בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
תחנה חדשה בלוד: צפי ל-5.5 מיליון נוסעי רכבת בשנה
|
שרת התחבורה רגב: "מעוניינת שבכל תחנת רכבת יוקם מרכז מסחרי" ● התחנה כוללת שלושה רציפי נוסעים באורך 350 מטר, בשטח של 4,000 מ"ר בנוי ומקורה, ומתחם מסחרי במפלס תחנת הרכבת
|
[צילום: שבתאי טל/CLOUDVIEW]
|
|
[צילום: שבתאי טל/CLOUDVIEW]
|
|
|
|
|
איזור המסחר [צילום: שבתאי טל/CLOUDVIEW]
|
|
|
|
|
בלוד חנכה (יום א', 29.11.20) רכבת ישראל את תחנת לוד החדשה לנוסעים. התחנה החדשה נבנתה על-ידי אגף הביצוע ברכבת ישראל וכוללת שלושה רציפי נוסעים באורך 350 מטר, בשטח של 4,000 מ"ר בנוי ומקורה; מתחם מסחרי במפלס תחנת הרכבת, לרווחת הנוסעים ותושבי האיזור: מסעדות, חנויות ושירותים שונים; חניון 'חנה וסע' רב קומתי, עם כ-760 מקומות חנייה, אשר ישרת את נוסעי התחנה, באי מתחם המסחר ותושבי העיר. שרת התחבורה מירי רגב אמרה בטקס כי היא מעוניינת שבכל תחנת רכבת יוקם מרכז מסחרי. לדבריה, חזונה הוא "מפגש בין תחנות הרכבת והאוטובוסים שבתוכם גם שטחי מסחר המאפשרים לאדם לצאת מביתו לתחנת הרכבת באמצעות אוטובוס או אופניים, להגיע לעבודתו ולחזור ממנה בנוחות ותוך שימוש בתחבורה ירוקה נוחה ומזמינה״. תחנת לוד, הנמצאת במרחק של כ-400 מטרים מהתחנה הישנה, היא התחנה הראשונה הנבנית במתאר החדש - המשלב בין הקישוריות של תחנת הרכבת למתחם מסחר ושירותים של כ-2,000 מ"ר ובו מגוון חנויות המציעות מגוון רחב של מוצרים וכן מסעדות ובתי קפה. בשלב השני צפויים להיבנות מעל למבנה התחנה שני מגדלי משרדים להשכרה שהעובדים בהם ייהנו מגישה נוחה באמצעות הרכבת עד לפתח המשרד ומהמרכז המסחרי הצמוד. תחנת הרכבת בלוד מהווה צומת מרכזי בתחבורה הרכבתית בישראל מזה 126 שנה, אז הונחו המסילות הראשונות בארץ ישראל. התחנה אשר פעלה עד היום נבנתה לפני מאה שנים בדיוק, בשנת 1920. בשנים הקרובות, עם הצמיחה הגדולה בכמות הרכבות המופעלות בכל יום, הגידול בהיקף הנוסעים, הפעלת קווים חדשים, ופתיחת תחנות נוסעים נוספות, תגדל משמעותית פעילות הרכבת באזור, וברכבת ישראל צופים כי מספר הנוסעים בתחנת לוד יזנק ל-5.5 מיליון בשנה, ותנועת הרכבות בתחנה תגדל ל-320 רכבות ביממה, עד שנת 2040. לפני כשלוש שנים אף אוכלס מטה רכבת ישראל בעיר, כחלק מהצהרת כוונות ערכית, להמשך פיתוח העיר לוד כמוקד ארצי של רכבת ישראל. מיכאל (מיכה) מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל, אמר בטקס: "רכבת ישראל מקדמת תפיסה חדשה של תכנון תחנות הרכבת, בדומה למקובל ברחבי העולם - הנוסע שייכנס לתחנת לוד החדשה ייהנה מחוויית נסיעה משודרגת. לא רק נסיעה ממקום למקום אלא גם מרכז מסחרי ועסקי שיאפשר לו להשלים את צרכיו בדרך לשגרת יומו ובחזרה ממנה. החנויות שייפתחו במתחמים ייהנו מהצמיחה האדירה במספר הנוסעים ברכבת, והעסקים שישכרו משרדים במתחמים ייהנו מתחנת רכבת צמודה עבור עובדיהם". ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, הודה לשר התחבורה לשעבר, ישראל כ"ץ, "הרפורמטור והבולדוזר הגדול בממשלת ישראל, שהתעקש יחד איתי להקים תחנת רכבת גדולה בקנה מידה ארצי", והוסיף כי בפרשת השבוע נאמר "ויצא יעקב מבאר שבע". לדבריו, אם סביר להניח שאם היה יעקב יוצא ברכבת, ההיסטוריה של עם ישראל הייתה אולי נראית אחרת.
