|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  

  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
הדיון בוועדה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
יו"ר ועדת חוץ וביטחון בדיון על המחצבות ביו"ש:

"להקפיא את תהליך אישור תמ"א 52/1"

ח"כ ניר אורבך: "התשובות של ראש המנהל האזרחי הן ביזיון לוועדה. ראש המנהל האזרחי מערבב אותנו" עוזר שר הביטחון להתיישבות אמר: "לפני הדיון לתוקף של תוכנית תמ"א 52 שר הביטחון יעבור עליה ויאשר אותה"
02/02/2022  |   עידן יוסף, מירב ארד   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת קיימה (יום ד', 2.2.22) דיון בנושא המחצבות הבלתי חוקיות ביהודה ושומרון בדגש על שטחי C. הדיון נסוב על תוכנית תמ"א 52/1 שהמנהל האזרחי יזם ביו"ש המבקשת להכשיר אלפי דונמים נוספים לחציבה פלשתנית בשטחי C, ואינה עומדת בשום סטנדרט תיכנוני דומה בישראל המחייב גם אישור תב"ע למחצבות תסקיר סביבה ארכיאולוגיה וכו'. התוכנית, כפי שמוצעת כעת, מבקשת "לדלג" על שלבים תכנונים אלו באופן שאין לו אח ורע לעומת תוכנית אחרות.
ריכוז מידע ונתונים בנושא תמ"א 1/52 לאזורי כריה וחציבה של אבן לניסור / ריכוז מידע
בבחינת ‏התוכנית‏ על ‏ידי ‏גורמי ‏מקצוע ‏עולים ‏כשלים ‏חמורים ‏בתכנון, ‏ופגיעה ‏חמורה ‏באיכות‏ הסביבה,‏ איכות‏ החיים,‏ הבטחת‏ בריאות‏ הציבור,‏ צורכי‏ בטחון‏ ורצף ‏שטחי‏ C,‏ צירי‏ תחבורה‏ ותשתיות,‏ ארכיאולוגיה‏ ומורשת,‏נזקים‏ נופיים,‏שיקום‏מחצבות,‏שמירה‏ על‏ שטחים ‏פתוחים,‏ ערכי‏טבע,‏הידרולוגיה‏וגיאולוגיה (8 עמ')
תמ"א52/1 - תכנית מתאר אזורית (חלקית) לאזורי כרייה וחציבה של אבן לניסור (אכח"נים) / מצגת
לתכנית יש השפעות סביבתיות עצומות, שאין להן התייחסות מספקת בהוראות התוכנית. התוכנית לוקה בחוסר משמעותי בהקשר של תכנון מפורט, תסקיר השפעה על הסביבה, וקריטריונים להוספת אתרי חציבה נוספים. ניתן ונדרש לצמצם את היקף התוכנית במידה ניכרת, כך שעדיין תתאפשר חציבה, תוך הקטנת הנזק הסביבתי.(10 עמ')

יו"ר הוועדה קבע את הדיון לאחר שקיבל את פניית חברי הכנסת ניר אורבך וצבי האוזר, בה כתבו: "נראה כי התוכנית מאפשרת הסדרה של מספר גדול של מחצבות לא חוקיות, אשר ממוקמת בשטח B, והרחבתן לתוך שטח C. יש חשש שפעולה זו תפגע במרכיבי הביטחון באזור, תשנה רציפות טריטוריאלית המקשרת בין ישובים ישראלים. כמו-כן, נראה כי התוכנית עלולה לפגוע בבריאות הציבור. בנוסף, עולה חשש כי ההסדר המוצע משית רגולציה, תקנים וסטנדרטים שונים בין מחצבות בבעלות ישראלית לבין מחצבות בבעלות פלשתינית באותו תא שטח".

יגאל דילמוני, מנכ״ל מועצת יש״ע: "המנהל האזרחי פרסם את תוכנית המתאר האזורית החלקית, אשר משתרעת על פני 14 אלף דונם לטובת מחצבות של אבן נסורה, ומאפשרת אישורי חציבה של עד 20 דונם ללא הגשת שום תוכנית לאישור. בפועל התוכנית מסווה שימוש למחצבות אגרגטים, אשר בגלל הסיכון הסביבתי שהן מהוות, נתונות לרגולציה כבדה מאוד בישראל. הרגולציה הזו היא שהביאה לצמצום מחצבות האגרגטים בישראל, כך כתב בדוח מנכ"ל משרד השיכון דאז, יאיר פינס, ולכן יש להביא אותם מיו"ש. פרופ' פרומקין בדק עבורנו את המחצבות וקבע שגם אם יש בהן אבן נסורה, היא נמצאת תחת שכבות של אגרגטים.

