|   15:07:40
דלג
  מיכאל הרשקוביץ  
פובליציסט מצדיעים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

אגף השיקום מת

אגף השיקום של משרד הביטחון מת. הוא החזיר נשמתו לבורא לאחר עשרות שנות פעילות פוריות ולאחר שיתוק ותרדמת עמוקה שנכנס אליה ב-20 השנים האחרונות. את הלווייתו ערכנו בערב יום הזיכרון תש"ע ולאחר שטמנו אותו באדמה ונשאנו הספדים לכבודו, אנו לא מבזבזים את זמננו ומצאנו לו תחליף הולם לטיפול בנכים
19/04/2010  |   מיכאל הרשקוביץ   |   מאמרים   |   תגובות

הרכב הארגון החדש אשר יטפל בנכי צה"ל:

הארגון החדש אשר יטפל בנכי צה"ל, יזכה בזכות זאת במכרז, אשר יתחדש אחת לחמש שנים - עובדה אשר תאפשר להחליפו מהר, יחסית, וביעילות גדולה במידה שייפול לקומה ולשיתוק תפקודי במהלך טיפולו בנכי צה"ל. הארגון החד יורכב מחברת ביטוח מובילה - והרי יושב-ראש הוועדה הפרלמנטרית שמונתה לבדוק את תפקוד אגף השיקום מול נכי צה"ל טוען בעצמו, כי אגף השיקום הפך מגוף משקם לגוף ביטוחי ובתור גוף ביטוחי הוא העניק את השירותים הגרועים ביותר שגוף כזה יכול היה להעניק לנכי צה"ל - ומקופת חולים מובילה, אשר תעניק את כל השירותים הרפואיים לנכי צה"ל.

אחריות קופת החולים כלפי נכי צה"ל:

קהילת מבוטחי הגוף החדש תחזיק בידיה את כרטיס כלנית, אשר יאפשר לחבריו לקבל את כל התרופות אשר יזדקקו להן - גם כאלה שאינן בסל הבריאות - מיידית, בלא צורך להזמינן באמצעות מרכז מידע ובלא צורך לחכות להן.

כל הטיפולים להם יזדקקו החברים יינתנו בעדיפות עליונה ותוך עשרים וארבע שעות, בלא צורך לחכות לקבלת ההפניות לטיפול ולבדיקות הרפואיות בדואר.

כרטיס כלנית יעניק ביטוח מושלם - ניתוחי, סיעודי ובריאותי - לכל משפחת החבר מדרגה ראשונה ללא תוספת תשלום.

אחריות חברת הביטוח כלפי נכי צה"ל:

חברת הביטוח תהיה אחראית לכל הביטוחים הרפואיים המשלימים. כן תהיה חברת הביטוח אחראית לביטוחו של כל נכה צה"ל הנוסע לחו"ל. חברת הביטוח תעניק לכל נכי צה"ל ביטוחים אלמנטאריים מקיפים בעלויות נמוכות משמעותית ממחירי השוק - מדובר על ביטוח רכב וביטוחי רכוש ועסק.

שיטת הגמול הביטוחי החדשה לנכי צה"ל:

כל התשלומים המגיעים לכלל נכי צה"ל: תגמולים בגין אחוזי נכות, תגמולים מיוחדים, הלוואות לדיור או לביסוס ראשוני או כל הטבה אחרת, תשלומים בגין הזכות לרכישת רכב, דמי הבראה וכל תשלום מכל סוג אחר המגיע היום לנכי צה"ל - יהוון!

התשלום הקובע להיוון יהיה גיל תשעים. כל נכה צה"ל יקבל לידיו תשלום מהוון - אשר הבסיס לחישובו לא יהיה 3,500 ש"ח לחודש, כפי שהמצב היום, כי אם המשכורת הממוצעת במשק- כ-7,500 ש"ח, נכון להיום, אשר יכיל את כל התשלומים המגיעים לו היום ואת כל ההטבות והזכויות המגיעות לו על-פי פגימותיו ואחוזי נכותו.

