|   15:07:40
דלג
  יוסי מן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

"מנהיג" הרפורמים החפץ בפולמוס חברתי-מדיני

השנאה והמחלוקות בין דתיים לחילונים מלובות ע"י בעלי הון. אחד מהם הוא סטנלי גולד משקיעים זרים מחריבים את המדינה
19/07/2010  |   יוסי מן   |   כתבות   |   תגובות
סטנלי גולד. האיש והסכסוך

גיור כהלכה - לא גחמת הרגע
אהרון רול
הצעת החוק של ח"כ רותם הינה חשובה; גם דברי הרב עמאר כי נושא הגיור כהלכה הוא בנפשו של העם נכונים * אך כיצד בכ"ז נגיע לדרך המלך בעניין חשוב זה? הדדיות יהודית היא המפתח
לרשימה המלאה

שלום לך איל ההון מר סטנלי גולד, יו"ר עמותת חדו"ש הרפורמית ל"חופש דת" ו"שוויון" - העמותה המיסיונרית של התנועה הרפורמית בישראל. ברצוני להפנות את תשומת לבך לדברי חבריך לעסקים, שם ניתחו מעט את אישיותך ואת התנהלותך הכלכלית כמו גם יחסיך לאורך השנים כלפי מדינת ישראל.

להלן ציטוטים נבחרים:

  • "גולד הוא דמות מוכרת בעולם העסקים הישראלי; הוא מרבה לבקר כאן, ונחשב לידיד ישראל. למרות זאת, בפעילותו העסקית כאן, קשה לקשור לו כתרים של מי שפועל ממניעים ציוניים גרידא. גולד כאן כדי לעשות כסף. הפעילות שלו מבוססת על צעדים פיננסיים מהירים, חוסר סנטימנט להשקעות והתחשבות אפסית במה שחושבים עליו כאן".

    "גולד, הוא אחד המשקיעים הזרים הבולטים בישראל, אך הוא משחק גם תפקיד מפתח בקבוצת וולט דיסני, ומעורב עד צוואר במאבקים הפנימיים שם. עובדה זו הקנתה לו ב'ניו-יורק טיימס' את התיאור 'עורך דין בעל מזג רע'".

    "גולד נחשב לחובב אסטרטגיות השתלטות. בארה"ב הוא נוהג לרכוש חברות בקשיים, לערוך בהן כמה שינויים ארגוניים ולהחיות את פעילותן, בתקווה למכור אותן בעתיד ברווח".


מר סטנלי גולד היקר, בבקשה ממך, את התככים שלך ו"המזג הרע" כפי שתיארו אותך חבריך לעולם העסקים, תשמור לעסקיך האחרים בחו"ל כמו חברת וולט דיסני וכדומה, שם הפגנת יכולות מדהימות בפלגנות, בסכסכנות וב"הרבה דם רע". הרפה ידיך מלסכסך בתוך החברה הישראלית לשם השגת רווחים כלכליים או אחרים.

הישראלים לא רואים שחורות כפי שאתה מנסה זה זמן רב להלך אימים על העם בישראל, באמצעות כל מיני סקרים מפוקפקים המוזמנים לצרכי שינוי דעת הקהל נגד הציבור הדתי, תוך עשיית דה-הומניזציה אל שומרי המצוות האורתודוקסים; מה לעשות שהישראלים לא מסוכסכים ביניהם ברובם המוחלט מעבר למעט דעות קדומות אולי, אבל אתה שמת לעצמך מטרה מרכזית - ללבות את אש השנאה ולנסות לגרום ל"מלחמת אזרחים" בין דתיים וחילוניים - כך מדינת ישראל תיחלש ותוכל "לקנות" את המדינה קצת יותר בזול... איש עסקים ממולח אתה...

