|   15:07:40
דלג
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

מירוץ הסמכויות

כאשר בית הדין הרבני הולך לקראת הבעל בענייני רכוש, ובית המשפט לענייני משפחה הולך לקראת האישה, כל צד מבקש שתביעת הגירושין תידון בערכאה "שלו" התוצאה - הליך משפטי אחד, שתי סמכויות הפסיקה חיפשה, וגם מצאה, פתרונות יצירתיים ל'מירוץ סמכויות' זה
18/07/2010  |   ענבל בר-און   |   מושגים   |   תגובות
האם בית הדין הרבני יכול ליטול את סמכות הדין בתביעה הרכושית לידיו? בתנאי שהכריכה כנה, שתביעת הגירושין כנה ושהכריכה היא כדין. וכמובן, אם ביהמ"ש לענייני משפחה לא נטל סמכות קודם לכן.

מירוץ הסמכויות - הפסד נוסף לגברים המתגרשים
מאיר הילזנרט
בית הדין הרבני מצא כי הוראות תקנות סדר הדין האזרחי הקובעות כי הגשת בקשה ליישוב סכסוך בין בני זוג מהוות גם תביעה בענייני הפירוד ונוגסות בסמכויות הדיון של בית הדין הרבני אינן חוקיות * בג"צ העמידו על טעותו
לרשימה המלאה

"על הערכאות (האזרחית והדתית) לכבד זו את זו"
ענבל בר-און
מהו כלל 'כיבוד הערכאות' בדיני המשפחה? זהו הכלל ולפיו אם אחת הערכאות תפסה סמכות, על הערכאה השניה לסגרת ולהימנע מלדון בעניין * למעט חריגים, כמובן
לרשימה המלאה

הלכת בבלי
ענבל בר-און
האם בתי הדין הרבניים כפופים לפסיקת בית המשפט העליון לעניין 'הלכת השיתוף'? וגם - האם נורמה שאינה מתכוונת להפלות יכולה להפלות? כל זאת ועוד בהלכת בבלי
לרשימה המלאה

'מירוץ הסמכויות' הוא המירוץ אשר מנהלים בני זוג, מרגע שמתגבשת במוחם מחשבה להתגרש. היות והדין קובע כי הערכאה אליה פנה אחד מבני הזוג לראשונה תהא הערכאה אשר תדון בתביעת הגירושין ובנושאים אשר כרוכים אליה (כגון הרכוש, המזונות וכדומה), כל אחד מהצדדים רוצה 'להגיע ראשון' אל מחוז חפצו, וכך נוצר 'מירוץ הסמכויות'.

מירוץ זה אינו מיטיב עם חיי הנישואין. מטבע הדברים, בכל חיי זוגיות ישנן עליות ומורדות. לעיתים המחשבה להתגרש אינה אלא מחשבה חולפת ברגעים של כעס, והרבה זוגות שרדו שנות נישואין רבות תוך שהמחשבה חלפה לא פעם במוחם.

אולם מה קורה כאשר ישנו תמריץ "לרוץ ולהגיש תביעה לגירושין"? מחשבות חולפות הופכות למעשים. כאשר אחד הצדדים לנישואין מודע לכך שבכדי שהגירושין ידונו בערכאה המועדפת עליו (גברים מעדיפים את בית הדין הרבני, נשים מעדיפות את בית המשפט לענייני משפחה) - עליו להגיע אל אותה ערכאה מהר, הרי שלעיתים קרובות מידי התוצאה תהא שאחד מבני הזוג אשר כלל אינו חפץ להתגרש יפנה לערכאה המועדפת (מבחינתו), רק בכדי 'לתקוע שם יתד', לאמר 'הנני', ולקבוע עובדה: מעתה כל הליכי הגירושין והנושאים הכרוכים בהם ידונו בערכאה זו. הגם שאותו צד לנישואין לא ביקש להתגרש, וכל שחפץ הוא 'לתקוע יתד' באחת הערכאות, הצד שמקבל את כתבי בית הדין מקבל רושם של רצון 'לפרק את החבילה'. זהו כדור שלג שמתגלגל, נבואה שמגשימה את עצמה. בני זוג שלא באמת חפצו להתגרש יכולים למצוא את עצמם בהליכי גירושין שלא ממש רצו בהם, אך ורק משום שאחד מבני הזוג מיהר 'לתקוע יתד'.

