|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
ילדים בבית יתומים בבית לחם [צילום אילוסטרציה: הדס פרוש/פלאש 90]

מחסור בגוף ממשלתי שירכז טיפול בילדים יתומים

בישראל חיים כיום כ-30 אלף ילדים יתומים מרכז המידע והמחקר של הכנסת: מדי שנה בין כ-4,550 ל-4,750 ילדים עד גיל 18 מתייתמים יו"ר הוועדה לזכויות הילד: על הרשויות לתת ליווי, ייעוץ ותקצוב גם ליתומי אלימות במשפחה
23/11/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

מצוקתם של הילדים היתומים, כמו גם הוריהם שנותרו לטפל בהם, הגיעה (יום ב', 22.11.21) לדיון בוועדה זכויות הילד. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ מיכל שיר-סגמן, על הרשויות לתת ליווי, ייעוץ ותקצוב גם ליתומי אלימות במשפחה. "כשהורה נפטר, האדמה נשמטת מתחת לרגליים, וכל ילד צריך פשוט להקים את עצמו מההריסות וללמוד ללכת בעולם הזה מחדש. משרדי הממשלה והממשלות לדורותיהן הזניחו את הטיפול בילדי ישראל ויש להקים גוף אחד שירכז את הטיפול ביתומים", אמרה. היא דרשה מהביטוח הלאומי נתונים מלאים כמה מהיתומים פנו לאחר הזמן המיועד (12 חודשים מיום הפטירה) לבקש קצבה, וכמה מפניות הביטוח הלאומי לא נענו.

לדברי מריה רבינוביץ', חוקרת במרכז המידע והמחקר של הכנסת, טיפול פסיכולוגי, שיעורי עזר ומענק לימודים מוענקים ליתומי מערכת הביטחון אך לא ליתומים "אזרחיים", בנוסף היא הצביעה על היעדר מדיניות סדורה בעניינם ואף לא מאגר נתונים מובנה ומעודכן. כך, למשל, לא מעודכנים משרדי הרווחה והחינוך מול נתוני הביטוח הלאומי. בשנים האחרונות, מדי שנה בין כ-4,550 ל-4,750 ילדים עד גיל 18 מתייתמים.
סיוע ממשלתי לילדים יתומים / סקירה
סקירה זו נכתבה לבקשת חבר הכנסת בכנסת ה-20 יהודה גליק והיא מוגשת גם לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות 1 של הכנסת, לפי בקשתה. הסקירה עוסקת בסיוע שניתן לילדים יתומים מטעם גופים ממשלתיים. בסקירה יוצגו נתונים על ילדים יתומים בישראל ומידע על הגופים הממשלתיים המעורבים במתן סיוע להם, ובכלל זה הסבר על עיקרי המדיניות של מתן סיוע זה (68 עמ')
ילדים נטושים בישראל / מסמך
קטינים ששוהים בפנימייה זכאים לגמלה מהמוסד לביטוח לאומי רק בחופשות. ילד נטוש שלומד בפנימייה אינו זכאי לגמלה בתקופת לימודיו, אולם הוא זכאי לגמלה בחופשות אם התקבל אישור מהפנימייה שהוא יצא לחופשה . לטענת שלווה לייבוביץ', מפקחת ארצית על שירותי האומנה במשרד הרווחה והשירותים החברתיים, הוריהם של רוב הילדים שהמוסד לביטוח לאומי הכיר בהם כילדים נטושים בשנים האחרונות לא נטשו אותם, אלא ילדים אלו נזקקו להשמה חוץ-ביתית. לדברי לייבוביץ', החקיקה[1] אפשרה הסדר לפיו משרד הרווחה פתח קרן בעבור ילדים יתומים השוהים במסגרות השמה חוץ-ביתיות, ובה מצטברים כספי קצבת השארים שלהם בזמן שהותם בהשמה. המוסד לביטוח לאומי משלם גמלה בעבור ילדים נטושים השוהים אצל בני משפחה מקרבה ראשונה. במקרים מסוימים משרד הרווחה מכיר במשפחת קרובים מדרגה ראשונה שבה שוהים ילדים נטושים כ"משפחת אומנה", בשל צרכים מיוחדים של הילד המצריכים טיפול מיוחד או ליווי של שירותי הרווחה. ביוני 2011 ערכה המועצה לשלום הילד סקר בקרב מנהלי לשכות הרווחה ביותר מ-60 רשויות מקומיות בנושא "קצבת ילד נטוש – מודעות, ידע, מיצוי זכויות". על-פי תוצאות הסקר, רק ב-54% מהלשכות הכירו את הנוהל של המוסד לביטוח הלאומי בנושא קצבת ילד נטוש. בתוספת הראשונה לחוק הבטחת הכנסה, בפסקה (1)(א), נקבע כי ילד נטוש זכאי לגמלה גם לאחר גיל 18 אם מתקיימים בו מספר תנאים. בפרויקט "גשר לחיים" מקבלים אלה שעברו את גיל 18 ליווי אישי ותמיכה כלכלית. הפרויקט נועד לתת לבוגרים חסרי עורף משפחתי רצף של מענים בתחומי דיור, כישורי חיים, ליווי והכוונה, הכשרה מקצועית וליווי תעסוקתי. ילד נטוש שמתגייס לצה"ל אינו זכאי לגמלת ביטוח לאומי בזמן השירות. חייל בודד שמתגורר בקיבוץ זכאי למענק חודשי נוסף בסך 150 ש"ח לצורך כלכלה. הגדרת חיילים בודדים בפקודת מטכ"ל: 1. חייל בודד מובהק – חייל שהוריו בחו"ל; 2. חייל בודד יתום – חייל שהתייתם משני הוריו; 3. חייל בודד חסר עורף משפחתי.
נייר עמדה: אי הטיפול ביתומי ישראל / נייר עמדה
היקף התופעה- במדינת ישראל חיים כ-35,000 ילדים שאיבדו את אחד או שני הוריהם וכ-17,000 אלמנים/אפוטרופוסים המטפלים בילדים אלו, 75% מאלמנות ישראל הן נשים, 35% מיתומי ישראל הם מהמגזר הערבי, מדי שנה 2,220 משפחות חוות מות של אחד/שני ההורים ומתייתמים 4,500-4,700 ילדים נוספים.

