בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
חילול השם שסופו קידוש השם
|
ככל שחולף הזמן, מתברר שהצעד שבו נקטו אנשי תקנה היה צעד הכרחי ואמיץ. בראייה לטווח ארוך, חשיפת הפרשה דווקא תחזק את האמון של הציבור הדתי-לאומי במנהיגיו
ברגעים הראשונים זה נראה כמו עימות שבו כולם מפסידים. מצד אחד, הרב מרדכי אלון שנהנה ממעמד הרב של כולם, רב הקונצנזוס. מצד שני, סוללת רבנים ואישי ציבור מרשימה שהחיבור הנדיר שלהם עוצמתי פי כמה וכמה מהקונצנזוס של הרב אלון. ביממה הראשונה ניקרה את המוח השאלה האם לא הייתה דרך אחרת. האם אי-אפשר היה להביא לפרסום הפרשה בדרך שלא תעמיד רבנים משני צדי המתרס ותחייב את כולם לבחור צד. קשה לפקפק בנחיצותו של פורום 'תקנה'. מי שחושב שאת הכול ניתן לפתור באמצעות משטרה ובתי משפט, עושה לעצמו חיים קלים. המוסר הדתי אינו מסוגל להכיל מעשים מסוימים שמדינת חוק מסוגלת להכיל. לא הכול שפיט ולא הכול פלילי, ויש בהחלט מקום לפורום תורני של בעלי מרות וסמכות שיטפלו במקרים שאינם יכולים להתברר בבתי המשפט. ובכל זאת, הלב שאל מדוע הפורום החשוב הזה צריך להיות מעורב גם בפרסומה של הפרשה. נניח שאכן ניסיונות הטיפול השקטים של הפורום הגיעו למבוי סתום, מדוע החשיפה צריכה הייתה להיעשות בדרך שלכאורה מסבה נזק כבד לכל הצדדים? הרב אלון ניזוק ונפגע אנושות, כמובן, בעקבות פרסום החשדות נגדו, אבל גם פורום תקנה "התלכלך" לכאורה בכך שהעמיד את עצמו מצדו השני של המתרס. ברגעים הראשונים נראה שעדיף היה להפקיר את הפרשה לציפורניה של התקשורת. הרי ברגע שבו חברי פורום תקנה גילו שהרב אלון אינו עומד בהגבלות שנקבעו לו, הם יכלו פשוט להסיר את ידיהם מטיפול בנושא, ובמקביל, מתוך דאגה להגנת הציבור, לדאוג לכך שהפרשה תגיע מעצמה לתקשורת, מבלי שהם יוצגו כחושפים וכמאשימים. כעת, גם חסידי הרב אלון מצד אחד וגם חסידי מערכת המשפט מנגד, כופרים או מפקפקים בסמכותו של הפורום החשוב הזה. רעידת האדמה הפכה לצונאמי, ולכאורה נגרם חילול השם גדול יותר. אלא שככל שחולף הזמן מתברר שהצעד שבו נקטו אנשי תקנה היה צעד הכרחי ואמיץ של לקיחת אחריות ציבורית. העמידה על האמת והרצון להגן על הציבור חייבה את אנשי הפורום לעמוד מאחורי החשיפה, כדי שלציבור יהיה ברור שלדעת הפורום לא מדובר כאן בעוד עלילת דם של תקשורת עוינת. השארת הפרשה לטיפול התקשורת בלבד הייתה נתפסת ובצדק כבריחה מאחריות וכניסיון טיוח והסתרה. הפרסום של פורום תקנה, שהצטייר בשלבים הראשונים כאקט שמגדיל את חילול השם, צפוי להתגלות כאקט של קידוש השם שבו רבנים אינם חוששים להתייצב מאחורי עמדותיהם ולהגן עליהן באומץ לטובת הציבור, גם כשמדובר בכבודו של רב יקר וחשוב. למרות שקשה לומר זאת בשעה כה טראומתית לרבנות הציונית-דתית, בראייה לטווח ארוך בהחלט ייתכן שההחלטה של פורום תקנה דווקא תחזק את האמון של הציבור הדתי-לאומי במנהיגיו.
|
תאריך:
|
25/02/2010
|
|
|
עודכן:
|
25/02/2010
|
|
אלישיב רייכנר
|
חילול השם שסופו קידוש השם
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
קשקשן
|
25/02/10 13:36
|
|
2
|
|
Yehudi
|
25/02/10 14:50
|
|
3
|
|
אסטרולוג א ב
|
26/02/10 17:22
|
|
סממני "האינתיפאדה הלבנה" בשטחי הגדה, אשר לבשו בימים האחרונים גם מאפיינים של אלימות בלתי מבוטלת, בליבוי ובהסתה של אבו מאזן וסלאם פיאד מחד-גיסא, ואיסמעיל הנייה מאידך-גיסא, קיבלו מנת "דלק" נוספת, לנוכח החלטת ממשלת ישראל בעניין אתרי המורשת.
|
|
|
זה סתם פוסט על "השידור הציבורי", שהוא, לצורך העניין, אונס ונאנס בעת ובעונה אחת. אונס אותנו להיכנע לתכתיבי אחרוני ועדיו ולממן את הסכמי השכר השערורייתיים שלהם, ונאנס ברגל גסה בידי 'קובעי המדיניות' שרוצים להשתלט על תכניו, ולמנוע את הפיכתו לערוץ רלוונטי, במציאות של תחרות מול הערוצים המסחריים הדורסניים.
|
|
|
לא כל יום פורים. אולם יש אנשים יקרים, שמבחינתם מתמשך פורים כל השנה: הם עוטים מסכות על פרצופם, כדי לבצע, גם בליבן של מדינות אויב, סיכולים ממוקדים בצוררי העם היהודי. בכל רגע הם נכונים לצאת לדרך, בזהות בדויה כמובן, אל מרחבי העולם הגדול, למצוד אחר העמלקים בני ימינו. הם הזרוע הארוכה של החובה היהודית המוסרית מאין כמוה, שאותה נקרא השבת בפרשת זכור: "תמחה את זכר עמלק מתחת השמים, לא תשכח".
|
|
|
ברגע שמציעים לישראלי משהו בחינם, בדרך כלל הוא מחפש מה עומד מאחורי ההצעה. כאשר מדובר בתוכנות למחשב, לעומת זאת, רבים מאיתנו התרגלו כבר להשיג אותן בחינם בדרך כזו או אחרת. למה לשלם כסף טוב כאשר אפשר למצוא תחליפים טובים בחינם באינטרנט?
|
|
|
אף שאת יסודות הקולינריה המזרחית בארץ הניחה עוד לפני 60 שנה מסעדת "מפגש הקרוואן" שבאבו גוש - עדיין לא נס ליחה כמסעדה אותנטית מובילה. היה זה מוכתר הכפר, חאג' מוסא, שהקים אותה בשנת 1950 על אם הדרך לירושלים, כשאת שמה האסוציאטיבי העניק לה בשל מיקומה כתחנת-מעבר, על הכביש הראשי, בתקופת השלטון הטורקי.
|
|
|
|