ה'אשם' ב'מירוץ הסמכויות': פיצול הקניין
אהרון ברק [יותם פרום]

לשיטת ברק, כפי שהובעה בפסק הדין בבלי, האשם במירוץ הסמכויות הינו פיצול הקניין, היינו, אם בית הדין הרבני היה מחיל את הלכת השיתוף, ולא את הדין הדתי, ככל שהדבר נוגע לרכושם המשותף של בני הזוג, לא היה נדרש כל מירוץ סמכויות. לשיטת ברק:

  • כתוצאה מכך (מפיצול הקניין) נוצר מצב מביך של "מירוץ סמכויות". האשה מזדרזת לפנות לבית המשפט בתביעת שיתוף, ואילו הבעל מבקש להקדים אותה בתביעת גירושין בבית הדין הרבני עמה הוא כורך את ענייני הרכוש: התוצאה המתקבלת הינה, אפוא, זו שתחת ניסיון לעשות מאמץ לפתור את הסכסוך בין בני הזוג תוך הבנה הדדית, מנסה כל אחד מהם להקדים את רעהו בפנייה לערכאת השיפוט הנוחה יותר מבחינתו. במקום ניסיון להבנה ולשיקום החיים המשותפים, מוקצנות העמדות ומתחיל מאבק משפטי. אם הגבר מקדים את האשה במרוץ זה, עשויה האשה להפסיד את מרבית זכויותיה ברכוש, אשר נתפס על-ידי המשפט הכללי (ובית המשפט האזרחי) כרכוש משותף. כמובן, ניתן היה למנוע תוצאה זו אם דין "הכריכה" היה משתנה.


עם זאת, היות והלכת השיתוף נתונה לפרשנויות מגווונות – שכן הינה יציר המשפט המקובל נוסח ישראל, גם כאשר הלכת השיתוף הוחלה – מכוח הלכת בבלי על בתי הדין הרבניים, הם פירשו אותה בצמצום ברוח הדין הדתי הרואה בכל צד כזכאי לרכוש שהביא עימו לנישואין ותו לא. יפים הדברים שבעתיים כיום כאשר המשטר הרכושי החל על בני זוג נשואים שמתגרשים הינו משטר איזון המשאבים שמכוח חוק יחסי ממון בין בני זוג, התשל"ג – 1973.

הדין יצר את 'מירוץ הסמכויות'
הליך אחד, שתי ערכאות

מקומה הראוי של תביעת גירושין הינו בבית הדין הרבני וזאת מכוח סעיף 1 לחוק שיפוט בתי דין רבניים (נישואין וגירושין), תשי"ג, אשר קובע כי: "עניני נישואין וגירושין של יהודים בישראל אזרחי המדינה או תושביה יהיו בשיפוטם היחודי של בתי דין רבניים". לעומת זאת, תביעה למזונות אישה ולמזונות ילדים, או תביעה רכושית - מקומה הטבעי הוא בבית המשפט לענייני משפחה. עם זאת, ניתן להגיש תביעה לגירושין בבית הדין הרבני, ולכרוך עם התביעה את סוגיות הרכוש והמזונות בשלושה תנאים: א. הכריכה כנה. ב. תביעת הגירושין כנה. ג. הכריכה הינה כדין. תנאים אלו נקבעו בבית המשפט העליון במטרה לצמצם את היקף הכריכה. לא זו אף זו, סעיף 25(ב) לחוק בית המשפט לעניני משפחה, התשנ"ה-1995 קובע כי: "(ב) בעניין הנתון לסמכותו המקבילה של בית דין דתי, יהיה בית המשפט לעניני משפחה מוסמך לדון כל עוד אין בית הדין הדתי דן בו". ברם, למרות שזוהי לשון החוק, לא פעם כל אחד מהצדדים בהליך הגירושין מביא את תביעתו לערכאה אחרת, ומערכת בתי המשפט מוצאת את עצמה בסיטואציה שבה אותה תביעה נדונה בשתי ערכאות: בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה.

