|   15:07:40
דלג
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

ספינת המשת"פים - לעזה

נקודת מבט על הספינה ה"יהודית" שכללה אוסף של משת"פים הזויים על שר הפנים לעשות מעשה: ביטול אזרחותם של מחרימי המדינה המתרוצצים בעולם
03/10/2010  |   אברהם פכטר   |   מאמרים   |   פרשת המשט לעזה - ההסתבכות   |   תגובות
היאכטה הישראלית "איירין" [צילום: דו"צ]

טוב שאימא לא הכירה את יונתן שפירא
דודו אלהרר
אם אתם רוצים לקוות כי יונתן שפירא שעלה שוב לכותרות עם המשט היהודי לחופי עזה כנגד צבאו שלו, הוא לא אותו יונתן שפירא של איה כורם ושל גלגל"צ, משמע: של כולנו, אתם יכולים רק לקוות
לרשימה המלאה

חמשת הישראלים שנעצרו על היאכטה, בדרכם לרצועת עזה, שוחררו זמן קצר אחרי שהגיעו לאשדוד ונחקרו כחשודים להיכנס למקום סגור. והרי זה צחוק הגורל - הם רצו להיכנס ל"מקום הסגור" שקרוי עזה, ובאה ממשלת ישראל, התוקפנית, האגרסיבית, ובמקום להשאיר אותם במקום סגור כמו כלא ישראלי, משחררים אותם כעבור שעות.

למשוחררים ההזויים האלה, היו גם טענות על אלימות החיילים, "שוקרים חשמליים" ואמצעי שכנוע אלקטרוניים אחרים. בסך-הכל, מה הם רצו - להעביר ב"יאכטה" מסכנה ציוד הומניטרי לעם היושב בעזה, המסכן, הסובל, החופר מנהרות ויורה קסאמים על ישראל. בסך-הכל רצו יושבי הספינה - בראשות הטייס וניצול השואה - לקבל קצת תשומת לב תקשורתית, כמה דקות בטלוויזיה וכמה שורות בעיתון - ובזה הם הצליחו.

קחו למשל את הטייס "המהולל" יונתן שפירא, שרק לפני כחודשיים ריסס "גרפיטי" ענק על אחד הקירות במחנה ההשמדה אושוויץ, שם השווה בין מחנה הריכוז האיום לבין עזה ככלא גדול. וכמובן שהוא, כשמאלן ידוע ורך לבב, רץ להצילם מהגורל האכזרי שהישראלים ה"קלגסים" עשו לציבור השקט והסובל בעזה.

ובכן, כאדם שראה כמה בתי כלא בעולם (במסגרת התפקיד) ומכיר את עזה מבפנים, יכול אני להעיד, שיש מספר ארצות באפריקה שמצבן הכלכלי והחברתי גרוע יותר מהכלא בעזה ואפילו מספר מקומות בארץ המובטחת כמו שכונות בבני-ברק ושכונות בירושלים החרדית נוסח מאה שערים - שמצבן הכלכלי גרוע יותר מזה השורר בעזה.

למתעניינים במצב בעזה, יש כמה סרטוני "יוטיוב" באינטרנט המראים את הנעשה בעזה - השווקים השוקקים, שכונות המגורים החדשות, וילות ובניינים גבוהים שבאמת מזכירים לאנשים "מעוותים" בית כלא גדול - עם צבא, משטרה ומשטר טרוריסטי ריכוזי.

עזה דהיום דומה למושבה של "פיראטים" נוסח העבר הרחוק - שעה ששודדי-ים, היו משתלטים על ערי חוף או איים מבודדים, ומשם יוצאים למסעות שוד והרפתקאות כיבוש.

עזה דהיום היא מושבה של "פיראטים מודרניים", של "שודדי יבשה", מחבלים עם קבלות ונשק אירני - כך שרק עיוורים וחולים פוליטיים "סופניים" נוסח יונתן שפירא, ומשטים שהיו ואולי עוד יהיו - מחפשי כותרות ורצון של סכסוך והתגרות, יכולים להמציא.

ובאשר למר מוסקוביץ', ניצול השואה, חבל לבזבז עליו מילים ונסתפק רק בהמלצה לרחם עליו, כי לפי הערכתי, האיש עדיין נמצא שם והשואה לא יצאה ממנו. מה חבל.

אבל הם לא לבד, ויש יותר גרועים מהם - אלה שמצד אחד משמיצים את המדינה כלפי פנים וכלפי חוץ, ומצד שני לא מתביישים לקבל כסף מהמדינה, באמצעות האקדמיה, שאותה, ברוב איוולתם ועיוורונם, מבקשים הם להחרים ולהשמיץ.

