|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מסתמן: ערכות האונס יאוחסנו במרלוג המשטרה

ועדת החוקה החלה לדון בחוק לשמירת דגימה של נפגעי עבירת מין לצרכי זיהוי התוקף, ללא הגבלת זמן מחלוקת באשר למיקום שמירת הדגימות במחסן הראיות המשטרתי מחשש לרתיעה להגיע לטיפול רפואי או למתן דגימות טרם הוסדר נושא ההכשרה ללקיחת הדגימות
04/08/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

ועדת החוקה החלה (יום ג', 3.8.21) להכין לקריאה ראשונה את הצעת חוק זכויות נפגעי עבירה (תיקון - שמירת דגימה פורנזית של נפגעי עבירת מין לצורך הפקת דנ"א ללא הגבלת זמן), התשפ"א-2021. הצעת החוק נועדה להסדיר את אופן שמירת הדגימות הביולוגיות הנלקחות מנפגעי עבירות מין לצרכי זיהוי התוקף בחקירה משטרתית וגיבוש ראיות למשפט. מוצע כי כלל הדגימות יועברו למכון לרפואה משפטית לצורך הפקת דנ"א וישמרו שם ללא הגבלת זמן לטובת הליכי חקירה ומשפט עתידיים. זאת בשונה מהמצב כיום, בו אם לא מוגשת תלונה תוך שלושה חודשים מושמדת הדגימה. כמו-כן, מוצע כי כלל בתי החולים בארץ יוכלו לערוך בדיקה כאמור, בעוד שכיום רק חמישה בתי חולים מחזיקים בערכות המתאימות.

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב: "כל הנוכחים בחדר מכירים בחשיבות הגדולה של הצעת החוק שזוכה לתמיכת הממשלה. אני מותיר את שאירע במליאה - במליאה, ומקווה שרוב יושבי הבית מבינים את הצורך בחקיקה הזו. הוועדה הזו תעניק עדיפות להצעות חוק שעוסקות באלימות באופן כללי, האלימות המינית, המגדרית והמשפחתית. אני משקף את חברי וחברות הוועדה ברצון לסייע להצעות חוק פרטיות וממשלתיות בנושא ואני מקווה שהכנסת הזו תהיה פורצת דרך בנושא". עוד אמר כי זהו תחום דרמטי שבו יש להכיר בתרומה של ארגוני החברה האזרחית והדגיש כי "ככל שתהיה הסכמה, נביא את הצעת החוק לאישורה במליאה ביום רביעי הבא".

לאחר מכן אמר כי "להצעת החוק יש שני יעדים. מוקד אחד הוא שמירת הראיות והמוקד השני הוא הדגימות עצמן. יש לוודא שלא קיימים פערים בהיערכות לדגימות, במצב החדרים האקוטיים ועוד. נוסח הצעת החוק כרגע מטיל בצדק גמור חובה על משרד הבריאות ליצור מצב שבכל בי"ח בישראל ניתן יהיה לקחת דגימה פורנזית מכל נפגעת או נפגע. נעמוד על כך שהבדיקות יהיו נגישות בכל מקום".

ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד), יוזמת הצעת החוק: "הצעת החוק באה לתת צדק אבל יש בה גם הרבה היגיון. תשומת לב בסיסית לנפגעת או נפגע, שנלקחת ממנה אותה ערכת אונס, ביחס לרוב העולם אנחנו די מאחור בשמירת הערכה. יש לשמור את הערכה ולא להגבילה בזמן. כמו שבאונס ובעבירות מין בכלל יש תקופה ארוכה להתיישנות, בזמן שהמתלוננת יוצאת עם הערכה ולעיתים לא מקבלת גיבוי, נשארת מילה כנגד מילה. הגענו למעין הסכמות והמטרה שלי היא לקדם את החוק. אין סיבה לעכב את החוק ואני קוראת לכולכם לגלות רגישות ולסיים היום את הדיון בהצעה".

יואב סגלוביץ', סגן השר לביטחון הפנים: "כדי להבין את חשיבות החוק יש להסתובב ולראות איפה מחזיקים את הראיות. יש להבטיח שהראיה תישמר במקום נאות. יש נוהל מ-2003 שלא טופל ואנסה לקדם את הנוהל שייסגר בהסכמה. זה חוק חשוב שיעשה טוב לכולנו".


