בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
תוצאת החיפוש הראשונה בגוגל עושה שחור בעיניים למושא החיפוש? יש מה לעשות בנידון
|
אפשר להתגבר על-כך [צילום: AP]
|
|
|
|
|
לכתבות באינטרנט יש את היתרון שהן יעלו בחיפוש של גוגל גם לאחר תקופת זמן ארוכה מרגע פרסומן. במקרה של כתבות רעות, היתרון הופך לחיסרון. אי-אפשר למחוק מהאינטרנט כתבה רעה, וזאת בניגוד לכתבה רעה בעיתונות הכתובה, שתיעלם מהזיכרון לאחר תקופה. גוגל זוכר הכל וממשיך להציג את הכל. דוגמה אמיתית להשלכות של הזיכרון הפנומנלי של גוגל, הייתה עם איש עסקים שחווה השמצה חד-פעמית באינטרנט. מהיכרות אישית ידוע, כי מדובר באיש מקצוע מהשורה הראשונה, אדם אמין ביותר, אך בכל זאת טעות לעולם חוזרת, ובמקרה הזה הטעות הייתה אחת ויחידה. שנה אחרי אותו אירוע מצער, לקוח חדש שהגיע אליו ובדק אותו באינטרנט החליט לא לעשות איתו עסקים בגלל אותו מקרה בודד. לא נעים ואף לא רווחי.
|
ניתן לנקוט בכמה צעדים כדי לטפל בתופעה ואין צורך להמתין איתם עד למקרה של השמצה, ועדיף כמובן שלא תהיה כזאת כלל
|
▪ ▪ ▪ |
1. הדבר הראשון שיש לדעת הוא שאם אנשים לא יקבלו נתונים ממקור כלשהו, הם ימציאו אותם. לדוגמא, אם יראו מישהו יורד במעלית עם צעירונת יפה (כאשר זאת בכלל הבת שלו שבאה לבקר את אבא במשרד, אבל אנשים לא יודעים את זה) ומייד ממציאים לו רומן. עכשיו לך תוכיח שאין לך אחות; 2. תכונה אנושית נפוצה שחשוב לדעת עליה היא שאנשים נוטים להזכיר לעיתים רחוקות את הדברים הטובים ואילו על הרעים קשה להשתיקם. אם מישהו עשה מעשה רע - כל העיר תדע על-כך, אולם אם הוא גם תורם לצדקה בקביעות ומתנדב למען הקהילה - כנראה שהנתון הזה יופץ הרבה פחות; 3. כמו שיש למשמיצים במה באינטרנט, כך גם יש במה ליצור איזון ולמלא את האינטרנט במידע חיוני וטוב, במיוחד דרך אתרי מאמרים למיניהם (הקלדה של מילת החיפוש "מאמרים" בגוגל תחשוף רשימה ארוכה של אופציות). באתרים אלה ההרשמה חינם וניתן לפרסם מאמרים בכל תחום התמחות, טיפים ללקוחות ועוד. פרסום מאמרים בכל אתר אפשרי יגרום למנועי החיפוש, בערך תוך שבועיים, להכניס אותם תחת שם הכותב כאשר יחפשו אותו בגוגל. כך מתמלא החלל בנתונים בעלי ערך ועם חזות חיוביות; 4. את המאמרים החזקים והאיכותיים ביותר, כדאי לפרסם באתרים החזקים יותר. כך מאמרים אלה יופיעו בתוצאות העליונות וידחקו כל אזכור שלילי. הצפת האינטרנט במאמרי תוכן חיוביים, יכולה למקם אזכורים שליליים בעמודים אחרונים, שלעיתים רחוקות גולשים מגיעים אליהם; 5. פרסום תגובות מועיל גם כן. ישנם אתרים שמאפשרים להוסיף תגובות לכתבות ומאמרים. תגובות אלה עוזרות מצד אחד לדרג את הפריט בגוגל ומצד שני יכולות לתת נקודת מבט נוספת או מידע נוסף על האזכור השלילי. כך שיש לבחון כל מקרה לגופו, כי עצם התגובה יכול גם לחזק את האזכור השלילי. לרוב, אפשר יהיה להתעלם מהעניינים השליליים ולהשקיע את מלוא האנרגיה בכל השאר. בקלות ניתן למלא 4 עמודים בגוגל עם כותרות מרשימות ומעוררות כבוד ובכך לטפל בכל מקרה מצער שפורסם, שפשוט מתגמד לנוכח השפע של הטוב - ותמיד אפשר להגיד ללקוח שיש את אלה שמקנאים בהצלחה ועם כל המאמרים החיוביים לנגד עיניו הוא לא יתקשה להאמין.
|
|
תאריך:
|
10/01/2010
|
|
|
עודכן:
|
10/01/2010
|
|
עדי פלאוט
|
|
לנשים שמנות יש 28% פחות סיכוי להיכנס להריון מוצלח. על מחקר זה זכתה פרופ' לוק בפרס. במחקר ערכו ועיבדו נתונים של קרוב ל-50 אלף נשים אשר פנו לעזרת המחלקה לשם כניסה להריון באמצעות הטכנולוגיה המודרנית.
|
|
|
חצי שנה לפני ההינתקות, והרב עובדיה יוסף לא ידע את נפשו מרוב צער.
|
|
|
לפני כשלושה שבועות קראתי ב-ynet, וזאת לא הידיעה האחרונה בנושא: "מקרה שני ביומיים: רופא בכיר הותקף בשיבא".
|
|
|
קבלת החלטה אסטרטגית על בסיס מציאות של "כאילו" - היא המצאה בלעדית של ראשי היישוב היהודי בארץ ישראל, בפרוץ מלחמת העולם השנייה. זו הייתה שעת השפל ההיסטורית שכמוה עוד לא עברה על העם היהודי, והסיסמה שנקבעה להתנהגות בה הייתה - "נילחם בנאצים כאילו אין ספר לבן ונילחם בספר הלבן כאילו אין מלחמה בנאצים". תכליתה המעשית הייתה - להתגייס לצבא הבריטי, ללא שום תנאי (למשל - "הקפאה" מקבילה של גזירות "הספר הלבן" שמנעו מפליטים יהודים מאירופה להגיע לארץ ולהינצל מהשואה). בסיום המלחמה גמלו לנו הבריטים בהתאם, עד כדי מתן סיוע לערבים במלחמתם להשמדת מדינת היהודים מיד עם הקמתה.
|
|
|
הנהג הישראלי המצוי קנה לעצמו, זה מכבר, שם רע בהתנהגותו הקלוקלת על הכביש: הוא מצפצף על חוקי התנועה, נוסע באור אדום, אינו מציית לתמרורי האזהרה של "עצור" ו"מתן זכות קדימה", לא מאותת, חותך בפראות רכב אחר ונמנע מלשמור מרחק ראוי ממנו.
|
|
|
|