הפרשה לקרן נאמנות:

על-פי חוק יחויב כל נכה להפריש סך של 30% מסך הפיצוי המהוון המגיע לו לצורך השקעה בבית השקעות - אשר ייבחר אף הוא במכרז - שישקיע את הכספים בקרנות נאמנים, תוך חלוקת דיבידנדים שנתיים מהרווחים לחברים. כך יישמר לטובת החברים סכום לא מבוטל עם צאתם לפנסיה, סכום אשר יוכלו ליטול על-חשבונו הלוואות מסובסדות עם ריבית אפסית לצרכים מיוחדים.

לא צריך טובות מאף אחד:

תשלום היווני של סך הפיצוי המגיע לנכי צה"ל - כל אחד על-פי סוג פגימותיו ואחוזי נכותו - ימנע את התופעה הנלוזה של איבוד הכבוד העצמי בתחינה לרכב, הלוואה או כל צורך אחר, כפי שקורה היום. נכי צה"ל יחזרו להיות אדונים לעצמם ויחליטו בעצמם האם הם רוצים לנסוע בוולוו 2010 המגיעה להם, או שמא יסתפקו בסובארו 2000 וישאירו בכיסם את ההפרש הכספי. לא יהיו עוד תחינות להלוואות או למענקים כספיים, כי יוכלו להשתמש בכסף המגיע להם כרצונם, כאשר גם עתידם הכלכלי מובטח. פקידים אטומים יפסיקו להחליט על עתידנו ולקבוע את מצבנו - אנו ילדים גדולים ונחליט בעצמנו מה טוב לנו!

ועדות רפואיות:

בוועדות הרפואיות יהיו חברים רופאים עצמאיים ולא רופאים-מטעם. נכה צה"ל יוכל לצרף איתו להופעה בפני ועדה רפואית כל נציג ובא-כוח שירצה, כולל רופא מטעמו, אשר יציג את נימוקיו לחוות הדעת שנתן בפני חברי הוועדה. החלטות הוועדות הרפואיות יינתנו לכל המאוחר לאחר שלושה שבועות מיום קיום הוועדה. החלטות הוועדות תהיינה סופיות בלא יכולת ערעור של הפקיד הממונה על החלטת הוועדות הרפואיות.

נכויות מוסבות או הנובעות מהפגימות המוכרות תוכרנה מנהלית - בלא צורך לעבור ועדה רפואית נוספת - עם צירוף מסמכים רפואיים מתאימים המאמתים את התביעה בגין הפגימה או הפגיעה הנוספת, הנובעת מהפגימות המוכרות... החלטה מנהלתית זאת בפגימה הנוספת, תתקבל לכל היותר תוך שלושה שבועות על-ידי הפקיד הממונה.

פיקוח על הגוף שיזכה במכרז לטיפול בנכי צה"ל:

תקציב הגוף החדש הממונה על הטיפול בנכי צה"ל יימצא במשרד הביטחון, כאשר שר הביטחון או סגנו יהיו אחראים אישית לתקציב זה.

בראש הגוף הביטוחי והמטפל החדש יעמוד דירקטוריון אשר יורכב מ: אנשי מקצוע מתחום הרפואה - פסיכולוג, פסיכיאטר, אורתופד ורופאים מומחים אחרים; עובדים סוציאליים; חשבים - כולל נציג ממשרד האוצר; נכי צה"ל המייצגים קבוצות פגימה בקרב הנכים. דירקטוריון זה יפקח על אופן פעילותו של הגוף הביטוחי והרפואי החדש, ויתחייב להגיש מסקנות אופרטיביות אחת לשנה לשר הממונה.

