|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

מחלוקת בלתי-פתירה

ונוס וקופידון "קופצים" לראש השנה - איך יהיה בחג? מערומיה הלא-הולמים של הכלכלה האמריקנית ימשיכו להיחשף משמעויות כפולות וחוסר תקשורת יאפיינו, כבעבר, את השיחות המדיניות רעידת אדמה נוספת בסדר גודל של האיטי? תמונת הכוכבים: 10.9.10-3.9.10
03/09/2010  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
הסכסוך המתמשך... [צילום: פלאש 90]

היום, 3.9.10, תלמדו מחדש את חוקי מרפי, לכן נסו להימנע מעבודה הדורשת דיוק בפרטים. החל בתאריך 4.9 תוכלו להרגיש ביטחון במערכות היחסים הקרובות לכם, לצד יותר היענות מהסביבה, תחושו שיש מקום לדבר על תחושותיכם ורגשותיכם העמוקים ביותר, ההרגשה תהיה שקל יותר לדבר על הדרך בה חוויתם את ההתרחשויות האחרונות בחייכם, וייתכן שיתבהר לכם שלא דייקתם בדרך ההתבוננות שלכם על התמונה הכוללת, ואולי זו הסיבה שהובילה אתכם להחלטות שגויות. יש מקום לבחון את עצמכם עוד כמה פעמים, זה תמיד נכון כשכוכב מרקורי נמצא בנסיגה.

זו גם תקופה של תקשורת מטעה. דיסאינפורמציה, כאשר ברקע יש עדיין מעורבות חזקה של הריבוע במזלות היוזמה.

מולד הירח בתאריך 8.9 במעלה 15.41 במזל בתולה, אצלנו זהו ערב ראש השנה. המבנה כולל את כוכב ונוס ואת הכוכב האורני קופידון וזה מתגבר את הדחף למיזוג, לאיחוד, רצון חזק ליצור קבוצה ולאסוף את המשפחה ביחד. ייתכן גם שישנה התנגדות אצל כמה אנשים, גם בין בני המשפחה, החוששים להיות במקום של פתיחות, או להיות במקום של קבלה, לכן נסו שלא ללחוץ.

  • תחזית לשנה החדשה תהיה כאן בשבוע הבא.

כוכב מרקורי בנסיגה מתיישר בתאריך 12.9, אבל זיכרו את הצל, כך שעשייה טכנית עדיפה מהתאריך 18.9. כוכב פלוטו מתיישר בתאריך 14.9, היוזמות שהיו במצב של המתנה (hold) יתחילו לנוע קדימה. המניעים יהיו ברורים יותר והיכולות לתקשר רעיונית, לצד פתרונות לבעיות, יקבלו תנופה חדשה.

הכוכבים אורנוס ויופיטר חוזרים למזל דגים וכוכב נפטון בנסיגה במזל דלי, אפשר לצפות שנושאים ישנים יחזרו ל"ביקור" אצלנו.

השילוב בין הכוכבים יופיטר וסאטורן ממשיך עד לתאריך 31.9 והפלוטו גם הוא עדיין בשטח. אלה גורמים לתחושה של הזדמנויות באות והולכות, אחריות ומעשיות מול ראוותנות ובזבוז. פלוטו, המעורר מתחים באינטנסיביות, הוא זה שגם מביא לפתרונם.

-


אצל השכנים באזור

מי שעוקב קצת אחרי חדשות מעבר לגבולות מדינת ישראל, אולי מכיר בפלגים של האיסלאם, אבל העיקריים הם הסונים והשיעים. באירן, שהיא ארץ השיעים, עולה המתח עם הפלג הסוני שנמצא בעירק ובסעודיה. הקרע הדתי מחריף מאוד וכל האזור נמצא במתח מול אירן. המעבר של ונוס ומארס למזל עקרב יחדד את מלחמת הדת, והרצון לשליטה עלול לקבל תנופה שלילית במהלך חודש אוקטובר.

אצלנו
בנימין נתניהו ואבו מאזן [צילום: פלאש 90]

עיון נוסף במפת הסכמי אוסלו, שם הונחה אבן הדרך הראשונה לקדם (?) משהו לקראת חיים בדו-קיום, מראה שגם אז כוכב מרקורי (תקשורת, שיחות והידברות) היה מבודד... נקודה למחשבה על הסכם שנחתם אז, לפני 17 שנים, ולא הביא את התוצאות המקוות, אלא ההפך בדיוק

השילוב של הכוכבים מארס וונוס במאזניים סייע לעורר כותרות בנוגע לשיחות השלום בין מדינת ישראל ובין הפלשתינים, סימן השאלה הוא כמובן על ההמשכיות, בעיקר כשהמפגש שנועד להשקה התרחש בזמן מרקורי בנסיגה.

