|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
[צילום: ירון זיו]

חשיפה ב-News1

חגיגה חיפאית בחסות יהב

כאשר בנו הצעיר של יו"ר תיאטרון חיפה ביקש לפתוח מסיבות על גג מכללה בעיר הבטיח ראש העיר לאביו כי יעשה הכל על-מנת שהעסק יצליח העירייה התעלמה מהעובדה שהמקום פועל ללא רישיון עסק ומתלונות השכנים על רעש בלתי נסבל רק צו של בית המשפט הצליח להפסיק את המסיבות הרועשות על הדרך חתמה העירייה על חוזה של שני מיליון שקל עם שידורי קשת על הצבת האולפן השקוף במועדון הלא חוקי בגג המכללה בורובסקי: החוזה נחתם תוך הטעייה של ועדת הכספים
26/07/2010  |   איציק וולף   |   כתבות   |   סדום ועמורה   |   תגובות

עיריית חיפה שילמה כשני מיליון שקלים לחברת קשת על-מנת שתציב את האולפן השקוף על גג מכללת תלתן שבעיר התחתית, מקום שבו התנהלו עד לשבוע האחרון מסיבות לא חוקיות. כל זאת בברכתו האישית של ראש העיר, יונה יהב. בית המשפט אמר את דברו וקבע כי על המקום להיסגר לאלתר.

מאז חודש מאי 2010 התקיימו מסיבות על גג מכללת תלתן שבעיר התחתית בחיפה. מדובר במסיבות שאליהן מוזמנים צעירים רבים ושכוללות מוזיקה רועשת עד לשעות הקטנות של הלילה. המסיבות התקיימו בכל סוף שבוע - בימים חמישי, שישי ושבת - והיו שבועות שבהם התקיימו מסיבות גם בימי השבוע האחרים.

על אותן מסיבות מנצח ה-DJ דולב נישליס, בנו של דני נישליס - הבעלים של רדיו חיפה הנחשב בעיר לאחד ממקורביו של ראש העיר יהב.

תושבי העיר התחתית שהגיעו אל המקום על-פי הזמנת ראש עיריית חיפה, יונה יהב, שביקש להפוך את אזור הנמל למוקד מגורים ובילויים של צעירים גילו לתדהמתם כי הם אינם מסוגלים לנהל אורח חיים נורמלי לנוכח הרעש העז שבוקע מן הרמקולים של המכללה.

בצר להם פנו אל המשטרה ואל העירייה על-מנת שיפעלו לסילוק מפגע הרעש הבלתי נסבל. במהלך הבירורים התגלה כי למכללת תלתן כלל אין רישיון עסק - אפילו לא זמני - המתיר לה לערוך מסיבות על הגג. כמו-כן גילו כי בחיפה קיים חוק עזר עירוני שעל פיו אין להפעיל מוזיקה תחת כיפת השמים בין חצות הלילה לשעה שש בבוקר. זאת מבלי שנדרשת בכלל בדיקה של עוצמת הרעש. כל זה לא הפריע לעיריית חיפה להמשיך לתמוך במכללת תלתן העבריינית ובמנהל שלה - ארז ישכרוב.

בורובסקי: חוזה המיליונים נעשה תוך הטעיית ועדת הכספים בעירייה
[צילום: איציק וולף]

חברי האופוזיציה בחיפה ובראשם יעקב בורובסקי, טוענים כי אישור הבקשה להוציא מקופת העיר יותר משני מיליון שקלים עבור החוזה שנחתם עם שידורי קשת נעשה תוך הטעיית חברי ועדת הכספים.

לדבריו, חברי ועדת הכספים קיבלו מידע מוטעה, ובפועל אושרו מיליונים לאירוע אחר לגמרי.

בורובסקי ציין כי בפני חברי ועדת הכספים הובא נוסח ההסכם עם חברת קשת, בו צוין כי השידורים יתקיימו בנמל חיפה במקום פתוח לציבור כאשר בפועל הוקם אולפן השידור על גג המכללה הפרטית תלתן.

