|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

"רב חרדי" משכתב את ההיסטוריה

מי שהיה איש השמאל היותר קיצוני, טרוצקיסט ומצפניסט, הפך עצמו ל'רב חרדי', התחבר לפלג סאטמר בנטורי קרתא, ומכפיש באמצעות סיפורי כזב פסאודו-היסטוריים
04/08/2010  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   תגובות
שכתוב ההיסטוריה [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

הרב משה הירש ויאסר ערפאת [צילום: AP]

יום אחד התריע באוזני אמו על התנהגותה. "לי אתה בא לספר מעשיות?", תהתה באזניו. "לי, שראיתי אותך זולל קותלי חזיר בחלב בעיצומו של יום הכיפורים?"

שומרי העיר היכוני ופצעוני
עקיבה לם
בעקבות מות הרב משה הירש, ראש קבוצת נטורי קרתא, החלטתי לחקור את טעמי הקבוצה להתנגדותה לריבונות היהודית של המדינה
לרשימה המלאה

הראיתם מימיכם 'רב חרדי' שלא למד ולו יום אחד בישיבה מסודרת, שאין לו קהילה משלו, שלא קרא ולא שנה, ובכל זאת מכנה עצמו רב, מציב עצמו בעמדת המטיף הקנאי בשער בת רבים, ומלהטט בסיפורי בדים היסטוריים.

כזה הוא 'הרב החרדי' העונה לשם אליהו קאופמן. הרברבן שבילה את נעוריו ובחרותו בפעילות נמרצת בארגוני שמאל היותר רדיקליים: 'מוקד', של"י, 'מצפן', 'דרך הניצוץ', הארגון הטרוצקיסטי 'אוואנגרד', הפנתרים השחורים, חד"ש, ובין לבין התפרנס גם ממקצועו כסוכן חרש בשירות השב"כ, נעשה לפתע רב חרדי. אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק.

גלגולים רבים עברו עליו מאז השתתף במחנה עבודה ערבי-יהודי בדיר-חנא, עד לנחיתתו בתוך פלג סאטמר בנטורי קרתא, והיותו – עאלק! – לרב. בדיוק כפי שאותו משה (מוישה) הירש הסהרורי, המשת"פ הקבוע של יאסר ערפאת, היה ל'רב חרדי'. ממש כמו ההוא מהבדיחה הפולנית שרצה להתחפש לכומר. אמרו לו: לכומר פולני אי-אפשר להתחפש; ברגע שלבשת בגדי כמורה, גילחת ראשך, חבשת כיפת קטיפה וגידלת זקן, הפכת אוטומטית לכומר פולני, גם אם אתה בור ועם הארץ.

אליהו קאופמן אינו כומר פולני, אבל יש ביניהם צד משותף - האנטישמיות. "מצידי שתקום כאן מדינה מוסלמית. אולי כך יבוא המשיח יותר מהר", נאום הרב מעללים, בראיון עם העיתונאי יוסי מלמן בקיץ 2005.

מאז הוא רק שוקע בקיאו. כמו אותו יהודי אפיקורס, זולל נבלות וטריפות לתיאבון, שנעשה בעל תשובה והחל להטיף מוסר לאחרים. יום אחד התריע באוזני אמו על התנהגותה. "לי אתה בא לספר מעשיות?", תהתה באזניו. "לי, שראיתי אותך זולל קותלי חזיר בחלב בעיצומו של יום הכיפורים?".

לא היינו מתייחסים כמובן ל"גוי גדול עצום ורב" זה, אילמלא גם הפך עצמו להיסטוריון-בגרוש, שנועץ טלפיו, ולא בפעם הראשונה, בהיסטוריה היהודית ומשכתב אותה על-פי הגיגיו; ואילמלא מצא לנכון עיתון ישראלי אנטי-ציוני, 'הארץ', להעניק לזבל הפסאודו אינטלקטואלי שמייצר הרב-בריח, במה מכובדת בקידמת מוספו השבועי (30.7.10).

מצד שני, מה כבר אפשר לדרוש מן המוסף האנטי-ציוני הזה, שעם עורכיו נמנה אותו שמאלן סהרורי העונה לשם אורי תובל, אשר כינה בתואר: "פשיסטים ג'יהאדיסטים" את משפחת פרץ האומללה, ששלחה ארבעה בנים לסיירת גולני ומהם שניים שנפלו בקרב?

