|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

"חצוף, אידיוט, ילדותי, קפריזי, עקומת למידה שטוחה"

ישועה התבטא בבוטות נגד ינון מגל

טוען שהיה לו יחס דו-ערכי לעורך הראשי דאז של וואלה, וכי הרבה יותר פעמים דיבר בזכותו ההגנה מציגה דוגמאות רבות להתערבויות של ישועה בתכני האתר; ישועה בתגובה: אלו לא התערבויות של מה לפרסם ולא לפרסם, אלא בהתנהלות האינטרנטית של וואלה
06/10/2021  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות
מגל. איים להתפטר [צילום: פלאש 90]

מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, התבטא בצורה בוטה כלפי מי שהיה העורך הראשי של האתר, ינון מגל. ישועה אומר בתגובה, כי היו לו הרבה יותר התבטאויות חיוביות עליו, וכי שאול אלוביץ התבטא נגד מגל הרבה יותר פעמים מאשר הוא. הנושא עלה (יום ד', 6.10.21) בחקירתו הנגדית של ישועה בידי סניגוריתה של איריס אלוביץ, עו"ד מיכל רוזן-עוזר.

רוזן-עוזר עסקה בהרחבה ביחסיו של ישועה עם העורכים והעיתונאים בוואלה, במטרה להראות שהוא התערב בצורה נרחבת בתכנים ולטעון שבכירים באתר עזבו בשל יחסו כלפיהם ולא בגלל הסיקור המוטה הנטען לטובת בנימין נתניהו. כך למשל כתב ישועה בפברואר 2013 לפרסומאי אילן שילוח: "לא אתן לילדים זבי חוטם, חלקם טיפשים ולא משכילים, להרוס את החברה".

ישועה אמר בעדותו: "זה היה בעידנא דריתחא, זה לא משקף את מכלול הגישה שלי. היו עיתונאים רבים שהערכתי. זה משקף שיח בינינו, אנשים שמתמקדים בכסף, והוא מוקצן. קורה שעיתונאים כותבים משהו שלא בודקים עד הסוף, ואז אני מתבטא כך. התחבטתי אז בין הצד המסחרי לצד המערכתי, ובסוף החברה חיה מיום ליום וצריכה לשלם משכורות. היום ברור לי שטעיתי. צריך להיות חד וברור, גם אם משלמים מחיר כלכלי. יש בעיה קשה, שהעיתונות מצד אחד חיה ממודלים מסחריים ומצד שני צריכה לשקף את האמת".

מגל על כתבה של בזק: "זו זנות"

בספטמבר 2016 כתב ישועה למנכ"ל גלובס דאז, איתן מדמון: "אבי אלקלעי המטומטם הזה, צריך לעשות כתבה על פישמן... שם זין על כל העיתונאים הצדקנים". הוא הגיב בעדותו: "אני מצטער על השפה הירודה, זו שפה בין חברים. אני מכבד עיתונאים". בנובמבר 2013 כתב מגל לינון על כתבה פרסומית של בזק: "זה זנות" וטען שזהו מעבר של קו אדום. ישועה דחה את עמדתו וקבע שכתבות פרסומיות ימשיכו להתפרסם. הוא אומר בתגובה, כי בכל מדיה יש כתבות פרסומיות.

במארס 2014 טען ישועה, כי מגל איננו עורך ראשי טוב, כל מה שמעניין אותו זה ליקוק והוא אינו ראוי להמשיך בתפקידו כעורך ראשי אלא כמגיש וראש המהדורה הטלוויזיונית. ישועה בעדותו: "היחס שלי אליו היה דו-ערכי והיו גם התבטאויות אחרות בהן הגנתי עליו. היכולות הניהוליות שלו וההבנה של האינטרנט היו חלשות, ולכן הבאתי מישהו שישחרר אותו מהדברים האלה. עשרות פעמים אני אומר לשאול ולאחרים: ינון הוא נכס. גם אחרי שהוא הלך, ניסיתי פעמיים להחזיר אותו".

מגל כתב במייל חודש מאוחר יותר: "אף שמגל הוא עורך האתר, מי שקובע מה יעלה לאוויר ומה יירד הוא המנכ"ל, אילן ישועה" והזהיר שהוא עלול להתפטר. ביולי 2014, בעיצומו של מבצע צוק איתן, שלח ישועה למגל מייל ובו ביקורת משמעותית על הסיקור באתר. הוא מינה את סמנכ"ל המוצרים, עידו אשד (כיום המנכ"ל), כממונה מעל מגל; האחרון נפגע מאוד, אישר ישועה.

