|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

על מאבקים עולמיים

שנת 2010 היא שנה של מאבקים אידיאולוגיים, קיצוניות דתית וחוסר ודאות תמונת הכוכבים לשבוע שבין 26.2.10-19.2.10
19/02/2010  |   טובה ספרא   |   מאמרים   |   תגובות

מבנה הכוכבים מאתגר השבוע את דרך החשיבה שלכם. הדמיון העשיר מוביל לפריצת דרך ולמעשה, מוציא אתכם מהקופסה. החשיבה המסורתית אינה עובדת, ולכן זה הזמן להגיע לנתיבים חדשים בצורת החשיבה שלכם.

בנוסף, השמש שעברה למזל דגים ומצטרפת לכוכב יופיטר ולכוכב ונוס, תביא להרבה שמחה במהלך השבוע הקרוב. השילובים האלה יעוררו את היצירתיות (בתחפושות לפורים?) ואת הרצון לעשות דברים חדשים, או לשנות את המושגים והנושאים המוכרים בתוך השגרה. השילוב בין הכוכבים לכוכב יופיטר מביא הומור, והרצון לצחוק שובר מחסומים בכל מקום. אולם, לא נשכח שברקע נמצא הריבוע בין הסאטורן והפלוטו המשפיע לאורך זמן על כל הרבדים בחיינו, אם זה הנושא הכלכלי או בכלל, כל מיני שינויים המתרחשים בחיינו ובדרך בה אנו מכוונים את חיינו. יש כאן מצב בו נאלצים לחיות עם מגבלות ואף על-פי כן לנסות לקדם, במידת האפשר, את המטרות בדרך מחושבת יותר. אין זו תקופה בה אפשר לזכות בתוצאות מהירות, אלא עת לקחת אחריות, עם תשומת לב לפרטים שבחיינו. המבנה הזה מסמל מאבקי כוח, בין הרצון לשמור על הקיים ובין הצורך להיוולד מחדש.

נושא ההישרדות הוא דומיננטי יותר בתקופה הזאת, הדאגה שמתמודדים איתה אינה תמיד אמיתית, העדיפו להתגבר על האווירה והכובד דרך נחישות ובחירת יעדים אליהם אתם מתכוונים. מצבי הרוח משפיעים על האווירה, גם אם אין לזה סיבה ממשית. השבוע אפשר לנסות להיות יותר מעורבים חברתית, להקשיב למוזיקה, ליהנות מאמנות ומתרבות, וכך לשבור את הכובד המתמשך.

כוכב מארס עדיין בנסיגה, אולם עתה הוא החל להאט את הקצב לקראת עצירתו ושינוי המגמה, כך שייתכן שהרצונות אינם מתקדמים בכיוון שבחרתם. אתם חווים יותר את מה שאתם לא רוצים ולא את מה שאתם מצפים לו. אתם עלולים להיקלע יותר למצבים שמעוררים כעסים, התפרצויות ותסכולים. ההמלצה היא להישאר ממוקדים ביעדים שהצבתם לעצמכם ולהשתמש כמה שאפשר בחוש ההומור. כמו שכבר נאמר, "הצחוק יפה לבריאות" ובעזרתו אפשר למתן את התחושות האפורות, עד שהמארס ישנה הילוך בתאריך 10.3.2010.

בתאריך 28.2 יהיה ירח מלא במזל בתולה, מול כוכב יופיטר. כל ניסיון לפעולה יהיה לא שקול בשל אופטימיות גבוהה או הוצאה יקרה מדי. יש נטייה להבטיח יותר ממה שאפשר לקיים. עם זאת, השילוב נותן גוונים זוהרים לכל אינטראקציה, במפגשים חברתיים ובאירועים משמחים.

השבוע...
שבת - יום לארוחה חגיגית [צילום: AP]

19.2 הירח בטל משעה 05:11 עד שעה 12:55. אתם חוזרים ונוחתים על הקרקע. עדיף להקשיב לעצמכם. מילים פשוטות עובדות היום טוב יותר. המשיכו בתוכניות שכבר התחלתם. פרויקטים שאתם מתחילים היום אחרי הירח הבטל יזכו לשיתוף פעולה שעוזר להתקדמות הרצויה. למעשה, שעות הצהריים היום טובות מאוד כנקודת התחלה כמעט בכל דבר הקשור לעתיד.

