|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

מה באובמה

האם נשיא ארה"ב הוא אידיאליסט וחזוניסט, או שמא הוא רק חולם? כלכלה: מחפשי רווחים - התמקדו בשעשועים ובביטוח בריאות וגם: תחזית שבועית לשבוע של 29.1.10-22.1.10
22/01/2010  |   טובה ספרא   |   מאמרים   |   תגובות

תחושה של שחרור תלווה את כולם בימים הבאים ונושאים סוציאליים (רווחה) יהיו יותר דומיננטיים. בעיקר כשכוכב מרקורי חזר להילוך ישיר. אבל מבנה הכוכבים סאטורן ופלוטו, ממשיך להשפיע וחוזר בתאריך 31.1, מביא כבדות להרגשה הכללית עד לתאריך 8.2.2010. זהו אחד המבנים שגורם לרעידת אדמה ולפעילות טרור על פני הגלובוס. הוא מביא לתחושה שהמקורות הפנימיים יותר מוגבלים, אך זיכרו שזה זמני.

בימים אלה יש תחושה המחזקת את ההרגשה שהחלה בסוף אוקטובר 2009, המחדדת את המתחים והקונפליקטים בין המטרות שלנו, מה שאנחנו רוצים להשלים, לצד אחריות אישית שאנו חשים כלפי אלה שיש לנו מערכת יחסים כלשהי עימם (בכל תחום בחיים). לכן עולים מאבקי כוח ותחושה שהכוח האישי שלנו מוגבל. המבנה הזה מצביע גם על קשיים כלכליים, כך שבמהלך חודשים אלה העדיפו את הגישה הקונסרבטיבית בהוצאות.

גם נסיגת המארס לא מוסיפה, האנרגיה חלשה יותר. מאידך-גיסא, אופיו של מארס בנסיגה גורם לכעסים פנימיים שאנחנו צוברים ומוסיף מתח פנימי, שלא תמיד אפשר לשלוט בו - אותו אנו "רואים" בתאונות דרכים או בתופעות של אלימות פיזית ומילולית.

הירח המלא בתאריך 30.1 יהיה על מעלה 10.15 במזל אריה, בדיוק על נקודת אמצע בין הירח וסאטורן במפה של מדינת ישראל. המבנה הזה, בצמידות לכוכב מארס שנמצא במזל אריה במולות לכוכב ונוס, יקשה על מציאת פתרונות ויביא לחילוקי דעות ולקושי לעלות על מסלול מו"מ עם הפלשתינים. הוונוס שומרת על הרצון החזק, אך המארס בנסיגה אלים יותר ויש הרבה צרות עין בסביבה.

בתאריך 18.1 עבר כוכב יופיטר, המיטיב הגדול, למזל דגים. מעברו ממזל דלי הקריר, לדגים האמוציונאלי, המבטא ים של חום ורגשות - ירכך את כל ההתלהמות שחווינו בשבועות האחרונים. נרגיש שיש יותר רכות וסימפטיה, והמעבר הזה יחזק שוב את הרצון בחזון ובאמונה. כוכב יופיטר במזל דגים מעורר את החמלה, והתמונות שאנו רואים מהאיטי מעוררות אצל הצופים מכל רחבי העולם אהבה אוניברסלית, המגיעה ממקום של מודעות.

השבוע...

22.1 היום מלווה בהשראה גבוהה, הרעיונות יכולים למלא עמודים שלמים, אבל ישנו סימן שאלה בנוגע לצד המעשי. האינטלקט במיטבו וההתלהבות לא מתפוגגת לאורך כל היום. זהו יום נחמד לאירועים חברתיים. הירח בטל משעה 21:45 עד למחרת בשעה 06:40.

23.1 התקשורת זורמת היום יותר בקלות ומאפשרת לעבור את המתחים או את המהמורות. שימו לב לכך שבימים הקרובים ניתן יהיה להרגיש במיוחד את השפעת הוונוס במזל דלי, מול המארס בנסיגה במזל אריה, זה מצב לא הכי נחמד, בעיקר במושגים חברתיים. צפו גם לאפשרות לחילוקי דעות ולעימותים במערכות בין-אישיות. ההשפעה של אלה תחול עד לתאריך 28.1.