רוזן-עוזר: "אתה כמנכ"ל מתערב מאוד בתכנים של האתר". ישועה בציניות: "גם חתמתי על המשכורות שלהם; זו התערבות עצומה". רוזן-עוזר: "אתה התערבת בתכנים לא בגלל שמישהו אמר לך לעשות את זה, אלא בגלל שככה אתה מנהל את האתר". ישועה: "מנכ"ל של חברה, רוצה או לא רוצה, מעורב בכל. יש שני סוגים של התערבות בתוכן. יש דברים שקשורים לניהול ולתפקוד של האתר, והם לא קשורים לקו המערכתי, אם משהו במערכת לא עובד. התערבות כזאת הייתה והיא קיימת אצל כל מנכ"ל של אתר אינטרנט".

הורה למשנה לעורך לדווח על טעויות

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: "השאלה היא האם אתה התערבת בתוכן". ישועה: "ככל שהיו, אלה לא היו הערות שאמרו אם אנחנו מרוצים מהתוכן או לא, אלא למשל לגבי המהירות". פרידמן-פלדמן: "זו צורת העבודה, לא תוכן. אם נאמר למה כתוב או לא כתוב כך או אחרת, זו התערבות בתוכן". ישועה: "אלו לא התערבויות שאני בעד או נגד מישהו". פרידמן-פלדמן: "תנקה את הבעד ונגד. זו שאלה כללית על-כניסה לתכנים". ישועה: י"כולה להיות כניסה לתכנים כאשר אנחנו חושבים שהמערכת לא מספיק חרוצה במשהו. המטרה היא לשפר את ביצועי האתר כמערכת עובדת. התערבתי לגבי פוליטיקאים ומפרסמים, זה לא תמיד היה אתי".

באוגוסט 2014 הורה ישועה לאודי הירש, אז המשנה לעורך הראשי, לדווח בקבוצת ווטסאפ מצומצמת על כל מחדל וטעות בתחום החדשות. בקבוצה זו לא היו חברים מגל ומי שהיה אז ראש מערכת החדשות, אבירם אלעד; ישועה הוסיף: "קצתי במשחקי הילדים של אבירם וינון".

ישועה אמר בעדותו: "לינון ואבירם היה קשה לקבל את העובדה שקבוצה נרחבת יותר דנה איתם בתכני האתר. אני חשבתי שזה לא קשור לעניינים העיתונאיים אלא לעניינים האינטרנטיים. יכול להיות שהם עשו ברוגז". רוזן-עוזר: "אם הכל אידילי ואתה לא מתערב בתכנים, למה שהם יעשו ברוגז?". ישועה: "בני אדם הם בני אדם. הם חשבו שזו התערבות בתוכן, אני לא חשבתי כך. הם ניהלו את הממלכה לבד ופתאום מישהו מתערב".

עוד כתב ישועה באותה קבוצה: "נחליט מי מנחית הוראות לביצוע. ברוב המקרים זה יהיה אודי הירש או עידו אשד, אבל לפעמים אני או שי [מגל, המשנה למנכ"ל] נתערב". בעדותו הסביר: "ברגע שהוחלט שנושא מסוים מטופל בהנהלת החברה, ההנהלה מטפלת. אני החלטתי". עוד כתב ישועה באותה עת: "אני הולך לעקוב אחרי אתר הבית כמו עורך ראשי ומצפה שאתה אודי תעשה את זה ולא תפספס יותר כלום". ישועה בעדותו: "זה לא קובע את הקו העיתונאי, אלא לטפל במישור האינטרנטי".

"מְבצעים של טובות עבור בזק ושאול"

באוקטובר 2014 ביקש מדמון מישועה להוריד ידיעה נגד גלובס. ישועה: "רואה. אעשה מה שתגיד" הוא הורה למגל להוריד ומסר למדמון: "טופל". מדמון שאל אם ניתן לסלק אותה לחלוטין, ישועה הורה למגל למחוק לגמרי, ומגל הסתייג בתוקף. ישועה כתב למדמון: "נמאס לי מהחצוף ינון... זה קרה עשר פעמים בעבר, עקומת הלמידה שלו שטוחה בכל נושא וגם הזלזול שלו עבר כל גבול. הוא חושב שבגלל שהוא הפנים של החברה אז החברה שייכת לו. אידיוט, ילדותי".

ישועה אמר בעדותו, כי הוא ביקש פעמים רבות ממדמון להוריד ידיעות נגד בזק. "מדמון ויוסי [ורשבסקי, אז מנכ"ל ערוץ 10] הפכו למבצעים של טובות עבור בזק ושאול. ברור שמעת לעת הוא מבקש משהו, אז אני עושה מה שהוא מבקש. הביקורת שלי על ינון בהקשר הזה לא הייתה נכונה. זו לא הייתה דרישה לגיטימית [מצידי]".