חריגים ל'כלל כיבוד הערכאות'
דורית ביניש [פלאש 90]

מקום בו אחת הערכאות החלה לדון בתביעה, תיסוג הערכאה השניה מדיון באותה תביעה – זהו הכלל. אך מה הם החריגים לו? לפי ביניש החריגים יתקיימו במקרים נדירים, כאשר יש 'טעם מיוחד' שיצדיק זאת, לדוגמא, כאשר אחת משתי הערכאות פסקה כי היא המוסמכת לדון בחלוקת הרכוש בין בני-הזוג, בלא לנמק החלטתה ובלא שנערך דיון מקדים בשאלת התקיימותם של תנאי הכריכה טרם מתן ההכרעה. במקרה כזה, מתעורר חשש כי היה "מחטף" סמכויות, בניגוד למתחייב מן הכבוד ההדדי בין הערכאות. מקרה אחר בו יתקיים "טעם מיוחד" כאמור, הוא כאשר ברור וגלוי על-פני הדברים, כי הכרעתה של הערכאה הראשונה לעניין סמכותה לוקה בחוסר חוקיות או בפגם חמור אחר היורד לשורש הסמכות, שבעטים הכרעתה בטלה. כך למשל, כאשר ההכרעה לעניין הסמכות ניתנה תוך חריגה ברורה מכללי הצדק הטבעי (זכות השמיעה ואיסור ניגוד העניינים), מן הסוג המביא לבטלותה של ההכרעה. או למשל, כאשר נכרכה בתביעת גירושין סוגיה שאינה ניתנת לכריכה (כגון- תביעת ילד למזונותיו), ואף-על-פי-כן קבע בית-הדין הרבני כי בסמכותו לדון בסוגיה זו מכוח כריכתה בתביעת-הגירושין. אין די בכך שהערכאה השניה סבורה כי נימוקיה של הערכאה הראשונה לעניין הסמכות אינם משכנעים, על-מנת שתיזקק אף היא לשאלת הסמכות באותו עניין. שאם לא נאמר כן, יאבד מכוחו עיקרון הכיבוד ההדדי בין הערכאות, על-אף התפקיד המרכזי שראוי כי ימלא ביחסים שבין בתי הדין הרבניים ובתי-המשפט לענייני משפחה. ביניש מסיימת את דבריה במילים הבאות: "אין לנו אלא להביע תקווה כי אמות-המידה שקבענו, יתרמו להנהגת עיקרון הכיבוד ההדדי בין הערכאות, כך שיתמעטו ככל הניתן תופעות של כפל דיונים ותוצאות סותרות".

יישום כלל 'כיבוד הערכאות' בפסיקה
עדנה ארבל [פלאש 90]

פסקי דין של בית המשפט העליון מצטיינים בקביעת כללים אשר על פניהם נראים ברורים, אך אם נוברים בנבכי הרזולוציה שלהם, מגלים כי הם קשים לישום במקרים ספציפים, וכך נדרשות הערכאות הנמוכות לשבת על המדוכה ולפרש את פסקי הדין של בית המשפט העליון, תוך שהן נדרשות להחליט אם הכללים שנקבעו חלים במקרה אשר הובא בפניהם, אם לאו.

כך היה בבש"א (תל אביב-יפו) 12150/02 - ל.ר נ' ל.א, תק-מש 2005(1), 165, שם נדרש השופט שוחט ליישם את עיקרון הכיבוד ההדדי של הערכאות במקרה ספציפי שנידון בפניו. באותה פרשה קנה בית הדין הרבני סמכות לדון בתביעת הגירושין, אך האישה טענה כי ההכרעה ניתנה בחוסר סמכות, הן משום שההרכב היה חסר, והן משום שזכות השמיעה שלה קופחה. האישה טענה כי בית הדין הרבני נטל לעצמו סמכות באופן סתמי, ללא סמכות, וזאת בכדי ליצור 'מחטף סמכויות'.

