|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

דיון בוועדה לביקורת במדינה מגלה:

מדוע לא השתמשו בבדיקות הסרולוגיות? - התשובות מתחמקות

משרד הבריאות: בעיה בממשק המחשובי המל"ל: מחודש מאי לא דנו בכך פקע"ר: לא עוסקים בכך; האוצר: לא הוגשה בקשה לתקצב כזה מערך ח"כ שלח: "למה לדון בפתרון מעולה וזול כשאפשר לשבת שבע שעות על סגירת חנויות ולא להחליט? ככה לא מנהלים מדינה!"
16/11/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: ערוץ הכנסת]
ח"כ שלח. "למה לחשוב מחוץ לקופסה" [צילום: ערוץ הכנסת]

בצל החשש מסגר שלישי ובעקבות דוח הביניים שפרסם מבקר המדינה באחרונה בנושא הקורונה ובו עלה כי מיליוני שקלים הושקעו בבדיקות הסרולוגיות אך לא נעשה בהם שימוש, התכנסה (יום ב', 16.11.20) הוועדה לענייני ביקורת המדינה, לדון בנושא ולבדוק מדוע משרד הבריאות לא משתמש בכלי הזה כדי למנוע בידוד בית וכתוצאה מכך סגרים וכדו' שעלותם למשק גדולה מעלויות הבדיקות. בוועדה אמר נציג המל"ל המתכלל את האסטרטגיה במשבר הקורונה כי עתה הם עוקבים בדברים של ישיבת הוועדה ע"מ לשוב ולבדוק שימוש גורף בבדיקות הסרולוגיות.

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: ״סיפור הבדיקות הסרולוגיות הוא לא פחות ממדהים. יש בידי משרד הבריאות כלי, שיכול לפטור אלפי אנשים מבידוד מדי יום, להוריד משמעותית את הנזק למשק ולאפשר חיים נורמליים בנוכחות קורונה - ולא רק שלא משתמשים בו, אפילו לא דנו בזה". ח"כ שלח הוסיף: "למה לדון בפתרון מעולה וזול (עלות בדיקה היא כ-50 דולר), כשאפשר לשבת שבע שעות על סגירת חנויות ולא להחליט? למה לחשוב מחוץ לקופסה כשאפשר להטיל על הציבור והמשק עונשים קולקטיביים חסרי בינה, שעולים מיליארדים ומאמללים מאות אלפי אנשים? למה לנהל, כשאפשר לספר אגדות עם על חיסון מתקרב ומצבנו הנפלא ביחס לעולם?
ככה מורידים משק וחברה לתהום. ככה לא מנהלים מדינה".


ממשרד מבקר המדינה הציגו את עיקרי דוח הביניים האחרון המצביע ע"כ שבין היתר משרד הבריאות הזמין עשרות אלפי בדיקות סרולוגיות, אך בשל חוסר תכנון פג תוקפן לפני השימוש. בנוסף, משרד הבריאות רכש 2.4 מיליון ערכות לבדיקות סרולוגיות בעלות כוללת של 112 מיליון ש"ח. עלה כי המשרד מתכנן לבצע 300,000 בדיקות סרולוגיות בלבד, ולגבי יתר 2.1 מיליון הערכות הנותרות אין לו תכנון. בפועל הובאו לארץ 250,000 ערכות ועד ספטמבר בוצעו בפועל רק כ-60,000 בדיקות.

לשאלת יו"ר הוועדה, מדוע לאחר חודשים רבים ועל אף שנושא הבדיקות הסרולוגיות הוצף כבר בתחילת המשבר בכהונתו כיו"ר ועדת הקורונה, כלום לא נעשה והתקדם עד עתה, השיב ד"ר שי רייכר, מנהל תחום הערכת סיכונים במשרד הבריאות: "צריך לקבל אישורים של ועדות אתיקה וזה לא דבר שיכול לקרות ביום אחד. צריך סבלנות. ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שהכירה בבדיקה סרולגית. כרגע החסמים שיש שלנו אלו ממשקי מחשוב מול כל המעבדות. הבדיקה היא קלינית ואבחונית וצריך מעקב וממשק מול קופות החולים".

