|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

"אם תהיה תקלה בגיור - העולם היהודי ייפגע"

ראש מערך הגיור, הרב ולר דחה את האשמות שעלו בדיון על גיור זמרות וספורטאיות "לא היה ולא נברא. שבוע שעבר גוירה אלופת ישראל בקראטה. גם זמרת שאינה מופיעה בשבת יכולה בהחלט להתגייר" השר אלעזר שטרן: "הרב עובדיה יוסף היה שותף לתפיסת העולם שנביא בחקיקת הגיור"
23/11/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
הרב משה ולר [צילום: דוברות הכנסת]
השר אלעזר שטרן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ראש מערך הגיור, הרב משה ולר, מסביר את ההתעקשות לשמור על מערך הגיור במתכונתו הנוכחית. בדיון (יום ג', 23.11.21) בוועדה לשירותי דת, אמר הרב ולר: "אין לנו שום רצון לנצח ולהישג הישגים. יש רצון לשמור על עם ישראל. יש אולי מחלוקת איך לשמור על עם ישראל. גם אנחנו מכוונים לטובת עם ישראל. אם שואלים אותי באופן אישי - כואב לי שיש תחבורה ציבורית בשבת ויש חמץ בפסח וכואב לי שיש בשר חזיר שנמכר. אבל גם אם מאוויי לא יתקיימו - אנחנו נישאר עם אחד. אבל אם תהיה תקלה בגיור - משהו שלא היה אלפי שנים - אנחנו פוגעים בעולם היהודי. כל נגיעה בגיור ושינוי - עלולים לשמוט את הקרקע תחת ידינו".

הוא הוסיף כי בגיור קטינים מקלים עד כמה שניתן להקל. לדבריו, "הדרישה אצל הורים לקטינים זה שיכשירו את הבית שיתאים לאורח חיים של תורה ומצוות. היו כאן האשמות שצריך שיהיה חרדי - לא היה ולא נברא בשום הרכב בית דין. הדרישה הבסיסית של ההלכה היא אימוץ אורח חיים של תורה ומצוות. לדוגמה, מגיירים גם מי שלא הולך עם כיסוי ראש".

כוכבת הרשת, אלסי קופלנד (דול), התייפחה בוועדה ושטחה את סיפורה: "נאמר לי שלא אוכל להמשיך בקורס הגיור כי אני אישה וזמרת. זה פסל אותי מראש. הרגשתי שקומץ אנשים חורצים גורלות לפי קריטריונים חשוכים מימי הביניים. נאמר לאמי מפורשות שאם היא הייתה גבר – היה לה מותר להתגייר. החלטתי לא לשתוק ומרגע שעשו עליי כתבה – הפכתי ליעד. התנכלו והסיתו כנגדי. חיטטו בערוץ היוטיוב שלי וניסו למצוא חומר שיהפוך אותי לפסולת גיור. עברתי אירוע התמוטטות בבסיס עד שנזקקתי לטיפול בתרופות. אני חלק מהעם הזה ואני מרגישה שלוקחים את זה ממני".

הרב ולר הגיב לדברים: נאמר כאן שספורטאיות וזמרות לא יכולות להתגייר - אלו דברים לא נכונים בעליל! זמרת שאינה מופיעה בשבת יכולה בהחלט להתגייר. אין שום פסילה בגיור לזמרות. גם ספורטאיות - בשבוע שעבר גוירה אלופת ישראל בקראטה".
מערך הגיור בישראל / מצגת
מצגת של יו"ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים ושירותי דת יהודיים בעניין מערך הגיור הממלכתי - 23.11.21 (9 עמ')
נייר עמדה: מצב הגיור בישראל / נייר עמדה
סוגיית הגיור עומדת ביסוד זהותה היהודית של מדינת ישראל. עם זאת, היא גם מוקד של אחת המחלוקות הבוערות על סדר היום הציבורי. בשנים האחרונות, אנו עדים לליקויים ובעיות רבות במדיניות והפעילות של מערך הגיור כפי שהוא פועל כיום
דו"ח: ירידה חדה ביעילות מערך הגיור הממלכתי / דוח
מספר תעודות ההמרה שניתנו בשנים 2014-2019 על ידי מערך הגיור ירד מ-426,4 בשנת 2014 .2018 בשנת ל-2,451. שיעור המתגיירים מתוך אלו שהחלו את תהליך הלימודים לקראת הגיור נמצא בירידה חדה אף יותר, עד כדי כך שבשנת 2019 פחות מרבע מכלל התלמידים לקראת סיימו את הליך הגיור
מערך הגיור הממלכתי בישראל / דוח מבקר המדינה