מר גולד היקר, בראיון איתך ב-2009 חשפת לכאורה את מיטב כוונותיך ביחס לעמותה שהקמת, והן:

1. החדרת הגחמות של התנועה הרפורמית באופן מיסיונרי כמו גם תחת לחץ פוליטי ומשפטי למוסדות השלטון בישראל.

2. השמצת והכפשת את האורתודוקסים והרבנות בכל דרך אפשרית, וכמובן האשמת אותם בסיסמה האנטישמית הידועה - "כסף".

לאמור, ה"יהודים" האלו אוהבים רק כסף, כל מטרתם בחיים זה "כסף". הדתיים סחטנים והחרדים גנבים, והאורתודוקסיה כולה בנויה על שלמונים, שלא לדבר על הלבוש החם והאף הארוך וכולי.

מה שמעניין הוא, שחבריך לעסקים תיארו משום מה דווקא אותך כאחד שהדבר העיקרי שמעניין אותך ואתה כל-כך חי, נושם ומתעסק בו - כשמך מר "גולד" - הוא ה"כסף".

כנראה ש"הפוסל במומו פוסל", כפי שבאמת אומרים עליך שאתה לא בוחל גם באמצעים של תככנות, פלגנות ושנאה כדי לממש את מטרותיך ביתר קלות, שהן השגת כמה שיותר "כסף", זאת כמובן לאחר בחישה מכוערת כפי שכבר עשית ב"אופן מקצועי" בחברת וולט דיסני.

מכאן אולי ניתן להסיק שגם כאן בישראל אתה מנסה להשיג רווחים כלכליים באמצעות פלגנות ושנאה, ואולי אף מלחמות אזרחים. אולי כך תוכל לקנות ביתר קלות נכסים שיופרטו, או אולי את המדינה עצמה פחות או יותר? האם גם כאן "שיטת הסכסוכים" כדי להוזיל את הסחורה היא זו שעומדת בראש מעייניך?

גם ה"ציונות" שלך מוטלת בספק אם נשפוט על-פי דברי חבריך, שמעולם לא עניינו אותך יותר מדי טובת מדינת ישראל ואפילו לא היה אכפת לך מהי דעת הקהל כאן, מעבר לתועלת העסקית שיכולת להפיק מישראל.

האם נוכל לסמוך על צקצוקי לשונך ולשון דוברך ואנשיך כאן (גלעד קריב, אורי רגב, שחר אילן ועוד), שמנסים למכור לנו "אידיאולוגיה בשקל", כאילו כל מטרתך פתאום היא "הצלת מדינת ישראל"? פתאום מר "גולד" הפך את עורו ונהיה אידיאולוג ציוני נלהב? או שמא שנאת האורתודוקסים והרבנים האידיאולוגיים הביאה אותך להשמיץ אותם במה שאתה עצמך כל-כך נגוע בו - "תאוות הכסף והבצע"...

מר גולד היקר, איומך על "הסכנה לביטחון ישראל" ועל "קרע" כביכול בין ישראל לתפוצות, אינו "האמת המלאה" בלשון המעטה, מאחר שרוב יהודי העולם, כולל רוב הרפורמים והקונסרבטיבים, אוהבים את מדינת ישראל ולא יפגעו בה בשום מצב, ובפרט שחוק הגיור המדובר כלל לא מתייחס בשום צורה לנושא הרפורמי וגם לא אמור לשנות משהו מהסטטוס-קוו הקיים, אלא רק להקל על "גרים ישראלים", ולא כפי שאתם משקרים להם.

ה"סכנה" היחידה היא שאתה בעצמך, או באמצעות אנשיך, תנסו לפגוע במדינת ישראל, במידה שהיא לא תמלא אחר כל שאיפותיכם וגחמותיכם האישיות לעשיית כסף קל באמצעות המדינה היהודית היחידה בעולם, תוך הרס כל התשתית העדינה שעליה היא בנויה ושבלעדיה, ככל הנראה, מדינת ישראל לא תחזיק מעמד. אבל אתה, מה אכפת לך בכלל, אתה הרי לא גר במדינת ישראל ולא ממש משנה לך מה יקרה פה לאחר שתגמור לעשות פה עסקים ולהמר על חיינו כאן. מבחינתך, אתה אומר "אחרי המבול"...