"אישור הוצאת הכספים נעשה בדרך חמורה. היטעו את ועדת הכספים וטענו כי הדבר יהיה באזור הנמל, בשטח ציבורי, ובסוף התברר כי מדובר בגג של מכללת תלתן. ההטעיה הזו מכוונת ונעשתה מסיבות שנחשדות לבלתי חוקיות. הביאו בפני חברי הוועדה, באופן בהול, ימים ספורים לפני ביצוע ההסכם, את הבקשה ל-2.5 מיליון שקלים. הבהילות הזו מריחה ריח של הונאה של ועדת הכספים למטרות פרטיות. יש משהו רקוב בחשיבה ובביצוע של הדבר", טען.

הסתה נגד המתלוננים: רצחו את המועדון

לאחר שהשופטת אמרה את דברה וסגרה את הגג של מכללת תלתן למסיבות החלה מתקפת הסתה פרועה נגד האזרחים שהתלוננו נגד הרעש הבלתי נסבל.

בדף הפייסבוק שפתחו יח"צני המסיבות בגג של תלתן פורסמה 'מודעת אבל' שטענה כי מועדון הגג נרצח.

"בצער רב וביגון קודר נרצח מועדון הגג של תלתן. הלוויה יצאה היום מבית העירייה ברחוב ביאליק. הרוצחים הם חלשי אופי ושקרנים", נכתב במודעה.

אחד המגיבים על ההודעה הגדיל לעשות, ואף פירט את שמות 'הרוצחים' כביכול, העותרים נגד מפגע הרעש שגרם המועדון הלא חוקי.

מודעת האבל הוסרה מן הקיר של דף הפייסבוק של מועדון הגג לאחר כ-24 שעות.

השופטת: סתירות במכתבים והפרת חובה חקוקה

בדיון שהתקיים לפני כשבוע וחצי בבית משפט השלום בחיפה קבעה השופטת עדי חן-ברק כי נמצאו סתירות בין מכתבים שונים שהציגו ישכרוב ובלום וכי גם מן המכתבים הללו אין כל ספק שהמועדון על גג מכללת תלתן מופעל מבלי שיש לבעליו רישיון עסק.

"בזהירות הראויה אומר כי מכתב שהוצג ב-13 ביולי אינו עולה בקנה אחד עם המכתב שהוצג ב-12 ביולי...מכל מקום, גם על-פי האמור במכתב הנוסף ברור כי רישיון זמני טרם [ההדגשה במקור, א.ו.] הונפק ובוודאי שעד קבלת אישור משירותי הכבאות אף לא ניתן לדעת אם יונפק".

לדבריה, פתיחת עסק ללא רישיון או היתר זמני מהווה הפרת חובה חקוקה כאשר בני האדם המתגוררים בסמוך הם בגדר בני אדם שהחיקוק נועד להגן עליהם.

"משעסקינן בהפרת חובה חקוקה (הן ביחס להפרה הנטענת של חוק העזר והן ביחס להפרה הנטענת של חוק רישוי עסקים) הרי שדי להצביע על אי נוחות עקב הרעש הנטען ואין צורך להוכיח קיומו של נזק ממשי ומוחשי ו/או קיומה של הפרעה של ממש לשימוש סביר בדירה, כפי שנדרש בעוולת המטרד", ציינה.

בסיום הדיון הוציאה השופטת צו מניעה זמני האוסר על ארז ישכרוב או מי מטעמו להפעיל מגברי קול ו/או מכשירי קול על גג מכללת תלתן תחת כיפת השמיים, ללא קבלת רישיון עסק או היתר זמני כדין.

גם במידה ויינתן בסופו של דבר היתר זמני לקיום מסיבות על הגג, הוציאה השופטת צו מניעה האוסר הפעלת מגברי קול תחת כיפת השמיים מן השעה 24:00 בלילה ועד לשעה 06:00 בבוקר. גם כשיתקבל אותו היתר יידרש ישכרוב לדאוג שהרעש שבוקע מגג המכללה ומגיע לדירותיהם של המתלוננים לא יהיה חזק או בלתי סביר.

חוזה מיליונים לאולפן במועדון הלא חוקי

עדותו של בלום לטובת ישכרוב ומכללת תלתן אינה הפעילות הלא תקינה היחידה שביצעה עיריית חיפה בפרשה. בהסכם שחתמה עיריית חיפה עם שידורי קשת נקבע כי הערוץ יקים למשך שמונה ימים את האולפן השקוף תמורת כשני מיליון שקלים לא כולל מע"מ. בין היתר צולמה במקום ביום שישי שעבר התוכנית שישי חם עם שרון חזיז, אורנה דץ ומיכל אמדורסקי. כל זאת, בזמן שבעירייה ידעו כי מדובר במקום שפועל ללא רישיון עסק.