מועדון נכי צה"ל:

הפעם נוכל לתרגם את כוחנו המספרי, לראשונה, לכוח צרכני עצום ואפקטיבי הרבה יותר מחבר... כוח צרכני, אשר עוצמתו לא רק בהיותו נכה צה"ל, כי אם בהיותו בעל משאבים כלכליים גדולים ועצומים, המגיעים לא בזכות ולא בחסד... העוצמה הכלכלית של כל אחד מאיתנו תחבור ביחד לעוצמה, אשר נוכל לתרגמה בכל תחומי החיים: רשתות מזון, רשתות שיווק שונות, רכב, דיור, נסיעות ומה לא?! השמים הם הגבול!

ארגון נכי צה"ל:

תינתן אפשרות לכלל נכי צה"ל לבחור לאיזה ארגון הם רוצים להשתייך. תינתן אפשרות ייצוגית, גם סקטוריאלית, להקמת יותר מארגון יציג אחד, אשר ייצג נאמנה את חבריו – כך שארגון כמו 'ערים בלילה', המייצג את פדויי השבי וצרכיהם הייחודיים, יוכל ליהנות אף הוא מתקציבים ממשלתיים לצורך פעילותו. בתי הלוחם יופעלו אך ורק על-ידי נכי צה"ל, עם עדיפות ברורה להעסקת נכי צה"ל במסגרת הפעילות המקצועית המתבצעת שם.

יוגדר מחדש סעיף השכר של הפעילים בארגונים השונים למען חבריהם, תוך קביעת רף שכר עליון שלא יעלה על 20,000 ש"ח לחודש (עלות מעביד ברוטו, כולל כל ההטבות הסוציאליות ורכב צמוד במקרה הצורך) לבכיר הפעילים. הארגון, שיהיה הבכיר בין הארגונים הפעילים למען נכי צה"ל, יחויב להקים מחלקה משפטית אשר תיתן שירותים משפטיים מקיפים לכלל נכי צה"ל בכל תחומי המשפט, מלבד בתחום הפלילי.

כל הארגונים הפעילים למען נכי צה"ל יעבדו בצוותא למען כלל הנכים, תחת מסגרת אחת. הארגונים יפעלו להפעלת ולהידוק קשרים קיימים עם ארגוני נכי צבא ונכי מלחמה ברחבי העולם. כלל הארגונים יפעלו לארח משלחות נכים ולוחמים בארץ, וכן משלחות נוער יהודי בארץ, מתוך כוונה לתרום לשינוי תדמית מדינת ישראל בחו"ל - פעילות זאת תיעשה בשיתוף פעולה עם משרד ההסברה.

כלל הארגונים יפעלו לקירוב הנוער והקהילה לנכי צה"ל, תוך הפעלת פעילויות חברתיות ייחודיות לנוער ולמבוגרים בבתי הלוחם, בשיתוף נכי צה"ל - תוך העברת ערבי וימי מורשת קרב לאורחים.

בבתי הלוחם יחויבו זכייני המזון להגיש תפריטים בעלות מקסימלית של 20 ש"ח לארוחת בוקר, 28 ש"ח לארוחת צהריים או ארוחה בשרית אחרת, 5 ש"ח לכוס קפה, 8 ש"ח לכל שתייה אחרת. כריך לא יעלה יותר מ-10 ש"ח.

עידן חדש לנכי צה"ל:

חברים, ביום הזיכרון תש"ע בונים עידן חדש לנכי צה"ל. לא עוד חברים העומדים בתור לקבל חבילות מזון לקראת החגים במחוזות ארגון נכי צה"ל. לא עוד חברים מושפלים ומבוזים בבדיקות ביטחוניות ויחס משפיל ואטום של פקידים נהנתנים, אשר רק הפנסיה שלהם בראש מעייניהם. לא עוד קומיסר צבאי, המגיע לחניית ביניים של שנה-שנתיים והמתעמר, מבזה ומלגלג על נכי צה"ל.

לא עוד. המבנה הארגוני החדש שאנו דורשים לא יאפשר יותר לאף אדם לבזותנו. אנחנו הכוח החזק ביותר והסגולי ביותר במדינה. אנו הכוח היחיד במדינה שעוצמתו נובעת מתרומת גופנו ונפשנו למדינה - בואו וננצל זאת לטובתנו!