"אז יש כאן סכנה לנזקים סביבתיים אדירים ולבריאות התושבים, ומצד שני מסירים מהם כמעט את כל תהליכי הפיקוח והבקרה. יתרה מכך, יש כאן אזורים שצמודים למחצבות לא חוקיות שכבר פעולות, ובמקום לסגור אותן, בפועל מרחיבים אותן ומלבינים אותן. זאת, עוד לפני שהזכרנו שהתוכנית מרחיבה דה פקטו את שטחי A ו-B וחוסמת שרוולי אבטחה, שיש לזה משמעויות ביטחוניות ומדיניות.

"אנחנו לא נגד נתינת מענה למחצבות, זה ראוי והצורך באגרגטים ברור. אנחנו נגד פגיעה בתושבים ונגד פגיעה בלתי הפיכה בחבל ארץ יפהפה, ולכן אם רוצים לבצע את החציבה, יש לעשות זאת לפי כללי התכנון המקובלים והראויים".

תת-אלוף פארס עטילה, ראש המנהל האזרחי: "המנהל האזרחי, על כל קציני המטה ממשרדי הממשלה השונים, עובד על התמ"א הזו שלוש שנים וחצי, בכדי למשטר באיו"ש את עולם האבן הנסורה, אחרי שהבנו שיש זליגה של חלק מהמקומות משטח B לשטח C וצריך להסדיר את זה. חשוב לומר שלאגרגטים יש תוכנית נפרדת, ותוכנית זו עוסקת באבן נסורה בלבד. התוכנית הופקדה בספטמבר 2021, וניתן להגיש אליה הסתייגויות עד 06.02.22. הוגשו כבר 36 הסתייגויות ואת כל האמור בהן נשקול בכובד ראש, ולאחר מכן נוכל להתייחס לתוכנית הסופית".

יו"ר הוועדה שאל האם התוכנית הזו עומדת בסטנדרט אשר נדרש ממחצבות של ישראל, למשל חובת שיקום השטח, תקני אבק ורעש וכד'. תא"ל עטילה השיב כי שיקול השיקום נלקח בחשבון ויש פקח שבוחן מה נדרש לשקם. יו"ר הוועדה ביקש לחדד האם מדובר בקריטריון ברור או בשיקול דעת פקח, ותא"ל עטילה השיב כי בעלי מחצבות מחויבים לאותם דברים, וממילא כל אישור ניתן לשנה בלבד, וניתן לא לחדשו בשל הפרות התנאים.

ח"כ עמיחי שיקלי אמר כי אישור מחצבה לאורך כביש 5 אינו משחק ויביא לניתוק החיבור בין בקעת הירדן למרכז הארץ, לפגיעה באתר ארכיאולוגי מקראי ולסמיכות מחצבות לישובים יהודיים. "שורש הבעיה הוא אינטרסים כלכליים מסחריים עם סירחון מפה ללונדון, שמעורבים בו אנשים שמקורבים לבכירי הרשות הפלשתינית שהם הבעלים של המחצבות, ולאותם בכירים יש קשר עמור מאוד לגורמים בתוך הממסד הביטחוני בישראל, גם לאנשים שבעבר היו במינהל האזרחי, וכיום עומדים בראש חברות הקשורות למחצבות".

ח"כ ניר אורבך: "מי שמסתכל על תמ"א 14 לגבי חציבה בישראל ועל תמ"א 51/2 רואה הבדלים תהומיים בכל הקשור לתקינה וקריטריונים הדרושים לקבלת אישור. בישראל אחרי שאושרה התמ"א, כל חציבה מחייבת תב"ע מסודרת ואצל הפלשתינים לא. יש בפנינו דוח אקולוגי שקובע שיש אגרגטים באזורים שייעדתם לחציבה. לאור מה שאני רואה מהשטח, התשובות שנמסרות לנו מבזות את הוועדה, ויש תחושה שמנסים לערבב אותנו. חייבים לתת את הדעת על הדברים לפני שייגרם נזק בלתי הפיך".

ח"כ אורית סטרוק: "עד לרגע זה הסיבה היחידה ששמענו לפרסום התוכנית היא משטור אירוע המחצבות הבלתי חוקיות. אם אתם נותנים פרס למחצבות בלתי חוקיות, ואם כבר עתה אין לכם כוח אדם לפקח על בנייה בלתי חוקית, אז איך תמשטרו את החציבה הפיראטית? ובמסגרת התוכנית אתם מרחבים את שטח B לתוך שטח C, וזה דבר שלמיטב ידיעתי לא אושר ע"י הדרג המדיני ומחייב אישור".

