|
פריקת המשא מהאונייה
|
|
|
|
|
|
מכתב יוצא דופן לשר האוצר ישראל כ"ץ ולשרת התחבורה מירי רגב. יו"ר איגוד יבואני התבואות ומוצרי הגרעינים לישראל, איתי רון, מבקש להפריט חלק מנמל אשדוד.
"הניסיונות במשך השנים לגרום לחברת נמל אשדוד לשפר את השרות באמצעים שונים, העלו חרס", מלין רון. "אנו יבואני התבואות פונים אליכם: הפעילו במתחם נמל אשדוד את הרציפים 24 ו-25 באמצעות מפעיל נוסף. צעד זה יוביל לקוחות דרומיים לפרוק מטענים נוספים באשדוד, תקטן תנועת המשאיות בכבישים, יקטן זיהום האוויר, הלקוחות יחסכו בעלויות ההובלה והמשק הישראלי ייהנה מתחרות מבורכת".
בשבוע האחרון נאלצה אונייה לפרוק את מטענה בצפון הארץ, למרות שהמטען שנשאה היה מיועד לאופקים. מדובר באוניה של חברת אסמי עוז, שבלית ברירה פרקה 27,000 טון כוספת
(פסולת צמחית) סויה בנמל מספנות ישראל שבמפרץ חיפה.
האונייה הגיעה לארץ ב-23.12.20, אך בשל המצב החמור באשדוד, הנהלת חברת אסמי עוז העדיפה לשנע את האונייה לנמל הצפוני, שגם בו הפריקה לא יעילה, ואינה במסירה ישירה לממגורה, כמו ברציף דגון בחיפה, אלא מתבצעת בפריקה מיושנת למשאיות, בקצב שנחשב איטי - 800 טון בלבד למשמרת (לעומת אלפי טון רבים בכל משמרת ברציף דגון בנמל חיפה העמוס. פריקת האונייה החלה ב-29.12 והסתיימה ביום א', 10.1, בערב (לאחר 11 יום!).
ההפסד הכספי לאסמי עוז עקב הסטת הפריקה לנמל מספנות ישראל מגיע ל-700,000 שקל, דמי עלות השינוע של המטען באלפי משאיות בכבישים מצפון לדרום ובגין הפיצוי לחברת הסחר הימי בחו"ל על חכירת האונייה לימים רבים מהנדרש והמתנת יתר בנמל בארץ.