|   15:07:40
דלג
  נועם בדין  
פובליציסט מרכז תקשורת חברתית שדרות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

הסיפור של עזה

הנרטיב העזתי משרת אך ורק מטרה אחת: הסחת דעתו של העולם מהבעיות הדחופות ומהמשברים ההומניטריים המתרחשים ברחבי העולם נועם בדין, מייסד מרכז תקשורת חברתית שדרות, מספר על ביקורו הטעון באפריקה הדרומית
15/04/2010  |   נועם בדין   |   מאמרים   |   זכויות אדם   |   תגובות
נועם בדין ברקע השלט הנושא את תחום הרצאתו [צילום: נועם בדין]
חיילים בגבול רצועת עזה [צילום ארכיון: AP]

כמנכ"ל "מרכז תקשורת חברתית שדרות", זומנתי לאחרונה לאפריקה הדרומית על-ידי "SAUJS" (איגוד הסטודנטים היהודיים הדרום-אפריקני), ובמימון "CAMERA". מטרת הביקור הייתה ליצור קמפיין מודעות תקשורתית שיציג את עמדתה של מדינת ישראל במסגרת אירועים אנטי-ישראלים בקמפוסים דרום-אפריקניים.

המציאות הטרגית של העיר שדרות, הסובלת מטרור הטילים מעזה (הנתמך כלכלית, פוליטית וצבאית על-ידי אירן וערב הסעודית), היא המשבר ההומניטרי היחיד והיא מציגה את עמדתה של מדינת ישראל בקונפליקט, ביחס לנרטיב העזתי. אלמנט נעלם זה של הקונפליקט הערבי-ישראלי הוא הסיבה שלשמה התבקשתי להגיע לאפריקה הדרומית: להציג את ההשפעות ההרסניות של החמאס וטרור הטילים שלו על אזרחים ישראלים.

מיליוני דולרים הושקעו בקמפיינים להצגת הנרטיב העזתי (כגון קידום המיתוס המודרני של המצור הישראלי) על-ידי ארגונים הנתמכים על-ידי הקרן החדשה לישראל (NIF) כגון: "שוברים שתיקה" (BTS) ו"בצלם". אלו מסיחים את דעת הציבור מסוגיות ממשיות המאיימות על שלום העולם, שבראשן התעצמותה של אירן ותמיכתה בטרור הג'יהאדי במדינת ישראל וברחבי העולם.

(א)זעקה לא-מוסרית

קשה לראות את ה"אפרטהייד הישראלי" שעליו הדרום-אפריקנים ההומניסטיים והמוסלמים הצדקניים כל-כך כועסים. במדינת ישראל לא קיימת הפרדה; כל אזרחיה זכאים לאותן זכויות האדם. מדוע אותם אנשים אינם משמיעים קול זעקה כשמדובר בהפרות זכויות אדם באירן, בעזה, בסוריה, באפגניסטן, בסין, בערב הסעודית ובמדינות המשתייכות למועצת האו"ם?

המציאות הישראלית והמציאות הדרום-אפריקנית אינן ניתנות להשוואה. מאז ומעולם מאיימות על קיומה של המדינה היהודית בעיות ביטחוניות, כאשר גורמים איסלאמיים קיצוניים זורעים טרור באוכלוסיה הישראלית האזרחית, משום שזו מדינה יהודית ולא רפובליקה איסלאמית. לטרוריסטים הפלשתינים אשר משגרים טילים לעבר שדרות לא אכפת אם העיר מלאה ביהודים, בנוצרים, באתיופים, ברוסים, בהודים, בבורמזים או באזרחים ערבים-מוסלמים. הם תוקפים את העיר מכיוון שהם מכירים בזכותם הבלעדית על כל שטחי מדינת ישראל מלפני 1948.

המדינה בעלת הפערים הגבוהים ביותר
עוני ופשע בקרב השחורים האפריקנים [נועם בדין]

במהלך הביקור, למדתי עוד על עבר האפרטהייד של אפריקה הדרומית, ועל הדרך בה שולט מיעוט לבן על כל אספקט של חיי הרוב השחור, כגון חינוך, הצבעה ותעסוקה. הגעתי למסקנה שאני נמצא במדינה עם הפערים הכלכליים והחברתיים הגדולים ביותר בעולם, אפילו לאחר ביטול שיטת האפרטהייד לפני 15 שנים.

אימוץ הנרטיב הפלשתיני על-ידי ארגוני זכויות אדם באפריקה הדרומית מהווה הסחת דעת מהבעיות ומהפרת הזכויות באפריקה הדרומית עצמה כיום. המיעוט הלבן באפריקה הדרומית ממשיך ליהנות מרמת החיים הגבוהה ביותר, בעוד ש-50% מיתר הדרום-אפריקניים חיים בעוני, המדינה סובלת מרמות פשיעה מרקיעות שחקים. כמו-כן, היא מכילה את אחד הריכוזים הגדולים של חולי ה-AIDS/HIV (איידס) בעולם, והשילוב עם מצב העוני הותיר 1.2 מיליון יתומים ואינספור חסרי-בית.