ח"כ ענבר בזק (יש עתיד): "אבקש שתהיה התייחסות לכך שאין מרכזים צפונית לחיפה ודרומית לבאר שבע. צריך לחשוב על מענה לאותם נפגעים ונפגעות בפריפריה".
סוגיות באיסוף דגימות פורנזיות מנפגעות תקיפה מינית - מבט משווה / מסמך
מסמך זה נכתב לבקשת חה"כ עאידה תומא סלימאן, יושבת-ראש הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בכנסת. נושא המסמך הוא מדיניות איסוף דגימות פורנזיות מנפגעות תקיפה מינית במדינות שונות. לבקשת יושבת-ראש הוועדה, המסמך ממוקד בשתי סוגיות מרכזיות: 1 . הגורם המוסמך לאסוף את הדגימות וההכשרה הנדרשת לשם כך; 2 . איסוף דגימות גם ללא הגשת תלונה במשטרה ומשך הזמן שבו הן נשמרות. (18 עמ')
היבטים בטיפול בנפגעות ובנפגעים של עבירות מין בדגש על איסוף ראיות פורנזיות ושמירתן / מסמך
בכל אחת מן השנים 2014 ו- 2015 טופלו בכלל המרכזים האקוטיים כ- 600 נפגעות עבירות מין ( 50 נפגעות בחודש בממוצע(. בשנים אלו כמחצית מהן טופלו במרכז האקוטי של בית החולים וולפסון בחולון וכחמישית טופלו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. השאר טופלו בבתי החולים בני ציון, סורוקה ופוריה.(18 עמ')
הכשרות לבעלי תפקידים העובדים עם נפגעות תקיפה מינית / מסמך
מסמך זה מוגש לחברי הכנסת מרדכי יוגב ומיכל רוזין, והוא סוקר את ההכשרות הייעודיות שניתנות לבעלי תפקידים הקשורים לטיפול בנפגעות תקיפה מינית, ובכללם חוקרי משטרה, שופטים, פרקליטים, רופאים, אחיות, עובדי הוראה ועובדי מערכת הרווחה. 1 המסמך מציג מידע על הנעשה בישראל בחלוקה למקצועות, בדגש על הסדרת הכשרות כאלו, ככל שקיימת. בהמשך מוצגות אמנוֹת והחלטות של ארגונים בין-לאומיים (כגון האו"ם, האיחוד האירופי ומועצת אירופה) העוסקות בהכשרות. לבסוף מוצגים מדיניות וצעדים שננקטו במדינות שונות ונחשבים למומלצים בספרות העוסקת בנושא (19 עמ')
"חדר 4" לשנים 2010-2019 - המרכז הרפואי ע"ש אדית וולפסון / מענה לבקשת מידע
חדר 4 אינה מחלקה תקנית במרכז הרפואי . מדובר במרכז שנותן שירות לנפגעות תקיפה מינית. הטיפול בנפגעות תקיפה מינית בחדר 4 מתבצע ע"י צוות רב תחומי שכולל רופאים מאגף נשים, צוות של השירות הסוציאלי, צוות חדר מיון, רופאים מהמכון לרפואה משפטית והמשטרה. עובדים אלה מוכשרים לטפל גם בנפגעות תקיפה מינית ומטפלים בהן כחלק מעבודתן באגף נשים ובעבודה סוציאלית כאמור. בהתאם לכך, היחידה אינה מתוקצבת כיתר המחלקות וכך גם הניהול התקציבי. אחת לכמה שנים, המרכז הרפואי מבצע הערכת עלות לשירות הניתן. הערכת העלות מתבצעת על הפעולות שמתבצעות ומכך נגזרת תמונת המצב הכספית לביצוע הפעולות


עו"ד טליה אגמון המשנה ליועמ"ש משרד הבריאות: "המטרה היא לשמר את הערכות בצורה הטובה ביותר לזמן ארוך לטובת הנפגעות ולשימוש בהליך הפלילי. הן ראיות פורנזיות להליך משפטי כאשר הנפגעת מבקשת את זה. נכון וחשוב להסדיר את שמירת הערכות, ולאחר בחינה מקצועית ותקציבית, המסקנה היא שהמקום הכי מתאים לשמירה לאורך זמן של שרשרת הראיות והערך שלהן הוא מחסן הראיות המשטרתי. יש להבטיח שלא ייעשה שימוש אחר בערכות אלא אם הנפגעת מעוניינת בכך. הנטילה תיערך בחדרי מיון בבתי החולים. יש דברים שצריכים עוד להיפתר, חלקם בתקנות וחלקם תקציביים".


