ועדת הכלכלה קיימה (יום ד', 1.12.21) דיון בהשלכות הכלכליות של העומסים בנמלי ישראל, וזאת כחלק מסדרת הדיונים שהיא מקיימת על הנקודות הבעייתיות אשר מעלות את יוקר המחיה. יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון, אמר בפתח הדיון: "אתמול פורסם שתל אביב היא העיר היקרה ביותר בעולם. יוקר המחיה בישראל מושפע מתחנות רבות, וכל תחנה מפילה את האחריות ליוקר המחיה על תחנה אחרת בשרשרת. הוועדה הזו עשתה את רפורמת הייבוא, להקל בביורוקרטיה וברגולציה של ייבוא מוצרים מוגמרים וחומרי גלם לארץ, כדי להוריד את יוקר המחיה. יש לנו מספר סופי של נמלים בארץ, ולכן יש גם קושי לייצר תחרות בייבוא. לעומסים בנמלים יש השלכות כלכליות כבדות, למשל בעלויות השינוע שמשפיעים על היכולת לייבא. נכון שהקורונה יצרה בעיה עולמית במשלוחים ושינוע בכל העולם, אבל עובדה שחברות השינוע הראו רווחי שיא דווקא השנה, בעוד הן מעלות במאות אחוזים את מחיר המכולות, למשל. העלות הזו משפיעה על כל שרשרת האספקה והמזון, ומחירה מורגש אצל כולנו".