9% מבתי האב המחוברים לאינטרנט בארה"ב, חוו גניבת זהותם ברשת האינטרנט, כך עולה ממחקר חדש של חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית 'פורסטר ריסרץ'.
מספרם של אלה שזהותם נגנבה מוערך בכ-6 מיליון בתי אב, כאשר רובם בגיל ממוצע של 45, ובעלי הכנסה בגובה של כ-70,000 דולר, שהיא מעל הממוצע עבור בית-אב בארה"ב.
מן המחקר של פורסטר עולה, כי למרות היחשפותם לפשיעה מקוונת ולגניבת זהותם - 69% מאותם נפגעים, ממשיכים להיות אופטימיים לגבי הטכנולוגיה. מדובר בדרך כלל בגולשים ותיקים ומנוסים באינטרנט, הגולשים באינטרנט מזה 5.6 שנים בממוצע, כאשר 52% מהם רכשו מוצרים דרך האינטרנט במהלך שלושת החודשים האחרונים.
האנליסטית קייט דלהאגן מפורסטר מציינת במחקר, כי כפי שניתן לצפות, אותם אלו שנפגעו מגניבת זהותם באינטרנט מביעים חשש רב בנוגע לפשיעה באינטרנט. 77% מהם מביעים חשש לגבי גניבת זהויות מקוונת ברשת האינטרנט, ו-78% מהם דואגים לגבי גניבת מספר כרטיס האשראי שלהם בצורה מקוונת. 55% הביעו חששות בנוגע לרכישת מוצרים מזוייפים או להונאה ברכישת מוצר מאתר מכירות פומביות, ו-54% הביעו חשש זה לגבי רכישות מאתר צרכני רגיל.
מאפיין נוסף של קבוצת נפגעים זו, הוא נקיטת צעדים בנוגע להגנה על פרטיותם. 55% מנפגעי גניבת זהויות, חושבים שפרטיותם נמצאת בסכנה גדולה יותר, ברגע שהם מחוברים לרשת האינטרנט. מכיוון שכך, הם נוקטים באמצעי זהירות שונים: 44% ביקשו מחברה אחת לפחות להסיר את פרטיהם מבסיס הנתונים של החברה, זאת בהשוואה ל-24% בלבד שביצעו פעולה זו מקרב אוכלוסיית הגולשים הכללית.
בנוסף, 29% משתמשים בתוכנה שמטרתה להגן על פרטיותם בזמן הגלישה באינטרנט. 67% מהם מאמינים, כי על הממשלה לחוקק חוקים אשר ינחו חברות כיצד מותר להתייחס למידע של לקוחות; מספר זה גבוה משמעותית מהנתון בקרב אוכלוסיית הצרכנים הכללית, בה רק 57% מקרב כלל הצרכנים מעוניינים בתוספת חקיקה מצד הממשלה בנושא הגנה על הפרטיות.
למרות כל זאת, נפגעי גניבת זהויות לא איבדו תקווה לגבי מסחר אלקטרוני ברשת האינטרנט, ו-42% מהם אומרים שהם היו מגבירים את רכישותיהם המקוונות, אילו לא היו חוששים לגבי פרטיותם - וזאת בהשוואה ל-36% שהצהירו זאת מקרב אוכלוסיית הגולשים הכללית.
רק 21% מהצרכנים שנפגעו, חושבים שפרטי כרטיס האשראי שלהם בטוחים כאשר הם נמסרים בעסקה באינטרנט. דלהאגן אומרת, שבשל החשדנות ובשל חוסר ביטחונם של הצרכנים בביצוע עסקאות מקוונות, צריכים אתרי המסחר באינטרנט לפעול מעל ומעבר לפרקטיקות הסטנדרטיות של אבטחת מידע, וזאת כדי להגביר את אמון הצרכנים ולהביא אותם לרכישה מוגברת באינטרנט.
דלהאגן מציינת, כי הגנה מוגברת על סיסמאות, וכן הוספת אמצעי אבטחה הם פתרונות חיוניים: 63% מכלל נפגעי גניבת הזהויות אומרים שהם מוכנים להקליד סיסמה מזהה בכל פעם שהם מבצעים רכישה מקוונת, ו-43% אומרים שהם מוכנים להקליד פרטי זיהוי נוספים לצורך ביצוע עסקה מאובטחת בכרטיס אשראי.
אודות פורסטר ריסרץ'
פורסטר ריסרץ' מזהה ומנתחת מגמות בתחום הטכנולוגיה, ואת השפעתן על ארגונים ועסקים. פורסטר מספקת לארגונים ולעסקים מחקר מעמיק והכוונה אובייקטיבית, המבוססים על מחקרי וסקרי שוק מקיפים, הנערכים על-ידי החברה. השירותים שמספקת פורסטר מסייעים ללקוחותיה בארץ ובעולם להבין כיצד משפיעים שינויים טכנולוגיים על לקוחותיהם, על האסטרטגיה הארגונית ועל השקעותיהם בטכנולוגיה, ואלה מסייעים לארגונים לשגשג באמצעות השימוש בטכנולוגיה.
פורסטר נוסדה בשנת 1983, ומרכזה בקיימברידג' שבמסצ'וסטס. בתחילת 2003 רכשה פורסטר את גיגה אינפורמיישן גרופ, ובעקבות הרכישה החלה לפעול באופן ישיר גם בישראל, באמצעות חברה-בת הנמצאת בבעלותה המלאה, אשר היתה קודם לכן הסניף הישראלי של גיגה.