השופט שוחט קבע כי מכיוון שבאותו מקרה הביעו הצדדים את הסכמתם לדון בתיק בהרכב חסר, הרי לא ניתן לאמר כי מתן הכרעה בהרכב חסר בוצע בחוסר סמכות. השופט שוחט גם שלל את טענת האישה בדבר 'מחטף' וזאת היות ובית הדין הרבני דן ב'עצלתיים' בתיק, מה ששולל אפשרות של 'מחטף'. גם עצם היות ההנמקה קצרה (ולא נעדרת), קבע שוחט, אינו הופך את ההכרעה שנתן בית הדין הרבני לכזו אשר ניתנה בחוסר סמכות.

השופט שוחט חזר והדגיש כי "רק במקרים נדירים תוביל חריגת אחת הערכאות מסמכותה לבטלות ההחלטה. אלו הם המקרים שבהם הכוונה ל'מחטף' תבזיק לנגד עיננו 'כהבזק אור בחשיכה".
הנה אם כן, לא כל פגם בקבלת ההחלטה מבטל את סמכות הערכאה שקיבלה את ההכרעה לדון בתביעה. ברוח זו קבעה השופטת ארבל ברע"א 8788/04 - אפרת עמר נ' יוסף עמר, תק-על 2005(1), 2920, כי מקום בו הבעל לא פירט בתביעת הרכוש את סוג וטיב הרכוש שהוא רוצה לכרוך בתביעה, אין זה מעיד על אי כנות הכריכה ומכאן, על היעדר סמכות. גם ארבל חוזרת על ההלכה ולפיה אך ורק במקרים חריגים יקבע כי ערכאה נטלה סמכות לידה שלא כדין..

כלל 'כיבוד הערכאות'
על הערכאות לכבד זו את זו [פלאש 90]

בכדי להתמודד עם הבעיות הנוצרות עקב 'מירוץ הסמכויות' פיתחה הפסיקה את כללי כיבוד הערכאות וזאת בבג"צ 8497/00 - אירית (אירה) פלמן נ' ג'אורג' פלמן ואח', תק-על 2002(2), 1327.

יש לציין כי כאשר אחת הערכאות סבורה כי הערכאה השניה פעלה בחוסר סמכות (למשל משום שהכריכה לא הייתה כנה, תביעת הגירושין לא הייתה כנה וכדומה), היא יכולה ליטול סמכות לעצמה.

באותה פרשה אם כן, שתי ערכאות מקבילות, בית המשפט המחוזי ובית הדין הרבני הארצי, נטלו לעצמן סמכות לדון בתיק גירושין אחד, כאשר בית המשפט המחוזי סבור כי כריכת תביעת הרכוש לתביעת הגירושין לא הייתה כנה, ואילו בית הדין הרבני הארצי סבר כי כריכת תביעת הרכוש בתביעת הגירושין הייתה כנה. השופטת ביניש קבעה באותה פרשה כי מקום בו הוגשו תביעות מקבילות לשתי הערכאות, בסמכותה של כל ערכאה, מכוח עיקרון כיבוד הערכאות, לעכב את הדיון בתביעה שבפניה, וזאת בכדי לאפשר לערכאה האחרת להכריע בשאלת התקיימות תנאי הכריכה. שיקול הדעת של הערכאה יהא מושפע מנתונים כגון השלב שבו מצוי ההליך בערכאה האחרת.

אם אחת הערכאות כבר החלה לדון בתביעת הרכוש לגופה, יש לכבדה ולאפשר לצדדים להעלות שם את טענת הסמכות/היעדר הסמכות. ביניש מציינת כי "יש לקוות כי בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים ישכילו להפעיל את שיקול-הדעת המסור בידיהם מכוח עיקרון הכיבוד ההדדי בין הערכאות, על-מנת לצמצם מראש את היקף המקרים בהם עשוי להתפתח מאבק-סמכויות".

יש לציין כי באותה פרשה ספציפית, היות ובית המשפט לענייני משפחה כבר החל לדון בתביעה לגופה, הרי שמכוח כללי 'כיבוד הערכאות' אשר נקבעו, יש לאפשר לו לדון בתביעה לגופה.