בתאריך 1.9 הכוכבים שהפעילו את כוכב מרקורי בנסיגה, העידו שהדוברים אומרים דברים שהם אינם מאמינים בהם ממש. עימות בין הרגש וההיגיון. הירח במזל תאומים במנעד דינמי למרקורי בנסיגה גרם למשמעויות כפולות.

בזמן מפגש ההשקה ב-2.9 היה מבנה הכוכבים אידיאלי, אבל רק כמעט, כוכב מרקורי לא מקבל תמיכה מאף כוכב. כוכב מרקורי מסמל תקשורת והידברות, כך שכל הצהרה ביום הזה עומדת בפני עצמה בלי משוב לשום כיוון. כל אחד מהמנהיגים יבין את המילים הנשמעות באופן שונה וסביר להניח, שאחרי שכוכב מרקורי יחזור להילוך ישיר, נתחיל לשמוע הסברים שונים ומשונים על הכוונות שהיו באותו מפגש השקה בוושינגטון.

מבנה הכוכבים על מפת מדינת ישראל, מצביע על הלחצים הקיימים לפני, אולם הכל יישאר פתוח, יש לפנינו מחלוקת שלא ניתן לפתור אותה.

עיון נוסף במפת הסכמי אוסלו, שם הונחה אבן הדרך הראשונה לקדם (?) משהו לקראת חיים בדו-קיום, מראה שגם אז כוכב מרקורי (תקשורת, שיחות והידברות) היה מבודד... נקודה למחשבה על הסכם שנחתם אז, לפני 17 שנים, ולא הביא את התוצאות המקוות, אלא ההפך בדיוק. מעברו של כוכב פלוטו ב-2011 על המפה המציגה את אותו הסכם מ-1993, יכריע את גורלו של ההסכם כבסיס לעתיד היחסים בין מדינת ישראל והפלשתינים.

כוכב נפטון על ציר 6-12 על מפת הסכמי אוסלו לאורך כמה חודשים, כולל בהווה, מסמל לא רק חוסר תקשורת, אלא צורך בהבנות אינטואיטיביות או לחילופין שתיקות.

השבוע...
רה"ש. אווירה של "ביחד" [צילום: פלאש 90]

3.9 הירח בטל משעה 08:40 עד שעה 09:51. אתם מאוהבים היום באהבה, יש לכם מערכת יחסים נפלאה בה אתם חווים את ה"ביחד" המושלם. יש נטייה לראות כל אחד באופן אידיאלי, האמוציות יותר דרמטיות, מתעוררת כמיהה לבלות בחיק המשפחה. נסו לאזן ולהחזיר את ההרמוניה לשטח.

4.9 יצירתיות מאפיינת את היום, שמביא שמחה חדשה ורצון לבילויים. ההנאות הן רוחניות, אך משולבות גם בתחומים תכליתיים. אתם חווים סיפוק ותועלת מכל מה שאתם עושים, האמינו בעצמכם ותזכו לתוצאות שאתם רוצים בהן באמת. רגשות ופעילות בשעות הערב לא יעלו על אותו המסלול. אל תיחפזו, אל תנסו ללחוץ או לנדנד, שוב ושוב. אם אינכם זוכים לתגובה מיידית הניחו לדברים בינתיים. קבלו מצבים שאין בהם ודאות וזו תגיע בהמשך.

5.9 יש קונפליקט במטרות שהצבתם לעצמכם, בידקו אותן, צמצמו את האנרגיה. ייתכן שתרגישו שמסדרים אתכם, וזה נובע מתחושות מעורבות, לכן אל תמהרו להסיק מסקנות. תנו לאדים ולעשן להתפוגג, עד שהתמונה תתבהר ואז הכל יהיה קל יותר. הירח בטל משעה 11:31 עד שעה 12:45. נסו לשמור על ערנות, אין צנזורה בדרך בה אתם מרגישים ומבטאים את החוויות שלכם. יוזמות חדשות מגיעות, ואם לא ניסיתם אותן עד כה, זו ההזדמנות שלכם, ולא משנה במה מדובר. היסודות אותם תניחו היום (אחרי זמן הירח הבטל, כמובן), יהיו חזקים וימשיכו לשרת ולתמוך בדרך בה אתם בוחרים, זה זמן טוב לפריצת דרך.

6.9 היום כדאי לזרום עם מה שקורה. נסו לבחור את הצד הנכון של המדרכה. אין זה יום לשאול הרבה שאלות, אלא לתת לאנרגיה לשאת אתכם קדימה. אם תתנו לדברים להתרחש, אולי תמצאו את עצמכם במצבים חיוביים, כאלה שאינם דורשים אנרגיה מיוחדת כדי שתתמוך בכם לטווח הארוך.

