13 שנים לאחר שבית המשפט העליון העיר על סעיף ישן בחוק הגורם לבזבוז זמן ומשאבים, סעיף זה עודנו בתוקפו - על הבזבוז שהוא גורם. כך מציין (יום א', 22.11.20) השופט
נעם סולברג. החלטתו של סולברג גם מגלה, כי נהג משאית שלחובתו למעלה מ-100 עבירות תעבורה ממשיך לנהוג.
החוק מחייב את בית המשפט לקיים דיון במעמד הצדדים, כאשר מוגש ערעור על החלטה לדחות בקשה לעיכוב ביצוע של פסילת רשיון נהיגה. כלומר: בית המשפט לתעבורה הורה לפסול רישיון, בית המשפט המחוזי דחה בקשה לעכב את הפסילה עד להכרעה בערעור - והנהג מערער לבית המשפט העליון.
מצב זה, אומר סולברג, "אינו יעיל מבחינת המשאבים שהוא מצריך; גם לא מועיל לצדדים. הדעת נותנת כי אין מניעה לנהל ערעור על כגון דא באמצעות טיעונים בכתב בלבד. החוק אפוא טעון תיקון". סולברג מצטט דברים שכתב בשנת 2007 השופט
אליקים רובינשטיין: "בחוק המצוי עסקינן לעת הזאת, והרצוי טרם נחקק". והוא מוסיף: "עינינו הרואות: כ-13 שנים חלפו מאז ועד היום, 'והרצוי טרם נחקק'!"
הדברים נאמרו בהחלטתו של סולברג לדחות את בקשתו של נהג המשאית יוסף מטר לעכב את שלילת רשיונו לארבעה חודשים, לאחר שנתפס נוהג במהירות מופרזת. הבקשה כבר נדחתה בידי בית המשפט המחוזי בירושלים (השופט
מרדכי כדורי), בין היתר משום שלחובתו של מטר למעלה מ-100 עבירות תעבורה. בדחותו את הבקשה אומר סולברג, כי סיכויי הערעור אינם גבוהים, לא ניתן להתעלם מעברו הבעייתי של מטר והוא יכול לבקש מן המחוזי להקדים את הדיון בערעורו כך שיתקיים לפני תום תקופת הפסילה. את מטר ייצגו עוה"ד תומר גונן וחליל נעמי, ואת המדינה - עו"ד ענת בן-סידי.