תאריך:  18/07/2010   |   עודכן:  18/07/2010
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כשאנו אומרים "סעד משפטי" האסוציאציה הראשונה שתעלה בליבו של קורא המונח הינו "ביאת המשיח". הכל יודעים, כי בכדי לקבל סעד מבית המשפט, למעט במקרים דחופים ביותר, על מבקש הסעד להמתין חודשים ולעיתים שנים, וזאת לאור "צוואר הבקבוק" של עומס התיקים בבית המשפט. רבים מקבלים סעד מבית המשפט שנים לאחר שהסוגיה שבשמה פנו לבית המשפט כבר אינה רלוונטית, מה שגורם לרבים אחרים לוותר מראש על עצם הרעיון של פניה לבית המשפט. אז נכון, שתכליתה של מערכת משפטית במדינת חוק הינה למנוע "עשיית דין עצמית", ו"עשיית דין עצמית" הינה סממן לאנרכיה, אולם גם המשפט מכיר במצבים, שבהם אין לנפגע מסיטואציה מסוימת, כגון תקיפה, הסגת גבול, עושק או כפייה חוזיים - אלא - "ליטול את הדין לידיו" ולעשות מעשה. על כן מכירה מערכת המשפט שלנו באפשרות של סעד עצמי במקרים כגון הסגת גבול (מותר לך, בתנאים ונסיבות מסוימות להפעיל כוח סביר בכדי לסלק את הפולש), עיכבון (אם אתה מתקן מטוסים והלקוח לא שילם לך מותר לך לעכב את המטוס אצלך, אם הנך עורך דין והלקוח ממאן לשלם אתה רשאי לעכב את תיקו אצלך), אולם, אין בהיתר מצד שיטת המשפט שלנו לעשיית דין עצמי בנסיבות מאד מצומצמות ובאופן מאד מוגבל משום "אור ירוק" לאנרכיה, וזאת משום ש - א. המקרים שבהם הפעלת סעד עצמי מותרת מוגדרים בחוק, מצומצמים בהיקפם ובמנעד הנסיבות שבהן ניתן להפעיל את הסעד העצמי. ב. הפעלת הסעד העצמי כפופה לביקורת שיפוטית, היינו, אם הפעלת סעד עצמי שלא בנסיבות, באמצעים, בהיקף או בעוצמה שהדין מתיר, תהא צפוי לסנקציה משפטית: אם ביטלת חוזה על דעת עצמך, מקום בו סברת כי החוזה פסול או בטל, אולם התברר בבית המשפט שלא כן הדבר, תיחשב כ'מפר חוזה' ויתכן ותחויב בפיצוי. אם תקפת אדם אשר פלש למקרקעיך אולם הפעלת, לדעת בית המשפט, כוח הינו מעבר ל"כוח סביר", תיחשב כ"תוקף" ויתכן שאף תורשע. חולשתו של ה"סעד העצמי" הוא שבזמן אמת מפעיל הסעד העצמי אינו יכול לדעת אם בבוא היום ביהמ"ש יאשרר את פעולתו, או דווקא ירשיע אותו בפליליים או יחייב אותו בדין האזרחי. הפעלת סעד עצמי, אם כן - כרוכה בסיכון שבית המשפט לא יסבור כפי שסברת אתה בזמן שהפעלת את הסעד אשר הפעלת. לצד היתרון שבפעולה מהירה בלא היזקקות לביהמ"ש טמון חיסרון של אי ודאות.
12/07/2010  |  ענבל בר-און  |   מושגים
חשיבותה של הלכת כרמלי (ע"א 558/84 מזל כרמלי נ' מדינת ישראל ו-4 אח', פ"ד מא(3), 757) נוגעת לשניים: ראשית, היא נוגעת ליחסים בין העוולות הפרטיקולריות לעוולות המסגרת, ושנית, היא נוגעת לביקורת על חוק טיפול בחולי-נפש הישן משנת 1955, חוק אשר (בין היתר) עקב הביקורת השיפוטית עליו, תוקן בשנת 1991.
10/07/2010  |  ענבל בר-און  |   מושגים