ד"ר זהר סהר, מנהלת המחלקה לטיפול באלמ"ב ותקיפה מינית במשרד הבריאות: "היום יש 7 מרכזים אקוטיים ובכוונת המשרד לפתוח 4 נוספים השנה. לשם לקיחת ערכות יש צורך בהכשרה ממוקדת ותרגול מיומנות של הפרקטיקה הרפואית של לקיחת הדגימות. לכן, העדיפות היא שיילקחו דגימות במרכזים האקוטיים. בטיוטת הנוהל השארנו פתוח את נושא החיוב של בתיה"ח כי זה אומר שצריך כוננות והשלכות נוספות. המשרד יכול להתחייב על שירות טוב במרכזים האקוטיים. בתיה"ח זה יותר מאתגר".

עו"ד טל פז מזרחי מהלשכה המשפטית של המשטרה: "מעמד נטילת הדגימה רגיש ומורכב. מבחינת התכלית והמהות, הראיה מטרתה להגיע להליך הפלילי כמו כל הראיות, שכולן נשמרות במרלוג המשטרה. כשנדרשנו להצעת החוק חשבנו על שמירה של הערכות במקום ייעודי במרכז הלוגיסטי, הפועל גם כך באופן ממוחשב, לכן לא מדובר במקום פתוח או נגיש לגורמים בלתי מוסמכים. כל הראיות השמורות בתיק חקירה, אנו מקפידים עליהן הקפדה יתרה. יש עוד ראיות רבות ומורכבות לא פחות בעבירות חמורות לא פחות, הנשמרות במרכז הלוגיסטי. נושא התניית ההסכמה מקובל וניתן לכלול אותו מחשובית, אך המשטרה לא תאפשר הסכמה מדורגת. אנחנו מכירים לעומק את חשיבות הגשת התלונה שנים לאחר המקרה ורואים זאת רבות ולכן לא מגבילים את שמירת הערכות וחושבים שזו הדרך הנכונה למצות את ההליך הפלילי".

גל ספן, ראש חוליית עבירות מין מוגבלויות במשטרה: "הדבר הנכון הוא לשמור את הערכות במשטרה. בעוד 10 שנים כשהנפגעת תיגש למשטרה ותרצה להגיש תלונה, הכל ייפתח מחדש ויש חשיבות לשמירת כל הראיות הקשורות באותו המקום, במקום את הדגימה בנפרד משאר הראיות. הרי בתיק חקירה יש גם את פרטי הסייר שהגיע למקום, יש ראיות זהב".

לאמירת היו"ר קריב כי יש לתת את הדעת כל מצב בו הנפגעת לא בוחרת ללכת למשטרה, ואז איך לא נוצרת אצלה תחושה שהיא הגישה תלונה במשטרה, אמר: "אנחנו מבינים שהמפגש עם המשטרה מעצם הגדרתו יכול להיות טראומתי ולכן הפגישה הראשונית היא עם עובדת סוציאלית".

עו"ד ליאנה מגד מייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים: "הצעת החוק מסייעת לנו לקדם עבודה רבה שלא הצלחנו להגיע בעניינה למתווים מוסכמים. ועדת השרים לחקיקה קבעה שהצעת החוק תחזור אליה לפני קריאה ראשונה כדי להגיע עם מתווה ממשלתי מוסכם. אין לנו עמדה ממשלתית מגובשת, ולכן אתייחס לעקרונות שילוו את הפתרונות שמנסים לגבש. יש הסכמה ברורה על הצורך בהסדרת שמירת הערכות. אנחנו מתייחסים לטווח זמן של שבוע בו נפגע העבירה מגיע לחדר האקוטי, כשנפגע העבירה לא מעוניין להתלונן ונרצה לשמור את הדגימה לצרכים עתידיים. לפני כשנתיים וחצי יצאה הנחיית פרקליט המדינה שאין התקדמות בהליכים פלילים ללא הסכמת נפגע העבירה והעיקרון הזה צריך להיות ברור. בנוסף, רוב התיקים הפליליים לא מתחילים בהגעה לבתיה"ח, אלא הרבה יותר מאוחר. במיעוט המקרים מגיעים בטווח של שבוע ולכן לא רואים הרבה שימוש בערכות. אפשרות אחת לשמירה היא במכון לרפואה משפטית, אפשרות אחרת בבתיה"ח לתקופה ונוספת - במרלוג המשטרתי. היו מחלוקות אך יש התכנסות לכיוון המרלוג ולכאורה אין לנו התנגדות, למעט הצורך שלא יהיה אפקט מצנן כלפי הנפגעים או חשש מקבלת טיפול רפואי.