|
[צילום: שבתאי טל/CLOUDVIEW]
|
|
|
|
תאריך:
|
29/11/2020
|
|
|
עודכן:
|
29/11/2020
|
|
עידן יוסף
|
+האצה בהליכי החקיקה לטכוגרף דיגיטלי
|
20:19 29/11/20 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
משרד התחבורה פרסם תזכיר חוק להסדרת המעבר מטכוגרף אנלוגי לטכוגרף דיגיטלי שימנע זיוף נתוני הנהיגה והנהג ▪ בהצעת החוק: הטלת אחריות על בעל הרכב ולא רק על הנהג, וסמכות עיכוב ממושכת לשוטר לצורך הפקת הנתונים מהמכשיר (טכוגרף. הטמעה דיגיטלית בחקיקה [צילום: יוטיוב])
|
|
תחנה חדשה בלוד: צפי ל-5.5 מיליון נוסעי רכבת בשנה
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
י.צ.
|
30/11/20 13:39
|
|
אמש ירד הנוסע האחרון ברציפי תחנת לוד הוותיקה, לאחר כ-100 שנים שעברו לידם רכבות מיעדים שונים בארץ והמזרח התיכון. לאורך שנות פעילותה שירתו צוותי התחנה עשרות מיליוני נוסעים ובהם הגנרל אלנבי, וינסטון צ'רצ'יל, דוד בן-גוריון ואחרים.
|
|
|
משרד התחבורה החל בניסוי לבחינת מערכת בטיחות חדשנית המתריעה בפני נהג האוטובוס על מצבים מסוכנים המתרחשים ב"שטח המת" בצדי האוטובוס, שאינו נכלל בשדה הראייה שלו. המערכת החדשה מתריעה לנהג באמצעים חזותיים וקוליים על סכנה לרוכבי אופניים הנמצאים מצידו הימני של האוטובוס, המוגדר כ"שטח המת", שמוסתר מעיני הנהג בשעת הנהיגה.
|
|
|
התעריף המרבי לנסיעה בודדת בביקושית (קו שירות מותאם ביקוש) יעמוד בקרוב על 18 שקל. על-פי החלטת ועדת המחירים, המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה, המתפרסמת לראשונה ב-News1, המפקח על התעבורה יקבע ברישיון ההפעלה מנגנון לקביעת מחיר הנסיעה שלא יעלה על גובה התעריף המרבי כאמור.
|
|
|
מזה חודשים ארוכים, ברקע משבר הקורונה, לא מתקיימת פעילות רכבתית בסופי-השבוע (שישי ומוצאי שבת). הפסקה זו איפשרה האצה משמעותית בעבודות לשיפור תשתיות הרכבת. כעת מתברר כי נסיעת הרכבות צפונה בסופי-השבוע לא צפויה להתחדש בקרוב.
|
|
|
אחרי שנפתחה בקול תרועה רמה, הרפורמה במוניות השירות ממשיכה לקרטע, ומשרד התחבורה אינו עומד בהתחייבויותיו לוועדת הכלכלה והכספים להשלימה במועד. הארגון מחדש אמור היה להסתיים בסוף שנת 2019. הוא הוארך שוב ע"י ועדת הכספים לסוף 2020 - בדיעבד. כעת, משנכשל משרד התחבורה ביישום, הוא מבקש להאריכו בלא פחות משנתיים נוספות - עד 31 בדצמבר 2022, דהיינו שהרפורמה תושלם רק ב-2023.
|
|
|
ועדת הכלכלה אישרה (יום ג', 24.11.20) את בקשת הממשלה לתקן את תקנות הקורונה העוסקות בהגבלות על פעילות התחבורה הציבורית. לפי התיקון שאושר, הקיבולת באמצעי התחבורה הציבורית תעלה מ-50 ל-75 אחוז. עם זאת, במהלך הדיון ביקש היו"ר יעקב מרגי לדעת כיצד יעבוד ההסדר החדש, אך לא קיבל תשובות ברורות. בהתייחס לכך אמר מרגי כי משרד התחבורה, ובמיוחד משרד הבריאות, לא הגיעו מוכנים לדיון. הוא הוסיף כי התקנות בתוקף עד ה-10 בדצמבר, וביקש עד אז להגיע לוועדה עם תשובות ברורות בדבר ההסדר החדש.
|
|
|
|
|
|
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
|
|
|
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
|
|
|
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|