הרוויזיוניסטים אשמים

אז איפה האמת שלך, מר קאופמן? הגיע הזמן להחליט. או שאז בילפת או שעכשיו אתה מבלף. ואולי בכלל מדובר בבלוף כפול?

בלוף שני שהפיץ קאופמן באמצעות מוסף הארץ הוא, ש"את הדלק והגפרור להצתת אירועי חברון סיפקו אבותיו ומוריו הרוחניים של נתניהו תשעה ימים קודם לכן: בט' באב תרפ"ט... נערכה ברחבת הכותל הפגנה פרובוקטיבית, לכאורה 'להגנת הכותל', שרבים ממשתתפיה השתייכו לבית"ר. בניגוד למוסכם הניפו המפגינים דגל כחול לבן. יהודי ארץ ישראל דאז, ובראשם יהודי חברון... שילמו בדמם את מחיר הפרובוקציה".

מעניין שרק לפני שנה, המציא אותו קאופמן עצמו, במאמר שפרסם במלאת 80 שנה לטבח ('בחדרי חרדים', 31.7.09), נימוק שקרי אחר שגרם לפרעות: ניסיונם של בית"רים לעלות ב-ט' באב להר הבית. אז איפה האמת שלך, מר קאופמן? הגיע הזמן להחליט. או שאז בילפת או שעכשיו אתה מבלף. ואולי בכלל מדובר בבלוף כפול?

ההיסטוריה הייתה שונה: במהלך 1929 התגרו המוסלמים במתפללי הכותל, באמצעות צווחות מחרישות-אוזניים של המואזין ופריצת מעבר הולכי-רגל בקיר הניצב לכותל. ביישוב היהודי הוקמו ועדים למען הכותל. בתשעה באב פרצו תקריות אלימות בין יהודים לערבים ובהן נדקר למוות צעיר יהודי.

הערבים, כנראה מחשש לתגובה, הפיצו שמועות שהיהודים יתקפו את מסגדי הר הבית, ביום ו', ה-‏23 באוגוסט. המוני פורעים, חמושים באלות, בסכינים ובפגיונות, חשו אותו יום להר, ומשם הסתערו על השכונות היהודיות אשל אברהם וקריה נאמנה. 19 יהודים נטבחו, בית כנסת ובתי מגורים עלו באש.

בצהרי אותו יום הגיע לחברון מירושלים אופנוען ערבי שזעק: "דם אלפי מוסלמים נשפך בירושלים כמים". קריאותיו לנקום ב"חזירים היהודים" פשטו כאש בשדה קוצים, והסוף המר ידוע – טבח איום ונורא שבוצע למחרת ביהודים חפים מפשע, שאכזרי כמותו לא היה עד אז.

לטפטף ספקנות

לא סתם שולף קאופמן בלופים היסטוריים מביבי השופכין, ולא סתם מוסף הארץ העניק להם מקום של כבוד. מצא מין את מינו. לשניהם מטרה ברורה: לקעקע את זכות העם היהודי להגן על עצמו ועל עצם קיומו, מול הקמים עליו לכלותו. לרפות ידיים. לטפטף ספקות בצידקת הדרך. להפוך פעילות מגן לפרובוקציה.

קאופמן, על תקן של נביא זעם, קורא בהתנשאות מבחילה מעל דפי מוסף הארץ לנתניהו, "שאבותיו, מוריו ורבותיו אחראים למרחץ הדמים ביהודי חברון", להיות גב"ר ולהודות שהרוויזיוניסטים אחראים לטבח חברון. "ולמה גבר?", הוא מתפייט. "כי גב"ר ביהדות פירושו גומל חסדים, ביישן ורחמן".

אם בנוטריקון עסקינן, מר קאופמן, הרי גב"ר משמעותו גם גוזמאי, בדאי, רברבאי.