הגיעה העת לטלטל את האקדמיה, את האוניברסיטאות, לעשות רפורמה לא רק בתכנים אלא גם ואולי בעיקר בתפיסה הלאומית, שהאוניברסיטאות שייכות למדינה, לכל העם ולא רק ל"מילייה" השמאלני, שמנסה לאמץ לעצמו את כל החוכמה, האינטליגנציה והרעיונות האוניברסליים המובילים אותם לשים את המדינה, קידומה, שאיפותיה וביטחונה במקום השני או השלישי. לדוגמה: מרצה צעיר ומצליח שקיבל את מרב הקולות במשוב הסטודנטים, סיים דוקטורט בפילוסופיה בהצטיינות, קיבל הודעה מהפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת ירושלים, שלא ימשיך בהוראה בשנה הבאה. המדובר בדוקטור לפילוסופיה, רן ברץ, אשר מגרעותיו העיקריות הן: גר ביישוב קדומים, פעיל בקבוצות ימין, כותב מאמרים ברוח לאומית, לא מעורה ב"מילייה" השמאלני של האינטליגנציה האוניברסיטאית בירושלים. הנימוקים לפיטורין או לאי-המשך ההוראה: חוסר תקן אקדמי (נימוק פורמלי); הנימוק העיקרי: בעל דעות ימניות. סטודנטים מהפקולטה, המשתייכים לכל הזרמים, מתארגנים למאבק סטודנטיאלי ציבורי, להמשך העסקתו ובעיקר להמשך פעילותו האקדמית. מסקנה: ניקוד גבוה לסטודנטים וציון נכשל להנהלת הפקולטה והאוניברסיטה.

מחרימים החוצה!

בהזדמנות זו - ברצוני להזכיר נשכחות. בקדנציה הראשונה של בנימין נתניהו כראש ממשלה, הוא הוזמן להרצות באוניברסיטה בירושלים. מספר לא מבוטל של פרופסורים ומרצים חתמו על עצומה למנוע את הגעתו של ראש הממשלה בשל דעותיו הפוליטיות. בראש הרשימה הופיע שמו של פרופ' מוטה קרמניצר, שהיה מועמד כשופט לבית המשפט העליון וכיהן גם כנשיא מועצת העיתונות.

באוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע, פוטר לא מכבר מרצה מכובד, על שהעז להביע את דעתו בנושא קשר חד-מיני שלא היה בדיוק לטעמו. באותה אוניברסיטה, מרצה פרופ' גורדון, איש שהוא שמאלה מהשמאל, משמיץ ומסית נגד המדינה, מוסדותיה וממשלתה, משת"פ של שונאי ישראל ואלה הקוראים להחרימה - ואף נציג של האקדמיה לא דרש את פיטורו.

באוניברסיטת תל אביב התארגנה עצומה נגד אל"מ מהפרקליטות הצבאית, מרצה לדיני צבא ומשפט בינלאומי, למנוע את העסקתה והרצאותיה, בנימוק החזק והמשכנע שהיא יעצה לצה"ל ולרמטכ"ל במבצע "עופרת יצוקה", ואולי אפילו הרחיקה לכת בכך שגם אישרה את פעולות צה"ל הלגיטימיות במלחמה במחבלים, דבר שלא היה לרוחם של כמה מרצים מהשמאל.

אמנים, במאים וסופרים מהשמאל הישראלי, המופיעים בעולם, לא מתביישים לתקוף את ישראל וממשלתה מעל כל במה שניתנת להם, וכל זאת תחת המסווה המזויף ומעורר הדחייה של חופש אקדמי. כמובן שלפי פרשנותם מדובר בחופש אקדמי, המתאים לאג'נדה של השמאל ולפעמים לשמאל הקיצוני יותר, שגם אנשי שמאל נאורים וחכמים נרתעים ממנו, אבל לא עושים כלום בנושא זה. ועכשיו ניתן להוסיף על כך גם את "חרם האמנים" על אריאל.

כל התחום הזה של חופש אקדמי, המטריה האקדמית, חופש הדיבור והיצירה, צריך לעבור רוויזיה וטלטלה רצינית. להבהיר: לא לצמצם את חופש הדיבור והיצירה, אבל בנסיבות מסוימות הפוגעות במדינה, בהחלט ניתן ואפשר לרסן אותו.

יש הבדל בין גוף פרטי או אדם פרטי היוצא חוצץ נגד המדינה, לבין נציג של גוף ציבורי, אוניברסיטה, תיאטרון או עמותה הנתמכים בכסף ציבורי, ממשלתי, שמרשה לעצמו להסית, להדיח ולהשמיץ את המדינה ומוסדותיה.

תפקידם של שר החינוך וממשלת ישראל להתערב בנושא ולעשות סדר, כדי שמשמיץ המדינה, ללא התחשבות במעמדו האקדמי, לא יוכל ליהנות משני העולמות - גם לקבל כסף מהמדינה וגם לירוק לה בפרצוף בארץ ובחו"ל.