מר גולד היקר, העמותה שהקמת בשם "חופש דת" ו"שוויון בנטל", משום מה מפספסת את העובדה הכל-כך בולטת, שהרפורמים ברובם המוחלט כלל לא נושאים בשוויון בנטל במדינת ישראל, לא במובן הדמוגרפי ולא בשירות צבאי. הם יושבים להם במרומי האולימפוס בחו"ל ומנסים להתערב ולקבוע מה יקרה במדינת ישראל בכל מיני תחומים, בלי לשאת בשוויון בנטל. אם כן, אתה עושה שימוש ציני ודמגוגי במושג "שוויון בנטל" אך ורק כדי לנגח את אותם מעטים מקרב הדתיים והחרדים, שהקדישו את מיטב שנותיהם ללימוד התורה, תוך הקרבה של מנעמי החיים באותה התקופה שרק לאחריה הם מתגייסים לצבא. תוך כדי הכפשה של ציבור המונה מאות אלפי אורתודוקסים ויצירת דה-הומניזציה כלפיהם, ושימוש בסיסמאות שהחברה הישראלית כבר עומדת להקיא מהן מרוב מיחזורן שוב ושוב לצרכים פוליטיים ובניגוד לעמדת הצבא.

כמו-כן אתם מדברים בשם "חופש הדת", אך בפועל אתם מנסים בכל כוחכם למנוע חופש דת מהאורתודוקסים כאשר אתם מנסים לכפות את דרככם על החינוך הדתי-חרדי בשם סיסמאות שונות, שהן רק תירוץ כיסוי ל"כפייה אנטי-דתית" ול"מיסיונריות רפורמית".

גם שטיפת המוח שאתם מנסים לעשות לישראלים דרך התקשורת, כאילו אתם כל-כך "דואגים לחרדים" ולכלכלה שלהם, או לעתיד מדינת ישראל - לא מחזיקה מים. בואו נאמר את האמת, אתם פשוט שונאי חרדים לתיאבון. כל מטרתכם היא להצר את צעדיהם ולנשל אותם מתקציבי חינוך בסיסיים להם זכאי כל ילד בישראל.

הרי אתם יודעים את האמת שהחרדים לא יתפשרו בשום צורה על חינוך ילדיהם ולא יאפשרו התערבות זרה וגסה של אנשים כמוכם, ולכן מטרתכם שקופה וברורה: שוב "כסף". להציק לחרדים ולדתיים בכיס למרות שהם נאלצים לשלם מיסים בלי לקבל תמורה שוויונית. כך, אולי, באמצעות מסע צלב שכזה, אתם מקווים שחלק מהישראלים אולי ייתפסו לאמונותיכם ולהשקפת עולמכם באמצעות "כפייה אנטי-דתית" מכוערת ובזויה, אבל אתם תמשיכו לצקצק בלשונכם ולגלגל עיניים צדקניות שכביכול אתם מביעים "דאגה עמוקה לחרדים". הבושה כנראה כבר מתה מזמן, ולחוצפה ולעזות הפנים שלכם אין כבר גבולות.

כשם שאתם מדברים בשם "חופש הדת והשוויון" כאשר אתם פועלים ממש בכיוון ההפוך, כך בדיוק קורה כשאתם מדברים בשם ה"יהדות", ומעשיכם מוכיחים שאתם פועלים בכיוון ההפוך...

כמדומני, שכש'רבאיי' רפורמי מחתן יהודי עם נוצרייה ביחד עם כומר, זו לא בדיוק "יהדות", אלא יותר "התבוללות" או "נצרות", שלא לדבר על 'רבאייס' שלא מכירים בקיומו של כוח עליון... דומני שהקשר בין מעשים מסוג זה ליהדות די מוטל בספק.