בין יתר הטענות שעלו במהלך המשפט טענו אנשי מכללת תלתן, אשר נדרשו בעבר לבנות קירות אקוסטיים למניעת זליגת הרעש לבתי השכנים, כי קירות האולפן השקוף של שידורי קשת שנבנו על גג מכללת תלתן מהווים קיר אקוסטי.

מדובר, כמובן, בטענה מופרכת מעיקרה, מכיוון שקירות הזכוכית לא כיסו את כל שטחו של הגג אלא רק חלק מצומצם שלו.

יו"ר תיאטרון חיפה: יונה יהב תמך במסיבות מההתחלה

דני נישליס: יונה יהב התלהב, שמח ואמר שיעשה הכל כדי שהעסק יצליח...פתאום יצאו להם מהחורים כמה דיירים הגרים בסמוך למקום ומספרם כמספר אצבעות כפות ידי והם החלו לשלוח למקום ניידות משטרה בלי סוף

יו"ר תיאטרון חיפה דני נישליס, הבעלים של רדיו חיפה ומן האנשים החזקים ביותר בעולם התקשורת החיפאי, תקף בטור אישי שפרסם את האזרחים שבעקבות תלונתם נסגרו המסיבות שארגן בנו במקום שפעל ללא רישיון והבהיר כי ראש העיר, יונה יהב, נתן את ברכתו למסיבות. זאת לאחר שרדיו חיפה העניק חסות למסיבות למרות מיקומן הבעייתי מבחינה חוקית.

"תרשו לי לשתף אתכם בקצת מידע משפחתי מאחורי הקלעים של הגג המפורסם הזה, שהוא היום "תפוח האדמה" הכי לוהט בעיר והמקום הכי מדובר בעיר. הגג הזה ניצב במרומי מכללה לעיצוב בשם תלתן שבעליה הוא צלם עיתונות לשעבר בשם ארז ישכרוב ששכר את המבנה ומפעיל שם מכללה. בני דולב וכמה מחבריו החליטו שהם רוצים לשכור את הגג למשך חדשי הקיץ כדי להפוך אותו לעוד מקום בילוי לצעירים בחיפה", כתב באתר רדיו חיפה שבבעלותו. "שיתפתי את יונה יהב, אביו מולידו של קמפוס הנמל, ושאלתיו האם הוא ממליץ לחבר'ה הצעירים האלה, יזמים שמשקיעים את כל הונם בהרפתקאה הזו, ללכת לכוון הזה. יונה יהב התלהב, שמח ואמר שיעשה הכל כדי שהעסק יצליח".

נישליס, הנושא במשרה ציבורית כיו"ר התיאטרון העירוני, השתלח במאמרו במתלוננים שפגעו בפרנסת בנו:

"פתאום יצאו להם מהחורים כמה דיירים הגרים בסמוך למקום ומספרם כמספר אצבעות כפות ידי והם החלו לשלוח למקום ניידות משטרה בלי סוף. מבירור קצר שערכתי, התברר לי שחלק מהמתלוננים מתנכלים למקום בגלל סיבות פוליטיות, כדי לנגח את ראש העיר ולא לתת לעוד מקום להרים ראש בקמפוס הנמל ומתלוננים אחרים היו מתחרים עסקיים שלא ראו בעין יפה את הצלחת הגג ודאגו לשלוח לשם ניידות שיפסיקו את המסיבות ויגרמו למפעילים נזק כלכלי עד שהם יברחו מהגג", טען.

לדבריו, פסיקת השופטת מאותתת לכל היזמים הבאים בתור להשקיע בקמפוס הנמל שלא להתקרב אל הקמפוס "כי יש שם כ 10 דיירים שרוצים לישון טוב בלילה ולכן כל השקעה שלכם במקום היא השקעה במניית זבל", כלשונו.

מנהל מחלקת התרבות: יש להעניק רישיון לדיסקוטק

תמיכת עיריית חיפה בישכרוב הינה בוטה עד כדי שאל משפט שהתקיים בבקשה למתן צו מניעה שיורה להפסיק את המסיבות על גג המכללה זימן ישכרוב בכיר בעיריית חיפה כעד שיתמוך בו - את מנהל מחלקת התרבות של עיריית חיפה, אורי בלום.

