני גנץ – היא מוטלת בספק בשל פגיעתה בעקרונות חוקתיים. ביטול סעיפים מחוק יסוד הממשלה יהווה תקדים ראוי, ומסר מהרשות המחוקקת לכנסת – אסור לפגוע ביסודות השיטה הדמוקרטית, לא בחוקים רגילים ולא בחוקי יסוד".
יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ: ״החלטת בג"ץ על הרכב מורחב של 9 שופטים מלמדת כי גם בית המשפט מבין כי מדובר בשינוי המבנה החוקתי בישראל כדי להכשיר 'דיל' פוליטי עקום. ההסכם המושחת בין הליכוד לכחול לבן פסול מוסרית, דמוקרטית וחוקית. הסכם החילופים הוא גניבת בחירות ושינוי חוקי המשחק לאחריהן. זאת התוצאה להסכמה של כחול לבן לאפשר לראש ממשלה לכהן תחת כתבי אישום. על בג"ץ להגן על הדמוקרטיה ולפסול את ההסכם הקואליציוני והחוקים שנגזרו ממנו".

יו״ר הכנסת, ח״כ יריב לוין, תוקף את החלטת בג"ץ, לנמק בתוך שלושה שבועות מדוע לא יבוטל התיקון לחוק יסוד הממשלה אשר עיגן את מנגנון ממשלת החילופים ולנמק מדוע לא יבוטלו שינויים בחוק יסוד הכנסת, המקשים על הבעת אי-אמון בממשלה ועל ביטול חקיקת ממשלת החילופים.

״בג״ץ בהחלטתו השערורייתית מכין את הקרקע לחציית הקו האדום של התערבות בחוקי יסוד. התערבות כזו נעשית בלא כל סמכות, באופן שמנוגד לעקרונות הבסיסיים ביותר של הדמוקרטיה, ועל כן היא בטלה מיסודה.

"כל צעד כזה של בג״ץ מרחיב את התמיכה הציבורית בשינוי שיטת בחירת השופטים, ובהרחקתם מהמערכת של שופטים אשר מנצלים את תפקידם כדי לרמוס את הדמוקרטיה. לא אפסיק להיאבק עד שהשינויים ההכרחיים במערכת המשפט יבוצעו במלואם. זה מאבק קשה וארוך שנים, אבל הדמוקרטיה ורצון העם הם שינצחו בו״, דברי לוין.

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד): "בג"ץ צועד צעד ענק לקראת סגירתו. בית משפט שמחליט לדון, שלא לדבר על לבטל חוק יסוד או חלק ממנו, הוא בית משפט שמבצע הפיכה במדינה דמוקרטית. יש להחליפו לאלתר בבית משפט לחוקה שנבחר וכפוף לחוק ולא לגחמות שלו. כמה אירוני יהיה אם בג"ץ יכרות את הענף שעליו הוא יושב: יבטל את חוק יסוד(!) ממשלת החילופים, יגרום לפיטורי שרי כחול לבן, ויאפשר הקמת ממשלת ימין שתקים בית משפט לחוקה שיחליף את בג"ץ..."

ח"כ מאי גולן: "‏בקרוב כבר לא נצטרך כף טרקטור של די-9. שופטי בג״צ יביאו על עצמם את חיסול הדמוקרטיה שלנו. שלטון חדש של שופטים שמעולם לא נבחרו יקום בישראל. זה הזמן של כולנו להתגייס ולומר - עד כאן! זמנכם עבר! לא ניתן לכם להחליף לא את הכנסת ולא את הממשלה!"

ח"כ אריאל קלנר: "‏‏בג"ץ מאבד את שארית הלגיטימיות שלו. בג"ץ ששובר את הכלים ומתערב בחוקי יסוד שנתמכו בידי יותר מ 70 חברי כנסת, אינו לגיטימי יותר ופסיקותיו אינן מחייבות יותר מבוררות בעולם התחתון. היום כולם מבינים: הגיעה העת לשנות את שיטת בחירת השופטים והגיעה העת להגביל סמכויות הגוף שאיבד את הבלמים".


יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה): "‏שופטי בג"ץ דוהרים ביהירות, בחוסר אחריות, ובשכרון-כוח אל משבר חוקתי שכמוהו לא ידעה מדינת ישראל. התערבות חסרת סמכות בחוקי יסוד תערער את יסודות המשטר הדמוקרטי וריבונות העם, תהיה משהו שאסור יהיה לציית לו, תחייב את הכנסת למענה הולם, ועלולה לפורר את החברה הישראלית.

"‏האחריות לכך מוטלת בראש ובראשונה על השופטים, אבל במידה רבה גם על ‎ראש הממשלה נתניהו, שבמשך שנות שלטונו הארוכות האכיל את המפלצת המשפטית, גידל אותה לממדים הנוכחיים שלה ושמר עליה מכל משמר. ההודעות הנזעמות של חברי הליכוד הערב הן מופע צביעות וחוסר מודעות עצמית מדהים", דברי סמוטריץ'.

ח״כ אופיר סופר (ימינה): ״האפשרות שבג״ץ יפסול חוק יסוד שחוקק בכנסת ישראל על-פי רוב מסוכנת ומהווה מדרון חלקלק בדרך לביטול חוק השבות. שופטי בג״ץ דורסים פעם אחר פעם את החלטות נבחרי הציבור, דורסים ברגל גסה את ההחלטות המתקבלות בכנסת ומצפצפים על בחירת העם. רק פסקת ההתגברות יכולה להציל את הדמוקרטיה מהסכנה הזו״.

