|   15:07:40
דלג
  ישי כדורי  
פובליציסט כדורי עיצוב בתעשייה IT
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

העמדות האינטראקטיביות - המהפכה השקטה

ניתן לראות כיום התקדמות משמעותית מבחינת השירות, אשר חלק ממנה הינה תולדה של העמדות האינטראקטיביות
06/01/2010  |   ישי כדורי   |   מאמרים   |   תגובות
לא עוד המתנה בתור [צילום: פלאש 90]

בימים האחרונים מוסד הביטוח הלאומי ערך שינויים ארגוניים ושילב בסניפיו השונים ברחבי הארץ, עמדות אינטראקטיביות המאפשרות לקהל הרחב לקבל מידע אודות קצבאות, זכויות, טפסים, חוקים, תשלומים ועוד. למעשה, המבקרים לא יצטרכו עוד לעמוד בתור לפקיד לקבלת השירות.

האדם המודרני מבלה זמן רב בהמתנה בפקקי התנועה, שהולכים וגוברים ככל שמספר המכוניות גדל ולעומת זאת תוואי הכבישים אינו מתפתח, ברשתות השיווק, בדואר, בבנק, במוסדות הממשלה, בקופות הכרטיסים והיכן לא בעצם. כך חולפות להן דקות ובמצטבר שעות, שאנו היינו מעדיפים לוותר עליהן בעמידה בתור.

מנתוני מחקר שנערך בתחילת 2009, בארה"ב, אשר בדק כמה זמן בממוצע אנו מבזבזים מחיינו בהמתנה בעמידה בתור, עולה כי במהלך שבוע אנו ממתינים למעלה מארבע שעות! שהן למעלה מ-16 שעות בחודש, 194 שעות בשנה, שהם למעשה שמונה ימים מלאים מתוך סך חיינו שאנו מקדישים בלאו ברירה בעמידה בתור.

בשנת 1967, ממציא הכספומט האלקטרוני הראשון, דה לה רו, פיתח לראשונה את "המכשיר האלקטרוני הראשון שבקיר" ובכך סלל את תחילת הדרך לחיסכון בזמן בעמידה בתור לפקידים בבנק, הקל את הלחץ על מערך הפקידות והניהול בבנק. ואילו היום 40 שנה אחרי, את מרבית פעולתנו הבנקאיות אנו מבצעים באמצעות העמדות האינטראקטיביות בבנק שפותחו בשנים האחרונות. עמדות אלה, מאפשרות לנו לבצע כמעט את כל הפעולות בלא הזדקקות לגורם אנושי מטעם הבנק.

המהפכה השקטה הגדולה למעשה מתבצעת כל העת וכיום לא רק הבנקים, אלא גם סניפי הדואר, הביטוח הלאומי ואפילו לשכות התעסוקה הממשלתיות הבינו את היתרון הגלום בהפעלת עמדות אינטראקטיביות עצמאיות והציבו אותן כעמדות ממוחשבות שבאמצעותן ניתן לבצע את תהליך ההחתמה וזאת על-ידי זיהוי של מספר תעודת הזהות כמו-גם, זיהוי ביומטרי.

גם קופות החולים הבינו שאין להישען עוד על מערך הפקידות שבמרפאות ובבתי החולים וערכו שדרוג טכנולוגי על-ידי התקנת עמדות מחשוב עצמאיות מתקדמות בהן ניתן לקבל תוצאות בדיקות של מעבדה, מידע בנושאים רפואיים, קבלת קהל אצל רופאים מקצועיים, הפנייה בזימון תור ועוד פעולות נוספות. פתרונות אלו חוסכים לנו זמן יקר ותהליכי ביורוקרטיה ארוכים ומייגעים, כמו-גם משפרים את השירות שהארגון, המוסד או העסק מספק ללקוחותיו.

אם המהפכה ב-(VOIP (Voice over IP נחשבת כמהפכה של ממש, הרי שהמענה הקולי הממוחשב שפיתחו חברות רבות, שבולטות מתוכן אמדוקס וקומברס, אלה אף הפכו את החיים לנוחים וקלים יותר בכל הקשור לקבלת מידע טלפוני מעודכן ללא מענה אנושי, אלא אם כן אנו בוחרים בפונקציה זאת.

העמדות מגיעות בשילוב התוכנה שהגרום מאפיין אותה ומזמין אותה. לרוב מדובר בתוכנה ידידותית למשתמש על-מנת להקל עליו בקבלת המידע. הן מעוצבות בסגנון מודרני המשלב את פשטות החומר יחד עם מימד טכנולוגי. השילוב הזה הופך את העמדה לא רק למערכת טכנולוגית חדישה אלא גם למערכת נגישה, פשוטה, נוחה ופרקטית למשתמש. מבחינת העיצוב החיצוני של העמדה, העמדה ממותגת בלוגו ובצבעי החברה.