שר המודיעין, אלעזר שטרן (יש עתיד), אמר בדיון: "יו"ר הוועדה החליטה בצדק לעשות את הדיון לפני תהליך החקיקה וגודל האתגר שמונח לפנינו. אנו עוסקים בעיקר בעלייה מחבר העמים וזה נס שקרה לנו. אי-אפשר לתאר את צה"ל ואת עולם ההייטק, התרבות, חינוך למדעים, מוזיקה, כלכלה ועוד מבלי העלייה מחבר העמים. אנחנו לא עושים שום דבר לטובת המתגיירים. אנו עושים את זה לטובת עצמנו ולתקן עוול היסטורי ממה שהיה בחבר עמים. הרב חיים אמסלם קידש את הביטוי של זרע ישראל והצמיד לו ביטוי אחר של מי שמחמיר בגיור מקל בהתבוללות. לא צריכים לנסוע רחוק כדי להבין את גודל האתגר של איבוד כ"כ הרבה אחים. כל יום נולדים 15 תינוקות שלא נרשמים כיהודים - ככל שנעכב את הפתרון הידידותי יותר. האחוזים ילכו וירדו. יוצרים מציאות שאפשר להיות במדינת ישראל גם לא כיהודים. את היוזמות האלו שיגיע בחוק, עשינו את זה בתיאום עם הזרמים האחרים. החוק שיבוא יאפשר את הגישה הידידותית. לגור בארץ ישראל או לשרת בגולני לא פחות חשוב בנקודות מלהדליק אור בשבת.

"כשאנחנו התחלנו את הליך הגיור בצה"ל, ישבנו אצל הרב עובדיה יוסף בבית. הוא היה שותף לתפיסת העולם שנביא בחקיקה. אם לעת כזאת הגענו למלכות, רק לתקן את נושא הגיור - דיינו".

תאריך:  23/11/2021   |   עודכן:  23/11/2021
עידן יוסף
+לאחר המחלוקת בקואליציה: חוק החשמל - לקריאה ראשונה
23:54 23/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה ויוזם החוק ווליד טאהא: "החוק יבטיח חיבור לחשמל של עשרות אלפי בתים. החוק מעודד תכנון ובמבטיח תשלום כל ההיטלים"  ▪  ח"כ סטרוק: "המדינה לא אשמה בכך שלא היה תכנון ביישובים הערבים. מי שאשם אלה הן הרשויות הערביות"
(ח"כ ווליד טאהא [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+אושר תקציב המועצות הדתיות לשנת 2021
22:28 23/11/21  |  עידן יוסף
לאחר שנתיים ללא תקציב, אישרה ועדת הכספים את תקציב המועצות הדתיות לשנת 2021. "אישור תקציב המועצות קריטי לאספקה סדירה ומיטבית של שירותי הדת. הנטל התקציבי מחולק באופן דיפרנציאלי כך שרשויות חזקות משתתפות יותר מרשויות חלשות כלכלית", אמר מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון מוני מעתוק.

הוועדה אישרה את המלצות הצוות המקצועי לקביעת סכום ההשתתפות המיוחד בהוצאות התקציב של המועצות הדתיות המשמעות של אישור המלצה זו שאחוז ההשתתפות של הרשות המקומית בתקציב המועצה הדתית משתנה מרשות לרשות בהתאם לאמות המידה שכללו: מספר התושבים, מעמד חברתי כלכלי של הרשות, מענקי איזון, ועוד. הוועדה הורכבה מנציגי השרים אוצר, פנים ושירותי דת.
 
במרבית המועצות הדתיות שיעור ההשתתפות של הרשות המקומית נשמר וסך התקציב לא השתנה.
+חקירה פלילית נגד אביר קארה
20:29 23/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשטרה החלה לאסוף חומרים ולגבות עדויות בפרשת ההצבעה הכפולה בחודש יולי של קארה שייחקר באזהרה  ▪  קארה לא ידע על החקירה עד לפרסום הידיעה בחדשות 12
(אביר קארה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+בקריאה ראשונה: בגירים שנפגעו בעבירות מין יהיו זכאיים לתשלום על חשבון הפיצוי שייגבה מהנאשם
20:10 23/11/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות (תיקון מס' 22), התשפ"ב-2021. 7 תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת חוקה.