בעדותו אמר בלום כי אומנם העירייה מעודדת סטודנטים ואומנים לבוא ולהתגורר באזור נמל חיפה, אך לא בצידו המערבי המיועד לפעילות לילה. "יש להעניק רישיון עסק להפעלת הדיסקוטק בגג המכללה", אמר בבית המשפט. עם זאת הוסיף כי יש לבצע התאמות אקוסטיות במקום על-מנת לאפשר את מנוחת השכנים.

עיריית חיפה: המדיניות - אין אכיפה לעסקים שבתהליך רישוי

מעיריית חיפה נמסר בתגובה כי אין כל קשר בין החוזה שנחתם בין עיריית חיפה לשידורי קשת לבין ההפעלה הלא חוקית של מועדון הגג במכללת תלתן.

דובר העירייה, צחי טרנו, אמר ל-News1 כי ישנה מדיניות שעל פיה לא נעשים צעדי אכיפה ביחס למקומות עסק שפועלים ללא רישיון בזמן שישנם הליכים לאישור רישיון עסק.

"עובדה שגם המשטרה לא פעלה על-מנת לסגור שם את האירוע. המקום היה בתהליך קבלת רישיון עסק כאשר בתנאי הבסיסי - תנאי המשטרה - הוא עמד. יש תהליך לקבלת רישיון עסק ועל-פי נוהל בעיריית חיפה אם אתה נמצא בתהליך ואין משהו מהותי שגורם לסכנה - נותנים לך להשלים את התהליך להוצאת רישיון עסק", טען.

ביחס לעדותו של אורי בלום אמר טרנו כי לא מדובר בהתערבות של העירייה אלא בהזמנה שקיבל בלום על-ידי ישכרוב.

"אורי בלום הגיע לשם כי הוא הוזמן על-ידי בית המשפט על-פי בקשת הבעלים של המכללה", אמר.

טרנו ציין עוד כי הקמת האולפן על הגג כלל אינה מחייבת רישיון. "אין שום קשר בין המסיבות לבין האולפן. אלו שני דברים שונים. מה שיש שם על הגג זה אולפן שאמנם הוא שקוף אבל הוא משדר תוכנית אחת בשבוע - תוכנית אירוח - שאינה יוצרת רעש או אירוע", אמר.

טענה זו - שעל פיה האולפן שהוצב על הגג לא משך חוגגים אל מועדון הגג - נסתרת לכאורה על-ידי תגובה אחרת שהוציאה לשכת ראש העיר חיפה לטענות שהשמיע יו"ר האופוזיציה העירונית בורובסקי.

"ככל הנראה, מר בורובסקי לא מגיע לאירועים עירוניים ולכן אינו עד להצלחתם. ל"קלבת שבת" האחרונה ששודרה בשידור חי בערוץ 2 הגיעו יותר מ-12 אלף חוגגים מכל הארץ והיא נחשבת להצלחה חסרת תקדים בכל קנה מידה", נאמר בהודעה.

הגג של מכללת תלתן והאולפן השקוף
תאריך:  26/07/2010   |   עודכן:  26/07/2010
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חגיגה חיפאית בחסות יהב
תגובות  [ 27 ] מוצגות   [ 27 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מה חדש
26/07/10 07:01
 
הידעתם?
26/07/10 14:42
 
הידען
26/07/10 14:54
2
פישלזון
26/07/10 08:03
 
חיפאית
26/07/10 09:02
3
בחסות העיריה!!!-
26/07/10 08:05
4
חיפאית
26/07/10 08:07
 
ירושלמית
26/07/10 16:34
5
חיפה עיר השחיתות
26/07/10 08:37
6
אוהב העיר חיפה
26/07/10 09:16
7
ירוק בדם
26/07/10 09:22
8
אזרח צדק
26/07/10 10:43
 
עוד חיפאית
26/07/10 11:38
 
. זרח
26/07/10 14:20
9
נמאס מההשתלחויות
26/07/10 11:05
10
סולק מאונ' חיפה
26/07/10 11:09
11
פטריוט חיפאי
26/07/10 12:06
12
יעל ק.
26/07/10 12:49
13
חיפאי זועם
26/07/10 13:08
14
בוננזה
26/07/10 14:11
15
חיפאית אלמונית
26/07/10 14:36
16
dodel
26/07/10 14:57
17
עוד חיפאית
26/07/10 16:38
18
עוד חיפאית
26/07/10 16:47
19
חיפני שרוף
26/07/10 18:16
 