לגבי מהימנות הבדיקות, סיפר רייכר כי בבדיקות הסרולגיות שהמשרד בוחר לבצע "מדובר ביעילות של 99.9% כאשר אנחנו מתבססים על שני קיטים משתי חברות שונות וככה היעילות מובטחת. תעודת ההחלמה של בדיקה סרולגית חיובית, כרגע איננה מוגבלת בזמן והיא פוטרת רק מבידוד ולא מסגר, עטיית מסכה או ריחוק חברתי. לדעתנו, חמישה ושישה חודשים קיימם עוד הנוגדנים בגוף וכמות הנוגדנים שממנו זה נקרא כמחלים הוא על-פי הכרעת היצרן של הקיטים. שיעורם של שליליים שנבדקו בסרולוגי הוא אפסי ממש וזה גם מלמד שאנחנו עדיין רחוקים ממש מחסינות עדר. לכן במשרד הבריאות ממשיכים לדבוק בעמדה כי רק ריחוק חברתי זה הפתרון היחיד לעצור שרשראות הדבקה".

שי גלעד, סגן ראש אגף טכנולוגי במל"ל: "באזור אפריל ומאי הבנו שנושא כזה יכול להוות פתרון ליציאה מהסגר ושחרור של המשק. בגל השני כחלק מאסטרטגיית יציאה, לא עסקנו בזה יותר ולא בדקנו האם ומדוע לא מקודם הבדיקות הסרולגיות כחלק מהאסטרטגית היציאה של מדינת ישראל. נשתמש בישיבה הזאת של הוועדה כבסיס בדיונים של המל"ל".

דניאל פדון, רפרנט בריאות באוצר: "כמו יתר הדברים שאושרו ב-16 מיליארד שקלים להתמודדות עם משבר הקורונה, יאושר כל דבר שמשרד הבריאות חשוב שנכון ויעיל להתמודדות עם הנגיף. אנחנו לא קיבלנו כל דרישה להכרה בעוד הוצאות כלשהן בגלל מערך בדיקות סרולוגיות".

תאריך:  16/11/2020   |   עודכן:  16/11/2020
מירב ארד
+כשל מובנה בחופש המידע בשלטון המקומי
23:55 16/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעוד שבמשרדי הממשלה התקבלו 20 מן העתירות בעניין אי-מסירת מידע בהתאם לחופש המידע ו-27 נדחו, בעתירות שהוגשו נגד רשויות מקומיות הפער היה גדול פי כמה - 73 עתירות התקבלו ורק 9 נדחו
(ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע, שלומי בילבסקי)
+האוצר והביטוח הלאומי מסרבים לשלם דמי אבטלה לחיילים בודדים
17:26 16/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מדובר בחיילים במצוקה כלכלית, שקיבלו מצה"ל היתר-עבודה פרטית כדי לכלכל את עצמם  ▪  יו"ר ועדת הקליטה: עצם העובדה שהתגייסו לצה"ל, למרות הרקע המשפחתי, ראויה לכבוד והערכה
([צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
+בעלי הקניונים הציגו למשרד הבריאות מתווה לפתיחה
16:24 16/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצריכה - 42% מהתל"ג, שרובו נעשה ב-17 אלף החנויות, מתוכם כ-12 אלף בקניונים  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: פתיחת חנויות-הרחוב אך הגבלת הקניונים - גורמת לצפיפות במקום לפיזור האוכלוסייה
(קניון ברמות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+בג"ץ עשוי להתיר גיור רפורמי
15:54 16/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הכנסת והממשלה טרם קיבלו החלטה בנושא לחוקק חוק גיור, ועד סוף החודש אמורה להימסר תשובת המדינה בנושא לבג"ץ שעשוי להתערב בנושא  ▪  מחלוקת בימינה בנושא החוק
(מבוכה חרדית [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+לפיד: להתנהל כאילו אין חיסון
14:50 16/11/20  |  עידן יוסף
יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד, אומר כי יש להתנהל כאילו אין חיסון משום שהחיסון אינו קרוב. בפתח ישיבת הסיעה אמר: "‏הנזק הכי גדול של הממשלה הזאת, זה אובדן האמון של הציבור. אנחנו כבר לא נאמין להם, כי אי אפשר להאמין להם. "אני רוצה להפנות מפה שאלה לראש הממשלה נתניהו. מר נתניהו, למה אתה לא אומר את האמת בעניין החיסונים? החיסון של פייזר לא עבר את כל הבדיקות. לא עבר את השלב האחרון".
+ועדת הכספים אישרה הקלות ל-113 עמותות חברתיות
10:39 16/11/20  |  מירב ארד
ועדת הכספים אישרה (יום ב') הקלות במס על תרומות ל-113 עמותות חברתיות, שעוסקות במטרות ציבוריות, שאינן מתוקצבות ישירות ע"י המדינה. ל-111 עמותות אושרו הקלות במס הכנסה על תרומות ול-2 עמותות ניתנו הקלות במיסוי מקרקעין, זאת בהתאם לסעיפים 46' לפקודת מס הכנסה ו-61 לחוק מיסוי מקרקעין. בין העמותות שאושרה להן ההטבה: מוסדות חינוך, רווחה, תרבות, בריאות, דת, סעד, ספורט, זכויות אזרח, איכות סביבה, קליטת עלייה וגופים שעוסקים בעידוד תעסוקה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר גרוטו / Itamar Groto   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גבי ברבש   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סיגל סדצקי   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדוע לא השתמשו בבדיקות הסרולוגיות? - התשובות מתחמקות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23

