|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

התביעה מסרבת לומר האם לדעתה ישועה ביצע עבירות

ישועה קיבל "הודעות לא נעימות" בווטאספ ופייסבוק לאחר היום הראשון של עדותו; דיווח לפרקליטות שהודיעה על כך למשטרה סניגוריהם של נתניהו ואלוביץ ביקשו במפתיע להגיש את הודעותיו של ישועה בחקירותיו, בנימוק שקיימים "פערים דרמטיים ושינויים תהומיים" בינן לבין עדותו נדחו בקשות ההגנה בנוגע לחומרי החקירה מן הפלאפונים ולראיונות הרענון עם ישועה
06/04/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות
חן. לייעל את הדיון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אילן ישועה הודיע אמש (יום ב', 5.4.21) לפרקליטות, כי קיבל "הודעות לא נעימות" בווטסאפ ופייסבוק והללו הועברו מיידית למשטרה. כך דיווחה (יום ג', 6.4.21) יהודית תירוש לבית המשפט המחוזי בירושלים. היא הבהירה, כי לא היה כל קשר ישיר עם ישועה, המצוי בעיצומה של עדותו, וכי ההודעות לא נגעו לתוכן עדותו. בהמשך הדיון סירבה תירוש לומר, האם לדעת הפרקליטות ישועה ביצע עבירות בתיק 4000.

סניגורו של שאול אלוביץ, ז'ק חן, הפתיע כאשר ביקש להגיש את כל הודעותיו של ישועה ברשות ניירות ערך ובמשטרה, וזאת בנימוק שקיימות סתירות רבות בינן לבין דבריו בעדותו. הוא הדגיש, כי ההגשה איננה מהווה הסכמה לאמיתות התוכן ולקבילותן של עדויות שמיעה וכדומה. לדברי חן, ההגשה גם יכולה לייעל את הדיון. הבקשה הוגשה על דעת סניגוריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בועז בן-צור אמר כי קיימים פערים דרמטיים ושינויים תהומיים בין הגרסה שנמסרה בחקירות לבין דבריו של ישועה בבית המשפט; הוא הדגיש, כי ההגנה אינה מסכימה גם עם הגרסה בחקירות.

תירוש השיבה, כי עדותו של ישועה עולה בקנה אחד עם דבריו בחקירותיו. "לא ידעתי שאני באה הבוקר לסיכומים", הוסיפה בביקורת על כך שהבקשה הוגשה ללא הודעה מוקדמת לתביעה. היא הוסיפה, כי לצד התמלילים יש להציג את התיעוד החזותי של החקירות, שכן התמלילים היא רק כלי עזר, בעוד התיעוד החזותי הוא הראיה הקובעת. תירוש הדגישה, כי אם ההודעות מוגשות - הדבר צריך להיעשות בידי התביעה.

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן קבעה, כי בשלב זה מקבל בית המשפט את התמלילים רק ככלי עזר לדיון היום, ולאחר מכן תודיע התביעה האם הם מקובלים עליה. "אחרי זה נוכל לדון בשאלה המאוד-חשובה כיצד זה יסומן", הוסיפה.

החלק הראשון של הדיון היום עוסק בשתי בקשות מרכזיות שהגישו הסניגורים. האחת היא לפסול את ראיון העד שנעשה לישועה, בטענה שמדובר למעשה בהשלמת חקירה בלתי תקינה שאותה יש לבצע במשטרה. השנייה היא לפסול את תכני הטלפונים הניידים של ישועה, בטענה שלא ניתן צו חיפוש כחוק לצורך כך. בית המשפט הקציב לצדדים זמן קצר להשלים את הטיעונים שכבר הגישו בכתב.

פרידמן-פלדמן שאלה, מה ההבדל מבחינת ההגנה האם ישועה ימסור את גרסתו כעת במשטרה, כפי שביקשו הסניגורים, או שימסור אותה מעל דוכן העדים; בן-צור למעשה לא השיב. כאשר אמר בן-צור, כי ייתכן שהתובעים הדריכו את ישועה – הגיבה תירוש: "חוצפה". בן-צור השיב, כי החוצפה היא של הפרקליטות. השניים התעמתו ופרידמן-פלדמן מיהרה להרגיע את הרוחות. בסיכומו של דבר, חזר בן-צור וביקש לשלוח את ישועה להשלמת חקירה.

חן הסביר, כי השלמת חקירה במשטרה מאפשרת לסניגורים למלא תפקיד פעיל בחקירה הראשית, בעוד שבמצב הנוכחי "אנחנו יכולים להגיש בקשת שחרור ונגיע רק לחקירה הנגדית". עוד אמר כי חקירת משטרה מעמתת את העד עם גרסאות ומסמכים. השופט משה בר-עם הקשה באומרו, כי בסופו של דבר לא יהיה הבדל ממשי. חן הדגים כיצד ייתכנו הבדלים שיהיו מהותיים להגנה והוסיף, כי רק כך ניתן יהיה לחקור את גובי ההודעות.