20.2 האווירה היום טובה. אפשר וכדאי לפנות זמן למפגשים חברתיים או משפחתיים, יהיה גם נחמד לחלוק את המטרות והיעדים המשותפים. יש אמון הדדי, שגם הוא עוזר למצוא רצון טוב והדדיות בהתחברויות שונות היום. הירח במזל שור מעורר רצון לארח באווירה ביתית להכין ארוחה חגיגית, אתם זורמים עם מה שאתם מרגישים, מצב שהוא נכון לכם.

21.2 המקוריות מנחה אתכם היום בתוכניות שלכם. טעמים חדשים לצד חוויות אחרות, כך שמתאים לצאת היום להרפתקאות קטנות, אבל אל תידחפו לכיוונים מוזרים. אומנם ישנה תחושה של חוסר יציבות שמאפיינת את היום, אבל אין בזה משהו מאיים. גם אם אתם מרגישים קצת בלבול רגשי, אל תנסו להבין את המתרחש בדרך ריאלית, מאחר שקיים קושי תקשורתי. אל תקבלו החלטות ארוכות טווח, העדיפו להתפשר עם מה שקורה. הירח בטל היום משעה 14:14 עד שעה 20:47.

22.2 קיים חיפוש אחר משהו לא מוגדר, לכן אם מתעוררות ציפיות גבוהות, נסו לחתוך או לצמצם אותן כדי למנוע אכזבות. יש קונפליקט בין מה שאתם רוצים להשיג ובין המצב הנתון אליו אתם נקלעים. ההרגשה היא שהדברים שאתם שומעים אינם אמת, אבל זה לא מדויק, מאחר שאתם נמצאים בסערת רגשות. הניחו לעצמכם, אל תקבלו החלטות מחייבות עתה, במקום זאת, צאו להתאוורר.

23.2 יש איזון טוב היום בין רגש ומחשבה. אתם מקבלים החלטות נכונות, בעיקר בחלק הראשון של היום, העיתוי שאתם בוחרים למימוש תוכניות נכון. גם אם אתם גולשים לוויכוחים בשיחות חשובות, אפשר להגיע להסכמה על כך שלא מסכימים על כל דבר - זה לא פוגע במטרות שהצבתם לעצמכם. אתם מבטאים את רגשותיכם בצורה מאוזנת, אם כי אתם מחפשים ריגושים. תנו לתחושות הבטן מקום של כבוד. הירח בטל משעה 19:28 עד למחרת בשעה 01:29 לפנות בוקר.

24.2 היום הוא יום אידיאלי לסכם עסקות, לחתום על חוזים ולהתקדם למימוש פרויקטים שיוכלו להתממש אחרי התאריך 10.3.10. האווירה טובה, היסודות שאתם מניחים היום יציבים מאוד וגם אם תעלו על מהמורות בדרך, ההסכמות אליהן תגיעו היום יעזרו לכם לצאת מכל סיטואציה שלילית. מצבי הרוח בחלק השני של היום משפיעים לעיתים בדרך לא רצויה, אל תיתנו לאלה לגרום לכם "להתקפל" מכל מה שעשיתם היום.

25.2 שימרו על ערנות, הרגשות שלכם זורמים בלי מסננת ואתם רוצים לחבק ולאהוב את כולם. עשו פסק זמן, בידקו אם המכסה, השומר על העוצמה רגשית, לא הלך לאיבוד. הביטחון להיכנס למים החמים מגיע ממקום של ביטחון עצמי, סיפרו עד עשר, ורק אז המשיכו הלאה. הירח בטל משעה 19:48 עד למחרת בשעה 03:09 לפנות בוקר.