תאריך:  19/04/2010   |   עודכן:  19/04/2010
מיכאל הרשקוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אגף השיקום מת
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלישמע
19/04/10 12:47
2
אליקו 1
9/05/10 09:43
3
רן
9/05/10 16:13
4
מעוז
11/01/11 12:54
5
עב"צ
19/11/11 07:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סמוך לצהרי יום ה', ד' באייר, 13 במאי 1948, נכנס אוטו ואליש, סוכן-פרסום וגרפיקאי תל אביבי, למשרדו שברחוב נחלת בנימין, כשהוא מוצא על שולחנו פתק דחוף: "בוא מייד אל שרף בסוכנות".
19/04/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
"אכול ושתה כי מחר נמות" [ישעיהו כ"ב]. עת שועי ארץ שולחים ידם במעל, האם את פעמי המלחמה שומעות אוזניי? "וכשנמות מחר", היכן ניקבר? האם תיוותר לנו חלקת ארץ להיקבר בה? והאם זה אמור להיות חשוב בעינינו? האם פנינו לקבורה? האם אנו גודעים במרץ את הענף שעליו אנו יושבים? האם אנו מהמרים וסומכים שניעצר בענפים שאולי מתחתיו? האם אנו אחים נאמנים לעת צרה? ואחים זרים לעת רגיעה? איך סירסנו את משמעות המילה קדוש? האם פעם, בעידן הולדת האלים והאמונות, משמעות המילה "אל קדוש" הייתה בעצם רק אל נבדל? האין אנו, אלא עם נבדל מכל העמים? האם היינו מניפולטיביים עד כדי כך, שתירגמנו את שאיפתנו להתבדלות ונהפכה ל"קדושה?". האם זיכרון ההיסטוריה המשותפת שעובר אצלנו מדור לדור הוא בעיקרו חיסרון? האם הפועל היוצא מכל התהיות האלה הוא, שנגזר עלינו בעת צרה, "להיאכל" במלתעות אחרים? ובעת רגיעה, להינגס בשיני עצמנו?. הזהו, אכן, המצב ההיסטורי האמיתי הנוכחי אליו אנו גולשים?
19/04/2010  |  גד גזית  |   מאמרים
אני מברך את הקבוצה הנפלאה של הארגון "לוחמים לשלום"; ביוזמתם נאספו בערב יום הזיכרון מאות יהודים ופלשתינים, שמילאו עד אפס מקום את האולמות של תיאטרון תמונע בתל אביב.
19/04/2010  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
ממש קשה להבין את הדבקות הזאת באבל אבל את השכחה כי חובה שיהיה אחרת. האם הזיכרון חייב להיות כה סלקטיבי וקצרצר. האם אלו שנפלו נפלו לשווא? הרי איש לא יכול היה לשער כי אחרי שנות ההקמה והבנייה יבואו השיא, שנות ההבלות והטיפשות, בהם לאחד יהיה הכל ולשני יהיה כלום. הדבר בולט במיוחד כאשר מסתכלים על מערכת המשפט שקורסת יחד עם מערכות אחרות חשובות וזאת כאילו אי-אפשר אחרת.
19/04/2010  |  איתי יהל  |   מאמרים
מראשיתה נאלצה התנועה הציונית החילונית להתמודד עם השאלה מה לעשות עם חגי ישראל. שלא כמו ירבעם בשעתו, שהעביר את ימי החג מחמישה עשר בתשרי לחמישה עשר בחשוון, ברור היה שבתקופה המודרנית חגי ישראל חזקים מדי, ואי-אפשר יהיה להעתיקם או להתעלם מהם. על כן, חיפשה הציונות החילונית דרך כלשהי לתת להם משמעות אחרת מהמשמעות הדתית הקלאסית. בבואנו לשפוט היום עד כמה השיטה הזו הצליחה, אפשר לומר כי אף אם ההצלחה אינה מבוטלת, היא בכל זאת חלקית בלבד.
18/04/2010  |  יואל פלורסהיים  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il