הדס דיסין-גליק מארגון אלמנים ואלמנות צעירים בישראל קראה להקצות בנות שירות לאומי לסייע ליתומים בביתם-שלהם, וסיפרה על פעילות המועדוניות להורים ולילדים. בנוסף, הם מקימים מערך הכשרה והדרכה ליועצים לליווי והעצמה של היתומים.

הדר קס, מנכ"ל עמותת "חמניות" - הבית ליתומים, אמרה כי "בישראל חיים, לפחות, 30,000 ילדים ונערים יתומים. מדובר בילדים ונערים שחוו את הטלטלה האדירה ביותר שילד יכול לחוות - מות הורה. לילדים היתומים, הילדים של כולנו, אין כל תמיכה מדינית מוסדרת. מדובר בילדים שבנוסף לטלטלה הרגשית והשבר האישי האיום שחוו, סיכוייהם להידרדר לסיכון הם בממוצע פי 10. מדינת ישראל מעולם לא חשבה כיצד לדאוג ליתומי ישראל על-מנת שלא ידרדרו לסיכון, המדינה נותרת אדישה לילדים ונערים שרק רוצים שלא להידרדר לסיכון ומבקשים עזרה. 30,000 ילדים ו-17,000 אלמנות שמבקשות ומבקשים עתיד אחר, אך מדינת ישראל מקצה עבורם בדיוק 0 שקלים מדי שנה".

קס קראה "לייצר בדחיפות מתווה טיפול בין משרדי למען יתומי ואלמנות ישראל. עד שמדינת ישראל תיקח אחריות על יתומיה אנחנו, אזרחי המדינה נמשיך לשלם והרבה על טעויותיה". דניאל טייב סיפרה כי התייתמה מאמה בגיל 8, ומאז היא נאלצת להתמודד "ללמוד לגדול מחדש, לפחד כל העת, לחוש מסכנות מהסביבה" ושיבחה את פעילות "חמניות", ותרומתה לעיצוב וחיזוק אישיותה.