עמוס דור
25/10/14 19:38
20
isadora
26/07/10 20:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בוגרי בית הספר המיוחד לפיסול "בסיס", שסיימו ארבע שנות לימוד אצל מיטב המורים שם, כולם אקדמאים עם רקע תרבותי עשיר שהביאו מרוסיה, חגגו את סיום הלימודים וקבלת התעודות - בתערוכה מדהימה.
25/07/2010  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
כמו כולם, גם אני קוראת, זה שנים, מאות אם לא אלפי כתבות, מאמרים, סקירת מחקרים, ראיונות עם רופאים, דיאטניות, מומחים ודוברים של תורות חדישות למזון בריא. תורות סיניות והודיות, שמות חדשים של מאכלים ותבלינים, משקאות ושיטות חדשות מתמקמים במוחי - כמו במוחכם - ומנסים לבנות שם דעה מגובשת על עולם הבריאות ומה נכון לאכול ולשתות, ואיך, מתי וכמה לעשות זאת.
25/07/2010  |  שולמית קיסרי  |   כתבות
עדי רן מעולם לא אהב לרדוף אחרי ההצלחה. הכלים היו בידיו, אבל הוא העדיף לא להשתמש בהם. במשך תקופה ארוכה הוא הופיע כזמר מחתרתי-למחצה בפני המונים נלהבים במועדונים תל אביביים, והפך לקאלט. בסוף כל הופעה ניגשו אליו מעריצים ושאלו האם אפשר לקנות קלטת, דיסק, משהו שמתעד את המוזיקה הפרועה אך השנונה שיצר באותם ימים. לכולם הוא השיב בשלילה.
24/07/2010  |  דודו כהן  |   כתבות
בוורלי גודמן, דוקטורנטית אמריקנית נמרצת בת 27, ציפתה למצוא בין שרידי הנמל העתיק בקיסריה את מה שמתגלה בדרך כלל באתרים מסוג זה - שברי ספינות, צדפים, ממצאים אורגניים, אולי סנדלי עור ששכח איזה עלם רומאי. מטרת הגעתה למקום הייתה חקירת מבנה הנמל ואיתור ספינות טרופות בקרבת החוף. לרגע לא חשבה כי תמצא עדות ראשונה מסוגה לצונאמי שפקד את חופי ישראל. אז, בשנת 2002, המילה צונאמי גם לא אמרה הרבה לציבור הרחב. רק שנתיים אחר כך הכו גלי הענק בחופי תאילנד ובאיי אינדונזיה, מותירים מאחוריהם מאות אלפי גופות ומיליוני חסרי בית, וגורמים לעולם כולו לתהות איך מתגוננים מפני הדבר הזה.
24/07/2010  |  יעל (פרוינד) אברהם  |   כתבות
"בשלב הזה כבר התייאשו מהניסיונות לשדך לי בחורות, אז הפעלתנות האקטיבית של הסובבים אותי בנוגע לעובדה שאני רווק פשוט התחלפה לכדי מבט פסיבי תמה", מספר אופיר שמעוני, רווק בן 41. שמעוני אומר שהרווקות שלו היא מבחירה. הוא ניסה כמה מערכות יחסים, נכח שרוב הזמן הוא סובל ובחר באופציה השנייה. אופציה שמאז ומעולם הייתה מוקצית בחברה הישראלית. כשלעצמו הוא טוען שממש כפי שנטייה מינית היא צורת חיים שאין טעם לנסות לשנות אותה, כך גם הרווקות. והוא אינו לבד. יותר ויותר רווקים ורווקות מצהירים על הסטטוס שלהם כעל בחירה מודעת, לעתים עד כדי דבקות אידיאולוגית בעניין. בד-בבד כולם מספרים על התגובות השליליות. על הרמות הגבה. על רחמים, תחושת כישלון, זלזול ואף האשמה בפרברסיה. רווק אחד בן 35, שביקש להישאר בעילום שם, מספר שהמילה השכיחה ביותר שהוא שומע לנוכח ההיוודעות לעובדת היותו רווק היא "אוי".
23/07/2010  |  נטע אחיטוב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il