26.2 הקונפליקטים הרגשיים ממשיכים להשפיע. אל תלחצו ואל תדחפו מתוך כעס או תסכול, ואל תיתנו לחששות להבעיר אש - שיקול הדעת חיוני יותר היום. נסו לקחת את ההזדמנות לתקן ולייצב מערכות יחסים בסגנון סולידי יותר. ההמלצה היום היא לבחור בשיטות פעולה שכבר הוכיחו את עצמן בעבר.

כלכלה ושווקים
בקיץ הקרוב: קריסה נוספת בשווקים [AP]

המבנים של הכוכבים נוחים עד חודש מרס, יש תקווה ואופטימיות. ייתכן שהודעות חיוביות תשפענה על השווקים, אך אלו הן הודעות המבוססות על תקווה ולא על המציאות. במציאות שלנו במדינה, המצב ממשיך להיות טוב יותר מכל מקום אחר בעולם, אלא שהשווקים אצלנו נוטים להביט למערב ולהגיב בהתאם.

אירופה מתמוטטת, וסין סוערת. אין אשליות, הקיץ הקרוב יביא לעוד קריסה בשווקים.

העולם עובר שינוי, ההיבט שהחל את המפולת בשנת 2008 היה המולות בין הסאטורן לאורנוס, וההיבט הזה חוזר בתאריך 26.7.10, אז זה יהיה על מעלת האפס במזלות היוזמה, אותה אנו כבר מכירים כמעלת העולם, כך שיש השפעה גלובלית. כוכב פלוטו במזל גדי בסביבה הקרובה, למעשה ההיבט המשמעותי הוא משולש T לאותה מולות. אנחנו מגיעים למצב כוכבים דומה לזה שהשפיע על העולם בשנים 1931-1929, מבנה המסמל מאבקי כוח המביאים לשינוי משמעותי.

בהיסטוריה, המבנה בין סאטורן ופלוטו משפיע בדרך שלילית על השווקים. זהו מבנה אינטנסיבי היוצר מתח ומכביד על ההתנהלות בכל הרבדים, ואת כוחו מרגישים בשווקים כבר כמה זמן.

דוגמה אקטואלית לכך היא יוון. יוון החדשה החלה את דרכה בתאריך 24.7.1974. ההורוסקופ מציג שמש במזל אריה עם אופק במזל סרטן, כוכב ונוס במעלה 3.28 במזל סרטן, הירח בצמידות לפלוטו ב-4 מעלות מאזניים. על הציר 4-10 נמצא כוכב סאטורן שמנסה לשמור על יציבותה של יוון, אבל הפלוטו, שנמצא על הציר 1-7, מעמיד במבחן את קיומה של יוון במתכונת הנוכחית.

הריבוע סאטורן-פלוטו עובד בלי רחמים, זהו מבנה המסמל את התכווצות השווקים הכלכליים בכל העולם והוא לוחץ, או מוחץ, את המערכת הפוליטית החלשה ביוון. הכוכבים עומדים על הכוכבים ונוס, ירח ופלוטו. כאשר פאפנדראו הודיע בשבוע האחרון על תוכנית צנע, העובדים יצאו למחות ברחובות, בדיוק כאשר כוכב אורנוס עבר על מרכז בית 10. הבעיות יחזרו ויגרמו לרעידת אדמה שם כאשר כוכב אורנוס יגיע למעלה 3 במזל טלה, אז תגיע ההבנה שכל תוכנית שהתקבלה, בזמן שהמארס היה בנסיגה, אינה רלוונטית ויש צורך למצוא פתרון אחר.

מחשבות אסטרולוגיות על ההתפתחויות בשנה שלפנינו
פוטין ומדבדב. התנצחות קרובה [צילום: AP]

מעברו של כוכב פלוטו ישפיע על איזון הכוחות בין פוטין ומדבדב, היחסים לא יישארו הרמוניים, אלא יתחילו שם מאבקי כוח

מבנה הכוכבים במהלך השנה הקרובה מעיד על דינאמיקה גבוהה שתביא לשינויים דרמטיים בכל המישורים בחיינו. אנחנו בתוך שנה מעניינת עם אירועים מאתגרים, במיוחד בקיץ.