7.9 החלק הראשון של היום דומה ליום האתמול. הירח בטל משעה 11:15 עד שעה 12:53. ההמלצה היום היא לבחון כל מידע שמגיע אליכם, לצעוד קדימה בשיקול דעת כדי למנוע ניגודי אינטרסים. היו מוכנים לאפשרות שלא מבינים אתכם, לא ברמה השכלית ולא ברובד האמוציונלי, כך תוכלו להימנע מלהיפגע רגשית. במהלך היום תוכלו לזכות בתמיכה מהקרובים לכם, הביטחון מחזק אתכם ומהווה פלטפורמה לכל התוכניות שלכם.

8.9 לוח הזמנים היום הוא קצר, כך שהחל בבוקר יש לכם הזדמנות לקבל החלטות מהירות וחכמות. יש מקום לבטא רגשות במילים, האווירה אינטנסיבית יותר, צריך להספיק הכל עד שעות הערב. זה לא רק הבישולים, אלא הכנות שהן יותר מקיפות כדי שהערב יהיה מושלם ויכיל את כל המרכיבים הנדרשים לראש השנה. האווירה היא של כולם ביחד, רצון לתת ולקבל בהדדיות.

9.9 תחושות הבטן בשילוב האינטואיציות עוזרות לכם היום. יש נכונות להקשיב אחד לשני, האווירה הכללית היא חיובית, שיתוף פעולה עולה בכל הרבדים הקיימים, כמה נעים שבת אחים גם יחד. אתם בוחרים את המשחק שאתם רוצים להשתתף בו היום, אם זו אהבה או מלחמה, אבל הבחירה משותפת. אם מי מהסובבים אתכם לוקח עצמו ברצינות יתר, אל תיכנסו לשדה הזה, הגיבו עם קצת הומור ומצב הרוח יקבל פרופורציות טובות יותר.

10.9 אידיאלים שאותם אתם מקדמים מול כאלה מהם אתם חומקים, עוזרים להצגה המשעשעת ומאפשרים לכם עניין, בלי להיות משועממים. האפשרות להיכנס עם אנרגיה ולבנות את החלום, מביאה לכם את התמיכה, זאת אחרי שהוכחתם שיש לכם יכולת לשכנע אחרים ללכת בעקבותיכם. אמונה ומעשים מביאים את התכלית. אין קושי, בעיקר בשעות הערב, לבטא רגשות, בלי מילים, האנטנות האינטואיטיביות מורמות אל על ואתם מקבלים את התגובות להן אתם מצפים. יום טוב לשלב דמיון ביצירתיות, ולהתקדם לפי תחושות הבטן.

תזכורת: בלילה שבין מוצאי שבת 12.9-11.9 ליום ראשון אנחנו חוזרים לשעון חורף. מותר לחייך ולשאול האם החזרה של שעון החורף תביא איתה גם מזג אוויר קריר יותר...

כוחות הטבע
רעידת האדמה בהאיטי. זוכרים? [צילום: AP]

מזג האוויר ימשיך להיות מוזר עד לתאריך 13.9, בעיקר כשהכוכבים יוצרים מנעד בין מארס וונוס לאורנוס. השילובים של הכוכבים החוזרים על עקבותיהם יכולים לעורר שוב את הבעיה עם דליפת הנפט במפרץ מקסיקו, שיטפונות הרסניים, עליית פני האוקיינוס ומזג האוויר המקצין שמשגע גם אותנו.

סביב התאריך 22.9, הדינאמיקה של הכוכבים היא בשורה אחת ביחס לכדור הארץ ויוצרת אנרגיה גבוהה יותר, בגלל הקרבה של כוכב ונוס לכדור הארץ, כך שאפשר לצפות באותה תקופה גם להתפרצויות של הרי געש ולרעידות אדמה בסדר גודל כמו שהיה בהאיטי ובצ'ילה. מקווה להתבדות בנושא.

"האדם לומד מההיסטוריה שהאדם אינו לומד ממנה דבר" [פרידריך הגל].

כלכלה ושווקים
ברננקי. משמעות נסתרת בדבריו [צילום: AP]

בשבוע האחרון למדתם איך כוכב מרקורי בא לביטוי במציאות. יום אחד יוצאים כלכלנים בהצהרות שלא יחזור המשבר בארה"ב ואחרי כן הופכים את דעתם, אולי בעקבות הצהרת בן ברננקי שהוא מחפש גם אפשרויות לא קונבנציונליות, בכדי להניע שוב את הכלכלה בארה"ב. מה המשמעות המסתתרת מאחורי דבריו, האם הכוונה היא להדפיס עוד דולרים וכך הוא אולי יגן על השפל, או שהוא יביא להיפר-אינפלציה שם? הוא יהיה זקוק להרבה יצירתיות.

