|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

ליצמן נגד סער: "לא נאפשר פגיעה בשבת"

יו"ר יהדות התורה יוצא נגד דבריו של יו"ר תקווה חדשה בזכות פתיחת מרכולים בשבת ואומר כי מדובר בהצהרת כוונות מסוכנת בראיון לחדשות 12 התגאה גדעון סער בכך שהיה שר הפנים הראשון שהתיר מסחר בשבת
19/01/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2021   |   תגובות
ליצמן וסער בימים אחרים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

סער נשאל על סגירת מרכולים בשבת והתחמק
עידן יוסף
לאחר שמספר 2 במפלגתו הצהירה כי תתנגד לסגירת מרכולים בשבת, מפזר גדעון סער עמימות על כוונותיו בנושא * בעבר הביע תמיכה בבילויים אך התנגדות למסחר * למעשה, היה שר הפנים הראשון שאישר פתיחת מסחר בשבת במתחמים מוגדרים בת"א
לרשימה המלאה

יו"ר יהדות התורה, שר השיכון והבינוי יעקב ליצמן, תוקף את יו"ר רשימת תקווה חדשה, גדעון סער, ואומר כי "דברי סער בעד פתיחת מרכולים בשבת, רחמנא ליצלן, מהווים הצהרת כוונות מסוכנת באשר לדרכו הפוליטית ועמדותיו הצפויות בנושאי דת ומסורת. שמירת שבת קודש במרחב הציבורי היא ערך עליון עליו נאבקנו לאורך הדורות ולא נאפשר פגיעה בשבת קודש".

הוא הגיב לראיון שנתן (יום ב', 18.1.21) סער לחדשות 12 ובו התגאה בכך שהיה שר הפנים הראשון שאישר פתיחת המסחר בשבת. "קיבלתי החלטה מאוזנת של היתר המסחר בשבת - החלטה שהיא לא קלה - אף שר פנים אחר לא קיבל החלטה כזאת", אמר סער. "אני יכול להתחייב בפני אזרחי ישראל, שממשלה בראשותי לא תקיים שום סוג של כפייה, לרבות כפייה דתית".

עוד אמר סער: "קיבלתי החלטה על-פי חוק עזר של עיריית תל אביב, שבה אישרתי שלושה דברים - מתחם התחנה, נווה צדק, נמל ת"א-יפו; כל החנויות בתחנות דלק; הארכת שעות פתיחת בתי הקפה וסעיף אחד של המרכולים - שהיה בו ניסיון של מר חולדאי להכשיר הפרת חוק של הרבה מאוד בעלי עסקים - אני פסלתי. ומה קרה אחרי זה? עיריית תל אביב קיבלה את הדבר הזה ותיקנה את חוק העזר. היא לא הלכה לבית המשפט נגד ההחלטה שלי. זאת אומרת שאני צדקתי".

בדבריו של ליצמן, שהובאו בבטאון מפלגתו "המודיע" נאמר כי סיעת יהדות התורה לא תשתף פעולה עם גורמים הרואים בפגיעה בערכי מסורת ישראל כר פוליטי נוח לגריפת קולות על-חשבון יסודות המקודשים לעם ישראל. הנציגות החרדית תעמוד איתנה נגד כל כוונה לפגיעה בסטטוס-קוו, ובייחוד תגן על שמירת שבת קודש במרחב הציבורי".

שר השיכון התייחס גם להצהרות של סער כי הוא רואה ביאיר לפיד שותף אפשרי בדרך להקמת קואליציה, ואמר כי כפי שהיה עד היום, מי שרוצה להקים ממשלה יצטרך לבחור בין הסיעות החרדיות ליש עתיד, שכן שתיהן לא יוכלו לדור בכפיפה אחת.