מר גולד היקר, אתה מזכיר לי, משום מה, סדרה ישראלית בשם "דאוס", בה ישנו "ד"ר גולד" מסוים שיושב ב"תאגיד" ומנסה להשתלט על העולם כולו דרך האינטרנט בצורה מתוחכמת, כדי לממש אינטרסים שונים של צורך ב"שליטה" וכמובן כדי "לחנך מחדש" את כל העולם. מי שראה את הסדרה ומכיר את פעולותיך, לא יכול שלא להשוות בין ה"מר גולדים" שמנסים להשתלט על כל מיני דברים ומדינות כדי לממש אינטרסים שונים, ביניהם כמובן "אינטרסים כלכליים"... אני מציע לאנשים שנמצאים בעמדות מפתח במדינה לצפות בסדרה ולהשוות.

ולסיכום, מר גולד, אתה יקר לנו מאוד, יותר מדי יקר. על מעשיך נשלם כולנו פה ביוקר, הן מבחינה ביטחונית, הן מבחינה כלכלית ובעיקר מבחינה חברתית. אתה לא נושא בנטל האחריות למעשיך הפלגניים פה (כפי שעשית במקומות אחרים), אתה גם לא גר פה ואינך מייצג את החברה הישראלית.

האמת היא שגם אתה "נושא את שם הרפורמים לשווא" מאחר שאתה, בפועל, ממש לא מייצג את האינטרס של אנשי התנועה הרפורמית, אלא בעיקר פוגע בהם עצמם לטווח הרחוק ובקשר שלהם למדינת ישראל. אתה מייצג בעיקר את האינטרסים האישיים שלך כמו גם אינטרסים של כמה פוליטיקאים בלבד. אבל אתה בטוח שבכספך תוכל לקנות פה הכל כולל הכל - כולל מדינת ישראל כולה.

מר גולד, משום מה לא זכור לישראלים מתי העמדת את עצמך לאחרונה לבחירה לכנסת, בטח שלא לראשות הממשלה, אבל אתה מנסה לנהל את סדר היום של המדינה תוך הסתתרות מאחורי תחפושות שונות שלך ושל אנשיך, וכאמור - בלי לקחת שום אחריות לתוצאות. אז בשם הישראלים שמאסו בגחמותיך ובסכסכנותך, אני פונה אליך, בבקשה, מר גולד היקר - רד לנו מהגב.

תאריך:  19/07/2010   |   עודכן:  19/07/2010
יוסי מן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מנהיג" הרפורמים החפץ בפולמוס חברתי-מדיני
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי פלס
19/07/10 20:56
 