עלילת דיר יאסין
הטבח בדיר יאסין - לא היה ולא נברא

נתחיל מהסוף: נכון שהיהודים והערביים גם יחד, ניפחו, כל אחד מטעמיו שלו, את מיתוס הטבח בדיר יאסין לממדים מפלצתיים. אך ברבות הימים כבר הוברר שהסיפור לא היה ולא נברא, וכולו המצאה כוזבת של מאיר פעיל, אז בכיר בפלמ"ח, שכלל לא שהה בעת האירוע בדיר יאסין. הבדאי פעיל, איש שמאל קיצוני שרדף ב'סזון' (מצוד) אחר יהודים מהאצ"ל והלח"י, כדי להסגירם לבריטים, חתר לרווח כפול מעלילת הדם: גם יכפיש קשות את יריביו מהלח"י שכבש את דיר יאסין, וגם יחדיר בלב הערבים אימת מוות שתבריח אותם מן הארץ.

היום כולם מודים שכל סיפור דין יאסין הוא עלילה שלא הייתה ולא נבראה, ונולדה לצרכים פוליטיים (כמו רצח ארלוזורוב, שהטלת האחריות לגביו נועדה להכפיש את הימין לדורות; אבל זה סיפור אחר). אפילו הסופר השמאלן-קיצוני עמוס קינן, שבצעירותו פעל בשורות הלח"י, גם בדיר יאסין, ולימים השמאיל ולא החמיץ שום הזדמנות להכות בימין, לא קנה את הבלוף של פעיל והודה ביושר באחרית ימיו: "אף פעם לא הכחשתי שהייתי שם [בדיר יאסין]... עניין הטבח הוא פשוט שקר גמור. לא היה טבח... לפחות לשלושה מימסדים הייתה מוטיבציה [לנפח את דיר יאסין] והם הרוויחו מזה: המימסד הערבי שלא קיבל את החלוקה, היה יכול להשתמש בדיר-יאסין כפלטפורמה שעליה גורשו הפליטים הערבים מארץ-ישראל; המימסד הבריטי כנ"ל; והמימסד היהודי"...

זו גם קביעתו של סוכן חשאי של ההגנה, שמעון מוניטה, שהסתנן לשורות הלח"י והשתתף בכיבוש דיר יאסין. במאמרו ב'הארץ' (30.4.09), שנדחק על-ידי העיתון, מטעמים מובנים, לעומק עמודי 'תרבות וספרות' הביזאריים, קבע כי "טבח בדיר יאסין לא היה. כיבוש הכפר, סילוק התושבים הערבים ואיסוף מוצרי המחיה התבצעו ללא התנגדות. הערבים לא היו בחזקת צר ואויב, הם גם לא ממש נלחמו. לוחמי הלח"י...לא פעלו מתוך נקמה ולא על סף יאוש. הנפגעים נפגעו במהלך קרב יריות דליל עד כדי גיחוך, ולא תמיד מאש מכוונת. שהות הלח"י בכפר במשך 36 שעות עברה ללא אירועים מעוררי יצרים וגוררי תגובות. טבח דיר יאסין גם לא יכול היה להיות. לוחמי הלח"י לא היו יודעי קרבות. הנשק שבידם כמעט לא פעל. התחמושת הייתה מועטה. לעתים הושלך רימון פה ושם מבלי לשלוף נצרה. הכוח, בכוונה תחילה, לא נשא עמו מטעני חבלה, ואמצעי לחימה אחרים לא היו ברשותו. עלילה זו של טבח מאות גברים נשים וטף, היא הזיה מעוותת שנולדה מקרבנו, הייתה לקונסנזוס לאומי והפכה קללה לישראל וחרפה ליהדות העולם. לאחר למעלה משישים שנה הגיע הזמן להשתחרר מן המועקות שקללה זו מטילה עלינו".

אבל כל זה לא מעניין את הרב, את ריבם של הערבים, ולא את מוסף הארץ, שממשיכים להיאחז בקרנות הכזב שכבר מזמן הושלך לפח האשפה של ההיסטוריה.

פיגוע היסטוריוסופי

הפיגוע ההיסטוריוסופי האחרון של קאופמן, עוסק באסון נורא מלפני 81 שנה. פרעות תרפ"ט, שבמהלכן נטבחו בחברון באכזריות נוראה ובדם קר 66 יהודים חפים מפשע, נשים נאנסו וכ-60 נפצעו קשה. מי אשם בהתנפלות הפתאומית של הערבים על השכנים היהודים הבלתי חמושים?