"ההסכמה של הנפגעת תצטרך להיות לאורך כל השרשרת - נטילה, העברת הערכה למקום השמירה ולאחר מכן הסכמה להפקת הדנ"א והשימוש בו.

"יש שאלה לגבי אפשרות הנטילה של דגימות לקטינים. מרכזי ההגנה לנפגעים קטינים יכולים וצריכים לספק את השירות הזה. אין סיבה לשלוח אותם לחדר אקוטי. בנוסף, אם תהיה חבת נטילה בכל בתיה"ח צריכה להיות הכשרה נרחבת שתאפשר זאת".

עו"ד איילת רזין בית אור, יועמ"ש איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית: "יש כ-54,000 פניות בשנה. לפני מספר שנים בדיון מכונן שיזמה איתנו יעל שרר, התבררה התופעה הבלתי נסבלת שהערכות מושמדות לאחר 3 חודשים. זו השמדת ראיה ממוסדת. בעקבות הדיון ונוספים אחריו, הדבר נבלם. עדיין חשובה הצ"ח כי הנושא לא הוסדר.

"נפגעת העבירה בחרה להגיע לביה"ח כדי לקבל טיפול רפואי וזה אינטרס ציבורי חשוב שהיא תקבל טיפול רפואי מתאים. אם הצליחה המערכת לשכנעה לדגום ראיות, חשוב לקבל הסכמתה לכל אחד מהשלבים הללו. היא יודעת לגשת לתחנת המשטרה והיא בחרה שלא לעשות זאת. כלל האצבע צריך להיות החזרת השליטה שלה בכל שלב בתהליך. חשוב להבהיר שהשימוש ייעשה בהסכמתה ולשם המטרה שלשמה נדגמה ועבורה בלבד, ולא לפיצוח עבירה אחרת. אם נפגעת תסכים לתת דגימה ונגלה לימים שנעשה בכך שימוש אפילו בעבירה שהיא עצמה ביצעה, אין שום סיכוי שמישהי תסכים לתת דגימה".

יעל שרר מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית: "הנוסח המקורי של שמירת הדגימות במכון לרפואה משפטית הוא הנכון ביותר. אנחנו רואים אצל נפגעות ונפגעים המגיעים לחדרים האקוטיים שהתהליך לא נעשה בהסכמה איתם. המון מהדיון פה התבסס על כרעי תרנגולת כל עוד אין הסדרה חוקית לערכות ולמי שנוטל אותן. זה צריך להישאר במכון ובמערכת הרפואית והחובה הראשונה היא ליידע בתוצאות בהתאם לחוק זכויות החולה. רבות מהנפגעות רוצות להשתמש בכך כדי לדעת אם יש דנ"א בגופן וכל עוד הן לא מתלוננות במשטרה לא מפיקים דנ"א. 24 שעות אחרי אונס אין דבר יותר מפחיד מכך. זה יותר קל וזול אבל זה לא הדבר הנכון כי יהיה לזה אפקט מצנן כמו קוביות קרח בפרצופן. המכון יודע לטפל בראיות ושומר ראיות עבור המדינה.

"בנוסף, לא הייתה הבדלה בין מה שקרה עד עכשיו למה שיקרה לאחר החקיקה. יש מאות ערכות בבתיה"ח ואף אחת מהנפגעות לא הסכימה להעברה למרלוג המשטרה. הנפגעים הביעו התנגדות להעברה למשטרה ואמרו להם שהערכות יישארו בבתיה"ח".