תאריך:  19/01/2021   |   עודכן:  19/01/2021
עידן יוסף
+סקר: הליכוד מתחזק, סער נחלש
00:07 20/01/21  |  עידן יוסף
סקר מנו גבע עבור חדשות 12: הליכוד 30; תקווה חדשה 15; יש עתיד 14; ימינה 13; הרשימה המשותפת 10; שס, יהדות התורה 8; ישראל ביתנו 7; מרצ 6; כחול לבן; הישראלים 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל בסקר 74 וללא גדעון סער רק 59.
+ניר אורבך מאשים אחרים בתבוסתו
23:35 19/01/21  |  עידן יוסף
ניר אורבך, המפסיד בבחירות לראשות הבית היהודי, מאשים: ״מזה תקופה ארוכה, כוחות גדולים ורבים השפיעו והתערבו לנו בבית הפוליטי. הם הפעילו את מלוא כובד משקלם בשביל לכבוש את המפלגה״. הוא לא ציין למי כוונתו. מנגד, איתי גרנק שהסיר את מועמדותו, בירך: "מהיום המפלגה יוצאת לדרך חדשה שתחזיר את הכוח אל פעילי המפלגה והציבור. זכייתה של חגית מביאה עמה משב רוח מרענן של אופטימיות ותקווה לתחילתו של עידן חדש במפלגה".
+טראמפ: "מתפללים להצלחת הממשל החדש"
23:30 19/01/21  |  עידן יוסף
נשיא ארה"ב היוצא טראמפ בהצהרת פרידה: "כולנו מתפללים להצלחת הממשל החדש". טראמפ, שלא נקב בשמו של ביידן, התייחס לצעדים שבוצעו במהלך כהונתו, בהם חיסול אל בגדדי וסולימאני, הכרת ירושלים כבירת ישראל והחתימה על הסכמי אברהם.
+גבי ברבש: "לא אצטרף לפוליטיקה"
21:56 19/01/21  |  עידן יוסף
הפרופסור גבי ברבש, לשעבר מנכ"ל ביה"ח איכילוב ומנכ"ל משרד הבריאות, הודיע כי על-אף הדיווחים השונים על-אודות כניסתו הצפויה לזירה הפוליטית - אין בכוונתו לעשות כן. "החלטתי שלא להצטרף לפוליטיקה. היו כמה פניות אליי, אבל בגלל שאני נוהג להגיד את כל מה שאני חושב, יהיה לי קשה במערכת הפוליטית. זה כנראה לא בשבילי".
+הליכוד תוקף את חבירת אביר קארה לבנט
20:56 19/01/21  |  עידן יוסף
הליכוד: "במשך שנתיים אביר קארה טען שנלחם למען העצמאיים והיום הוא החליט להיות שכיר אצל מי שלא עשה כלום למענם".
+חגית משה נבחרה לראשות הבית היהודי
20:44 19/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תעמוד בראש רשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-24 וככל הנראה תחבור לציונות הדתית בראשות סמוטריץ'  ▪  זו הפעם הראשונה בה עומדת אישה בראש המפלגה הדתית לאומית  ▪  86.6% הצבעה - נתון שיא
([צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
[צילום: דוברות הבית היהודי]
+מגעים מתקדמים בין חולדאי ליעלון
20:23 19/01/21  |  עידן יוסף
רון חולדאי במגעים עם משה יעלון למיזוג בין הישראלים לתל"ם, וההערכה היא שבתוך שבוע ייסגרו הפרטים. במקביל, מנהל חולדאי מגעים עם העבודה, שלא ברור עדיין מי יעמוד בראשה (חדשות 13).
+30% מהנדבקים החדשים - מהווריאנט הבריטי
17:35 19/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה קרא לשרים לאשר הארכה של הסגר השלישי  ▪  ממונה הקורונה ציין ש-30% מן הנדבקים החדשים נדבקו בווריאנט הבריטי של נגיף הקורונה וקרא להאריך את הסגר בשבועיים  ▪  שר הביטחון גנץ עקץ את נתניהו ואת השרים החרדים בטוויטר תוך כדי ישיבת הממשלה
([צילום: פטר דייוויד יוזק/AP])
+הבחירות לראשות הבית היהודי: החלה ההצבעה בקלפי
14:06 19/01/21  |  מירב ארד
בשעה זו נפתחות הקלפיות בבחירות לראשות הבית היהודי וייסגרו בהדרגה עד השעה 20:00 בערב. מהשעה 20:00 בערב - תחל הספירה במרכז הטכנולוגי בנחלים עד ההודעה על הזוכה.
+יתד נאמן: סמוטריץ' לאומן מסוכן שעלול להצית את כל האזור
13:58 19/01/21  |  עידן יוסף
ביטאון דגל התורה "יתד נאמן" פרסם כתבה נרחבת על סכנות הנשקפות לכאורה מכיוונו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לעולם התורה ולציבור החרדי - תוך פירוט סיועו למניעת תקציב לגרעינים התורניים החרדיים, מתווה גיור מסוכן ואי-ציות מוחלט לתלמידי חכמים. "מדובר בלאומן מסוכן שעלול להצית את כל האזור באש של נקמה, ואם לשפוט על-פי התבטאויותיו הוא לא חושש שמא הדרך להר-הבית, שהוא דוגל ב'כיבושו', תעבור בהר הזיתים. כך מתערבים שיקולים לאומניים לתוך עניינים דתיים ומתירים עלייה למקום שכל גדולי התורה אסרו דריסת רגל בו", נכתב.

