|   15:07:40
דלג
  אדוארד אטלר  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

סוחפת, אך לא נסחפת

רנו קליאו ספורט השתוללה בניחותא מול בית הקברות. אין לה מה להשתגע, היא יודעת שהיא האחרונה מסוגה
19/09/2010  |   אדוארד אטלר   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
[צילום: יחסי ציבור]

"הכירי נא את אבא", אמרתי לרנו קליאו ספורט השחרחורת. "אנו לא ניסע לכביש ערד-ים המלח, שם ביקרתי עם אמא שלך לפני כחמש שנים, כי על הכביש הזה צבעו היהודים קווי הפרדה לבנים, ולאבא אין רישיון נהיגה רזרבי".

והוספתי לגברת שמוכרחים לוותר גם על מסלול המירוצים החלופי בנחשונים, לשם התכוונתי להזמין אותה - כי הרשויות, מרובעות וטיפשות כפי שרק רשויות יכולות להיות, השיגו אותנו, והרסו באיזה התקף-זעם את המסלול הכיפי הזה, כדי שחובבי ההגה לא יפיקו ממנו הנאה כלשהי או תועלת לימודית.

"טוב שמול בית הקברות הצבאי קריית-שאול כבשו יהודים טובים רחבת אספלט חלקה ורחבת-ידיים, ריקה מרכב חונה. אנחנו נבקר שם עם פילונים כדי לבדוק את כישרונותייך בסלאלום תקני", אמרתי עוד לקליאו ספורט לפני שהפסקתי לשוחח איתה.

בלי דרמות מצועצעות

די ביום קצר בחברתה של קליאו ספורט כדי להכריז שבמציאות המקומית, ולגבי קונה המוכן לשלם 170 אלף שקלים על מכונית קטנה המאפשרת סיפוק מרבי מהנהיגה – מדובר בקנייה הטובה ביותר בין כל האפשרויות. קליאו זו מספקת לכך כמה הוכחות, שצילמתי כדי לא לשכוח.

חוששני שרנו קליאו ספורט, שעברה אבולוציה מעניינת מתצורת הוויליאמס ועד הלום, היא אולי המכונית האחרונה שניחנה ביחידת נפח משכנעת שהיא נטולת טורבו או קומבינות טורבו צ'ארג'ר, המנסה לסחוט כוח מכל מיני down-size-ים אופנתיים.

בקליאו, הכוח מוזרם לגלגלים בהדרגה, מסתם חזק ועד מפלצתי, שלב המאופיין בשוטטות עצבנית של מחוג הסל"ד על סף השטח האדום. אני מעדיף את זה על פני כוח מלאכותי הנחבט בין סערות ונפילות, כמו למשל בפולו ג'י-טי, שבה צ'ארג'ר מכני מנסה למלא את חוסר הנשימה של מגדש הטורבו בסיבובים הנמוכים.

הפילונים הוזמנו, הנמרה לא

באותו שבוע בדיוק, ביצע מגזין רכב לועזי מבחן השוואתי בין שש מתחרות של קליאו ספורט, מבלי להזמין אותה עצמה. הם התעלמו מקליאו ספורט, כנראה כדי להימנע מתחרות אמיתית ולהגיש את הניצחון לפולו ג'י-טי החדשה (1.4, 180 כ"ס), שזכתה בתואר 'המכונית הטובה ביותר ליומיום'.

ואולם, במבחן הסלאלום, שהתפתל בינות 11 פילונים המוצבים ברווח של 18 מטרים זה מזה, המנצחת הייתה מיני קופר, שרשמה מהירות ממוצעת של 67.5 קמ"ש (המדורגות אחריה במדד הפתלנות: סיטרואן DS3, פולקסוואגן פולו, אלפא מיתו וסיאט איביזה קופרה).

מול בית הקברות קריית-שאול מצאנו די מקום ל-11 פילונים, כמספר ששימש את האירופים, אך ממבחני העבר נותרו לי רק ארבעה פילונים, כולל אחד נכה, עקום, כי עליתי עליו.