היו"ר ח"כ קריב הגיב לדברים: "ללא קשר לשאלת התחולה הרטרואקטיבית, בחוק ייכתב שאין העברה ללא הסכמה מפורשת. תהיה קבוצה של נפגעות שתרצה לתת דגימה פורנזית ללא העברתה למשטרה ואז תהיה אפשרות לומר לנפגעת שההסדר הוא שהדגימה עוברת למשטרה, או שיהיה עידוד לכך, אך יינתן פתרון לערכות שהנפגעת סירבה להעבירן למשטרה. ייתכן שהפתרון יהיה שאם לא הייתה הסכמה להעברה למשטרה, יש חובה על החדר האקוטי לשמור לשנתיים ולבקש הסכמה שוב. אולי יש למצוא דרך לומר שהגורם המארח הוא המרלוג כמתקן הטוב לשמירת ראיות, אך לומר שהן נשמרות בנפרד, כסוג שונה של שמירה על ראיות. לא כדינן של ראיות בהליך מתנהל".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) שאלה "האם בסופו של דבר מבחינת הנפגעת, יש הבדל באחסון במרלוג, בבי"ח או במכון? הרי הכל רשויות מוסמכות של המדינה".


ח"כ בני בגין (תקווה חדשה): "אי אפשר להתעלם מהניסיון המצטבר במדגם הגדול של נשים שיעל שרר מכירה, מצד שני שמעתי את הערת סגן השר שאי אפשר לסמוך על השמירה בבתיה"ח".

עו"ד אילת רזין בית אור: הפתרון של המרלוג הוא הרע במיעוטו. בי"ח זה לא מקום לשמירת ראיות. וכך גם המכון לרפואה משפטית. הלוואי שהוא היה אופציה אמיתית. מבירור עם רכזות הליוווי בשטח, לא מצאנו הבדל בין המכון לבין המשטרה. הכל תלוי בשאלה איך יתווכו את זה. זה צריך להישמר כרשומה ולא כתיק במשטרה".

ח"כ בן ארי: "אנחנו בסיפור הזה ביחד. מטרת העל היא שהנפגעת תבוא ותהיה לה ערכה. אני נלחמת כי הלוואי והיה נוהל ולא היה נדרש החוק. בדברור נכון והסבר שמדובר רק בשמירה דיגיטלית נכונה, כשיש התנגדות של משרד הבריאות לאבו-כביר, יש לקדם את החוק".

מלי אורגד, מפקחת ארצית על תחום נפגעי תקיפה מינית במשרד הרווחה: "אנחנו תומכים בהצעת החוק ורואים חשיבות רבה במענה לא רק בחדרים האקוטיים אלא גם בבתיה"ח ובחדרי ההגנה לקטינים. השמירה לזמן בלתי מוגבל היא קריטית ומאפשרת לנפגעים ונפגעות לעכל את הטראומה".


מירב עמיאל ראש מעבדת דנ"א במשטרה: "אנחנו אמונים על ייצור ערכות האונס ואספקתן. אנחנו עורכים אספקה אחת לחצי שנה בהתאם לדרישת המרכזים ובתיה"ח, כ-400 ערכות בשנה. אנחנו עורכים מעקב ויכולים לומר בכל רגע נתון כמה ערכות יצאו מאיתנו ומחזיקים מלאים למקרה הצורך. אנחנו משתדלים שלא יהיו תקלות באספקה ויש להעביר אחריות גם למרכזים האקוטיים שיתריעו בזמן על חוסרים כי לעיתים לוקח כמה ימים".

היו"ר ח"כ קריב סיכם את הדיון: "עשינו התקדמות בהבנה שהמטרה המרכזית היא בשמירת הדגימות. משרד המשפטים חייב לתת את הדעת בהגנה על פרטיות ומפני אי-הפללה. דבר אחד לא יכול לקרות. ארבע שנים וחצי ישבתם על המדוכה והסכמת משרד המשפטים לא נועדה לפתוח יריעה של אין-ספור שדיונים על דגימות וחדרים אקוטיים. המצב הנוכחי בלתי אפשרי, הוא לא לכבודן של הנפגעות וזכותן לצדק. אנחנו לא הולכים לגרור פה את העניין. הזמן הנדרש לתשובות הוא מספר ימים. אם הולכים למהלך של הסדרת השמירה היעילה של הדגימות, בלי לטפל כרגע בחלק העוסק במיקום לקיחת הדגימה זה יוכל לזרז את התהליך".