הצד היהודי המוסתר והנסתר

אולם, נדמה שכל הבעיות הללו מושלכות הצידה כשמדובר בישראל והפלשתינים. בקייפטאון, ה-'Israeli Apartheid Week' (שבוע האפרטהייד הישראלי) כלל את "פיתחו את רחוב שואדה", רחוב אחד בעיר חברון אשר נסגר לכניסת ערבים פלשתינים, והפך לסמל שיווקי אפרטהיידי בעיני ארגונים אנטי-ישראלים. לעומת זאת, הם מתעלמים בבוטות מהעובדה שנאסר על יהודים להיכנס ל-97% מחברון, שהייתה בירתה של ממלכת יהודה לפני 2,700 שנים. כמו-כן, לא קיימת התייחסות לסיבות שהובילו לסגירת רחוב שואדה: מתקפות רבות שביצעו פנאטיים פלשתינים על הקהילה היהודית הקטנה בחברון, והתפרצותה של "האינתיפאדה השנייה". שנה לאחר הפתיחה המחודשת של הרחוב בשנת 2000 הרחוב נסגר מסיבות ביטחוניות.

שואדה הוא רק רחוב אחד מתוך מיליוני הרחובות בישראל אשר עברם עוות על-מנת לייצג את הנרטיב הפלשתיני. מה בדבר מיליוני הרחובות בישראל בהם ערבים ויהודים חיים זה לצד זה? אפילו בעיר שדרות - עיר בה אלפי טילים פלשתינים פגעו בבתים אזרחיים, בבתי ספר ובשכונות מגורים - חיות עשרות משפחות ערביות בשלום לצד משפחות יהודיות ובשכונות משותפות. משפחות ערביות אלה ברחו מעזה, ועברו להתגורר בשדרות - עובדה שחייבת לסקרן אנשים.

במכללת ספיר, מכללה ישראלית הסמוכה לעיר שדרות, שבה גם אני למדתי, לומדים לתואר אינספור סטודנטים ערביים. בכנסת יש חברים ערבים-ישראלים, וכל ערבי ישראלי זכאי לאותם שירותי חינוך ובריאות להם זכאי יהודי-ישראלי.

ומה בדבר העובדה ש-120,000 האתיופיים אשר חיים בישראל זכאים לאותן הזכויות של שאר אזרחי ישראל? טוביה סוביט, בעל ואב אתיופי אשר מתגורר בשדרות, הלך אלפי קילומטרים בסודן ובמצרים על-מנת לעלות למדינת ישראל. הוא הגיע למדינה היהודית מבחירה חופשית, וישראל היא המדינה היחידה בעולם אשר קיבלה בזרועות פתוחות אוכלוסיה אפריקנית שחורה.

כונינו "נאצים פאשיסטיים"
נועם בדין עם סטודנטים אפריקנים [צילום: נועם בדין]

יום לפני המצגת הראשונה, המון מוסלמי של סטודנטים תקף קבוצה של חברי "SAUJS" בעודם מקימים את גלריית התמונות של ‘Sderot Media Cener’ (מרכז תקשורת שדרות), אשר נועדה ללוות את המצגת. אחד מחברי האיגוד כונה "יהודי מזוין"

נתקלנו בגורמים עוינים בקרב האקדמיה באפריקה הדרומית
▪ ▪ ▪

הביקור תוכנן במרץ רב, שבוע לפני הנסיעה לאפריקה הדרומית. זאת על-מנת לשנן מראש את נושאי הדיבור והתוכן, על-מנת להדוף כל האשמה או השוואה מגוחכת, מהסוג הנמצא בשימוש בקרב ארגוני סולידאריות פלשתינים בקמפוסים ברחבי העולם. הייתי מודע גם לעובדה שהאוניברסיטות הדרום-אפריקניות שבהן אציג יהיו הסביבות העוינות ביותר.

כצפוי, יום לפני המצגת הראשונה, המון מוסלמי של סטודנטים תקף קבוצה של חברי "SAUJS" בעודם מקימים את גלריית התמונות של ‘Sderot Media Cener’ (מרכז תקשורת חברתית שדרות), אשר נועדה ללוות את המצגת. אחד מחברי האיגוד כונה "יהודי מזוין", ואחד הפרופסורים צעק לעברנו "נאצים פאשיסטיים". ללא אנשי הביטחון הסמויים שהסתובבו בקמפוס, לא היה בטיחותי עבורי לקיים את ההרצאות בנושא סיפורה האנושי של העיר שדרות.

סגן הנשיא של 'SAUJS' אמר שזו הייתה הפעם הראשונה ב-20 השנים האחרונות בה יוצא אירוע מסוג זה כמעט לגמרי משליטה.

תרדמת גולדסטון במצגת שלי
מחבר דוח גולדסטון [צילום: פלאש 90]

כשנאמתי בפני קהלים שונים באפריקה הדרומית, שיתפתי אותם במה שחוויתי בחודש יולי שעבר, כאשר הצגתי את סיפורה של העיר שדרות בפני ועדת האו"ם בראשות השופט הדרום-אפריקני ריצ'ארד גולדסטון. העובדה שהשופט גולדסטון נרדם במהלך המצגת שלי, שעסקה בילדי שדרות המותקפים, נתפשת בעיניי כמשקפת את שתיקת העולם ואדישותו אל מול הטרור האיסלאמי.