”בג״ץ חותר תחת סמכות הכנסת אבל בכך מערער על סמכותו שלו״

התנועה למשילות ולדמוקרטיה: "מצער שבית המשפט לא מבין, שכאשר הוא עוסק בחוקי יסוד הוא חותר תחת יסודות סמכותו שלו. בית המשפט פועל מכוח חוק יסוד: השפיטה, שאיננו משוריין. אם בית המשפט ירשה לעצמו לזלזל בסמכותה של הכנסת לקבוע חוקי יסוד, לא יהיה לו כל בסיס לדרישה להתייחסות רצינית לפסקי דינו ולעצם מעמדו. יש לקוות שנבחרי הציבור בכנסת ובממשלה יבהירו לשופטי בג"ץ שאין בכוונתם להיות שותפים לביזוי חוקי היסוד ולפעולתו של בג"ץ בחוסר סמכות".

פורום קהלת: "שופטי בג"ץ הכריזו על עידן חדש בישראל. לפני 25 שנה הכריזו על מהפכה חוקתית ואימצו סמכות לפסול חוקים. זה היה מחטף, אבל אז לפחות הסתמך בית המשפט על חוקי-יסוד שהכנסת חוקקה, ובכך שימר את עליונות הכנסת והעם. אבל הערב הודיעו שהם עליונים גם על חוקי יסוד. בצו שהוציא בג"ץ לגבי סעיפים בחוק יסוד הממשלה - למעשה הבהירו השופטים שאין להם צורך במקור סמכות. מכוח מה בדיוק הם יכולים לבקר את חוקי היסוד? לפי איזה סטנדרט? אם גם חוקי יסוד אינם מחייבים את השופטים, הרי שהשופטים כורתים את הענף שממנו צומחת סמכותם.

"אם נבחרי הציבור יסכימו לעצם העיקרון החדש שעליו הכריזו השופטים, המשמעות היא הפיכתם של שופטים שלא נבחרו בידי הציבור לשליטים אבסולוטיים. תוכן הצווים נוח - כאילו - לפוליטיקאים. כך יוכלו להשתחרר ממשלת האחדות שאינם באמת חפצים בה. אולם על נבחרי הציבור להישמר ולא להתפתות למלכודת זו. עליהם לשמור על ריבונות העם והכנסת. הרשות המחוקקת צריכה כעת להגיב בצעדי איזון הולמים".

תאריך:  12/11/2020   |   עודכן:  12/11/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יו"ר הכנסת: "החלטת בג"ץ - בטלה מיסודה"
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבי כהן
13/11/20 14:37
2
רפי לאופרט
14/11/20 20:55
3
לא לפייסבוק
16/11/20 23:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אקטיביזם שיפוטי
יו"ר הכנסת, יריב לוין, מחריף את התקפותיו על בית המשפט העליון. לוין אומר (יום ה', 3.9.20): "מה שהורס את החברה הישראלית וקורע אותן לגזרות, אלו החלטות שאין כל קשר בינן לבין עולם המשפט ושכל מקורן בהשקפת עולם של בית המשפט. אלה דברים מקוממים ובלתי נסבלים.
03/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
האפשרות שבג"ץ יפסול חוק, גם אם זה קורה לעיתים רחוקות, קוממה עליו חלק מן האישים בממסד הפוליטי, אשר פתחו בהתקפות על בג"ץ בלשון שנעשתה בוטה יותר ויותר. אומנם גם קודם לכן הושמעה ביקורת על פסקי דין של בג"ץ, אך בדרך כלל הייתה הביקורת נקודתית, עניינית ומכובדת.
15/08/2020  |  יצחק זמיר  |   כתבות
בית המשפט העליון עשוי לשנות פסק דין קודם שלו ולקבוע, כי עמדתו של מאסדר המוצגת בפני בית המשפט לא תהיה ברירת המחדל לפרשנות מעשיו, אלא שההכרעה תהיה בידי בית המשפט. כך מסתמן (יום א', 26.7.20) מדבריהם של כמה מן השופטים בדיון שנערך בנושא בהרכב מורחב.
26/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
כותב שורות אלה מאמין בכל ליבו כי אין דמוקרטיה ראויה לשמה ללא רשות שופטת עצמאית. זאת ועוד: גם חקיקת הכנסת, במקרים חריגים ויוצאי דופן, היא עניין לביקורת שיפוטית. ב-72 שנות המדינה, הרשות המבצעת והרשות המחוקקת נהגו כבוד ברשות השופטת ושמרו על מעמדה, גם כשהתגברה הביקורת בקרב העם ונציגיו. מסכנה אחת אין ולא תהיה לאיש אפשרות לשמור על הרשות השופטת: מפני עצמה.
01/05/2020  |  גדעון סער  |   מאמרים
"בארץ ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי" - פתח ואמר דוד בן-גוריון לפני 72 שנים פחות שלושה ימים. אותו דוד בן-גוריון, שכאשר נשאל שנה לפני כן בוועדת האו"ם מהו ה"קושאן" - תעודת הבעלות - של העם היהודי על ארץ ישראל, הניף בתגובה את התנ"ך.
26/04/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   אקטיביזם שיפוטי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 35  /  מי ומי  
הביקורת מבטאת ירידת אמון בבתי המשפט  /  איתמר לוין
"יורים חיצים במי שבא לשנות"  /  איתמר לוין
אוחנה: לקיים את הוויכוחים בשיקול דעת ובדרך ארץ  /  איתמר לוין
יריב לוין משקר בסיטונות  /  דן מרגלית
ברק שאג, מי לא יירא  /  פרופ' דוד נבון
לא-תאומים בעליון האמריקני  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il