תאריך:  04/08/2021   |   עודכן:  04/08/2021
עידן יוסף
+"מס צפון" ייחודי עבור שימוש בכביש 6
14:35 04/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה לפניות הציבור: במהלך דיוני התקציב נבחן את ביטול תעריפי הנסיעה בכביש צפון עבור תושבי אזור הצפון  ▪  ח"כ מזרסקי: רבים עוזבים למרכז. יש לפטור את תושבי הצפון מתשלום האגרה"
כביש חוצה צפון [צילום: עין השופט הפקות]
+הוועדה לבחירת דיינים: הציונות הדתית תתמוך בארבל
13:34 04/08/21  |  עידן יוסף
עסקה בין הציונות הדתית לשס בוועדה לבחירת דיינים. ח"כ מיכל וולדיגר הסירה את מועמדותה לוועדה, בתמורה לכך שמשה ארבל (אם ייבחר) יתמוך במועמדים הדתיים לאומיים של וולדיגר בוועדה למינוי דיינים. מטעמו של ארבל נמסר: "אין תגובה" (סרוגים).
+אושר: הגשת בקשות לפטנטים באופן מקוון
13:13 04/08/21  |  מירב ארד
ועדת החוקה אישרה (יום ד') את התקנות שיקלו על דרך ההזדהות בהגשת בקשות לפטנטים. לפי התיקון המוצע, ניתן יהיה להגיש באופן מקוון את כלל המסמכים הדורשים הזדהות אלקטרונית באמצעות מערכת הזדהות ברמת וודאות גבוהה, שמשמעותה הזדהות באמצעות שני גורמי אימות לפחות. התיקון קובע את הסטנדרט להזדהות, כאשר להצעת הוועדה, הסמכות לקביעת אמצעי הזיהוי הספציפי שייחשב ככזה המקיים את הדרישה ל"רמת ודאות גבוהה" תופקד בידי שר המשפטים. התקנות ייכנסו לתוקפן חודש מיום פרסומן.
+ח"כ איתמר בן גביר הסיר את מועמדותו לוועדה לבחירת שופטים
12:15 04/08/21  |  מירב ארד
יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הסיר את מועמדותו לוועדה לבחירת שופטים. ח"כ בן-גביר הודיע על כך כבר אמש, וזאת כדי להביא לבחירתו של ח"כ רוטמן חבר סיעתו, אולם בקשתו לא נרשמה ושמו לא הוסר מרשימת המתמודדים. כעת יש עיכוב בהצבעה לאור דרישתו שיוגשו טפסים חדשים ובמזכירות הכנסת מעדכנים את פתקי ההצבעה החדשים.
+"כמעט אין יחידות דיור שממתינות לשיווק ולא משווקות"
11:16 04/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מתוך 22 מיליון דונם שטח המדינה - כ-7% בלבד משטחי המדינה מתאימים לתכנון ע"י הרשות - 1.59 מיליון דונם  ▪  21,000 יח"ד נרכשו להשקעה ב-10 חודשים האחרונים
(יעקב קוינט בדיון בוועדה [צילום: דוברות הכנסת])
+אושר התיקון האחרון לכללי סליקה אלקטרונית של שיקים
10:50 04/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
התיקון נוגע לשמירת שיק בסכום של למעלה מחצי מיליון שקל. כיום הבנקים נדרשו לשמור אותו לשנתיים, אולם אם השיק חזר והלקוח עבר לבנק חדש הוא יוכל במשך חצי שנה להפקידו שוב  ▪  על-מנת לאפשר את המעבר התקין אושר התיקון שיחייב את הבנקים לשמור את השיקים הללו לשנתיים וחצי
(יו"ר הוועדה מיכאל ביטון [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+ח"כ אוסאמה סעדי משך את מועמדותו מהוועדה למינוי שופטים
10:19 04/08/21  |  מירב ארד
ח"כ אוסאמה סעדי משך את מועמדותו מהוועדה למינוי שופטים אך יישאר מועמד בוועדה למינוי קאדים שרעיים. ח"כ סעדי הודיע על החלטתו בעקבות החלטתה של הנהלת הקואליציה שלא לתמוך במועמדתו כחבר בוועדה למינוי שופטים.
+עסקת גנץ-עבאס: חוק הותמ"לים תמורת היעדרות מהצבעה בטחונית
02:35 04/08/21  |  עידן יוסף
עסקה בין יו"ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ וליו"ר רע"ם מנסור עבאס: סיעת רע"ם לא תתנגד לחוקים ביטחוניים ובתמורה תקדם הקואליציה את חוק הוועדה למתחמים מועדפים לדיור, המכונה חוק הותמ"ל, המאפשר בנייה בשטחים חקלאיים, בין השאר במגזר הערבי (כאן חדשות).
+סופית: הכנסת אישרה תשלום דמי בידוד לעובד
01:29 04/08/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלשית את הצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה) (תיקון מס' 6), התשפ"א-2021.

