יש לקוות שיבוא יומו של "פורום תקנה" לבירור ציבורי נוקב באשר לאופן התנהלותו סביב פרשת הרב מוטי אלון.
עד הבירור הנוקב הזה ראוי להבהיר אמירות שונות - לרבות מפי חברי הפורום - המופרחות לחלל התקשורתי, ושיש בהן להטעות.
כך למשל, נטען כי מכיוון שהמתלוננים מסרבים בכל תוקף להגיש תלונה במשטרה, או להעיד בהמשך בבית המשפט, לא ניתן לחקור את הפרשה.
אמירה זו מופרכת משני טעמים:
- הטעם הראשון והנדוש הוא, שאין צורך בתלונה כדי לפתוח בחקירה. די אם נודע למשטרה - בדרך כלשהי, לאו-דווקא באמצעות תלונה - על ביצוע עבירה כדי שתוכל לפתוח בחקירה.
- הטעם השני - והוא העיקר לענייננו כאן - הוא בכך שבמקרה המסוים של מוטי אלון הודיעו כמה מחברי הפורום שהוא הודה בפניהם במיוחס לו (והודאתו אף נרשמה בפרוטוקול).
כיוון שכך, אותם אלה מחברי הפורום ששמעו את הרב אלון מודה בפניהם במיוחס לו, כשרים בהחלט להעיד על כך - לא רק במשטרה, אלא גם בהמשך בבית המשפט, ועדותם תהיה קבילה על-פי דיני הראיות.
אכן, על-פי דיני הראיות, עדות שמיעה אינה קבילה בדרך-כלל, אלא שהחריג לכלל הזה קובע מפורשות כי אמירה או הודאה של
נאשם, שניתנה מחוץ לבית המשפט, ניתן להוכיחה בבית המשפט באמצעות האדם ששמע אותה.
טענה אחרת המושמעת בתקשורת מאז שהתפוצצה הפרשה, גורסת כי למעשה לא ניתן לייחס לרב מוטי אלון עבירה פלילית - באשר המדובר ביחסים בין בגירים בהסכמה, וכי אין בין הבגירים הללו יחסי מרות.
ראשית, על הצד העובדתי: הרי המתלוננים באו אל הפורום לשטוח טענותיהם נגד הרב מוטי אלון. ובכן, האם עצם הגשת תלונה עולה בקנה אחד עם יחסים בהסכמה? האין כאן לכאורה דבר והיפוכו?
אחד המתלוננים לפחות העיד מפורשות בטלוויזיה וכן בעיתון, שהוא הסכים ליחסים עם הרב אלון כיוון שהבין ממנו שזו דרך הטיפול של הרב בבעיית הזהות המינית של אותו מתלונן.
במילים אחרות, מערכת היחסים הזו מגלה, לכאורה, שהרב למעשה רימה את אותו מתלונן כדי לנצלו ולהפיק ממנו הנאה מינית.
במצב עניינים שכזה ניתן להאשים את מוטי אלון בקבלת דבר במרמה.
בהקשר זה יצוין שהתביעה השתמשה לא פעם בסעיף העבירה של קבלת דבר במרמה בהקשר ליחסי מין (ראו למשל כתב האישום נגד חנן גולדבלט).
תהיות לא מעטות מעורר הפורום הנ"ל באשר להתנהלותו ולמניעיו במקרה המסוים הזה של הרב מוטי אלון - עד שמתעורר חשש כבד, שמא הקמת הפורום מלכתחילה הייתה אומנם למטרות נעלות, אלא שבמקרה של הרב אלון היא כשלה ועצמה עיניה לרווחה אל מול הסכנות והתקלות הצפויות.