לא תאמינו. היהודים, ורק הם. הקרבן אשם. במניפולציה מגושמת, שהופכת את הקרבן היהודי לרוצח, ואת הרוצח הערבי לקרבן, קובע קאופמן ללא מצמוץ: "הרוויזיוניסטים, אנשי בית"ר, אחראים לדם היהודי שנשפך בחברון ב-י"ח באב תרפ"ט". כמו שתמיד טענו האנטישמים והאוטו-אנטישמים: היהודים אשמים. וכי אפשר אחרת?

אין זה הזיוף ההיסטורי היחיד שדחס 'הרב החרדי' באותו מאמר, שמוסף הארץ העניק לו במה נכבדה. קישקוש היסטורי נוסף שלו באותו מאמר, מאשים את היהודים שנלחמו על נפשם בירושלים, בביצוע "טבח דיר יאסין ללא רחמים".

תאריך:  04/08/2010   |   עודכן:  04/08/2010
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"רב חרדי" משכתב את ההיסטוריה
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יואל קורנבלום
4/08/10 21:36
2
אלישמע
4/08/10 22:18
3
יונה סוקולובסקי
5/08/10 09:01
4
אבי כהן
5/08/10 12:56
 
לא מתלהם
5/08/10 13:30
 
קורא בעיון
5/08/10 13:39
 
אברהם מערב השומרו
5/08/10 19:49
 
יוסלביץ
5/08/10 20:02
 
אמדון
5/08/10 21:47
5
אחד העם
5/08/10 13:55
6
מוני עציוני
5/08/10 19:51
7
אמדון
5/08/10 22:59
 
הניה
7/08/10 09:53
8
עקיבא
7/08/10 23:07
9
אוהד האמת
9/08/10 12:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני מחפש מתלה לכביסה. אני יודע שזה לא בדיוק המקום הנכון לכתוב את זה, אלא בעמודים האחרונים דווקא. וזה לא שהשמש אצלנו בעיר אינה מספיק חזקה כדי לייבש את הכביסה שלי, שאפילו הבגדים מתחננים לקצת לחות בחום הזה. אבל מה, לפעמים צריך מתלה בקיץ בדיוק מהסיבה של חום יתר, או שזה סתם שכן נחמד שהחליט לעשות על האש, ואין לי חשק להמיר את מבשם הכביסה בריח עוף מתובל. אז חיפשתי, ובין לבין קפצתי לחבר כדי לשמוע מה חדש אצלו, או יותר נכון כדי לתפוס קצת צל מהשמש הקופחת.
04/08/2010  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
אולי בהיסח הדעת, אולי ברשלנות אופיינית של קברניטי המדינה בקבלת החלטות, המיתוס של "צבא העם" קיבל גושפנקה רשמית של הממשלה ושל הכנסת. על-אף העובדה שצה"ל מעולם לא היה צבא העם במובן הרחב ביותר של המילה, היינו שגם החרדים וגם הערבים משרתים בו, המיתוס של צבא העם היה המיתוס המלכד, אפילו המכונן של מדינת היהודים הקמה להגן על היהודים. לא זו בלבד שהמיתוס היה נכון, ככל המיתוסים האחרים, המאפשרים יצירתו של תלכיד חברתי - אלא שאכן סביבו נוצרה הוויה נפלאה: כל העם צבא, לכידות בעת מלחמה, וכדומה.
04/08/2010  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
איך יודעים שמשהו לא בסדר בממלכה מסוימת?!
04/08/2010  |  שאול דישי  |   מאמרים
הנשיא המצרי חוסני מובארק לא השתתף בפסגת מדינות אפריקה שהתקיימה באוגנדה לפני יותר משבוע. לא נמסרה שום סיבה לאי השתתפותו בוועידה מלבד הודעה רשמית כי ראש הממשלה אחמד נט'יף יבוא לוועידה במקומו. גל השמועות על מצב בריאותו של הנשיא המצרי מוסיף לרחוש במצרים ובמדינות ערב.
04/08/2010  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
הדברים הבאים מוצגים מטעמי זהירות בנימת הסתייגות ובלשון של הערכה בלבד. יש לציין שלהערכות אלה יש על מה לסמוך.
04/08/2010  |  חגי עמוס  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il