24.1 רצון טוב עוזר היום לבנות מערכות יחסים, לחזק מערכות עם אנשים מבוגרים או סמכותיים. יום נחמד להתבטא, בעיקר עבור אלו האוהבים לכתוב שירה או לדבר בסגנון פואטי. רעיונות יצירתיים צומחים היום, אבל לא בטוח שנכון לממש אותם מבלי לבדוק שוב את הפרטים. השראה היא דבר נפלא, אבל לא פעם זו רק אשליה העלולה לגרום לאכזבה.

25.1 הירח בטל משעה 05:01 עד שעה 13:12. רבע שעה לאחר מכן מתחיל חלון הזדמנויות נהדר לכמה שעות, זמן טוב לקדם תוכניות אישיות, להתחיל התחלות חדשות - בתנאי שאתם שומרים על הצד השמרני יותר ולא מחפשים פריצות דרך. גם היום ההמלצה היא להשקיע במערכות יחסים עם אנשים מבוגרים, עם ההורים שלכם, עם הסבא והסבתא; וגם במקום העבודה, עם הבוס או עם אלה שיכולים לתרום לכם מניסיונם.

26.1 לא קל היום ומחר בכל הרבדים החברתיים. השילוב בין המארס בנסיגה והוונוס בדלי, שמטבעם אוהבים להתמזג, מעורר עימות ומאתגר מאותו מקום. יש צורך להתמודד עם חוסר הסכמה לאורך הדרך. עם הירח במזל תאומים היום, תרצו לטייל ולאסוף מידע מכל מקום.

27.1 הירח בטל משעה 08:31 עד שעה 16:02, אחר-כך מצבי הרוח ינועו לכאן ולכאן. כוכב יופיטר עוזר להתקדם ושומר על רוח טובה בשעות אחר-הצהריים המוקדמות. לקראת הערב קיימת נטייה לחוסר שביעות רצון מהמתרחש וכמו שכבר חוויתם בימים האחרונים, אתם נקלעים לעימותים שאופיים יותר רגשי. יהיה ניסיון "לסדר" ולשקם את היחסים האישיים, אבל קונפליקטים מלווים את הניסיונות האלה. פנו זמן לאתגרים חדשים.

28.1 אתם "נדלקים" היום בקלי קלות וכל ניסיון לאזן בין היגיון ורגשות יוצא נפסד. התגובות הן רגשיות והמתחים מעיבים - ולכן, כל ניסיון לעבודת צוות נועד לכישלון. יש צורך לאתגר את הזולת, אבל המארס בנסיגה מעורר כעסים והתוצאה, על-פי רוב, מאכזבת. נסו לחפש דרך להיות עם עצמכם, לעניין את עצמכם עם ספר או סרט, כך תוכלו למנוע אי-נעימות ועוגמת נפש ממפגשים בין-אישיים.

29.1 הירח בטל משעה 06:48 עד שעה 16:10. אם חשבתם לצאת היום למסע קניות בקניון, שנו את תוכניותיכם, רכישות שתעשו היום יישארו בארון. העדיפו מפגש בבית קפה עם חבר/ה קרובים ודברו על נושאים סתמיים, כדי לא להיכנס לוויכוחים. הצורך במפגשים חברתיים קיים, לכן אל תוותרו עליו, אבל זיכרו שאתם רוצים סתם לכייף ואל תיכנסו לפינות מטלטלות בשיחות האישיות.

כלכלה ושווקים

מעבר הכוכבים ונוס ושמש ממזל גדי למזל דלי, ובנוסף - מעברו של היופיטר למזל דגים - התחילו פרק חדש המכין לקראת הריבוע של סאטורן ופלוטו שיגיע בתאריך 30-31.1. קצת קודם, בתאריכים 30.1-27.1, המולות בין שמש ונוס, במולות למארס נסיגה, תביא השפעה פתאומית על השווקים, כזו שתשפיע על העולם הפיננסי, אולי גם מדובר באירוע מדיני משמעותי בעולם. עם מעורבותו הכבדה של כוכב מארס, זה יכול גם להיות קונפליקט גדול. השילוב ברקע של הכוכבים סאטורן ופלוטו עלול לעורר סכנות, כמו איומי טרור או סכנות של איתני הטבע. המבנה של הכוכבים האלה מצביע גם על גירעונות ובעיות הנובעות מאלה.