העולם נאבק עם המיתון הכלכלי מצד אחד וקיצוניות פוליטית מצד שני. זוהי שנה של מאבקים אידיאולוגיים, קיצוניות דתית וחוסר ודאות, בעיקר כשהכוכבים שהיו במזלות המשתנים מפנים מקום למזלות יוזמה, וכך החשיבה הפילוסופית מפנה מקום לפעילות דומיננטית. כבר עכשיו אנו עדים למאבקי כוח ולתהליכי טרנספורמציה, שימשיכו גם בשנים הבאות.

תחילת השנה האזרחית הייתה בהשפעת כוכב פלוטו ובהמשך תגיע השפעת האורנוס, אחר-כך, כאשר שני הכוכבים האלה יעבדו במקביל, התחושה הכללית תהיה שהמציאות מתודלקת על-ידי סטרואידים.

הכוכבים סאטורן ופלוטו מסמלים קרבות, בניסיון לכפות צדק ויושר. המאבק הזה משלב את הרצון להתגבר על דאגה בעזרת נחישות וכושר התמדה, אלא שהרצון לשרוד לא צריך להיות על-חשבון התנהגות לא מכובדת ולא לעורר מצבים של חולשה.

אנו עדים לכך שמדינות, ממשלות ומנהיגים חברו יחד ללחוץ על אירן, לעצור את הניסיונות שלה לפתח כורים גרעיניים, כך גם הלחץ על קוריאה הצפונית וזה יגיע גם להפעלת סנקציות, כאשר המניע הוא לשמור על ביטחון העולם.

מעניין גם לעקוב אחר ההורוסקופ של רוסיה, אחרי נפילת החומות בשנת 1991. השמש בתחילת מזל גדי, רומזת על כך שמעברו של כוכב פלוטו ישפיע על איזון הכוחות בין פוטין ומדבדב, היחסים לא יישארו הרמוניים, אלא יתחילו שם מאבקי כוח. כבר עתה ישנם רחשים מתחת לפני השטח ומהמאבקים הללו רק אחד מהם ישרוד. מדבדב יותר מתון בסגנון התנהגותו, אבל השמש שלו בהורוסקופ האישי היא בצמידות לכוכבים חזקים, אורנוס ופלוטו, כוכב מארס במזל עקרב, כך שהוא בעל כוח שצריך להתחשב בו. המפה המקודמת שלו מעידה גם על מאבק ארוך וחזק לשרוד.

דוגמה נוספת להשפעתו הכבדה של ההיבט סאטורן ופלוטו הוא הנשיא לשעבר ביל קלינטון, שחזר בשבוע שעבר לכותרות בשל "כאבי" הלב שתקפו אותו. קלינטון הוא בן מזל אריה עם אופק במזל מאזניים. הציר 1-7 מושפע מכוכב פלוטו והציר 4-10 מושפע מהכוכב סאטורן. ההיבט שמשפיע עד השבוע השלישי של פברואר 2010.

מצב כוכבים מעניין נוסף צפוי במהלך 2010, הכוכבים יופיטר ואורנוס יגיעו לתחילת מזל טלה במהלך מאי ויוני 2010, ואחר-כך כוכב יופיטר, שמגיע להיבט עם פלוטו ביולי ובאוגוסט, ומביא את הקיצוניות והאידיאולוגיות הקיצוניות. אפשר לצפות לאיומים מסוכנים ועל התמרמרות רבה בנוגע לדרך בה הממשלות מנצלות את כוחן. כוכב יופיטר חוזר למזל דגים השלו, יוצר גם צמידות עם אורנוס, שחוזר גם הוא למזל דגים במהלך ספטמבר 2010 ואחר-כך בינואר 2011. המעבר הזה יביא לאווירה אידיאלית, ליוזמות ולהמצאות טכנולוגיות שיעזרו לכדור הארץ.