במענה לפניות כתבים בנושא, מסר סמוטריץ': ‏"הנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים, עליהם הכתוב אומר: ואוהביו כצאת השמש בגבורתו".

+סמוטריץ': אין בכוונתי לחסל את הבית היהודי
13:46 19/01/21  |  עידן יוסף
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', פנה בסרטון מצולם לחברי מרכז הבית היהודי ובו דחה את הטענות כאילו הוא רוצה לחסל את הבית היהודי, והבהיר כי לא יתערב בבחירות לראשות המפלגה.

"לא היה ולא נברא", אמר סמוטריץ'. "אכן, אמרתי ואני עדיין אומר שאין יותר מקום לתתי מפלגות ולפיצולים. עוד אמרתי שאני מתעקש על הסכם אחדות אמיתי שיבטל את הפיצול ההיסטורי ויחזיר אותנו לימים של מפלגת דתית לאומית אחת, כזו שמכילה אומנם את כל הגוונים, אבל היא בעלת ראש אחד ומנגנון דמוקרטי אחד. מפלגה כזו תחזיר לנו את גאוות היחידה ולא תבזה אותנו ואת הציבור בקרבות אגו ומריטת נוצות הדדית בכל מערכת בחירות. מיזוג כזה לא בולע ולא מבטל אף מפלגה. הוא יוצר ישות חדשה שמשמרת את המהות של שתי המפלגות ומשלב אותן במפלגה המאוחדת".
+יו"ר מועצת יש"ע הודיע על תמיכה במפלגתו של גדעון סער
12:35 19/01/21  |  מירב ארד
ראש המועצה האזורית בקעת הירדן ויו"ר מועצת יש"ע, דויד אלחייני הודיע על תמיכתו במפלגת "תקווה חדשה" של גדעון סער. "נתניהו עזב את ערכי הליכוד, אני לעולם אשאר נאמן לערכים של המחנה הלאומי...יש לי חברים טובים בליכוד, אני אוהב ומחבק אותם, קשה לעזוב את הבית, הבית שכה אני אוהב, אבל נתניהו הרס אותו", אמר אלחייני.
([צילום: דוד אלחייני])
+סקר: ירידה ליהדות התורה; קואליציית נתניהו - 59
10:26 19/01/21  |  עידן יוסף
סקר רדיו 103FM: הליכוד 30; תקווה חדשה 17; יש עתיד 14; ימינה 11; הרשימה המשותפת 10; שס 8; ישראל ביתנו 7, יהדות התורה 6; מרצ 5; הציונות הדתית, הישראלים, כחול לבן 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 76 מושבים, וללא גדעון סער - 59.
+לפיד: ועדת חקירה על מחדל נתב"ג
10:10 19/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה קורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית על הימנעות הממשלה לבצע בדיקות קורונה לנכנסים לישראל בנמל התעופה בן-גוריון  ▪  "במקום התנהלות מקצועית ראש ממשלת ישראל מצלצל בלילות לנכד של הרב קנייבסקי ומבקש רשות לעשות עוד שבוע סגר"
([צילום: יוסי אלוני/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליצמן נגד סער: "לא נאפשר פגיעה בשבת"