ייתכן שנשמע על ניסיונות חדשים לפתור את משבר האשראי במדינות שונות בעולם, אבל קשה להאמין שהניסיונות הללו הם אמינים. עם כוכב יופיטר (הגזמה) במזל דגים (פנטזיה), סביר להניח שיש יותר דיבורים קשים שילוו במעשים שהם בדיוק ההפך מההבטחות ומהדיבורים הקשוחים. במילים אחרות, הבזבוז נמשך, ההוצאות עולות וכתוצאה מכך גם לקיחת סיכונים והימורים ספקולטיביים, מה שיביא לנטייה להאשים אחרים בתוצאה. זו תקופה בה יהיה רצוי לבחון מחדש את התקציבים בכל המוסדות והממשלות בדרך ריאלית.

כוכב יופיטר במזל דגים ישפיע על שיפור והתפתחות בנושאים הקשורים בקולנוע, במוזיקה ובשעשועים, סמים, בתרופות ובביטוחי בריאות - כך שאלה מכם המחפשים מהי המגמה שיכולה לתת תוצאות חיוביות ומעניינות בשווקים, שיפנו מבט לתחומים האלה שיצמחו בחודשים הקרובים.

כוכב יופיטר במזל דגים יביא למלאי נפט - מה שישפיע בעתיד הקרוב על נסיגה במחירי הנפט.

מחשבות אסטרולוגיות על כהונת אובמה
מה עומד מאחורי החזון לשלום? [צילום: AP]

בשבוע האחרון התפרסמו כתבות שונות על כהונתו של הנשיא אובמה בשנה האחרונה כנשיא ארצות הברית. הסיפור האמיתי סביב אובמה הוא כוכב נפטון. נפטון בהיבט החיובי מסמל אידיאליזם, השראה, חזון, רוחניות וגם רומנטיקה. אבל בהיבט השלילי הוא מסמל הונאה, אשליה, ערפילים, נוכלות ורמייה. את ההבדל בין ההיבט החיובי לשלילי אפשר להבין לפי שעת הלידה של האירוע או האינדיבידואל, האם זה היה במהלך שעות היום או הלילה.

יום הבחירות בארה"ב היה 4.11.2008, יום יומיים אחרי שכוכב נפטון נעצר והעצירה השפיעה כמעט לאורך אותו שבוע. הנפטון הביא עננים וערפל שהסתירו את המציאות. באותו היום היה מבנה הכוכבים סאטורן במולות לאורנוס, מדויק - היבט שמשמעותו לשבור את מה שמסמל שמרנות ולפרוץ כדי לבחור בחדש, מה שגורם להפתעה בתוצאה. לא תמיד התהליך מתרחש מיד, אך לקראת האביב הקרוב, נבנה היבט בין כוכב אורנוס לפלוטו שידרוס את השינוי שהתרחש בארה"ב בדרמטיות.

ההשבעה הייתה בזמן מרקורי בנסיגה, עם מעברים של סאטורן לנפטון בהורוסקופ של ארה"ב, היבט שמסמל אכזבה. ההשבעה גם הייתה בזמן ירח בטל - מה שמקשה מאוד להגיע לתוצאות במסגרת תפקידו כנשיא בקדנציה הנוכחית.

הירח בהורוסקופ של מדינה מסמל את העם, האומה. בהורוסקופ של ארה"ב הוא נמצא ב-27 מעלות במזל דלי. לאורך השנה האחרונה נפטון, יחד עם יופיטר וכירון, "טיילו" במזל דלי על הירח, כלומר - מה שהביא לציפיות ולתקווה מצד אחד, אבל לאשליה ולבריחה מהמציאות מצד שני.