העמדות האינטראקטיביות הממוחשבות והעצמאיות ילכו ויהפכו לחלק נכבד מאורחות חיינו, מה שיגרום לגופים ממשלתיים, עירוניים ואחרים להישען פחות על הפקידות המסורתית ולתמוך במערכות האינטראקטיביות העצמאיות והידידותיות למשתמשים. צריך לזכור כי המעבר הוא מעבר הדרגתי ובקרוב נוכל גם להזמין טיסות לחו"ל, בתי מלון ואף נבדוק את תוצאות המבחנים באוניברסיטה או במכללה באמצעות עמדות אלה.

בהשוואה לתחילת העשור, אנו רואים כיום התקדמות משמעותית מבחינת השירות, אשר חלק מההתקדמות הזו הינה תולדה של העמדות האינטראקטיביות. המשך התהליך בשילוב תוכנות מתאימות יאפשר להתגבר על בעיות פשוטות בהן אנו נתקלים מדי יום. אני צופה כי בעשור הבא, למעלה מ-75% מהמוסדות, הארגונים והעסקים יראו אחרת. בעתיד בעת שאנו נגיע לסופרמרקט, במקום שנחפש בין המדפים או נחפש מישהו לשאול אותו, היכן נמצאות כוסות מזכוכית, או מפות שולחן מניר, אנו נגיע אל עמדת המחשב האינטראקטיבית שתכוון אותנו ישירות למוצר אותו אנו מחפשים, מבלי לבזבז זמן. כאשר נגיע לרופא, אנו נגיע לעמדת ההפעלה שתכוון אותנו ישירות אל חדרו של הרופא ולא נחכה בתור לדלפק הקבלה.

אולם אין זה אומר שבעתיד השירות יהפוך לרובוטי ללא מגע יד אדם. ההיפך הוא הנכון, למרות הטכנולוגיה, שאין עוררין על כך כי היא עוזרת לנו באורח חיינו, ימשיך להתקיים הקשר האנושי בין בני אדם. הטכנולוגיה אמורה להקל על קבלת המידע, אך הקשר האנושי בין בני האדם חשוב לקיומה של החברה.

מחבר המאמר הינו מנכ"ל קבוצת כדורי עיצוב בתעשיה IT.
תאריך:  06/01/2010   |   עודכן:  06/01/2010
ישי כדורי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העמדות האינטראקטיביות - המהפכה השקטה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חשקה נפשו של שאול מופז/
06/01/2010  |  עמוס שריג  |   מאמרים
במדינה שבה "חבל על הזמן" משמעו מעולה, "סוף הדרך" הוא רק תחיה, "כאילו" הוא באמת, אין פלא שגם ממשלת ישראל ורשויות המדינה מהתלות בציבור במיני ניסוחים הגורמים לאזרחים לחוש או אידיוטים או אנאלפביתים גמורים. מבלי לשים לב, הפכו למדינה של "כמעט" בכל תחומי החיים. ננסה לבחון את המציאות המאמללת הזו מזוויות ראייה שונות.
06/01/2010  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
הסיבה העיקרית בעולם לקטיעת רגליים שלא כתוצאה מחבלה היא מחלת הרגל הסוכרתית. נתון מדהים נוסף הוא שבין 20%-15% מכלל חולי הסוכרת, ייפתחו או מפתחים סיבוך, שתוצאתו היא הרגל הסוכרתית. רק בישראל ישנם כיום כ-400,000 חולי סוכרת, ובכל שנה, כ-6 אנשים מכל 1,000 חולי סוכרת מאבדים רגל בעקבות הסיבוך. בארה"ב מדי שנה עוברים למעלה מ-50,000 חולים סוכרתיים קטיעה של גפיים שהיא תוצאה של סיבוכי מחלת הסוכרת, או ליתר דיוק של בעיה של כף רגל סוכרתית.
06/01/2010  |  ד"ר מקסים גורביץ'  |   מאמרים
"yes we can" זעק ברק אובמה וחזר שוב ושוב על המשפט הנבוב. "נשנה, נוביל וננהיג פוליטיקה אחרת" זעקה והבטיחה ה"מנהיגה" ציפורה לבני לבוחריה ולציבור הרחב.
06/01/2010  |  אריה פרי  |   מאמרים
השבוע נמסר כי המודיעין האמריקני חזר בו מהערכתו הקודמת, וכי עתה הערכתו היא שאירן אכן מפתחת נשק גרעיני להשמדה המונית.
06/01/2010  |  עפר דרורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
גלנט הבטיח שוויון    גלנט איים על ביבי בווטו על חוק גיוס שהוא בלוף    באנו לעודד אותו להתמיד    אילו יצא אלינו היה נתקל במאות שהם קהל אוהד
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il