אלה הסתירות הגדולות שקהל המשקיעים מתמודד איתן וימשיך להתמודד עימן במהלך החודש הקרוב. אנו לפני שפע מבנים של כוכבים, שישפיעו על השווקים במהלך התקופה הקרובה. עם כוכב מרקורי בנסיגה, הכל צפוי, השמועות הן אלה שמשפיעות. כאשר הוא יתיישר בתאריך 12.9, שוב תשתנה המגמה מול מה שהיה בימים שלפני.

בתאריך 8.9 עובר כוכב ונוס למזל עקרב וגם מעבר זה ישפיע על המגמות.

התאריכים 9.9 עד 19.9 עוזרים למחירי המתכות ובעיקר לאלו היקרות יותר, מתכות שמשתמשים בהן למחשבים, לצ'יפים, לטלפונים סלולריים, לסוללות, וגם למתכות נדירות כמו אורניום, זהב וכסף. אלו מתכות שכדאי להשקיע בהן לטווח ארוך, כשרוכשים את אלה, קחו נשימה ארוכה, לצד סבלנות (אני יודעת שזה מצרך יקר גם).

אצלנו התפרסמו נתונים על ירידה באבטלה, מה שמחזק את העובדה כי מצב הכלכלה בארץ הוא חיובי. גם הציניקנים שביניכם זוכרים שנכתב כאן במדור, לא פעם ולא פעמיים, שהמשבר הגדול לא יפגע בכלכלת מדינת ישראל. עובדה.

הכוכבים יופיטר ואורנוס חוזרים ונפגשים במזל דגים בתאריך 18.9 והתנודות ההיסטריות יחזרו לשווקים.

כוכב ונוס יתחיל בנסיגה בתאריך 8.10 עד לתאריך 18.11 ויביא עוד שאלות על כושר הפירעון של הבטחות מצידן של ממשלות בעולם ואפשרויות פירעון של טייקונים שונים.

החדשות המגיעות מוול סטריט ישפיעו על הכיוון הדובי של השווקים, האמת בכלכלה אמריקנית נחשפת במערומיה משבוע לשבוע.

תאריך:  03/09/2010   |   עודכן:  03/09/2010
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראש השנה מצליח לתפקד, למרות השתלטות האינטרנט על התעשיה, כאחד ממועדי המכירות החזקים בחנויות התקליטים. אמנים רבים בוחרים בראש השנה כיעד קלנדרי לשיגור האלבומים החדשים שלהם למדפים. גם השנה, ללא יוצא דופן, מתמלאים המדפים באלבומים חדשים ובמארזים חגיגיים שישמשו בעיקר כמתנות לחג. אם החלטתם להגיע השנה לארוחת החג עם מתנה מוזיקלית, הנה כמה אופציות שיכולות לעניין אתכם.
02/09/2010  |  סער גמזו  |   כתבות
טיפ לילידי השבוע - שינויים חשיבתיים הם הדומיננטיים ביותר בחייכם בשלב הזה. נראה שנושאי כספים ימשיכו להטריד אתכם ובעקבות כך תיאלצו לעשות שינויים.
01/09/2010  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
המחזה הראשון שכתב הרופא ד"ר עידו נתניהו - "הפי אנד" - מעלה סוגייה שהופכת רלוונטית עבורנו כאן, בישראל של 2010. האם להאמין להצהרות כתובות שפורסמו בריש גלי (כמו ב"מיין קאמפ"), בדבר החובה להשמיד את כל היהודים, או שמא להאמין למה שאנו מדמיינים, כמו שיכול להיות עתיד טוב יותר, ושינוי בתפיסה ההיסטורית הכוללת של כל צרינו?
01/09/2010  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
מערב המפטון, לונג איילנד, נחשבת, מזה עשרים שנה, למרכז של העילית היהודית של ניו-יורק רבתי.
31/08/2010  |  רועי נתן  |   כתבות
בדוח הוועדה לבחינת היבטי המיסוי של קבוצות הרכישה, הומלץ לראות בחברי קבוצות רכישה כרוכשי דירות מגורים לעניין מס רכישה, והומלץ לעגן את הדברים במסגרת תיקון חקיקה "מבהיר". הצבענו בעבר על הבעייתיות שבגישה זו, והקושי לטעון שבעוד שהמוכר מוכר קרקע בלבד, הרוכשים רוכשים דירת מגורים.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il