תפקידו של שר הפנים הוא לדאוג שאזרח ישראלי הקורא להחרים את מדיניות הממשלה הנבחרת, ברוב דמוקרטי גדול, או המטייל בארצות ערב ומזדהה עם אויבי ישראל המבקשים להשמידה, נוסח חיזבאללה וחמאס בגיבוי אירני, כמו ח"כים מהמחנה הערבי, יושבי כנסת ישראל וחפצים בחיסולה - יאבדו את "אזרחותם" הישראלית (זה כולל גם יהודים נוסח יונתן שפירא) ויפיצו את תורתם בחו"ל כאזרחי העולם.

תפקיד הממשלה הוא לדאוג שאזרחים נוסח עזמי בשארה ומרעיו (שהיה גם ח"כ וברח לחו"ל מטעמים של עבירות ביטחוניות) לא ימשיכו לקבל משכורת/פנסיה מהכנסת. כל אזרח ישראלי תומך חמאס/חיזבאללה שמחליט לסייע לארגוני חבלה, או להוביל מתאבדים לפיגוע, נוסח כמה חברים ממשפחת האמן הסובל מוחמד בכרי (יוצר הסרט האנטי צה"לי "ג'נין ג'נין", המלא שקרים ועיוותי עובדות) - לא יקבל כספים מהמדינה ולא מביטוח לאומי, וגם לא יחזיק באזרחות ישראלית.

תאריך:  03/10/2010   |   עודכן:  03/10/2010
אברהם פכטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ספינת המשת"פים - לעזה
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלישמע
3/10/10 13:55
2
איש עצוב
3/10/10 21:41
3
בן ז.. שיפעל!!!!!
4/10/10 14:44
4
אהובה
4/10/10 16:09
5
דמר94
4/10/10 21:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הבמאי חיים בוזגלו ביים סרט חדש על "רצח ראש הממשלה", העונה לשם "סרק סרק". מפתיע מישהו? אני בספק... מה שלא מפתיע הוא שכהרגלם בקודש בוחרים בתעשיית הקולנוע להאשים את "הימין הקיצוני" בכל תחלואי החברה. מסתבר, כי לרגל 15 שנה ל"פסטיבל רבין" השנתי, בחרו לעשות סרט "בומבסטי" שיזעזע את אמות הסיפים במדינת ישראל. מה אומר לכם, לא רק שלא הזדעזעתי אלא שהרגשתי בושה שאלו הם "היוצרים הגדולים" של הקולנוע הישראלי.
03/10/2010  |  אריה פרי  |   מאמרים
אהוד אולמרט קירב את האצבעות זו לזו עד למרחק של שני סנטימטרים, ואמר: "כך היינו קרובים זה לזה!" הוא התכוון למשא-ומתן שניהל אישית עם אבו-מאזן ערב סילוקו מהשלטון. זה היה השיא של הנאום שנשא, בשבוע שעבר, בכינוס של "יוזמת ז'נבה". לפני שננתח אותו, כמה מילים על האכסניה ועל הדובר.
03/10/2010  |  אורי אבנרי  |   מאמרים
תהליך אוסלו הוא כידוע כינוי אחר לניסיון להשמדת עם ישראל בארצו, ליברמן קרע לרגע בנאומו באו"ם את מסכת האשליות ועל כך יבורך. הוא כנראה היה זוכה בעוד עשרה מנדטים אילו היו הבחירות לכנסת מתקיימות היום. אך גם אם תתקיימנה בעוד חצי שנה מעמדו הפוליטי השתפר. גם אם נתניהו יוכל להשלים את המפץ הקטנטן ולהיות הזנבנב של ציפי לבני לתקופה קצרצרה.
03/10/2010  |  הלל ויס  |   מאמרים
מדינת אירן היא שלטון טוטאליטרי נחשל ועריץ, וכמובן שהיא רחוקה מלהיות דמוקרטיה. אירועים שונים שקרו בשנים האחרונות אשר עיקרם תסיסה נגד השלטון - נבלמו באכזריות וגרמו להיווצרותו של גרעין אופוזיציוני דומם ורוחש מתחת לפני השטח, אך ירידת שיעור הריאל [המטבע האירני] שהוא די צמוד לדולר, בשיעור של 15% ביחס לדולר - בשבוע אחד בלבד - לא עברה על מי מנוחות, אלא גרמה לעימות בין החלפנים לבין כוחות הביטחון מול הבנק המרכזי בטהרן, בשל חוסר אפשרות לרכוש מטבע זר בשער הנמוך שנגרם בשל קריסת המטבע האירני.
03/10/2010  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
קבלו ציטוט: "בישיבות היה נוהג לנמנם, אך בעיקר הוא היה הססן, חסר חדות, ולמרבה הפתעתי גם נעדר כושר החלטה" (פרק ב' מתוך ספרו האוטוביוגרפי של אהוד אולמרט. ידיעות-אחרונות, 17.9.10). במילים פשוטות, אולמרט מגלה לנו ששר הביטחון אהוד ברק היה מנמנם בישיבות, ו... הססן.
03/10/2010  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il