וכך, האג'נדה המוסלמית הקיצונית של אירן אינה מוגבלת רק למזרח התיכון, אלא מתפשטת במהירות גם לעבר יבשת אפריקה. אירן תומכת כלכלית בתאים איסלאמיים קיצוניים, במקומות כגון: סומליה, סודן, אוגנדה, קונגו, זימבבווה ואפילו באפריקה הדרומית. תמיכה זו של אירן בקבוצות קיצוניות אלו, מהווה הפרה בוטה של זכויות אדם ואלו הם למעשה הפשעים האמיתיים נגד האנושות אליהם צריכה להיות מופנית תשומת הלב הבינלאומית.

נועם בדין הוא צלם עיתונות, מרצה, מנכ"ל ומייסד מרכז תקשורת חברתית שדרות www.SderotMedia.org.il. עורך תדריכים וסיורים לגורמים ממשלתיים, לדיפלומטים, לעיתונות זרה ולקבוצות סטודנטים מכל העולם.
תאריך:  15/04/2010   |   עודכן:  15/04/2010
נועם בדין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסיפור של עזה
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
whitebedein
15/04/10 14:30
2
יעקב חג'בי
15/04/10 14:32
3
שרי עמר
15/04/10 15:58
4
זוהר12345
15/04/10 18:41
5
סימה עדרי
15/04/10 20:33
 
תמר וינטר
15/04/10 21:27
6
עדןעדן
16/04/10 10:00
7
wise guy
16/04/10 15:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מבט אחד בפניה ובאופן בו היא מציגה את הדברים מספיק כדי להבין את כל התורה. אורית הורוביץ עושה את עבודתה באהבה וכשאלה הם פני הדברים, גם הקשיים המורכבים ביותר מקבלים ביעילות פתרונות מקצועיים ואנושיים.
15/04/2010  |  אורית הורוביץ  |   מאמרים
מבצע עופרת יצוקה התקיים בשל ירי טילים אל עבר שדרות ופגיעה באזרחים, עד כדי שיבוש החיים הנורמליים, דבר ששום מדינה לא הייתה יכולה להרשות לעצמה להשלים עימו ולקבלו בשוויון נפש.
15/04/2010  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
חלפו הזמנים שבהם הביקורת, קשה ונוקבת ככל שתהיה, באה לידי ביטוי במחאות, בהפגנות, בסירוב לשרת בשטחים (ובכלל) ובמכתבי מחאה פומביים שהוגשו לרמטכ"ל על-ידי חיילים בסדיר או במילואים - פעילויות לגיטימיות וראויות במשטר דמוקרטי.
15/04/2010  |  יואב לוי  |   מאמרים
למי שכבר נמאס לראות עולם בטיולים מאורגנים, בהתרגעות באתרי-נופש בינלאומיים, או בחציית יבשות במכונית שכורה, מוצעת דרך נוספת, בלתי-שיגרתית לתור את הגלובוס: השתתפות במשלחת-מחקר מדעית, כדי להגיע באמצעותה למקומות מרתקים ונידחים, שבהם ניתן ולפגוש אנשים מעניינים מכל קצווי תבל.
15/04/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
משהו רע מאוד קורה לעיתון 'הארץ' בשנים האחרונות. מעיתון פטריוטי לאומי, כפי שהיה בראשית דרכו, הפך עצמו לשופר השמאל הקיצוני ולדַבָּר האנארכיזם והפוסט ציונות, והכל תחת סיסמאות שהפכו למפלטו של הנבל התקשורתי בכל אתר ואתר: זכות הציבור לדעת, חופש העיתונות, הביטוי והמצפון, הגנת הדמוקרטיה ועוד מיני בלה-בלה שנועדו לשרת אידיאולוגיות עקומות, מעוותות, שתכליתן פגיעה אנושה ב"צבא הכיבוש" וב"מדינת האפרטהייד" הישראלית.
15/04/2010  |  מנחם רהט  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   זכויות אדם  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבצע עופרת יצוקה  /  מי ומי  
ביהמ"ש: אין לצפות מעובד שיהא שבוי בגחמות מעבידו  /  ענבל בר-און
פרסמו תמונות מהחינה בלא הסכמת הזוג - וישלמו  /  ענבל בר-און
המדינה תפצה מפגינה מעמונה בכ-20,000 שקלים  /  ענבל בר-און
"מונעים מערבי להיות ערבי"  /  ענבל בר-און
יהודיה דנית באו"ם  /  לינדה הרצברג
יש פליטים ועובדים זרים - אין מדיניות ממשלתית  /  עו"ד אברהם פכטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
קשה להשתחרר מהתחושה כי כאבן האותנטי של המשפחות האומללות הופך יותר ויותר לאבן שואבת לארגוני המחאה מתקופת המאבק ברפורמה המשפטית, אשר משעבדים ומנכסים את מצוקתן למאבקם נגד הממשלה
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם    בארגון דמוקרטי אלה העקרונו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il