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד"ר משה פרץ
19/01/21 14:21
2
בדיחת השנה
19/01/21 16:17
3
ועושק הקופה כן
19/01/21 18:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, טוען כי יש להקים ועדת חקירה ממלכתית על מחדל פתיחת נמל התעופה בן-גוריון ללא בדיקות קורונה לנכנסים לישראל.
19/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
לפתע לקראת מערכת הבחירות ההולכת וקרבה, אנחנו מוצאים את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, משוטט בישובים הערבים, כמו כפר קאסם ונצרת. מקבלי פניו של ראש הממשלה נושאים נאומים נלהבים בזכות שלל פעולותיו למען הציבור הערבי, והוא נושא נאומים נלהבים בזכות שלל הפעולות החיוביות של הציבור הערבי במדינת ישראל. להרמוניה הזו יש משאלה אחת ויחידה, שהיא תתורגם לכמה שיותר חברי כנסת ערבים בכנסת ישראל, שישרתו את צרכיו של בנימין נתניהו.
ראש הממשלה לשעבר ויו"ר העבודה לשעבר, אהוד ברק, הודיע (יום ב', 18.1.21) כי לא יתמודד על ראשות המפלגה. זאת, לאחר שהבין כי לא בשלו התנאים לכינון גוש שיאחד את מפלגות גוש השמאל.
18/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
הבחירות שבפתח כבר מורגשות. בנתיבי איילון, שהתנועה בהם השבוע רדודה, כוסו בניינים בשלטי תעמולה. תמונות גדולות של שניים, חולדאי ויעלון, שספק אם יעברו את אחוז החסימה, בבחינת "אני ואפסי". המפלגה פחות חשובה. עוד אין יודעים מי ומי יקשטו את הרשימות, אבל המנהיגים רבי האגו ותאבי השלטון כבר "חוגגים" בכרזות ענק. בזבוז זועק לשמיים.
תמיד היה קושי להגדיר מהו ימין ומהו שמאל או מרכז, ודומה שהחלוקה כיום היא רק בין תומכי בנימין נתניהו לבין מתנגדיו. בין שליטה מתמשכת של יחיד הנוטה לרודנות לבין החוששים מאובדן הדמוקרטיה. כל היוצרות והיצורים התהפכו. כחול-לבן והעבודה שהכריזו "רק לא ביבי" הצטרפו בשפל קול ורוח לממשלתו. רק עתה נראה שבני גנץ התעורר לחיים והדם החל לזרום בעורקיו, אלא שזה מאוחר מדי. קומתו הגבוהה כבר שָׁחַה עד עפר, אך ביבי נבהל.
18/01/2021  |  יוסף אליעז  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  
ימינה: "לפטר מיד את השרה מירי רגב"   /  מירב ארד
סער חושד: "חפרפרת" מסתובבת בתקווה חדשה  /  עידן יוסף
גדעון סער: גאה לקדם את זכויות הלהט"ב  /  עידן יוסף
פניה לערבים של נתניהו  /  איתן קלינסקי
שתי הערות לסדר היום  /  יהודה קונפורטס
לא לגולן  /  ציפי לידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il