רוזן-עוזר: "אמרת שינון אידיוט, תוקע סכינים בגב לחברים הטובים שלו, קפריזי, ילדותי מאוד". ישועה: "כן, רק תמצאי הרבה יותר התבטאויות חיוביות שלי. אני אומר: הוא כזה, אבל הוא נכס לחברה ואני רוצה להשאיר אותו. היו הרבה יותר התבטאויות שליליות של שאול נגדו". רוזן-עוזר: "ינון הרגיש את חוסר הכבוד כלפיו וזה מאוד פגע בו בתוך המערכת". ישועה: "נכון".

העורך הראשי לשעבר, אבי אלקלעי, טען בתביעה שהגיש, שהוא לא הסכים להשתמש בתואר "עורך ראשי" משום שישועה הוא ששימש בתפקיד. ישועה אומר בתגובה, כי אין אמת בדבר, וכי הייתה התנגדות למינויו של אלקלעי לעורך ראשי "בגלל ה'שמאלניות' שלו" ולכן זמן-מה תוארו היה "עורך אחראי". רוזן-עוזר: "ראינו שבהחלט היית העורך הראשי". ישועה: "לא הייתי באף שלב".
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 6.10.21
סיום החקירה הנגדית של אילן ישועה בידי עו"ד ז'ק חן

תאריך:  06/10/2021   |   עודכן:  19/10/2021
איתמר לוין
+מנכ"ל מתערב - אבל כיצד
19:04 06/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
היום האחרון בחקירתו הנגדית של אילן ישועה עסק בהתערבותו בתכני וואלה - בניסיון להפריך את טענת התביעה לפיה עיסוקו בענייני נתניהו היה חריג  ▪  ישועה טען שמדובר בהתערבויות שונות, אבל לא בטוח שבית המשפט השתכנע
(רוזן-עוזר. חיוני כקו הגנה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+טיפנבורן הדליף לישועה מידע מקבוצת ידיעות
14:58 06/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מי שהיה העורך הראשי של ynet מסר למנכ"ל וואלה דאז, כי נוני מוזס "הורה ללכת על הראש של אלוביץ"  ▪  מנכ"ל גלובס דאז, איתן מדמון, העביר לישועה הצעה מסחרית שקיבל מהאתר המתחרה נענע10  ▪  ישועה התבטא בחריפות כלפי העורך הראשי שלו דאז, אבירם אלעד; אומר בעדותו: זה היה בעידנא דריתחא
(מוזס. לא להרגיז אותו [צילום: ראובן קסטרו, פול])
+ביהמ"ש קורא לבדוק מי הדליף את השלמת החקירה של אלקלעי
12:49 06/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פרטים מהשלמת החקירה פורסמו שעות אחדות לאחר שנמסרה להגנה - אך שני הצדדים במשפט נתניהו הצהירו שההדלפה לא באה מהם  ▪  השופטים המליצו לפרקליטות לבצע בדיקה, אך לא קבעו מסגרת זמן וחובת דיווח
(שחם, פרידמן-פלדמן, בר-עם [צילום: עמית שאבי, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ישועה התבטא בבוטות נגד ינון מגל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו

05/10/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, טען בזמן אמת שאין ממש בתחקירו של גידי ויץ (הארץ) על הטיית הסיקור באתר לטובת בנימין נתניהו, משיקולים עסקיים של בזק. כך עולה מהתכתבויות שהציג לו (יום ג', 5.10.21) סניגורו של שאול אלוביץ, עו"ד ז'ק חן. ישועה אמר בתגובה, כי שיקר באותה עת.
05/10/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות

04/10/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
בדיקה פנימית שנערכה באתר וואלה באוקטובר 2015 העלתה, כי הסיקור השלילי של בנימין נתניהו באתר מינואר של אותה שנה היה נרחב בהרבה מאשר הסיקור החיובי. סניגורו של שאול אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, הציג (יום ב', 4.10.21) את הבדיקה, שערכה עדה אלוף, בהמשך חקירתו הנגדית של מנכ"ל האתר לשעבר, אילן ישועה.
04/10/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
אילן ישועה הורה, ערב הבחירות לכנסת ה-19, להסיר מאתר וואלה ידיעה על דוח העוני האלטרנטיבי שהכין ארגון לתת. ההוראה ניתנה בעקבות פנייה של אנשי הליכוד, וישועה מודה (יום ב', 4.10.21) שעשה זאת משום שרצה להמשיך ולקבל את תקציב הפרסום של הליכוד. הבחירות התקיימו בינואר 2013, והידיעה הוסרה בחודש הקודם.
04/10/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il