מוצע בה לקבוע כי נפגעי עבירה בגירים שנפגעו מעבירות מין, ניסיון לרצח או עבירת המתה יהיו זכאים לתשלום מהמרכז לגביית קנסות על חשבון הפיצוי שייגבה מהנאשם. עוד מוצע להסמיך את מנהל המרכז או עובדו לדרוש מידע מגוף ציבורי על אודות נפגע עבירה כדי לאפשר תקשורת עם הנפגע לקבלת התשלום.
+חודש דחייה לצווי מיסוי שמנים ותחליפי דלקים
15:43 23/11/21  |  מירב ארד, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצווים היו אמורים להיכנס לתוקף ב-1.12.22  ▪  יו"ר הוועדה: אנחנו חייבים להקפיד על שני עקרונות: אחד גביית מס אמת, ושתיים מניעת עודף מיסוי על התעשיה וגם על הצרכנים  ▪  ברשות המיסים הצביעו על למעלה מ-100 מיליון שקל שהמדינה מפסידה נוכח תעשיית זיוף הדלקים אך הודו כי הפטור הניתן כרגע במסגרת הצווים "אינו פטור מושלם" וציינו כי יפעלו לייעל את המנגנון ככל הניתן
(ח"ע אלכס קושניר [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת])
+האוצר מקדם הגדלת תקציבי הניקוז פי 2.5 בחמש השנים הקרובות
13:14 23/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברות הביטוח שילמו בשנים האחרונות 2.5 מיליארד שקל על נזקי שיטפונות, ולפי דוח מבקר המדינה נדרשים כ-6 מיליארד שקל לכל מיזמי הניקוז הנדרשים בארץ
פעילות חילוץ של צוותי הכיבוי בתחנת חדרה [צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים אמסלם   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עובדיה יוסף   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel   תחבורה ציבורית בשבת 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אם תהיה תקלה בגיור - העולם היהודי ייפגע"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה חיפה
23/11/21 18:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת הכלכלה קיימה לאחרונה (17.11.21) דיון בתיקון לחוק הניקוז והגנה משטיפונות, בו נחשף הצורך בהיקף תקציבי גדול במיוחד. ממלא-מקום יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג, אמר כי "ניקוז מי גשמים הוא עסק יקר וחשוב, והכרחי לשמירה על חיי-אדם ורכוש, כדי לוודא שטרגדיות העבר לא יחזרו. החוק משנת תשי"ז (1957) זקוק לריענון ותקצוב כדי שיענה על הצרכים. עדיין נותרו בהצעת החוק שהוגשה לוועדה סמכויות לרשויות המים - למרות שהמפקח הוא משרד החקלאות". הוא קרא למשרדי החקלאות ורשות המים לגבש הצעה מוסכמת לגבי סמכויות והפרדת הפיקוח.
23/11/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
מצוקתם של הילדים היתומים, כמו גם הוריהם שנותרו לטפל בהם, הגיעה (יום ב', 22.11.21) לדיון בוועדה זכויות הילד. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ מיכל שיר-סגמן, על הרשויות לתת ליווי, ייעוץ ותקצוב גם ליתומי אלימות במשפחה. "כשהורה נפטר, האדמה נשמטת מתחת לרגליים, וכל ילד צריך פשוט להקים את עצמו מההריסות וללמוד ללכת בעולם הזה מחדש. משרדי הממשלה והממשלות לדורותיהן הזניחו את הטיפול בילדי ישראל ויש להקים גוף אחד שירכז את הטיפול ביתומים", אמרה. היא דרשה מהביטוח הלאומי נתונים מלאים כמה מהיתומים פנו לאחר הזמן המיועד (12 חודשים מיום הפטירה) לבקש קצבה, וכמה מפניות הביטוח הלאומי לא נענו.
23/11/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 22.11.21) בקריאה ראשונה את הצעת החוק המבקשת להגביל את כהונת ראשי ממשלה בישראל. מכיוון שמדובר בתיקון לחוק ייסוד נדרש רוב מיוחד של 61 חברי כנסת. 66 חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק שהגיש שר המשפטים, גדעון סער, ו-48 חברי כנסת התנגדו לה. בין חברי הכנסת שתמכו בהצעה שאושרה אתמול בממשלה - גם חברי סיעת הרשימה המשותפת, החברים באופוזיציה.
22/11/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
חברת ליינס קומיוניקיישן תובעת 365,000 שקל מן הסיעות המרכיבות את הרשימה המשותפת, בטענה לחוב ממערכת הבחירות האחרונה (לכנסת ה-24). התביעה הוגשה (22.11.21) לבית משפט השלום בחיפה.
22/11/2021  |  יצחק דנון  |   חדשות
יו״ר יש עתיד, יאיר לפיד, בפתח ישיבת הסיעה: שמעתי את הטענה שהחוק הזה הוא פרסונלי. זה נכון. הוא פרסונלי נגד נפתלי בנט, שהוא ראש הממשלה המכהן, והוא פרסונלי נגדי, מפני שהחוק קובע שאני אהיה ראש הממשלה אחריו. אנחנו מחוקקים אותו, מפני שזה לא בריא לדמוקרטיה הישראלית שאדם יכהן יותר משמונה שנים. אנחנו רואים ושומעים בימים אלה בבית המשפט איך שלטון ממושך מדי מביא לשחיתות. לזה אנחנו שמים עכשיו סוף.
22/11/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il