מוהיקנית אחרונה לפני המבול

רנו קליאו ספורט, כמו גם פורד פוקוס RS, הן מוהיקניות אחרונות של גזע שאהבנו, אם נתעלם לרגע ממכוניות יקרות להבהיל מבית מרצדס, אאודי, פורשה ודומותיהן, הנמצאות רק בהישג ידם של מרופדי-היכולת. בקיצור, לחובבי נהיגה בארצנו, שבה פוקוס RS השרירית נראית רק בתצלומים, רנו קליאו ספורט היא בעצם האופציה היחידה שמבטיחה שפע של סיפוק נוסח פעם.

ואולם, חוששני שבגלל טרור הירוקים, אחרי קליאו זו ינחת כאן מבול של דאון-סייזים למיניהם. מדובר ביצורים מגודשים שאמינותם פרובלמטית, ועוד מצוידים בתיבת הילוכים DSG, המאפשרת לגמדים ליהנות מהחלפת ההילוכים – ולא לנו.

מעצורים ממש אוצר

קליאו ספורט שייכת לקבוצת ההאצ'בקים השריריות 14/15, כלומר אלה שבסולם הפרטי שלי, מסוגלות במבחן רבע מייל לסגור את הסטופר על 14-15 שניות. הונדה שלי הוותיקה, למשל, הגיעה ברבע מייל ל-14.6 שניות, אם כי אחיותיה למועדון CRX, המגודשות עד 450 כ"ס, מבצעות את רבע המייל ב-12 שניות בערך.

מצד שני, היפנים עוד לא בנו הונדה עם מעצורים כמו אלה שכובדה בהם קליאו ספורט. כדי להגיע לרמתם של מעצורים אלה, אין די להגדיל את הדיסקים ולהרכיב קאליפרים 'ברמבו'. בדוק.

קץ האבולוציה

לזכותה של קליאו ספורט נזקפת העובדה שהיא אינה שייכת לקטגוריה הנבזית של 'זאבים בפרווה של כבש'. אני מתעב את הזן הערמומי הזה, כי להשקפתי מכונית צריכה להיראות כמו שהיא נוסעת. קליאו היא כזו. בנוף של מכשירי תנועה סטנדרטיים להשמים שתופסים מקום על האספלט, קליאו מאותתת מרחוק את דבר שייכותה לגזע הגזעיות.

במהלך מבחן הבזק שערכתי לקליאו ספורט, הבנתי שאני בעצם חוזר שוב לסורי, כלומר: משווה מכונית מבחן תורנית להונדה CRX שלי. ואולם במקרה זה, ההשוואה בין מכוניתי הפרטית, הקשישה במקצת, לקליאו ספורט, עשתה חסד לקליאו דווקא, משום שהיא נהנית ממצבור הידע של הטכנולוגיה הצרפתית המודרנית, שלמדה לא מעט מהניסיון של היפנים.

בהזדמנות זו גיליתי שכל ההאצ'בקים השריריות-מיוחסות (ובכללן קליאו ספורט והונדה שלי) הן כמו גבינה שוויצרית: נהדרות, אבל עם חורים. הסעיפים הרעועים הם: הראות לאחור (למי בכלל אכפת מה קורה מאחוריה של מכונית כזו?) והקשיחות, הנדרשת לאחיזת הכביש בסיבובים.

רוקדת בשיכרון מבוקר

ויתרנו על תענוג ה-ESP, המונע החלקה, והחלנו לזגזג בין הפילונים. התגלה מיד שקליאו ספורט מיומנת בריקודי סלאלום, אף כי היא אינה מוותרת כליל על אמצעי בטיחות (ESP ו-ASR) ואינה נחפזת להחליק. אומנם על מד המהירות נדלק משולש שבתוכו איור שובבי של מכונית מחליקה, אך למעשה, ESP ו-ASR (המנותקים כביכול) מרסנים עדיין, גם אם במידה מופחתת, את ההחלקה המבוקרת.