הצעת החוק מאריכה עד 31.10.2021 את תוקפו של ההסדר לעניין תשלום דמי בידוד לעובד ועורכת בו מספר שינויים: (א) הורה מלווה - שהוא עובד שאינו חייב בבידוד, אך נעדר מעבודה משום שילדו חייב בידוד, יהיה זכאי ל100% דמי בידוד, כפוף לכך שהילד אינו חוזר או חולה קורונה ושההורה האחר לא נעדר באותו זמן. שני הורים מלווים יוכלו להיעדר לסירוגין. הזכאות של הורה מלווה תחול רטרואקטיבית מתחילת 2021.

תיערך הבחנה בין עובד השוהה בבידוד רגיל - שזכאי ל-75% מדמי הבידוד, ובין "עובד בבידוד מזכה" (מי שחייב בידוד למרות שהוא מחוסן או מחלים, עובד קטין בבידוד, או מי שהחל להתחסן אך טרם השלים את התהליך, או מי שמסיבה רפואית מוכרת נמנע ממנו להתחסן) - שזכאי ל-100% מדמי הבידוד. למלוא דמי הבידוד כעובד מזכה יהיה זכאי גם הורה ששוהה בבידוד בשל בידוד של ילדו, בין אם גם ההורה עצמו חייב בבידוד ובין אם לא, כפוף לכך שהילד אינו חוזר או חולה קורונה ושההורה האחר לא נעדר באותו זמן.

מעובד הזכאי לדמי בידוד יופחתו רק עד שלושה ימי מחלה, במקום עד ארבעה ימים בהסדר הקיים.

תוגבל הזכאות לדמי בידוד רק לתקופה המזערית שלאחריה ניתן יהיה לצאת מבידוד אם מבצעים בדיקות קורונה.

עלויות המעסיק שיובאו בחשבון לעניין השיפוי לא יעלו על 30% מדמי הבידוד. תוארך התקופה להגשת בקשה לשיפוי, והפרטים שבקשת השיפוי צריכה לכלול יותאמו.

למשפחת אומנה יותאם אופן מסירת ההצהרות הנדרשות לפי ההסדר החדש לגבי ילדו של עובד שהוא עובד בבידוד מזכה או הורה מלווה. נוסף לכך, נשים שמכוח תיקון 225 לחוק הביטוח הלאומי זכאיות לדמי לידה, לאחר שהיו זכאיות לדמי אבטלה עד 30.6.2021, יהיו זכאיות לתשלום נוסף בשווי דמי לידה בעד 18 ימים.
+תקווה חדשה הגישה את "חוק נתניהו"
00:31 04/08/21  |  עידן יוסף
חברי הכנסת של תקווה חדשה הניחו על שולחן הכנסת את החוק שנועד למנוע כהונת ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום.
+סופית: הכנסת אישרה את הארכת חוק הניקיון
00:29 04/08/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק שמירת הניקיון (הוראת שעה) (תיקון מס' 2), התשפ"א-2021. על-פי החוק, הוראת השעה בחוק שמירת הניקיון שנחקקה ב-2013 ופקעה ביום 6.7.2021, תוארך עד ליום 31 בדצמבר 2022. הוראת השעה עוסקת בייעוד חלק מכספי היטל הטמנה שהתקבלו בקרן לשמירת הניקיון, למטרות של טיפול במפגעי פסולת והקמת תשתיות לטיפול בפסולת ברשויות מקומיות באשכולות סוציואקונומיים 5-1, וכן מתן סיוע לטיפול שוטף בפסולת לתקופה שלא תעלה על שנה אחת, באותן רשויות. כמו-כן, הוראת השעה מאפשרת שימוש ב35% מכספי ההיטל ל"מטרות הנוספות" במקום 25% כפי שקבוע בחוק העיקרי.