15/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
נכה כבן 80 המתגורר בסמוך למעון ראש הממשלה בבלפור בירושלים אינו מורשה לחלוף ליד בית ראש הממשלה. הוא הגיש תלונה בעניין למשרד ראש הממשלה, וכתב שהוא נאלץ לבצע עיקוף כדי להגיע לביתו. הנכה נענה כי בקשתו נדחית, מטעמי ביטחון. במשרד ראש הממשלה לא השיבו לפניית News1 בנושא.
14/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
האם בית המשפט העליון רשאי לבטל חוק יסוד? זוהי השאלה הבסיסית שתעמוד בפני תשעת השופטים שידונו בתשובת המדינה לצווים על-תנאי שהוציא בג"ץ (יום ה', 12.11.20) בנוגע לשינויים בחוק יסוד הכנסת ובחוק יסוד הממשלה, אשר עיגנו את ממשלת החילופים. השאלה במקרה הנקודתי הזה סבוכה עוד יותר, משום שהשינויים הללו קשורים למבנה ולסמכויות של הרשות המחוקקת והרשות המבצעת, ולאופן בו מיושמות תוצאות הבחירות לכנסת ה-23.
13/11/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
יו״ר הכנסת, ח״כ יריב לוין, תוקף את החלטת בג"ץ, לנמק בתוך שלושה שבועות מדוע לא יבוטל התיקון לחוק יסוד הממשלה אשר עיגן את מנגנון ממשלת החילופים ולנמק מדוע לא יבוטלו שינויים בחוק יסוד הכנסת, המקשים על הבעת אי-אמון בממשלה ועל ביטול חקיקת ממשלת החילופים.
12/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העלייה והקליטה המשיכה השבוע (12.11.20) לעסוק בתנאיהם של החיילים-הבודדים, והפעם, אלו שהותר להם לעבוד בעת שירותם ובחופשתם מהצבא. יו"ר ועדת-המשנה לנושא, אלכס קושניר, קרא למשרדי האוצר והביטחון לסייע לחיילים בודדים אלו, שאיבדו במשבר הקורונה את מקומות עבודתם ואת היכולת להחזיק את עצמם. "לא מדובר בחיילים רבים, וניתן לסייע להם בתקציב מיוחד. חיילים בודדים רבים, יכלו שלא להתגייס ומצויים בשולי החברה - ולכן ביקשו לעבוד תוך כדי השירות, ובמהלך החופשות מהצבא. משבר הקורונה הביא לפת-לחם אזרחים רבים, וחיילים הם בין אלו שנפגעו קשות. אי-מציאת עבודה או חיים בכבוד לחיילים אלו יגרום להם לנשור מהשירות הצבאי, ואח"כ גם להישאר בשולי החברה". קושניר ביקש מנציגי צה"ל לבצע אומדן תקציבי חודשי למענקי סיוע לחיילים בודדים, והבטיח לנסות לגייס משאבים לנושא.
12/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il