המונח המרכזי במשפט הוא הזכות ומשפט, על רגל אחת, הינו אמצעי להקצאת זכויות, או משאבים. אינך יכול לקבל סעד מבית המשפט אלא אם כן יש לך זכות - שבדין או במשפט המקובל - לקבל סעד זה. המשפט עוסק בהקצאת תנאים מתנאים שונים לקבלת הסעד ולהכרה בזכות.
03/07/2010  |  ענבל בר-און  |   מושגים
הלכת גורדון (ע"א 243/83 עיריית ירושלים נ' אלי גורדון פ"ד לט(1), 113) הינה הלכה מרכזית בתחום דיני הנזיקין: זוהי הפעם הראשונה אשר בה שופט בישראל הכיר באחריות ברשלנות של גופים ציבוריים וקבע כי אין גופים אלו זכאים לחסות בצל חסינות מתביעות נזיקיות, וזאת בגין מעצר שווא שנעצר מר גורדון, בשל אי תשלום דוחות חניה שנשלחו אליו, לאחר שמכר את מכוניתו וזו כבר לא הייתה בבעלותו. בפרשה זו הכיר השופט ברק בנזק לא ממוני של כאב וסבל ופגיעה בנוחות, כנזק בר-פיצוי, גם כאשר הוא עומד בפני עצמו ואינו נלווה לנזק גופני או רכושי.
02/07/2010  |  ענבל בר-און  |   מושגים
פסק הדין בעניין ע"א 145/80 שלמה ועקנין נ' המועצה המקומית, בית שמש ואח', פ"ד לז(1), 113 הינו לא רק פסק דין מכונן בתורת הנזיקין, אלא גם יצירת פאר פסיקתית אשר ניכרים בה ניצני הסגנון הפסיקתי והשיפוטי הייחודי של נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק. בפסק דין זה זורע הנשיא בדימוס ברק את הזרעים למה שיוודע מאוחר יותר בקרב קהילית המשפטנים כ'מפעל האקטיביזם השיפוטי' מבית היוצר שלו, כמו גם תורת הפרשנות התכליתית אשר הוא עתיד לפתח, כאשר פסקי דין כגון זה מהווים נקודות ציון בפיתוחה של התורה. היות והושמעה כנגד ברק ביקורת רבה עקב מה שנתפס כ'הרחקת הלכת' שלו בפרשנות תכליתית, כבר בפסק דין זה - יתפוס ברק מגננה ויגן על הקו השיפוטי שלו מפני מי שמכנים את השימוש שהוא עושה ב'מושגי שסתום' במשפט כ"סוס פרא". במאמרים מאוחרים שפרסם ברק הוא הגן על קו האקטיביזם השיפוטי שלו בטענה - שפרשנות הינה חלק בלתי נפרד מעבודתו של השופט, והיא נדרשת בכל מקרה, כפי שהייתה, לדוגמא, נהוגה מאות בשנים במשפט המקובל באנגליה. פרשנות תכליתית, לשיטת ברק, נדרשת היכן שהמחוקק - בהשתמשו במונחי שסתום - נותן 'אור ירוק' לשופט לפרש. מונחי שסתום שכאלו הינם - לשיטת ברק - רשלנות, היפר חובה חקוקה, סבירות, תום - לב, תקנת הציבור, וכדומה. מפעלו השיפוטי של ברק במשך העשורים שבהם ישב על כס השיפוט בבית המשפט העליון היה גם המפעל של הפיתוח ושל יציקת התוכן למושגי שסתום אלו - ברק ראה בעצם עמימותם של מושגים אלו 'אור ירוק ' ל'פיתוח המשפט' או כלשונו: 'פיתוח המשפט המקובל נוסח ישראל'. עמימות המושגים היוותה עבורו נקודת זינוק ליצירת מפעל שיפוטי ישראלי שבו השופטים, כנציגי "הציבור הנאור" (מושג שהרגיז את מבקריו) ימלאו מושגים אלו בתוכן משתנה לפי שיקולי מדיניות שיפוטית, הערכים הרווחים בציבור אשר השופט אמון על יצוגם (היגד שעורר ביקורת רבה בדבר "שלטון היחיד" של בית המשפט העליון).
24/06/2010  |  ענבל בר-און  |   מושגים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il