במפה האישית של אובמה כוכב נפטון דומיננטי. אובמה נולד אחרי השקיעה, כלומר הוא יליד לילה, מה שמעיד שהתפיסה שלו לגבי גבולות יכולתו ויכולות מנהיגותו אינה בנמצא. לאובמה הורוסקופ של אידיאליסט, אבל גם בעל החלומות שאינם ריאליים. האגו שלו נבנה ממה שהוא מספר לעצמו ולכולם, אבל עם הנפטון - אין אלה מעידים על יכולותיו אלא על סודות ואמונות שלו. הוא באמת הומניטארי, בעל חזון והשראה - אבל אלו מבוססים על חלום בלתי-אפשרי. גם המניפולציות נראות בהורוסקופ האישי עם כוכב פלוטו וכוכב מארס. הוא אדם חריף המנסה לתת נפח לרעיונותיו, אבל כל רעיון מגיע מנקודת החולשה שלו, מהאגו ומהצורך בהאדרה עצמית - מה שמעורר תקווה עיוורת. עם האופק במזל דלי, הוא מתנהל בביטחון שרק לו יש את הפתרונות הכי חכמים, שכולם נמצאים בחושך ושרק הוא מבין היכן נמצא האור, והוא גם יראה זאת לכולם. אבל מבנה ההורוסקופ מספר גם על הרבה תסבוכות שצצות מאחורי הקלעים.

התחום הכלכלי בארה"ב אינו עונה על הציפיות למרות שנשפכו סכומי עתק לכל הבנקים, השווקים ותעשיות הרכב, פעולות שאובמה עשה בכדי לתמוך באג'נדה שלו ולמרות שהבטיח שקיפות, זה לא מתרחש עם הנפטון. אבל גם כאן יש פגיעות הנובעת ממיקום הנפטון - מקום המעיד על מגבלות התפיסה של היכולות הכלכליות של המדינה. לכן הוא יחזור וינסה למצוא פתרונות נוספים שמשמעותם לשפוך עוד סכומי עתק, כדי לסתום פרצות. עם כוכב סאטורן בבית 12 במפה האישית, זו פנאטיות, הוא נעול על המשנה שלו, גם אם המציאות טופחת על פניו.

כעת, ליקוי החמה עבר על כוכב סאטורן וזה יחשוף אותו לאומה שלו, לדרך בה הוא מכין תבשילים לארוחה המורכבת מסודות, מאמת מעוותת וממידע לא מדויק. כוכב נפטון ישפיע על ההורוסקופ שלו כמעט לכל אורך 2010 וזה יחליש אותו. הוא יחווה הרבה מבוכות וספקות.

כוכב מארס שלו בריבוע לכוכב מארס של ארה"ב - מצב שמתאר שהמניעים שלו אינם מתאימים לאינטרסים של ארה"ב. מאחר שהמארס שלו בבית האויבים הגלויים, סביר להניח שהמדיניות שבחר בה כדי לטפל בטרור בעולם, תגרום, או כבר גורמת, לצחוק או חלילה לבכי. נראה כי צפויים לו עימותים רבים בתוך המדינה, צפויים חיכוכים שיתחילו מתחת לפני הקרקע ויבשילו למרד. הכעסים קיימים ומתחזקים מול הגירעון שרק ממשיך לעלות. כמו-כן, כוכב נפטון "מכשיל" אותו בתחום יחסי החוץ, שוב חוסר הבנה למגבלות כוחו. הצעותיו להסכמי שלום עם מדינות שונות נדחו, ולא תמיד בעדינות.

הניצחון הרפובליקני במדינת מסצ'וסטס הוא האות הראשון לחוסר שביעות רצון שמערער את האפשרויות שלו לקדם את הביטוח הבריאותי, מאחר שזה יגרום לכדרר את הכדור לא תמיד לכיוון המבוקש.

בהווה, כוכב מארס במזל אריה משפיע עליו, גורר ביקורת נוקבת מול החלטות הססניות שהוא עושה. בהמשך, צפוי אובמה להמשיך לקבל החלטות שאינן תואמות את הבטחותיו, גם במישור הצבאי, מאחר שהיועצים אולי יעזרו לו להבין את האיומים הצפויים ממדיניותו המוטעית.

למעשה, רק הרצון או היכולת "לצאת מהקופסה" בה בחר לכלוא את משנתו, ובעזרת כירון - יש סיכוי שיוכל להביא לשינוי כלשהו במודעות העצמית.