תירוש השיבה, כי הפרקליטות פעלה בהתאם לפסיקה ובמיוחד לגבי זו העוסקת במגה-תיקים, בהם לא ניתן להתייחס לכל המסמכים. פרידמן-פלדמן: "אם המדינה חשבה שחשוב לשאול ברענון, למה לא שאלו במשטרה?". תירוש: "ההגנה ואנחנו נמצאים בעולמות מקבילים. הכל נאמר בהודעותיו של ישועה". בר-עם: "האם ברירת המחדל איננה שהבירור העובדתי נעשה במשטרה? המזכר [של הרענונים] נראה כבירור עובדתי". תירוש-גרוס השיבה שאינה מסכימה.

פרידמן-פלדמן הוסיפה, כי אינה זוכרת מזכר כה ארוך על רענון. "אם הוא אמר הכל במשטרה – אז אולי נשים את המזכר בצד כמו שמבקשת ההגנה. ואם לא – אז אולי יש כאן בעיה". תירוש-גרוס השיבה, כי לא מדובר בעובדות חדשות. פרידמן-פלדמן ציינה, כי אין תיעוד מלא של הרענון, יש להסתפק בתקציר וייתכן שהיו מילים בעלות משמעות רבה שלא תועדו. תירוש השיבה, שלא הייתה תוספת מהותית. היא דחתה את הצעתו של בר-עם להגיש את כל ההודעות של ישועה, בלא הרענון ובלא חקירה ראשית.

בנוגע לחומרים מהטלפונים שב בן-צור וטען, כי חקירתו הראשונית של ישועה התבססה על ממצאים שהופקו ללא צו חיפוש מהטלפונים של שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ. לדבריו, הסכמתו של ישועה לחיפוש בטלפון שלו אינה רלוונטית, משום שהחוק דורש צו חיפוש במחשב. השופט עודד שחם הגיב, כי החוק נועד למנוע פגיעה בפרטיות – והאדם יכול להסכים לפגיעה כזו. תירוש שבה ואמרה כי לא היה צורך בצווי חיפוש חדשים, שכן תיק 4000 התפתח מתוך פרשת בזק.

השופטים דחו את שתי הבקשות. בנוגע לראיונות העד אומרים השופטים, כי בשלב זה אין תשתית ראייתית המצביעה על פגיעה ביכולתם של הנאשמים להתגונן. יש יסוד לטענת התביעה, לפיה כאשר מדובר בתיקים רחבי היקף - בתי המשפט נקטו גישה גמישה, הן בנוגע להכרעה בנוגע לפגיעה כזו והן בנוגע לאפשרות שברענונים יעלו חומרים שלא נדונו בחקירה. ההגנה תוכל לטעון בצורה נקודתית, כי עניין כזה או אחר העולה בעדותו של ישועה הוא מהותי ולא עלה בחקירותיו. לגבי הפלאפון קבעו השופטים, כי יש משקל מכריע להסכמתו של ישועה לעיון בו. "קשה לאתר בשלב זה פגיעה בפרטיותו של העד, אשר על-מנת למנוע את הפגיעה בה, נקבעה הדרישה החוקית המתנה את החיפוש בקיומו של צו". הם גם קובעים, כי אפילו אם היה פגם בצווי החיפוש - הוא אינו כזה המצדיק את פסילת הראיות.

סניגוריתה של איריס אלוביץ, מיכל רוזן-עוזר, שאלה האם לדעת הפרקליטות ישועה ביצע עבירות בתיק 4000. לדבריה, יש לכך חשיבות רבה לטענתה של אלוביץ לאכיפה בררנית מול ישועה ושרה נתניהו. תירוש סירבה לענות בו במקום ואמרה כי אם יש בקשה כזאת של רוזן-עוזר - היא תבקש להגיב בצורה מסודרת. היא שבה ואמרה כי ישועה נחקר שלא באזהרה משום שבא מרצונו למסור את הודעותיו.
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 6.4.21
פרוטוקול משפט נתניהו, 6.4.21: המשך עדותו הראשית של אילן ישועה