דני אייזנר
19/07/10 22:45
 
צבי גלברד
20/07/10 10:23
2
דני אייזנר
19/07/10 22:51
3
עורך דין ובן אדם
20/07/10 01:14
4
צנחן
20/07/10 03:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כשסיפרתי לבנותיי שבשבוע הבא אהיה עסוקה מכיוון שנבחרתי לנציגה בקונגרס הציוני העולמי, הן שאלו אותי "מה זה?". "נו", עניתי, "זו התכנסות של ההסתדרות הציונות העולמית, זו שהרצל ייסד".
19/07/2010  |  אסיה אנטוב  |   כתבות
עשר שנים אחרי היציאה מלבנון, או הבריחה מלבנון - תלוי את מי שואלים - הרושם הוא שכלשון הקלישאה אנחנו יצאנו מלבנון, אבל לבנון לא יצאה מתוכנו, והיא ממשיכה לדמם בנו ולהשפיע על תהליכי החשיבה וקבלת ההחלטות של ישראל. המכון למחקרי ביטחון לאומי ערך לאחרונה כינוס שנושאו "עשור לנסיגה מלבנון", והאווירה שם הייתה עצבנית ומתוחה, כאילו לא עברו אפילו עשרה ימים. בצד חוקרים ומומחים השתתפו והתעמתו דמויות בולטות מהסיפור הלבנוני עצמו, ובראשן אהוד ברק, ראש הממשלה ושר הביטחון באותם ימים, ואחדים מבכירי הלוחמים בשטח.
19/07/2010  |  שבתי גרברצ'יק  |   כתבות
האקשן האמיתי ב"כוכב נולד" ששודרה ביום חמישי האחרון, מתברר, התרחש בכלל מאחורי הקלעים: בתוכנית ששודרה בשידור חי התייחס השופט גל אוחובסקי לביצוע של המתמודדת בת נטף באומרו כי "אם שרים את זה 'flat' ככה נשמעים קצת טמבלים, כי זה שיר שנכתב בציניות קלה וכשאת שרה אותו ככה, זה נשמע כאילו את לא מבינה כלום". דקות אחדות לאחר שנאמרו הדברים, עזבו הורים נזעמים של מתמודדים שונים במחאה את האולפן, כך נודע לעכבר העיר אונליין מגורמים המקורבים להפקת התוכנית. בהמשך התוכנית, הודיע אוחובסקי לקהל כי קיבל הודעות טקסט על כך שדבריו נשמעו בוטים וכי לא התכוון לכך, אך עם זאת המשיך ועמד מאחורי דבריו.
18/07/2010  |  מתן אברמוביץ'  |   כתבות
1. יהודה פוליקר לא הומו, יהודה פוליקר מתאהב בגברים. ויהודה פוליקר לא לבד. מספיק לשוטט בפרופילים באתר ההיכרויות הפופולרי ביותר של הקהילה כדי לגלות שחלק לא מבוטל מבעליהם מכריז שהם הומואים רק בנטייה המינית. זהו שם קוד להבעת סלידה ושאט נפש מכל מה שמראים לסטרייטים על החיים ההומוסקסואלים: יודעים איך להתלבש נכון, מפזזים בתחתונים ורודים ונצנצים על משאית במצעד הגאווה, זוכרים כמה נקודות קיבלה אן מארי דויד באירוויזיון, קופצים ממועדון למועדון ומזדיינים כמו שפנים. הם לא מוכנים להיות כלואים בתוך המילה הזאת ששנים רבות שמעו אותה נאמרת רק בתור קללה.
18/07/2010  |  זיו יצחקי  |   כתבות
חגית ריטרמן צלצלה: "אלתרמן. רשת ב'. מדבר בקולו. מהר". ותכף ניתקה, שנספיק שנינו לשמוע. זה נוהל אזעקת אלתרמן שלנו. לא בכל פעם שמישהו אומר ברדיו משהו על האדמו"ר, כפי שהוא מכונה בינינו בחצי חיוך, הנוהל מופעל, אלא כשיש חשד שעומד להיות משהו מיוחד. לעתים קרובות הדלקת הרדיו מולידה מפח נפש: באיזו חוצפה גונבים לי ככה את האלתרמן שלי. כי מה לעשות, אלתרמן הוא המשורר האישי והפרטי של כל כך הרבה אנשים, וכולם עושים בו כבתוך שלהם. יש כאלה שעושים ממנו שלום עכשווניק שהשתגע בסוף ימיו כשעמד בחזית 'התנועה למען ארץ ישראל השלמה'; יש כאלה שעושים מהשתייה ומחיי המשפחה הלא בריאים שלו את העיקר; יש כאלה שסתם לא מבינים; יש שמקריאים את שורותיו, שורות השירה הכי שירית שיש, כאילו היו פרוזה; ויש בעיקר הרבה בנאליה. אבל כל האזעקות המתסכלות מהעבר היו שוות בשביל זו של אותו יום שישי בתחילת האביב השנה, בתוכניתה הזכורה לטוב של ליאת רגב: נתן אלתרמן מדבר.
18/07/2010  |  צור ארליך  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il