תא"ל עטילה: "יש לנו יחידת אכיפה ופיקוח שפועלת, כולל אתמול בבית פאג'ר. כל הפקדת תוכנית שכזו, מחייבת את אישור הדרג המדיני, וזה אכן ניתן. לאחר הדיון בהתנגדויות, חוזרים לאישור הדרג המדיני בטרם הפקדה".

אבי אלימלך, עוזר שר הביטחון להתיישבות: "אנחנו מברכים על ביקורת וחשוב שתהיה ביקורת. זהו הליך שהמנהל האזרחי עצמו יזם, ולא יוזמה פרטית של מישהו. כחלק מההליך ניתן אישור משרד הביטחון להפקדה באוגוסט 2021, כמדומני, וכעת יש את הדיון באותן 36 התנגדויות שהוגשו, והן יידונו ע"י פורום התכנון המקצועי. אני מציע לא לקבוע קביעות והחלטות בטרם המוסד התכנוני קבע".

ח"כ צבי האוזר: "אנו מבקרים את עבודת המטה שעל בסיסה הוגשה התמ"א, כי עולה הספק האם הגורם שערך אותה שקל נכון את האינטרס הציבורי. אנחנו בדיוק בנקודה שבה, כגורם המפקח על עבודת הרשות המבצעת, צריכים להתייצב ולהרים דגל אדום בוהק, בטרם נעבור את נקודת האל חזור. יש פה תחושה שמנסים לחטוב שבבים ועפים עצים, במקום ההפך, בנושא הסביבתי ובכלל. אני בעד הסדרה ומתן מענה לצרכי המחצבים, אבל לא בלי סטנדרטים ראויים ואכיפה מספקת. ישראל חייבת, גם על-פי הדין הבינ"ל, להחיל בשטח C את אותם סטנדרטים שהיא מחייבת בישראל, בכדי שלא לספק תחמושת בידי מי שמפיצים נגדנו שקרים ופייק ניוז על יחסנו לאזור".

מתן נחום, החברה להגנת הטבע: "הסדרת אזורי כריה וחציבה ביהודה ושומרון היא דבר מבורך וחשוב, אבל תמ"א 52/1 לא עומדת בסטנדרטים הסביבתיים ותכנוניים. כל 'פוליגון' נמצא באזור אחר ובעל השפעות אחרות וייחוד משלו, ולכן חייבם לבחון כל מחצבה בפני עצמה. תוכנית כללית אחת שמכוחה יוצאו היתרים לכל השטח בהכרח לא תוכל לרדת לפרטים. אם היו בודקים, שטחים עצומים לא היו מסומנים לחציבה. זו גם תוכנית בעלת השפעה סביבתית שמחייבת שיקום, אבל כל ההתייחסות לסטנדרט או כללי שיקום 'קבורים' בתת סעיף 37.9 שוועדת המשנה לכרייה וחציבה נדרשת לבחון. גם הסקר הגאולוגי עליו נסמכו התבצע רק בנקודה אחת".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ רם בן ברק, סיכם: "אין ספק שאנו צריכים אגרגטים במדינת ישראל, ואולי יש מעט מדי מחצבות, אבל מחצבה היא נזק בלתי הפיך לטבע ואי אפשר לאשר אותה בלי שיודעים איך לשקם את הטבע. בדיוק משום כך חייבם להתעקש על הרגולציה הלא פשוטה בתחום זה. כרגע, לא רק שאין אכיפת סטנדרטים, גם לא נראה שיש אכיפה מספקת נגד המחצבות הפיראטיות הפועלות כיום.

"אני מבקש מהמנהל האזרחי ועוזר שר הביטחון להתיישבות להקפיא את תהליך אישור תמ"א 52/1, ולעשות חשיבה מחודשת וכוללת. הליך ותנאי האישור של מחצבה ישראלית והליך ותנאי האישור של מחצבה פלשתינית בשטח C, חייבים להיות זהים, וברמה הגבוהה יותר. הוועדה מבקשת לקבל דיווח בעוד 30 יום היכן עומדים הדברים".