לפי ח"כ קטי שטרית (הליכוד) הצוות הבין-משרדי שהוקם לפני כחמש שנים, המליץ לאבחן בין בגירים לקטינים, אך מתברר כי אין גוף אחד שמרכז את הטיפול והליווי בין משרדי הממשלה הרבים העסוקים בעניין כמו החינוך, הרווחה, הביטחון והמשפטים. יעקב אשר (יהדות התורה) הדגיש את הצורך להקדים בתור לרכיבה טיפולית או לכל ליווי ומיצוי זכויות - את הילדים היתומים. כל אלו, כמו זכויות כלכליות וחינוך - צריך להיות מעוגן בחוק מעמד הילידים היתומים. לדבריו, "לא ייתכן שאין חוק שמסדיר את מעמדו של ילד יתום. ההתעלמות של המדינה מהיתומים לא חוסכת כלום, בהמשך משלמים על זה בריבית ובהצמדה כשמצבם מידרדר ואז קשה הרבה יותר לסייע". אשר דרש לדעת האם יש מי שפונה לאלמנים ואלמנות מטעם המדינה להציע סיוע, משנענה כי עליהם להגיש פניה, התקומם "לא ייתכן שהם יידרשו לבקש את הסיוע, הם לא אמורים לדעת מה הזכויות שלהם, בשביל זה יש את המדינה שצריכה להנגיש את הסיוע, זו חובה שמוטלת עלינו".

ענת כהן, נציגת המוסד לביטוח לאומי, סיפרה על קצבה המשולמת ל-34,164 יתומים עד גיל 21, מתוכם כ-900 יתומים משני הורים ובנוסף משולמים דמי מחיה ומענק לימודים. לדבריה, המוסד יוזם את הענקת הקצבה ודמי המחיה. רחל איגר-לוין, מפקחת שירות האומנה במשרד הרווחה, סיפרה על צוות הפועל למיצוי זכויות של היתומים, וקרן להענקת עזבונות המיועדת ליתומים. לדבריה, קצבת השארים מיועדת למי שהיתום בחזקתו. אילן שריף, מנהל אובדן ושכול במשרד, סיפר על פניות המשרד באופן יזום למשפחות שכולות ליעוץ, ליווי ומיצוי זכויות, כולל במקרי התאבדויות, אלימות במשפחה, ואירועים פליליים.

יוכי סימן טוב, מפקחת משבר במשרד החינוך, ציינה את המחויבות ליידע את צוותי החינוך והמורים ביתמות תלמידים, ואילו דניאל בלנגה, רכז ביטוח לאומי באגף התקציבים, סיפר על 1.5 מיליארד שקל שהוקצו בתקציב האחרון לקצבת זקנה ושארים, ולכן אלמנה לא תקבל פחות מ-6,160 שקל, וכן הוגדלה משמעותית הקצבה ליתומי אלימות במשפחה.

תאריך:  23/11/2021   |   עודכן:  23/11/2021
עידן יוסף
+חקירה פלילית נגד אביר קארה
20:29 23/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשטרה החלה לאסוף חומרים ולגבות עדויות בפרשת ההצבעה הכפולה בחודש יולי של קארה שייחקר באזהרה  ▪  קארה לא ידע על החקירה עד לפרסום הידיעה בחדשות 12
(אביר קארה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+בקריאה ראשונה: בגירים שנפגעו בעבירות מין יהיו זכאיים לתשלום על חשבון הפיצוי שייגבה מהנאשם
20:10 23/11/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות (תיקון מס' 22), התשפ"ב-2021. 7 תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת חוקה.