"הטעות הגדולה שאדם מסוגל לבצע, היא לחשוש מלבצע טעות" [אלברט הוברט]

תאריך:  22/01/2010   |   עודכן:  22/01/2010
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה באובמה
תגובות  [ 33 ] מוצגות   [ 33 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דן 7
22/01/10 13:33
2
רות ראובני
22/01/10 13:52
3
יעלינקה
22/01/10 14:26
4
רלי
22/01/10 14:32
5
נעמה ק.
22/01/10 14:44
6
הרמת שרונית
22/01/10 16:23
7
קשקשן
22/01/10 16:33
 
אוהד קרן
22/01/10 18:24
 
חושחש
22/01/10 19:58
 
EM
23/01/10 00:28
 
גבינה צרפתית
23/01/10 08:58
8
מבין
22/01/10 16:53
9
EM
22/01/10 17:12
10
הלקקנית
22/01/10 17:22
11
גנור
22/01/10 18:15
12
רותי
22/01/10 18:53
13
מה זה?
22/01/10 19:06
 
והערכה לספרא.
23/01/10 08:32
14
פרח לילה
23/01/10 01:38
15
שרה ב
23/01/10 05:41
16
דניאלי
23/01/10 06:14
17
אלימלך
23/01/10 07:18
18
שרונה ר.
23/01/10 08:19
19
רלי
23/01/10 10:03
20
עוברת אורח
23/01/10 10:32
 
שרה ב
23/01/10 10:37
21
בלש
23/01/10 12:25
22
אסטרו
23/01/10 14:08
23
לקרוא עיתונים
23/01/10 14:30
24
אלמוני
23/01/10 19:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בפרשת השבוע שעבר, פרשת וָאֵרָא, קראנו על שבע מכות שחוטפים המצרים בניסיון להניע אותם לשחרר את בני ישראל משיעבודם, אבל המצרים, בהנהגת פרעה מלכם - מתעקשים להחזיק בבני ישראל כעבדים. האמת היא שבמהלך החודשים שחטפו מכות, מכה אחת לחודש, כאשר כל מכה שימשה שבוע אחד ושלושה שבועות היו להם להתאוששות ולחשבון נפש (ראה רש"י ל-ו', כ"ה: שהייתה המכה משמשת רביע חדש ושלשה חלקים היה מעיד ומתרה בהם) לכן בני ישראל היו פטורים מעול השיעבוד. המצרים היו עסוקים מדי בצרות של עצמם ולא היה להם ראש להתעסק עם בני ישראל, לבדוק אם מילאו את מכסת הלבנים ולהעניש את מי שהתרשל.
22/01/2010  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
אייל הנדלר, 48, מנכ"ל חברת הבנייה ב. יאיר, הבטיח השבוע חגיגית, בראיון ל-News1: "החברה תעמוד בכל ההתחייבויות שלה, ותפרע את כל האג"חים. מימשנו נכסים בהיקף גדול, חתכנו הוצאות וייעלנו את העבודה, כדי שנוכל לשלם את כל החובות!".
22/01/2010  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
על החלטות הממשלה בנושא העוני על דני איילון שעושה קולות כמו צ'רלי צ'פלין אך מצחיק פחות על חוש ההומור של הכס הקדוש ועל ההיגיון של מנכ"ל איקאה ישראל
22/01/2010  |  איתמר לוין  |   מאמרים
סוף-סוף מגיעה השעה, הגיע הזמן לפרוק את עולו של פרעה מעלינו, לצאת מעבדות לחירות, ממאות שנות השפלה ודיכוי לאור גדול, לחופש - לכאורה הדבר הכי טוב שקרה אי-פעם לכל אדם, לכל יהודי באשר הוא. אם כך, למה לא כולם יצאו ממצרים? למה העדיפו חלק ניכר מבני ישראל להישאר בארץ ששיעבדה אותם קשה כל-כך?
22/01/2010  |  מני ישי  |   מאמרים
אף שאזור התעשיה של כפר סבא משופע מסעדות לרוב, מצויה בו אחת שעולה על כולן. חזותה החיצונית אומנם אינה מושכת עובר-ושב להיכנס אליה, ובכל זאת מסתבר שתוכה אינו כברה. מבעד ליריעות הבד המיושנות שמקיפות אותה מסתתרת לא פחות ממסעדת גורמה.
22/01/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
בעז שפירא
בעז שפירא
שונאי ישראל אינם מבדילים בין ממשלה ישראלית כזאת או אחרת, מימין או משמאל, אלא שמטרתם היא חיסול עצם קיומה של מדינת ישראל, "מהנהר ועד הים"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il