תאריך:  02/02/2022   |   עודכן:  03/02/2022
מירב ארד, עידן יוסף
+בשמאל מזהירים מערעור יציבות הקואליציה
15:32 02/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המתווה להקמת אביתר אושר על-ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביומו האחרון בתפקיד  ▪  העבודה: גנץ ושקד מנסים להכשיר מאחזים בלתי חוקיים  ▪  מרצ: נתנגד לכל ניסיון להקמת התנחלויות חדשות  ▪  המשותפת: הממשלה הזאת עושה מעשים שממשלת נתניהו לא העזה לעשות
(המאחז אביתר [צילום: נאסר אשתייה/פלאש 90])
+טוהר הנשק נרמס בגדוד "נצח ישראל"
09:46 02/02/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אותם חיילים, שקראו בתחינה בתפילת השחר בפנייתם לאלוהי מרום: "אל תביאני לידי חטא", בהתנהגותם כלפי עבד אל-מג'יד אסעד בן ה-80 זרקו לאשפתות את כל הערכים המוסריים במשאלות של ברכת השחר
("נצח יהודה" [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אהוד יערי / Ehud Yaari   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איסמעיל הנייה   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון לוי / Gideon Levi   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חאלד משעל   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד גרנות   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צבי יחזקאלי   צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"להקפיא את תהליך אישור תמ"א 52/1"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דחוף ביותר !!!
2/02/22 18:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
החייל, שאזק מפגין קשיש בן 80, כשהשכים לקום בבוקר קרא את ברכת השחר והודה לאלוהים על "נשמה שנתת בי טהורה". הלוחם מגדוד הנח"ל החרדי "נצח-יהודה", הכה קשיש בן 80 אחרי שהודה בברכת השחר לאלוהיו על היותו השומר בקרבו את מלוא החופן של הערכים המוסריים והאנושיים, הגנוזים בנשמה הטהורה - "ואתה משמרה בקרבי".
על-פי נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת (הממ"מ), שדווחו לוועדה לביטחון פנים, בדיון (יום ג', 1.2.22) על אי-מיצוי הדין עם מיידי אבנים וזורקי בקבוקי תבערה, שהתקיים לבקשת הח"כים אופיר כץ ואבי מעוז, מאז 2015 נפתחו 7,143 תיקים בשל יידוי אבנים או ירי זיקוקים, מתוכם 69% ללא חשוד או נילון. העבירה הנפוצה - 8,200 עבירות מתוך 9,800, היא יידוי חפץ לעבר רכב. 38% במחוז ירושלים ועוד 23% בדרום. שנת השיא היא 2017, ולאחריה מסתמנת ירידה במספר התיקים שנפתחו.
02/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
גורמי ביטחון מותחים ביקורת על נאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט, ואומרים כי מדובר בזריית חול בעיני הציבור. בכינוס INSS בתל אביב, אמר בנט (יום ג', 1.2.22) כי בתוך שנה תוכל ישראל ליירט רקטות בלייזר ולייתר את טבעת האש שבונה סביבה אירן. לדברי הגורמים, "נמשיך לקדם את התהליך באחריות. הוא ייקח מספר שנים עד שיהיה מבצעי". כפי הנראה צפוי התהליך להימשך שלוש שנים לפחות.
01/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
לצערי, תהום פעורה בין כל מה שמשדרת ממשלת ישראל במדיניות מוצהרת בסיוע התקשורת, שכבשה את דעת הקהל בישראל ובין מדיניות ותקשורת ישראלית, שלא הצליחה להתנחל בדעת הקהל בעולם. התוצאה מאוד כואבת - דעת הקהל בעולם ברובה עוינת את מדיניות כל ממשלות ישראל מאז 1967. אמירה של בנימין נתניהו, ראש ממשלה לשעבר, בדבר "שתי מדינות לשני העמים" התקבלה בעולם כאבחת מלים נסות על נפשן, שנמלטו לחללו של אולם הרצאות באוניברסיטת "בר-אילן", ואין בהן ממשות.
ברחוב הפלשתיני גובר הזעם על המהלכים האחרונים של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס והמינויים שהוא מתכוון לאשר בכינוס המועצה המרכזית של אש"ף ב-6 בפברואר, גם הפלגים הפלשתינים החברים באש"ף מתנגדים למהלכים האלה אך הם תלויים במימון שהם מקבלים ממחמוד עבאס, בתוקף תפקידו כיו"ר אש"פ, ולכן הם שומרים על שתיקה כדי שלא לאבד את התקציב השנתי, בינתיים הודיע ארגון החזית העממית על כך שהוא מחרים את הכינוס של המועצה המרכזית באש"ף.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il