ואולי קליאו ספורט אינה מחליקה כי אני בכל זאת הזדקנתי, או שצמיגי קונטיננטל קונטי-ספורט במידה 215/45/17 טובים כל כך באחיזת האספלט?
אמא שלה, קליאו ספורט הקודמת, הייתה מחליקה בקלות, וכך גם סבתה הרוחנית קליאו וויליאמס, שכמעט קניתי ב-1993. קליאו וויליאמס זו (2.0, 150 כ"ס), שלא קיבלה היתר כניסה לישראל, הייתה משתוללת בשמחה. רק תרשה לה (ראו ביוטיוב את הסרטון Ragnotti Clio Williams GR A Jean).

אך קליאו ספורט בגלגולה הנוכחי היא מכונית מודרנית לתפארת: היא בנויה לא רק לחוויית הנהיגה שסיפקו קודמותיה – אלא דואגת גם, בטוב-ליבה, לבטיחות הנהג.

פורסם במקור: דיוקן, מקור ראשון
תאריך:  19/09/2010   |   עודכן:  19/09/2010
אדוארד אטלר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סוחפת, אך לא נסחפת
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צפוני
19/09/10 14:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני מספר ימים פורסם פה סיפורו של א.ס. - אשר זכה בתביעת רשלנות רפואית כנגד מנתח שניתח אותו בהתרשלות, ד"ר גדעון מן, ואשר הסב לו נזק תמידי לעמוד השדרה הצווארי ונזקים נוספים.
18/09/2010  |  ענבל בר-און  |   כתבות
לא מעט פורשי צה"ל בשנות ה-40 וה-50 לחייהם מסתובבים עם מבט מדוכדך על פניהם. כאנשי קבע לשעבר הם זוכים אומנם לקבל פנסיה שמנה עם פרישתם, אך הם מתוסכלים מכך שאינם מצליחים למצוא עבודה קבועה לאחר שפשטו את המדים. מדובר בקצינים בכירים או בנגדים ותיקים, שאמורים להתחיל את הקריירה השנייה בחייהם לאחר 30 שנה במסגרת הצבאית - אך הם חסרים ידע עסקי ופיננסי, קשה להם להתרגל להיררכיה במקומות העבודה ואינם מצליחים להשתלב במסגרת האזרחית.
17/09/2010  |  אורה קורן  |   כתבות
תחושת שחרור מלווה אותנו כמה ימים והיא תתחזק לקראת התאריך 21.9; השחרור יתבטא גם במילים כמו "תודה לאל", כמו שחרור מכבלים. נרגיש שיש הזדמנויות שמהוות שער יציאה מתקופה שהכבידה יותר באופייה. בתאריך 21.9 ייתכן שמתעוררים שוב ויכוחים וחוסר הסכמה בין קבוצות דת שונות, או בין פלגים שונים.
17/09/2010  |  טובה ספרא  |   כתבות
צום זה יין של פרספקטיבה. זה נשמע מעט לא הגיוני, אך כמי שצמה בכל יום כיפור, מרצונה, מגיל תשע, אני מאמינה שהצום יכול להפוך לחוויה, אז בואו נסתכל עליו דרך משקפיים ורודות.
17/09/2010  |  ליאת פיטקובסקי  |   כתבות
יום כיפור הגיע ורבים קיימו את מנהג הכפרות. חלקם שחטו תרנגול לצורך הכפרה. אך אחרים בחרו לתרום כסף לאחת מעמותות החסד הרבות.
17/09/2010  |  ליאת הלוי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
בין אם הוא ידע ונתן את הפקודה ובין אם הוא לא ידע על הפקודה, מדובר בהוכחה נוספת לנפסדות ולסכנה הקיימת שהמשך שלטונו של בנימין נתניהו מהווה סכנה לחטופים, הנמקים בגיא ההריגה של החמאס ה...
שלט בכיכר פלשתין בטהרן [צילום: ואחיד סלמי, AP]
איל השקס
האירנים שיגרו עלינו טילים, וזו עילה מוצדקת לסקירה על כלכלת אירן    ספויילר: לא כל כל מוצלחת    מהן בעיות היסוד של הכלכלה האירנית? מה קרה בכלכלת אירן בשנה החולפת? ומה קרה כלכלית מאז מ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il