הצעת החוק אושרה בתמיכתם של 53 ח"כים מול התנגדותם של 43 ח"כים.
+סמוטריץ': במקום בקורונה, שר הבריאות מתעסק בשינוי מין
23:35 03/08/21  |  עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית, תקף את שר הבריאות במליאת הכנסת, ואמר כי במהלך ביקורו היום של ניצן הורוביץ בבית החולים שיבא בשיא התפרצות המגיפה, לא חושב לקפוץ לבקר במחלקת הקורונה. "הבטחתם לנו ממשלת שינוי? קיבלנו ממשלת שינוי מין! זה מה שמעסיק את האיש הזה - קיצור תורים לניתוחים לשינוי מין, שצריך לתקצב את זה ולהכניס לשר הבריאות", דבריו.
+אחרי המחאה: אושר מינוי אלי אבידר לשר
22:16 03/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אבידר לאחר המינוי: "רציתי להיות שר הדיגיטל - לא רצו, אחרי זה ביקשתי את הכבלים - לא רצו, אחרי זה שר לנושא חלליות - לא רצו"  ▪  עם התפטרותו מהכנסת יעלה מספר הח"כים החדשים ל-22
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מסתמן: ערכות האונס יאוחסנו במרלוג המשטרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 3.8.21) את הודעת הממשלה על-פי הצעת ראש הממשלה לצרף את חבר הכנסת אלי אבידר לממשלה כשר, בעל זיקה לראש הממשלה החליפי. בהצבעה שמית תמכו 54 בהודעה מול 48 שהתנגדו. עם פתיחת הדיון יצא אבידר מן המליאה, כדי שלא לשמוע את ביקורת האופוזיציה בעניין.
03/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון דנה (יום ג', 3.8.21) בנושא הבטחת מלאי המזון לשעת חירום. במהלך הדיון אמר חיים אנג'וני, מנהל אגף בכיר לניהול משברים וסייבר במשרד החקלאות: "תרחיש או איום הייחוס של רשות החירום הלאומית מתייחס לתקופת חירום יחסית קצרה, ואם הדיון נסוב גם על סיכון כלשהו של משבר מזון עולמי, כלומר חוסר חיטה בעולם ברמה כזו או אחרת, אז זה כבר משהו שמלאי החירום של ישראל כיום לא עונה עליו. מלאים אלה, בכל התחומים, לא מיועדים למשבר מזון עולמי שיכול להימשך תקופה ארוכה".
03/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יושב-ראש ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך, נענה לבקשת יושבי-הראש של מפלגות מרצ והעבודה, מיכל רוזין ורם שפע, ויקיים כבר מחר (יום ד', 4.8.21) דיון בוועדה בהתנהלות האופוזיציה, היוצרת לטענתם אווירה אלימה במשכן.
03/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות קיימה (יום ג', 3.8.21) דיון בנושא יישום חוק העלאת קצבאות הנכות. יו"ר הוועדה ח"כ אפרת רייטן מרום: "יזמנו את הדיון כדי לעקוב אחר יישום חוק העלאת קצבאות הנכות, שיש לו חשיבות רבה בציבור הישראלי כולו. חשוב לוודא שהחוק אכן מיושם ושדואגים גם לאוכלוסיית הנכים שנפגעה גם היא במיוחד בתקופת הקורונה".
03/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת מקיימת (יום ג', 3.8.21) דיון ביחס המשטרה כלפי נפגעות עבירות מין, תחת הכותרת "למה באת רק עכשיו?". בדיון משתתפת כוכבת הריאליטי גל גברעם, שהתלוננה נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל והעלתה על סדר היום את הנושא בעקבות סרטון שבו תיארה את היחס שקבלה מהמשטרה כשבאה להתלונן.
03/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
[צילום: AP]
ד"ר רפאל בוכניק-חן
מידת מרכזיותה של הקונספציה במחדל הקולוסלי של ה-7 באוקטובר 2023, הוא מושא לפולמוס דינמי בין מומחים ופרשנים בתקשורת הישראלית. האמנם כך?    מחקר השוואתי בין הכשלים המודיעיניים של אוקטו...
יקיר בן-משה
יקיר בן-משה
כל הספרים שתקו, מה יכולנו לומר? אפילו לסקלי הסמיק, לא ידענו שפוגל גונב, לא ידענו שהוא מחביא פירורים מעוגיות של אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il