מוצע בה לקבוע כי נפגעי עבירה בגירים שנפגעו מעבירות מין, ניסיון לרצח או עבירת המתה יהיו זכאים לתשלום מהמרכז לגביית קנסות על חשבון הפיצוי שייגבה מהנאשם. עוד מוצע להסמיך את מנהל המרכז או עובדו לדרוש מידע מגוף ציבורי על אודות נפגע עבירה כדי לאפשר תקשורת עם הנפגע לקבלת התשלום.
+חודש דחייה לצווי מיסוי שמנים ותחליפי דלקים
15:43 23/11/21  |  מירב ארד, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצווים היו אמורים להיכנס לתוקף ב-1.12.22  ▪  יו"ר הוועדה: אנחנו חייבים להקפיד על שני עקרונות: אחד גביית מס אמת, ושתיים מניעת עודף מיסוי על התעשיה וגם על הצרכנים  ▪  ברשות המיסים הצביעו על למעלה מ-100 מיליון שקל שהמדינה מפסידה נוכח תעשיית זיוף הדלקים אך הודו כי הפטור הניתן כרגע במסגרת הצווים "אינו פטור מושלם" וציינו כי יפעלו לייעל את המנגנון ככל הניתן
(ח"ע אלכס קושניר [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת])
+"אם תהיה תקלה בגיור - העולם היהודי ייפגע"
15:42 23/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש מערך הגיור, הרב ולר דחה את האשמות שעלו בדיון על גיור זמרות וספורטאיות  ▪  "לא היה ולא נברא. שבוע שעבר גוירה אלופת ישראל בקראטה. גם זמרת שאינה מופיעה בשבת יכולה בהחלט להתגייר"  ▪  השר אלעזר שטרן: "הרב עובדיה יוסף היה שותף לתפיסת העולם שנביא בחקיקת הגיור"
(השר אלעזר שטרן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
הרב משה ולר [צילום: דוברות הכנסת]
+האוצר מקדם הגדלת תקציבי הניקוז פי 2.5 בחמש השנים הקרובות
13:14 23/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברות הביטוח שילמו בשנים האחרונות 2.5 מיליארד שקל על נזקי שיטפונות, ולפי דוח מבקר המדינה נדרשים כ-6 מיליארד שקל לכל מיזמי הניקוז הנדרשים בארץ
פעילות חילוץ של צוותי הכיבוי בתחנת חדרה [צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחסור בגוף ממשלתי שירכז טיפול בילדים יתומים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 22.11.21) בקריאה ראשונה את הצעת החוק המבקשת להגביל את כהונת ראשי ממשלה בישראל. מכיוון שמדובר בתיקון לחוק ייסוד נדרש רוב מיוחד של 61 חברי כנסת. 66 חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק שהגיש שר המשפטים, גדעון סער, ו-48 חברי כנסת התנגדו לה. בין חברי הכנסת שתמכו בהצעה שאושרה אתמול בממשלה - גם חברי סיעת הרשימה המשותפת, החברים באופוזיציה.
22/11/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
חברת ליינס קומיוניקיישן תובעת 365,000 שקל מן הסיעות המרכיבות את הרשימה המשותפת, בטענה לחוב ממערכת הבחירות האחרונה (לכנסת ה-24). התביעה הוגשה (22.11.21) לבית משפט השלום בחיפה.
22/11/2021  |  יצחק דנון  |   חדשות
יו״ר יש עתיד, יאיר לפיד, בפתח ישיבת הסיעה: שמעתי את הטענה שהחוק הזה הוא פרסונלי. זה נכון. הוא פרסונלי נגד נפתלי בנט, שהוא ראש הממשלה המכהן, והוא פרסונלי נגדי, מפני שהחוק קובע שאני אהיה ראש הממשלה אחריו. אנחנו מחוקקים אותו, מפני שזה לא בריא לדמוקרטיה הישראלית שאדם יכהן יותר משמונה שנים. אנחנו רואים ושומעים בימים אלה בבית המשפט איך שלטון ממושך מדי מביא לשחיתות. לזה אנחנו שמים עכשיו סוף.
22/11/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 22.11.21) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת שר האוצר, אביגדור ליברמן, להעלות את מס הרכישה בגין רכישת דירת מגורים נוספת. בהתאם להוראת שעה שתוקפה ל-3 שנים, במכירת דירת מגורים שאינה יחידה, יחול מס רכישה בשיעור של 8% על חלק השווי שעד 5,348,565 שקלים, ומס רכישה בשיעור של 10% על חלק השווי העולה על סכום זה. נקבע כי שר האוצר יוכל להאריך את תוקף הוראת השעה בשנתיים נוספות באישור ועדת הכספים.
22/11/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת חוקה, חוק ומשפט דנה (יום ב', 22.11.21) בהארכת חוק הקורונה הגדול. בדיון משתתף גם שר הבריאות, ניצן הורוביץ. היו"ר ח"כ קריב פתח את דיון הוועדה שנועד להאריך בחודשיים את חוק הקורונה הגדול: "העיקרון שמדריך אותנו הוא שהחוק הזה חשוב במתן כלים לממשלה להתמודד, לצד ההגנה על חירויות הפרט. אנחנו יוצקים דפוסים שיקרינו על חקיקה בעתיד ויבנו תפיסה של התמודדות עם שעת חירום ולכן לא נכון לחוקקם בחופזה. אין סיבה לכבול את עצמנו לדיון של שבוע שלא יהיה ממצה. לכן נצביע על הארכת החוק בחודשיים וניכנס לדיון פתוח ומעמיק. כל עוד הדברים ייאמרו בדרך ארץ והגינות בצורה של שיח דמוקרטי מכובד נזמין את כל קשת הדעות להישמע כאן".
22/11/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il