תאריך:  06/04/2021   |   עודכן:  12/04/2021
איתמר לוין
+עוד פגישה לילית למורשת המשפט
19:06 06/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ישועה מתאר פגישה דרמטית בה עלה חשש לחקירת הסיקור המוטה  ▪  לא ברור מהו מעמדו המדויק בתיק  ▪  היכונו להפסקה בין החקירה הראשית לנגדית  ▪  מה יש בבלוק הצהוב של ישועה
שאול ואיריס אלוביץ. בשעה 22:30 [צילום: מן הטלוויזיה]
+"אלוביץ אמר שאפיל את הפלאפון לשירותים"
15:36 06/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מעיד על פגישה לילית בדצמבר 2016 בבית משפחת אלוביץ, לנוכח החשש של אנשי נתניהו מפני חקירה אפשרית, בה הונחה לתאם גרסאות ולהשמיד ראיות  ▪  הציג תיעוד שהפקיד בידי עורכי דינו למחרת הפגישה ותיעוד נוסף של פגישות עם אלוביץ בהן הועלו דרישות דומות  ▪  בעקבות פגישה זו נפסק הסיקור המוטה בוואלה - אם כי נאמר לו שהוא "גורם נזק עצום" לבזק
(פגישה באגף הפרטי של הבית [צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90])
+ארבע הערות על "משפט המלך"
13:25 06/04/21  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
מה שמנחה את הפרקליטות זו לא שאיפה לצדק אלא רצון לנצח בכול מחיר ולדרוס כל מי שעומד מולם
(נתניהו. מנהיג מוכשר [צילום: יוטיוב / כאן11])
+נאום פתיחה לשופט ולציבור
12:35 06/04/21  |  עו"ד גלעד ברון , עו"ד שירית טרוינר    |   לרשימה המלאה
הן התביעה והן ההגנה רשאיות לשאת דברי פתיחה לפני הבאת העדים מטעמן, כפי שנעשה במשפט נתניהו  ▪  בניגוד לטענות שעלו, מדובר לא באקט תיאטרלי אלא בדרך להסביר לשופט ולציבור מה עומד להתרחש
(בן-ארי לפני נאום הפתיחה [צילום: אביר סולטן, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התביעה מסרבת לומר האם לדעתה ישועה ביצע עבירות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שפן
6/04/21 12:20
2
אסף כ"ץ
7/04/21 09:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
1. אילן ישועה אומר ששאול אלוביץ החל להתערב בתכני וואלה, לטובתם של בנימין נתניהו ובני משפחתו, כבר בסוף 2012. זוהי אמירה משמעותית: התביעה טוענת, כי הקשר המושחת בין נתניהו לאלוביץ החל בארוחת ערב של שני הזוגות בבית ראש הממשלה בסוף 2012. בכתב החשדות נאמר שההתערבות החלה ב-2014, אך בכתב האישום נאמר "בדצמבר 2012". ההגנה טוענת, כי השינוי נעשה רק לאחר שהראתה בשימוע, כי לוח הזמנים המקורי אינו אפשרי. עדותו של ישועה מיועדת להציב את מסגרת הזמן.
05/04/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תוקף את הפרקליטות וטוען כי הטענה שהפנתה נגדו בדבר שימוש פסול בכוח שלטוני הייתה צבועה, משום שהיא השתמשה - לטענתו - באופן פסול בכוח שלטוני שבידיה כדי לרדוף אותו.
05/04/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, אומר שבשנים 2016-2013 האתר הפך לצייתן, מאולף ולמעשה לשלוחה של דוברות משרד ראש הממשלה ומשפחת נתניהו. הוא דיבר (יום ב', 5.4.21) בהמשך חקירתו הראשית במשפט נתניהו.
05/04/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
ברגע כתיבת שורות אלה משפט נתניהו יצא לדרך בנוכחותו של הנאשם, בשומעו את דברי התובעת המשפט, ליאת בן ארי. זהו רגע מכונן: פעם ראשונה בתולדות ישראל ראש ממשלה מכהן מואשם בעבירות חמורות מאוד, או כדברי ליאת בן ארי, "יש חוט מקשר בין האישומים: כוח שלטוני שיש לראש הממשלה, אנשי עסקים מרכזיים המחזיקים בגופי תקשורת, מערכות בחירות. זוהי נקודת מפגש בין רצונם של אנשי עסקים ליהנות מכוחו של ראש הממשלה, עם רצונו של ראש הממשלה ליצור לעצמו נתיב ישיר לאמצעי תקשורת מרכזיים בישראל.
שאול אלוביץ החל להתערב בתכני אתר וואלה לטובתו של בנימין נתניהו כבר בסוף 2012. כך מעיד (יום ב', 5.4.21) מנכ"ל האתר לשעבר, אילן ישועה, עד התביעה הראשון במשפט נתניהו. הוא עמד על רצונו הבולט של נתניהו להתנכל לנפתלי בנט; העדות באה במקביל לנסיונותיו של נתניהו לשכנע את בנט להצטרף לממשלה בראשותו.
05/04/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il