הצמידות יופיטר-אורנוס במזל טלה שמתחילה בסוף מאי 2010 עד אמצע אוגוסט, היא נפיצה מאוד. ההשפעה הזאת יכולה לעורר חוסר ודאות בהורוסקופ שבו המעלות 0-1 במזלות היוזמה, הם הציר המרכזי. לדוגמה, מפת ארה"ב עם אופק במזל קשת. זהו מבנה שעלול לעורר אי-שקט עם התפתחויות לא צפויות.

"אהבה תתור אחרי השושנים, והקנאה תעמול למצוא את חוחיהם" [יהושע שטיינברג].

תאריך:  19/02/2010   |   עודכן:  19/02/2010
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השבוע, בהמשך ישיר למעמד הר סיני בו ניתנה לנו התורה באירוע נשגב ונורא הוד, אנחנו מקבלים הוראה (שמות כ"ה): [ח] וְעָשׂוּ לִי, מִקְדָּשׁ; וְשָׁכַנְתִּי, בְּתוֹכָם. בפסוקים הקודמים נאמר שאת המקדש הזה אנחנו צריכים לממן בעצמנו: [ב] דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְיִקְחוּ-לִי תְּרוּמָה: מֵאֵת כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ, תִּקְחוּ אֶת-תְּרוּמָתִי. [ג] וְזֹאת, הַתְּרוּמָה, אֲשֶׁר תִּקְחוּ, מֵאִתָּם: זָהָב וָכֶסֶף, וּנְחֹשֶׁת. [ד] וּתְכֵלֶת וְאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת שָׁנִי, וְשֵׁשׁ וְעִזִּים. [ה] וְעֹרֹת אֵילִם מְאָדָּמִים וְעֹרֹת תְּחָשִׁים, וַעֲצֵי שִׁטִּים. [ו] שֶׁמֶן, לַמָּאֹר; בְּשָׂמִים לְשֶׁמֶן הַמִּשְׁחָה, וְלִקְטֹרֶת הַסַּמִּים. כל הטובין האלו היו דרושים לבניית המקדש ולעבודה הסדירה בו. כאמור, ההוראה על כך באה בסמוך לאחר מתן תורה בהר סיני, מעמד בו ירד ה' על הר סיני וכולם ראו שאין עוד מלבדו. כלומר, הקדושה העליונה, מושג שהוא מעבר להשגה אנושית שכן הוא על שכלי, נחשפה בגלוי באותו מעמד.
19/02/2010  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
בעולם מתקיימים דיונים אינסופיים ואיומים בסנקציות נגד אירן, הכל בקשר לדרישת המעצמות ומועצת הביטחון של האו"ם להפסקת העשרת האורניום באירן. כמות הדעות לגבי מתי תהיה כבר לאירן כמות מספקת של אורניום מועשר לפצצה, שווה לכמות העוסקים בנושא. ועדיין אין תשובה ברורה והחלטית.
19/02/2010  |  אבנר יופי  |   מאמרים
פרשת תרומה פותחת את סדרת הפרשות שעוסקות במשכן. בסוף ספר שמות מתארת התורה באריכות את הציווי על בניית המשכן ואת בנייתו בפועל. הפרשות הראשונות של ספר ויקרא עוסקות בתיאור עבודת המשכן.
19/02/2010  |  אריה יואלי  |   מאמרים
על הדירה הצנועה מאד של אהוד ברק, על ההצעה להשבת רכוש יהודי מדינות ערב, על חוסר ההיגיון שבשביתת הטכנאים ברשות השידור ובשכר המוגזם של עובדי חברת החשמל
19/02/2010  |  איתמר לוין  |   מאמרים
עוד הרבה לפני הולדת האירו התריעו מפניו מיטב הכלכלנים. טענתם התבססה על העובדה שאירופה עדיין לא הייתה בשלה למטבע אחיד משלה. משום מה נפלו אזהרותיהם על אוזניים אטומות, וההמשך הרי ידוע: משבר פיננסי, בלתי נמנע, פקד, ללא רחם, את 16 המדינות שאימצו את האירו אל חיקן וממשיך עדיין להתגלגל בהן ככדור שלג.
19/02/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il